Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het maakt mij denk ik niet uit. Er is idd een grotere kans op bevruchting en niet al te veel risico volgens mij. Of in ieder geval maar een relatief klein percentage.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, met icsi maak je veel grotere kans. Dan selecteren ze de goede zaadjes en dus veel grotere/betere kans op bevruchting. Komen leuke kinderen uit voort hoor, met icsi ;-)

Geplaatst
Ja, met icsi maak je veel grotere kans. Dan selecteren ze de goede zaadjes en dus veel grotere/betere kans op bevruchting. Komen leuke kinderen uit voort hoor, met icsi ;-)
Ik geloof je, Mees. Hahaha. Ben benieuwd als ik ook schattige kindjes kan maken. Die van mij is na 22 jaar niet meer zo schattig, wel lief dat wel ;)
Geplaatst

Hahaha Sometimes; lief is ook erg leuk ;-)

Hier ligt 'schattigje' lekker te frutsen met knuffeltje en te kletsen. Praat hij nou met knuffeltje of met mij..?

Geplaatst

By the way Mees, is dat schatje van jou eigenlijk ergens te bewonderen? Volgens mij heb ik jouw kindje nog nooit gezien, klopt dat? Ben wel benieuwd natuurlijk!

Geplaatst

Wil stuiter meesje ook wel ns zien :-)

Schattig icsi kindje hier ligt te mekkeren.....letterlijk hoor! Hij klinkt af en toe als een lammetje hihihi.

begint nu geluiden te volgen. Hij weet verdomd goed waar ík ben als ik geluidjes maak.

eens kijken of ie alweer wilt eten....

Geplaatst

Allemaal ICSI kindjes? Nou dan moet het helemaal goed komen. Er zal vast een wetenschappelijk onderzoek zijn dat bewijst datIcSI kindjes schattiger zijn... Hahaha en beter mekkeren..

Geplaatst
Wij hebben een geit en een kat in huis: Bram mekkert en Kaat miauwt... hoewel ze ook allebei heel goed een dolfijn na kunnen doen...
Lol, een kleine beestenboel
Geplaatst

Klopt helemaal Sometimes, icsi kindjes zijn schattiger:-)!!!! Dus gaat zeker goed komen!

Hahaha, en je ziet/leest dat ze ook al heel goed 'Het Dierengeluidenspel' kunnen. Snel hè?!

Hier stuitert net n leeg flesje op de grond. Hij heeft zelf z'n flesje leeg gedronken in z'n wippertje. Zo lief die kleine knuistjes om z'n flesje.

Klopt, heb geen foto gepost nog. Wil wel (zoooo n dotje :-)maar ivm privacy durf ik dat niet. Misschien in pbtje.

Mannetje inmiddels op schoot. Boertje gedaan en nu jumpen op mama's schoot. Als het maar geen karnemelk wordt.... ;-)

Geplaatst

@Sometimes, bij ons vergelijkbare sperma. ICSI gedaan bij alle 3 de pogingen. Bij 2de poging waren er ook bij icsi niet 1 goede te vinden. Vandaar dat wij een TESE hebben gedaan. Waardoor we nu wel goede zaadcellen hebben.

Geplaatst

Mees graag in een pb'tje dan! Wil 'm graag zien!!

Wat handig trouwens dat hij zelf zijn flesje vasthoudt... dat zou mij wat schelen zeg! Wanneer kon hij dat? Ze doen het nu ook wel eens maar kunnen het natuurlijk nog niet, meer een handje er tegenaan...

Geplaatst
@Sometimes, bij ons vergelijkbare sperma. ICSI gedaan bij alle 3 de pogingen. Bij 2de poging waren er ook bij icsi niet 1 goede te vinden. Vandaar dat wij een TESE hebben gedaan. Waardoor we nu wel goede zaadcellen hebben.
Hai sas,Je ziet het, ik ben dr toch uitgekomen. Ik denk ook idd dat met zo een uitslag je aan icsi moet denken. Het maakt me niet zoveel uit. Ik heb er geen moeite mee. Dus denk dat ze dat wel zullen voorstellen volgende week. We hebben nog een spermatest waarvan de uitslag volgende week er is en dan zien we of er verbetering is en dan zal ik het horen. Ben wel toe aan wat duidelijkheid.
Geplaatst

@Sas. Spuiten gaat goed. Mijn vriend maakt hem spuitklaar (klinkt beetje raar ;-) en dat gaat hem ondertussen prima af (oefening baart kunst), dan knijp ik stevig in een vetrolletje, kijk de andere kant op en tsjakka hij spuit de Menopur erin en dan de deca er achter aan, no problemos.

Hoe gaat het met je kliniek-vergelijkings-onderzoek? Wat je zegt ook op je gevoel af gaan, heel belangrijk, wij vrouwen kunnen dat heel goed, althans ik vertrouw altijd wel op mijn intuitie.

@Sometimes. Alles gaat goed. Ik ga straks weer naar Marianne. Vorige week 'ontdekte' ze dat ik licht gespannen was terwijl ik voor mijn gevoel totally relaxed was. Ze heeft toen een extra kalmeringspunt geprikt. Ben dus benieuwd hoe ik er nu voor sta. Mijn vriend - die hier allemaal niet in gelooft - zegt dat ik me niets moet laten aanpraten ... maar dat doe ik ook niet hoor!

Jij gaat donderdag naar Marianne, betekent dat dat jullie eerder die week het gesprek in het ziekenhuis hebben? Want je wilde pas een acu-Marianne-kennismakingsgesprek na het gesprek. Wanneer staat de ziekenhuis afspraak? Het gaat nu dan echt heel dichtbij komen ... hou je het wachten nog een beetje vol? Spannend hoor.

@Caroline. Wat een beestenboel bij jullie ... :-) ... wel gezellig! Ik heb het ook al op hun eigen topic geschreven maar wat een schatjes die Kaat en Bram.

@Mees. Ik ben ook zo ontzettend benieuwd naar mini-stuiter-Meesje (ik weet hoe hij in het echie heet, heb je ooit eens een keer geschreven, maar laten we het maar op mini Meesje houden, toch) . Mag ik ook een pb met zijn foto??? Het is ook zo leuk om te lezen wat voor ontzettend trotse mama je bent.

Heb jij nog interesse in onze 40+ date, dan kunnen mini Meesje wellicht life zien of op foto. Zou leuk zijn als je er ook bij bent!

Geplaatst

Nikkie

Sorry dat ik niks van me heb laten horen. Ik was de paar laatste dagen niet op het IVF forum. Ik ben nog steeds moe.

Hadden jullie nog potentiele kopers na de Open Huizen dag? Hebben jullie gedacht aan het verhuren van jullie woning als tijdelijke oplossing?

Thomas was de laatste dagen wat hangerig en mopperig. Hij heeft nu 2 tandjes en is een stuk vrolijker nu die zijn doorgekomen.

Ik zie dat jij nu aan de Menopur bent. Wat fijn dat je vriend je ermee helpt.

Hahaha... Met je neus erboven op als je vriend het klaarmaakt. Zo herkenbaar.

Wij hadden ook altijd stress en splinters, etc.

Maar toen ik dat vertelde, maakte de verpleegster het mengeltje voor me klaar. Ze wikkelde het plastic buisje in folie. Thuis deed ik het in de koelkast.

(Ik zie nu dat het een handigheidje is om het te openen.)

Geplaatst

@ nikki ik heb woensdag het gesprek, ben nu ontzettend zenuwachtig.uit zich bij mij een migraine aanval, dus ik denk/hoop dat marianne me kan helpen bij een positief advies van de dokter om wat meer in balans te komen. Onrustiger kan ik nie worden ..;)

Wat goed dat jou vriend/man je zo helpt. Ik heb het in mijn hoofd ook al uitbesteed aan de mijne.ik weet nog van de periode toen ik de trombosedienst 3 keer per week moest bezoeken dat ik dat geen pretje vond, laat staan mezelf injecteren... Hahaha

Geplaatst

@ Nikkie ,

Vandaag mijn eerste echo en ja hoor 8 te zien aan allebei kanten 4 :happydance: nu nog groeien en volgende week dinsdag de 2e echo en als alles goed is volgende week donderdag punctie spannend en ook bang voor hyperventilatie aanvallen in verleden veel gehad zonder redenen en wat er verder gaat geburen krijgen wij bevruchting en TP ik wordt gek van mezelf ik wil nu juist van genieten en het lukt me niet .

Omdat ik een voelteam ban heb, kan ik helaas niet alles volgen dus neemt u mij niet kwalijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden