Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Nikkie, mooi dat het goed gaat met spuiten!!

@ Mely, mooie score, nog even door laten groeien.

Vandaag bericht van de cryobank in Duitland.....DHL heeft hun gemeld dat de dryshipper( daar zitten/zaten de zaadjes in) kwijt is....

Was een mail die ik net lees, dus verder weet ik niets. Maar we kunnen dus fluiten naar de zaadjes. Nu uitzoeken wie er aansprakelijk is en dan ga ik ze toch echt aanpakken. Volgens mij zijn ze al veel langer weg , wat zeg ik misschien wel al meteen bij aankomst in Istanbul. Dit is echt een horrorverhaal.

Vandaag de 40ste verjaardag van mijn beste vriendinnetje gevierd, die nu 6mnd zwanger is van hun 3de kindje( en ooit zich aan heeft geboden als donor voor ons). Heel erg fijn om daar te zijn maar oh zo confronterend en helemaal omdat als alles goed was gegaan ik as maandag had mogen testen.

Nu ik net dat bericht lees is dat wel ff de druppel. De tranen zitten hoog en ik mis mijn lievie ook nog...

sorry voor het emo verhaal,maar moest het even kwijt.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, dikke knuffel. Natuurlijk wil je nu mannie en n flink potje janken!

Potverdorie, zou er nu zeker achteraan (laten) gaan.

Xx

Geplaatst

@Sas. Ggrrrrhhhhhhhh ... het wordt steeds erger wat betreft het Cyprus verhaal ... Heb je een rechtsbijstandverzekering? Wellicht kunnen zij nog wat voor jullie betekenen?

Laat die tranen maar lekker gaan, lucht op en stort hier je hart maar uit, lucht ook op.

Kan me zo goed voorstellen dat alles bij elkaar nu even te veel voor je wordt ... je had nu zo gehoopt om in die spannende wachtweken te zitten en maandag een positieve test te doen, je beste vriendin zwanger van haar 3e (hartstikke leuk voor haar maar gevoelig voor jou), dat rotbericht over de zoek geraakte zaadjes, je mannetje die je moet missen ... bah!!!

Dikke knuf voor jou! Liefs van Nikkie

Geplaatst

@Sas67

Wat erg zeg, een dikke virtuele knuffel van mij ,laat maar de tranen gaan , dan lucht je op en wel zou DHL ook aansprakelijk stellen.

@Nikkie Dit is balen ik kan zelf ook niet tegen maar onze tijd komt nog !!!!!!!!!!!1

Geplaatst
Nikkie

Sorry dat ik niks van me heb laten horen. Ik was de paar laatste dagen niet op het IVF forum. Ik ben nog steeds moe.

Hadden jullie nog potentiele kopers na de Open Huizen dag? Hebben jullie gedacht aan het verhuren van jullie woning als tijdelijke oplossing?

Thomas was de laatste dagen wat hangerig en mopperig. Hij heeft nu 2 tandjes en is een stuk vrolijker nu die zijn doorgekomen.

Ik zie dat jij nu aan de Menopur bent. Wat fijn dat je vriend je ermee helpt.

Hahaha... Met je neus erboven op als je vriend het klaarmaakt. Zo herkenbaar.

Wij hadden ook altijd stress en splinters, etc.

Maar toen ik dat vertelde, maakte de verpleegster het mengeltje voor me klaar. Ze wikkelde het plastic buisje in folie. Thuis deed ik het in de koelkast.

(Ik zie nu dat het een handigheidje is om het te openen.)

Hoi Karin, sorry is niet nodig hoor ;-) ... kan toch gebeuren dat je even geen zin of tijd hebt in het forum, moet kunnen.

Vervelend dat je zo moe blijft. Wellicht niet de tijd genomen om uit te zieken van je verkoudheid en dat hoesten enzo van een tijdje terug? Of zou het 'gewoon' zijn dat wij oudjes toch wat minder goed tegen die gebroken nachten kunnen???

Thomas al weer 2 tandjes ... wat gaat dat toch allemaal snel. Hij is dan ook al weer een half jaar.

Onze makelaar doet niet mee aan de open huizen dag en daarom wij dus ook niet. Ik ben er ook niet zo enthousiast over hoor, hoeveel mensen hoor je niet dat er helemaal niemand is komen kijken. We overwegen om de prijs weer wat te laten zakken. Ook verhuren is al ter sprake gekomen, maar daar hebben we nog niets concreets over besloten. Het is balen dat de hele woningmarkt op z'n gat ligt. Eigenlijk snap ik het niet want we hebben zo'n leuk huis ;-) !

Wat een rot weer vandaag zeg ... regen, regen en nog eens regen ... bah! Ik ga me maar weer eens nuttig maken, ben druk met soppen. Niet echt mijn favo job maar het moet toch gebeuren ;-). Vanavond komt er een vriendin eten. Lekker aan de kaasfondue, niet echt de meest calo-arme maaltijd als je aan het lijnen bent, maar ja wel gezellig.

Geplaatst
@Nikkie, mooi dat het goed gaat met spuiten!!

@ Mely, mooie score, nog even door laten groeien.

Vandaag bericht van de cryobank in Duitland.....DHL heeft hun gemeld dat de dryshipper( daar zitten/zaten de zaadjes in) kwijt is....

Was een mail die ik net lees, dus verder weet ik niets. Maar we kunnen dus fluiten naar de zaadjes. Nu uitzoeken wie er aansprakelijk is en dan ga ik ze toch echt aanpakken. Volgens mij zijn ze al veel langer weg , wat zeg ik misschien wel al meteen bij aankomst in Istanbul. Dit is echt een horrorverhaal.

Vandaag de 40ste verjaardag van mijn beste vriendinnetje gevierd, die nu 6mnd zwanger is van hun 3de kindje( en ooit zich aan heeft geboden als donor voor ons). Heel erg fijn om daar te zijn maar oh zo confronterend en helemaal omdat als alles goed was gegaan ik as maandag had mogen testen.

Nu ik net dat bericht lees is dat wel ff de druppel. De tranen zitten hoog en ik mis mijn lievie ook nog...

sorry voor het emo verhaal,maar moest het even kwijt.

Sas,

Sorry voor je emoverhaal is niet nodig he. Je mag het effe kwijt hier zoals je wel weet.

Het is ook heel erg wat je overkomt. En dan moet je ook nog een verjaardag vieren van een vriendin die zwanger is en is je vent er niet. Ben maar gewoon boos en verdrietig nu. Helemaal begrijpelijk.

Geplaatst

Nikkie, ik lees niks over nare bijwerkingen....joepie.

Mely, wauw, maar liefst 8 stuks! Dat je er moeilijk van kan genieten is niet zo gek hoor. Allereerst zitten er veel hormonen in je lichaam. Er op deze manier zwanger worden geeft toch spanning. Er hangt veel meer vanaf.

Be positive, als het bij anderen zo lukt, kan het bij jou ook.

Geplaatst

@ Ellie71

Dank je ik weet zelf niet of 8 veel is , namelijk ik lees op andere site dat sommige 10 tot 16 hebben dit is voor mij nog helemaal nieuw en natuurlijk lees ik veel op internet soms te veel he he en dan weet ik niet meer en je heb gelijk dat op dit manier zwanger worden niet makkelijk maar ik ga voor :happy3:.

Geplaatst

@Sas. Even een dikke virtuele knuffel voor jou ... hoe anders had je je vandaag voorgesteld ... je zou eigenlijk moeten testen ... sterkte meis! Liefs Nikkie

Geplaatst
@ Ellie71

Dank je ik weet zelf niet of 8 veel is , namelijk ik lees op andere site dat sommige 10 tot 16 hebben dit is voor mij nog helemaal nieuw en natuurlijk lees ik veel op internet soms te veel he he en dan weet ik niet meer en je heb gelijk dat op dit manier zwanger worden niet makkelijk maar ik ga voor :happy3:.

Mely, 8 is een prima score hoor voor ons "oudjes". Enneh ... het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Suc6 morgen met je 2e FM.

Geplaatst

Mely, 8 is inderdaad prima op onze leeftijd. Tuurlijk heb je er liever meer, maar dat wil niet altijd wat zeggen. Zoals Nikkie schrijft, beter een paar goeie, dan veel slechte. Nou...die zitten er vast tussen! Ik duim voor jullie.

Geplaatst

Thanx nikki. Hb zaterdag ook de DHEA besteld en is vandaag binnen gekomen. Wil dr alles aan doen om te zorgen dat ik lichamelijk gezien een gezonde beeb mag krijgen.Nu afwachten tot morgen. Hoe is het met jou meid?

Geplaatst

Hoi

Vandaag mijn 2e echo en ik mag op donderdag voor de punctie in Utrecht ik ben zo zenuwachtig niet normaal maar ja het meeste van jullie weten al hoe dit voelt en aan andere kant ben ik ook blijk nog een beetje en dan weet ik het oh allemaal spanend slopend .

@ Nikkie morgen je eerste FM spanend ik duim voor jou en veel succes

@Sometimes. Veel succes morgen

Geplaatst

Vanochtend 1e FM gehad. Rechts 2 stuks van circa 10 mm. Linker eierstok heeft de arts heel lang naar gezocht (totdat het té pijnlijk werd) maar uiteindelijk niet gevonden, zit nu achter de baarmoeder verscholen maar komt wel te voorschijn als de follikels groter gaan worden. Nog geen super score maar ik weet ook dat het niets zegt en het er de volgende keer toch meer kunnen zijn. Dus besloten om me er niet druk over te gaan maken. Vrijdag nog een acu-sessie, dat heeft de vorige keer ook geholpen om het aantal op te "schroeven". En het gaat tenslotte om de kwaliteit en niet om de kwantiteit (om mijn eigen oppepper er nog maar eens in te gooien ...). Dinsdag 1 mei terug voor 2e FM.

Geplaatst

@ Sometiems dank je , oh morgen ik ben zo zenuwachtig niet normaal mijn handen zijn had mij hartslag omhoog he he gelukkig zeg ik tegen mijzelf als anderen is gelukt , lukt jou ook dus .....

@Nikkie ja wat kan ik nog zeggen wat jij ook tegen mij hebt gezegd en tegen jou zelf maar toch zeg ik he he het gaat tenslotte om de kwaliteit en niet om de kwantiteit blijf positief

Geplaatst
Vanochtend 1e FM gehad. Rechts 2 stuks van circa 10 mm. Linker eierstok heeft de arts heel lang naar gezocht (totdat het té pijnlijk werd) maar uiteindelijk niet gevonden, zit nu achter de baarmoeder verscholen maar komt wel te voorschijn als de follikels groter gaan worden. Nog geen super score maar ik weet ook dat het niets zegt en het er de volgende keer toch meer kunnen zijn. Dus besloten om me er niet druk over te gaan maken. Vrijdag nog een acu-sessie, dat heeft de vorige keer ook geholpen om het aantal op te "schroeven". En het gaat tenslotte om de kwaliteit en niet om de kwantiteit (om mijn eigen oppepper er nog maar eens in te gooien ...). Dinsdag 1 mei terug voor 2e FM.

Hmm, twee te zien, niet zo veel, maar met menopur maak je vaak wat minder eitjes aan heb ik altijd begrepen. Maar de kwaliteit wordt wel beter is mij altijd gezegd. Dus jouw eigen oppepper is helemaal waar! Op naar 1 mei.

Geplaatst

@Sometimes. Hoe was het vandaag? Hoop zo op groen licht voor jullie ...

@Mely. Succes morgen met je punctie. Doe daarna rustig aan en laat je lekker verzorgen.

Geplaatst

@ Mely, succes morgen meid!

@ Nikkie, nu 2 straks gewoon een paar erbij en dan op naar een mooi resultaat.

Hier nu weer bericht dat de zaadjes toch weer gevonden zijn.....ergens op vliegveld istanbul...ik vindt het wel best. We hebben onze rechtsbijstand erop gezet dus afwachten. Vriendlief is weer thuis, doodmoe van werk. 4 mei gaat hij weer weg waarschijnlijk. Deze week gaan we afspraak maken in Spanje en dan op naar een nieuw donor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden