Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@All. Nou meiden ik heb er 2 aan boord ... ik ga ze vertroetelen & warm houden & beweging geven. Voor en na de TP weer een acu-sessie gehad dus dat moet ook gaan helpen. Verder brandt er een kaarsje naast ons boeddha beeld en de TP echo foto ligt hierbij. Nu dus fingers crossed ...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Oké meiden die interesse hebben in de 40+ date: willen jullie mij dan een PB sturen met jullie emailadres, die heb ik namelijk nodig voor die datumprikker. Thanks!

En geef ook gelijk je woonplaats door zodat we (Sas zit ook in het organisatiecomité) een zo centraal mogelijke locatie kunnen zoeken.

Geplaatst

@Nikkie, oh meid heerlijk weer 2 aan boord en nu heel erg goed voor zorgen en dat ze maar mogen groeien tot 2 mooie ukkies!! Het is je zo gegund!!

Geplaatst

@nikkie, gouden combinatie: acupunctuur en menopur! Mijn duimen draaien! Op naar een dikke vette plus ergens rond 21 mei. Succes.

@mely, nog een paar daagjes hou vol.

@sometimes, op naar een eerste mooie fm.

Lfs,

Lot

Geplaatst

@ Nikkie...yes meid! Weer twee aan boord, ik hoop zo voor je op een mooi resultaat, mijn duimen draaien weer! Dankje voor je lieve opbeurende woorden op mijn berichtje van vorige week..en allemaal trouwens die gereageerd hebben, het is fijn om mijn gevoelens eruit te kunnen gooien en het kwijt te kunnen bij jullie..

@ Mely..succes nog even met de killing wachtweken! Hoop zo voor je op een positieve test..dat geeft mijn geboortejaar ook weer moed..;)

@ Sometimes..heerlijk dat je eindelijk kunt beginnen! Op naar de eerste fm..

Geplaatst

@ nikki. Hardstikke blij voor je meid, verwen de twee maar lekker. En ik duim voor je

@ nine71 thanx, we gaan ervoor, 15 mei zullen we het zien

@ lot69 idd een mooie eerste FM zou geweldig zijn

Donderdag weer accupunctuur, dus dat moet ook helpen

Vindt het allemaal zo spannend. We proberen om er relaxt in te staan, but i cant stop dreaming ;)

@ mely. Ik denk aan je , geduld en kracht probeer ik aan je door te faxen :)

Geplaatst
Fijn Nikkie! Weet je ook iets over de andere twee? Waren die ook bevrucht, evt. cryo's?

Eentje is niet bevrucht (wisten we eigenlijk zelf al op het moment van de punctie, die follikel was nog zo klein). We krijgen binnenkort een brief thuis of die andere goed genoeg is om in te vriezen ... maar die hebben we helemaal niet meer nodig joh ... ;-) ...

Geplaatst

@Nikkie ben blij voor jou, goed zo meid en nu lekker warn houden :happy3:.

Dames dank jullie wel voor jullie steun , nu bij Gyn geweest heb wat bloedstortingen zitten vandaar dat het lopen moeilijk gaat maar we gaan gewoon lekker door en nu de spannende dagen vanaf donderdag hop ik om niet meer ongi te worden ( normal ben ik altijd op tijd dus nu eventjes neit lliefe god plizzzzzzzz) dus is het nu elke keer toalet gebruik evetjes duimen he he en elke dag jupiiiiiiii weer en dag zonder maar blijf positief gaa voor .

Geplaatst

Ik heb bij al mijn kindjes vanaf een dag of 10 na de bevruchting positief kunnen testen, ook deze keer weer:-)

Ik weet hoe moeilijk het is om te wachten en ik zal de laatste zijn die zegt dat je vooral moet wachten, want dat doe ik zelf ook niet:-)

@Sometimes eindelijk , wat mooie dat je ongesteld ben geworden dit was echt zwaar voor jou neem ik aan en nu mag je eindelijk aan de slag en veel succes met prikken.

O Dames ik hou niet meer vol tot 13 mei , zit nu op dag 7 is er iemand die eerder geeft test gedaan ik weet zeker dat ik niet tot die datum volhoud !!!

Geplaatst
@Mely. Heb je al besloten of je eerder gaat testen of wacht je 'geduldig' af tot 13 mei? Hou nog even vol meid.

Ja Nikkie ik blijf vool houden het is niet makelijk maar dat weet je en hoe gaat met jou ?

Ik ga niet eerder testen omdat je een keer in leven de kans krijgt om op moederdag te gaan testen of je moeder ben geworden

:happy7:

Geplaatst

@all. Ben zo geschrokken en ben zo bang dat het nu mis is ... Zit op mijn werk en ben net gestruikeld en best hard gevallen, niet op mijn buik maar de jongens zijn behoorlijk door elkaar geschud denk ik ... straks is al die moeite voor niets geweest door 1 stomme val ... Zit hier te huilen achter mijn bureau. Vriend al gebeld die me probeert gerust te stellen maar dat wil nog niet lukken. Vanaf 11 uur kan ik het ziekenhuis bellen, kijken of zij me gerust kunnen stellen. Verdorie zeg!!!!!

Geplaatst

Ik denk dat je je om niets zorgen maakt Nikkie..de jongens zitten helemaal veilig in je baarmoeder, die voelen die schok helemaal niet..ik begrijp je ongerustheid, maar niet tobben hoor! Laat het ziekenhuis je nog maar even geruststellen..

Geplaatst

Dat is een mooie gedachte Mely! Nog even volhouden dan maar en hopen dat je dit weekend je eerste echte moederdag kado krijgt..

Geplaatst

O nikkie wat erg voor jou ik kan het niet geloven maar denk dat de jongens een goede bescherming hebben met de dikke wand en lag vet denk ik sterkte meid.

Geplaatst

@Nine & Mely. Thanx voor jullie geruststellende woorden. Ik ga me ontspannen en niet meer druk maken, dat is sowieso beter voor de jongens. Straks nog wel even voor de zekerheid het ziekenhuis bellen. Sorry hoor ... ik merk dat door mijn leeftijd de druk erg hoog is (wellicht herkenbaar voor jullie) ... vandaar mijn wellicht ietwat 'paniekerige' & emotionele reactie ...

Geplaatst

Lieve Nikkie,logisch dat je schrikt.....maar ze zitten echt heel goed beschermd in je buik( is het vet toch nog nuttig:-))

Maar weet wel dat al onze woorden je niet helpen, dus ik hoop dat het zkh je straks gerust stelt.

Knuffel!

Geplaatst

O Nikkie dit is helemaal normale reactie hoor zou ik ook doen , nu lekker ga ontspanen en laten verwenen.

Geplaatst

@all. Ik was al door jullie gerustgesteld maar nu ook door het ziekenhuis. Het is nog zo microscopisch klein en er zit behoorlijk schutveld rondom dus het kan echt geen kwaad dat ik gevallen ben. Haar woorden: als die het naar z'n zin heeft blijft die toch wel ... Ik vertroetel "de jongens" heel erg dus ze hebben het zeker weten naar hun zin, dat kan toch niet anders ;-)

Sas jij ook nog bedankt voor je oppepper.

Geplaatst

@Mely. Wat een mooi kado zou dat zijn ... een positieve test op moederdag ...

@Sometimes. Gaat het spuiten goed? Krijg je niet een uitgangsecho om de eierstokken en je baarmoederslijmvlies te bekijken en dan het startsein voor de Gonal F? Of werkt dat anders bij het korte protocol?

Geplaatst

Fijn Nikkie dat het ziekenhuis je gerustgesteld heeft...de jongens zitten veilig..nu gewoon doorgaan met vertroetelen en niet meer vallen..;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden