Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Hai Nikki, schrikken zeg, kan me voorstellen, maar je jongens zitten lekker veilig hoor. Nu ontspannen, jij .. ;)

Het spuiten gaat prima, gisteren begonnen met de Gonal. Ff getrut met dat venstertje, maar geheel gelukt. Ik hoef geen uitgangsecho blijkbaar. Pas volgende week eerste echo om te zien als er wat groeit. Ben wel met een hoge dosis begonnen, 300 eenheden, omdat ze verwacht dat ik moeilijk te stimuleren zal zijn. Ben zo benieuwd..

@ Mely Ik weet zeker dat je een fantastisch moederdag kado krijgt.

Als het goed gaat , als er eicelletjes groeien, en als de bevruchting dan goed gaat, en als de TP dan goed gaat, dan mag ik testen ergens rond mijn verjaardag, dus ik hoop dat alles volgens mijn plannetje gaat verlopen.

;)

Kan het niet helpen, ik blijf maar dromen ...:)

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikkie ik ben een keer gevallen toen ik drie maanden zwanger was van de oudste, ook paniek natuurlijk, echo gemaakt, niets aan de hand! Zelfs met drie maanden zitten ze goed beschermd dus nu zeker nog!!

Geplaatst

@ Mely ik duim ook voor jou nog steeds

Hier inmiddels dag 3 van de Gonal en dag 5 van de Decapeptyl. Ik hb me dr toch enorme borsten gekregen.. Tsjonge.. En ook bijna 2 kilootjes erbij op de weegschaal. Is dat normaal voor zo kort spuiten? Dinsdag al weer de 1e echo, ben benieuwd, zou zo fijn zijn als je af en toe eens in je buik kon kijken. Ik hb ook het eerste blauwe plekje, wss doodat ik de naald draaide om op het venster te kunnen kijken laatst( I know dat was nie slim)

Gelukkig (nog) geen bijwerkingen voor de rest behalve mijn pukkeltjes op mijn gezocht.

@ Sas, Hoe is het met je?

En met de anderen dames die ik ff vergeten ben.

Geplaatst

@Sometimes. Je toegestuurde geluk en positiviteit is aangekomen hoor ... thanx ... ;-)

Die gewichtstoename herken ik wel. Verder had ik regelmatig last van hoofdpijn door de deca. En ja die blauwe plekken, die had ik ook regelmatig. Die enorme borsten herken ik niet ... had mijn vriend wel (even) leuk gevonden maar helaas ... ;-) (hoewel die ga ik nu natuurlijk krijgen door de zwangerschap :-)). Fijn dat het spuiten in ieder geval goed gaat. Ben benieuwd naar het resultaat van dinsdag, dan zijn ze inmiddels goed op weg met groeien want dan heb je er al een week Gonal opzitten. Spannend hoor voor je.

Ik was verantwoord aan het lijnen voor we met deze ICSI begonnen ... dat ging voor geen meter. Toen hormonen spuiten, toen bleef ik hangen op hetzelfde gewicht. Dus het effect was dat ik niet extra aankwam door de hormonen, erg fijn. Nu gestopt met hormonen en ik val maar af, vanzelf, doe er niets voor ... per dag zo'n 1-2 ons. Normaal sta ik niet dagelijks op de weegschaal hoor, maar dat moet natuurlijk na de punctie en toen ik in de gaten kreeg dat ik af bleef vallen ben ik het elke dag maar even in de gaten gaan houden. Het lijkt wel waar ik toen zo hard mijn best voor deed en wat niet wilde lukken er nu alsnog vanaf gaat ... raar maar waar ...

Geplaatst

@ Hai Nikki Nou mooi dat je nu "vanzelf" afvalt. Ik baal wel een beetje van de toename, maar aan de andere kant, als ik nu straks een kilootje of 15 aaankom, met beeb, dan ben ik helemaal blij.

Mannen zijn allemaal hetzelfde, he. We gaan dr vanuit dat je mannetje straks een voorgeveltje heeft om naar te kijken :)) , een maandje of 9 lang hahahahah

Ik ben zeer benieuwd naar dinsdag, want de dokter zei dat ik al bijna op een maximale dosis zit, qua stimuleren. Ik probeer er niet bij na te denken en ga er gewoon vanuit dat ik straks een goeie oogst aan eitjes heb(minimaal 5) en een uitstekende bevruchting (minimaal 2) en dat ze dan lekker nestelen in mijn baarmoeder, waar ze de komende 9 maanden veilig zullen zitten (1 of 2 schattige kindjes). Dat probeer ik te visualiseren iig.

:)

Oja, wanneer is jouw test datum, Nikki?

Geplaatst

@ Hoi ben een beetje in de slechte steming nu een beetje pijn in mijn buikl en rug net als je l ongesteld wilt worden ( verdik...) maar tot nu tu gelukig nog geen droppel bloed te zien ( volgens mijn kalender zou vandaag mijn periode beg.) ben beetje bezorgt en bang om naar de toalet te gaan ....

:fear:

Nikkie ik ben blij voor jou dat alles goed is.

Sometimes ik duim voor een goede echo voor ja ik ben ook aangekomen.

En andere dames hoe gaat met jullie ???

Geplaatst
Mely, nog geen zorgen maken, meid. Geen bloed, is goed.

Ik duim met je mee.

dank je dat zeg ik ook tegen mijn zelf zolang geen bloed is goed ... alleen de pijn is zo sterk da tik zonder paracetamol niet kan mischien toch wind voor de storm ?!!

Geplaatst
Tjee meid, ik weet het niet? Misschien wil het niets zeggen.. Ik heb geen idee, het spijt me.

Er zit wss niets anders op dan afwachten en hopen.

Ja meid dat heb jij gelijk in maar ik schrok er wel von nog 2 dagen en ik kan testen ohhhhhh dus blijft voor mij spannend .

je heb zelf zo leuk gezegd : Dat probeer ik te visualiseren iig.

ik hop het voor jou en voor mij meid ...

Geplaatst

@Mely. Ik herken je gevoel ... bang zijn om naar het toilet te gaan om te zien te krijgen wat je niet wilt zien ... het zogenaamde broekieloeren ... Hou vol. Blijf positief. Hou hoop.

@Sometimes. Ik mag volgende week vrijdag (18 mei) testen.

Vandaag brief van het ziekenhuis, die ene embryo is geschikt om in te vriezen. Hartstikke blij mee hoor, maar hebben we niet nodig.

Geplaatst

@ Nikki, Die ene embryo, daar maak je maar een brusje van. Die hb jij voorlopig niet nodig, want deze toppertjes blijven plakken, meid

Spannend, 18 mei testen. Ik duim voor je hoor.

Ik heb nog geen idee hoe het moet zijn als je zo hoopt dat je niet ongi wordt, maar kan me er wel een voorstelling van maken.

En straks zal ik in het zelfde schuitje zitten.

@ Mely nog ff geduld. Ik duim ook voor jou constant hoor. Positieve energie en blijven visualiseren.

Ik heb gisteren weer een accupunctuur sessie gehad. Dit keer om de groei van de follikels te stimuleren en de aanmaak van baarmoederslijmvlies en de doorbloeding te stimuleren.

Ik hoop dat het werkt, we zullen het dinsdag op de echo zien :)

Verder voel ik niets, ik lees van dames die van alles voelen gebeuren in de buik. Ik voel helemaal niets. Hoop dat dat een goed teken is en alles daar binnen gewoon aan het doen is wat het moet doen ;)

Geplaatst

Hallo dames,

even een update van deze kant.... Gisteren voor de zekerheid even nuchter suiker laten prikken bij de huisarts, vanwege zwangerschapssuiker in de vorige zwangerschappen... Helaas zat ik dus al gelijk hoog en ging huisarts op tilt.

Niks wachten tot 23 mei voor een echo, hij wil dat ik gelijk volgende week een afspraak maak met de gyn en als er dan inderdaad een " goede" zwangerschap te vinden is dan mag ik gelijk door naar de internist om te gaan spuiten.....

Heel dubbel dus...Ik hoop dat ik volgende week mag gaan spuiten...:-)

Miranda

Geplaatst

Okay dames, waar ik al in het stadium van 'eerst zien dan geloven was' ben ik nu officieel ongerust.... Vanmorgen bij het plassen verloor ik een hoeveelheid 'bruin'. Niks roods, dus tot nu toe is het 'oud' maar ik vind dit dus echt verschrikkelijk eng.....

Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Goede morgen dames na 2 killig dagen vanochtend nog geen druppel bloed te zin dus slopend en spanend ook geen pijn meer dus duimen morgen mag ik testen normaal zou ik nu ongesteld moeten worden ook met hormonen in mijn lichaam en ik beschouwd dit als goede teken.

@Mirke ik duim voor jou.

Geplaatst
Goede morgen dames na 2 killig dagen vanochtend nog geen druppel bloed te zin dus slopend en spanend ook geen pijn meer dus duimen morgen mag ik testen normaal zou ik nu ongesteld moeten worden ook met hormonen in mijn lichaam en ik beschouwd dit als goede teken.

@Mirke ik duim voor jou.

Ik heb de moed nog niet opgegeven... Na het verliezen van een klein stolseltje lijkt het nu minder te worden en mijn testen knallen er nog steeds uit...

Oftewel...ik weet nog steeds niks...

Geplaatst

@ Mirke, vertrouw op je lijf hoe moeilijk ook!

@ Mely, ik hoop dat je morgen goed nieuws brengt hier!

@ Nikkie, welnee joh jij hebt die cryo niet nodig, jij hebt vlgd week vrijdag gewoon een positieve test.

Hier wachten tot de 31ste. Ik ga daar wel vragen of ze een beetje tempo kunnen maken met het vinden van de donor...ik heb haast:-))

Geplaatst

ach Mely , wat rot voor je. had het zo gehoopt . huil maar goed uit we weten hier maar al te goed hoe jij je nu voelt.

sterkte en een dikke knuffel

lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden