Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sometimes, jippie een mooie aan boord. Goed voor zorgen en koesteren!

@ Ellie, ja ik ga alleen maar mijn moeder gaat lekker mee. Ik hoop dat mijn lief er wel is bij de tp maar anders doe ik die ook alleen. Het is zoals het is.

Hoe staat het nu met jou? In juni ging je toch weer starten?

@Nikkie, ja een leuk klein spanjaardje met de hollandse genen van mijn lief.....

Ach ja en leeftijd.....zo herkenbaar. Hoe "jong" wordt je dan? Volgens mij ben ik wel de oudste van de meiden die nu in de race zijn denk ik.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sas 67 wat leuk jij woont in de buurt he he wist ik ook niet , Spanje is ja favo daar is lekker warm en ik weet het zekker da jou gat lukken meid.

@ Ellie71 ik zie dat jij ook in juni gaat starten net als ik wat ga jij doen staat niets bij dus???/

@ Sometimes wat spannend en nu lekker warm houden en bewegen soms is het ook goed om kinder paracetamol te nemen heb ik gehoord voor doorbloeding ( heb ik inmiddels in huis he he ) en ik duim voor jou mei.

@Nikkie ja zij zeg nu 1 TP als er niet zou lukken dan bespreken wij verder ik vind het niet erg omdat op dit manier meer kansen heb denk ik en jij dan wanneer mag jij weer beginnen of heb jij ook rust nu.

Geplaatst

@Mely, zag toevallig staan dat je uit amersfoort komt...althans woont. waar kom je oorspronkelijk vandaan als ik vragen mag?

Geplaatst
@Mely, zag toevallig staan dat je uit amersfoort komt...althans woont. waar kom je oorspronkelijk vandaan als ik vragen mag?

O lieve Sas dat mag hoor, mijn wortels liggen in Bosnie en nu woon ik in Nederland ( ik denk dat je dit bedoeld) ik ben wie ik ben het is geen geheim hoor en ben blij dat ik hier mijn nieuwe leven kon opbouwen .

Dus so nu wordt tijd voor een bakje .... als je in de buurt bent he he

Geplaatst

@ Mely dankjewel. Ik ben heel blij met mijn Stippie en hou hem goed warm.

@ Nikki heb geen accu behandeling extra gedaa, kwam er niet aan toe en toen had ze geen tijd meer. Maar ik voel me prima en ontspannen en totaal niet zenuwachtig(nog niet) Ben al blij dat het eidnelijk zo ver is.

@ Sas Dankjewel , ik ga heel goed voor mijn emmy zorgen en hoop dat jij binnenkort hetzelfde hebt

@allen. Ik ben ongelovelijk blij, ik weet dat het nog enorm vroeg is, maar heb gewoon een goed gevoel en ik hoop dat ik dat positieve kan vasthouden tot het tegendeel bewezen is

Geplaatst

Sometimes, leuk he dat blije gevoel! Volgens mij kan dat alleen maar goed zijn voor je Stippie. Grappig dat je daar een foto van krijgt.

Mely, ik ga een derde ivf-poging doen. Ik zit te wachten op mijn ongesteldheid vandaag...is natuurlijk weer later als je erop zit te wachten! Dan moet ik eerst (vanaf vandaag..) twee weken de pil slikken en verder is nog niets besproken. Maar ik ga ervan uit dat het niet veel anders zal zijn als de vorige twee keer in Nederland.

Nikki, dat gevoel met je verjaardag heb ik nou ook! Ik heb ook nooit zo'n zin om het te vieren, maar iedereen van de directe familie komt gewoon langs. Nou ja, denk ik dan, even doorbijten en de volgende dag niet meer aan denken...

Gelukkig schatten mensen die me niet zo goed kennen meestal jonger. Dat geeft een beetje troost en geloof, dat het nog moet lukken met kinderen krijgen. Of 1 kind, daar zou ik ook al heeeeel blij mee zijn.

Sas, fijn dat je moeder mee gaat. Ik vind het zowiezo al heel stoer, jullie hele onderneming.

Als het daar net zo warm is als hier en je hebt tijd:

:av-31:

Geplaatst

@ Elli ik ken dat gevoel, ik werd 3 dagen later dan normaal ongesteld toen ik wilde beginnen met mijn poging. Pff, als je dr op wacht... Maar voor jou al weer poging 3? Nou laten we voor jou het spreekwoord 2x is scheepsrecht waarmaken..

@ Sas ik vind je ook een ongelofelijk veerkrachtige vrouw en ik blijf duimen voor jou voor deze poging.

@ Nikki, ik herken het gevoel wel. De tijd gaat zo snel, behalve als je in de wachtweken zit ;)

En het lijkt alsof je geen tijd meer hebt om de dingen te doen die je werkelijk wilt, doordat je gebonden bent aan een soort biologische klok. Terwijl ik me jonger voel en vaak zeker 15 jaar jonger wordt geschat.

En nu wordt ik alleen door mijn leeftijd moeilijk zwanger en maken mensen er soms zelfs een issue van , waarom ik dat nog zou willen omdat ik al een volwassen dochter heb. Ze houden geen rekening met het feit dat ik er al zo lang mee bezig ben, maar dat het maar niet lukt.

Maar ik heb nu besloten dat alleen mijn mening er toe doet en die van mijn partner en wij willen het beide enorm graag en ons Stippie is van harte welkom in ons gezinnetje :)

Geplaatst

@Sometimes, dank je voor je compliment. Maar ik denk dat we allemaal hier veerkrachtige en sterke vrouwen zijn anders is zo'n traject als dit niet vol te houden!

Geplaatst

@Ellie, leuke icoon!! Ik ga zeker nog genieten van de zon, zee, tapas en lekker genieten met mijn moeder.

Fijn dat jij weer kan beginnen. Doe je het nu niet in NL? Omdat je schrijft dat het niet anders zal zijn dan e 2 vorige keren in NL

Geplaatst

@Sas. Eehhhh ... ik word 43 ... ook al voel ik me geen 43 en ook al zie ik er niet uit als 43 ... 1969 staat wel in mijn paspoort en daar heb ik het best moeilijk mee ... omdat die leeftijd onze kinderwens in de weg zit ... Ik besef ook wel weer dat er genoeg mensen zijn die niet eens 43 mogen worden ... dus het is best een dubbel gevoel ...

Geplaatst

@Sas. Vliegen jij en je mams op 30 mei naar Espana?

@Sometimes. Hou vast die positieve mood!

@Ellie. Spannend dat het voor jou ook weer gaat beginnen. Fijn voor je.

@Mely. Jij even een maandje rustig aan. Weer sterk worden voor je cryo poging.

Wij dinsdag naar het ziekenhuis voor de eerste echo. Heb deze week nog even bloed laten prikken op vitamine d tekort. Die tip kreeg ik van iemand van het forum die toevallig mijn verhaal gelezen had. Een tekort zou een innesteling in de weg kunnen staan. Het zou wel een aantal symptomen verklaren waar ik last van heb. Had een beetje gehoopt dat dit de sleutel zou zijn maar "helaas". Mijn waarde valt binnen de marges, niet heel ruim maar ik zit er wel in, ik ga dus wel wat vitamine d bijslikken op mijn waarde een beetje op te krikken. Verder heb ik vandaag tarwekiemolie tabletten gekocht, ook goede berichten van gelezen. Gebruikt iemand van jullie dat toevallig ook?

Geplaatst

Dubbel he? Zo herkenbaar!! Maar je bent nog een jonkie in vergelijking met mij...over 4mnd wordt ik 45 jakkes jakkes jakkes!!

@Sas. Eehhhh ... ik word 43 ... ook al voel ik me geen 43 en ook al zie ik er niet uit als 43 ... 1969 staat wel in mijn paspoort en daar heb ik het best moeilijk mee ... omdat die leeftijd onze kinderwens in de weg zit ... Ik besef ook wel weer dat er genoeg mensen zijn die niet eens 43 mogen worden ... dus het is best een dubbel gevoel ...
Geplaatst

@ Nikkie, ja we vliegen woensdag eind van de middag en zondagmiddag weer terug.

Ik gebruik ook tarwekiemolie op advies toen van dusseldorf.

Geplaatst
Eeh, Sas en nikki . Hier ook een dame die 43 wordt over enkele weken. Ik besef heel goed dat sommige mensen dat niet eens halen(mijn moeder was daar 1 van dus Sas lekker genieten van die van jou.) ze lijkt me een lieve vrouw die haar dochter door dik en dun steuntMaar ik voel me gewoon nog geen 43 en ik vind het moeilijk te rijmen dat mijn lichaam zich wel daarnaar gedraagt.Maar goed, met de dokters hulp omzeilen we dat, dames en met Gods hulp en de natuur levert ons dat een gezonde baby op. :)
Geplaatst

Hier ook een 43-jarige... jonge moeder! Moet daar altijd om lachen, die term 'jonge moeder' wat dat betreft is 'nieuwe moeder', of 'opnieuw moeder' in mijn geval natuurlijk beter. Niks mis met 43 Nikkie en Sometimes!

Sometimes gefeliciteerd met je stipje! Ik zat ook in het Erasmus en kreeg maar 1x van de 5 TP's een foto mee... en niet van degene die gelukt is helaas. Ik denk er nog wel eens aan, dat witte stipje dat ik naar binnen zag floepen, niet te geloven dat dat nu een tweeling van 3 en een halve maand is!! Hoop dat het jou ook gegund is... eentje dan, is genoeg he :-) Succes de komende dagen!

Geplaatst

@Sometimes, jeetje zo jong je moeder al verliezen, heftig zeg. Mijn moeder is inderdaad een enorm lieve vrouw die mij enorm steunt,net als mijn vader trouwens.

Ik ben mij heel goed bewust van de rijkdom die ik heb en straks nog meer met een kleine uk:-))

Geplaatst

Nikki, weet je op welke waarde je vitamine d stond? Er worden verschillende grenzen gehanteerd. Mijn arts zegt dat het minimaal 80 moet zijn, terwijl als algemene grens 50 wordt aangegeven. Ik had zelf 56 en dus moet ik bijslikken. sindsdien zeggen mensen dat ik zo goed uitzie!

Gisteren ongesteld geworden en het ziekenhuis in Gent gebeld. Die zijn gewoon bereikbaar in het weekend. Dat heb ik nog niet meegemaakt.

De uitgangsecho staat gepland op 7 juni. Het komt nu allemaal heel dicht bij, onze laatste ivf poging.

Het slikken van de pil is een minder groot succes. Ik heb van alle hormonen tot nu toe geen enkele bijwerking gehad(maar sloegen ook niet echt aan) en sinds ik gisteren met de pil ben begonnen, ben ik al misselijk.

Geplaatst
Nikki, weet je op welke waarde je vitamine d stond? Er worden verschillende grenzen gehanteerd. Mijn arts zegt dat het minimaal 80 moet zijn, terwijl als algemene grens 50 wordt aangegeven. Ik had zelf 56 en dus moet ik bijslikken. sindsdien zeggen mensen dat ik zo goed uitzie!

Gisteren ongesteld geworden en het ziekenhuis in Gent gebeld. Die zijn gewoon bereikbaar in het weekend. Dat heb ik nog niet meegemaakt.

De uitgangsecho staat gepland op 7 juni. Het komt nu allemaal heel dicht bij, onze laatste ivf poging.

Het slikken van de pil is een minder groot succes. Ik heb van alle hormonen tot nu toe geen enkele bijwerking gehad(maar sloegen ook niet echt aan) en sinds ik gisteren met de pil ben begonnen, ben ik al misselijk.

Hoi Ellie,

Ik zie dat jij op 7 juni je uitgangsecho hebt. Dat is vermoedelijk de 1e dag van mijn menstruatie en zal ik een dag later een uitgangsecho hebben. Hoe loopt dat in jouw schema? Ik prik namelijk een kort schema in DD en vraag mij af waar jij dan bent in je cyclus.

Misschien gaan we wel gelijk op. Lijkt me leuk om elkaar te volgen. Voor ons wordt het ook de laatste keer...... Extra spannend:mad: dus, maar dat herken je vast wel.

Liefs,

Geplaatst

Cheyenne, voor jou ook de laatste keer. Ja, heeel spannend!

Het klinkt misschien een beetje gek, maar ik weet mijn behandelschema vanaf 7 juni nog niet. Bij ons laatste gesprek met de professor in Gent, was de datum voor de ivf nog niet bepaald. We hadden nog heel even bedenktijd nodig. Wij hebben toen ook niet verder doorgevraagd naar de behandeling. We hadden alleen afgesproken dat ik zou bellen op de eerste dag van de menstruatie (dat was zaterdag) en dat ik dan twee weken de pil zou slikken.

Ik vind het niet zo erg, want na twee behandelingen in Nederland en dit forum zullen er niet veel vreemde dingen op ons pad komen. Zo kan ik er ook niet over gaan piekeren en dat is wel goed voor mij.

Het kan dus heel goed dat we samen op gaan. En maar hopen dat we hier een kleine babyboom gaan veroorzaken in de vroege lente van 2013 met Sas en Mely en Sometimes en Nikkie!

Geplaatst

@ Sas idd het was zwaar toe ik mijn moeder verloor. Echt heel fijn dat je je beide ouders nog hebt. Spannend voor je dat je nu in spanje de ECD kan doen. Tarwekiem olie is toch goed voor je baarmoederlijmvlies?

@ Elinorac dankje wel, het was inderdaad een bijzonder gezicht om dat witte stipje te zien. Ik was zo ontroerd, ik heb gewoon gehuild.

@ Ellie , ik werd ook altijd enorm misselijk van de pil en heb met deze hormonen gek genoeg helemaal geen last gehad. Ik zag er tegen op omdat ik datcht dat het zoveel meer was dan de pil, maar nee niks. Succes dus met de pil, meid.

@ Allen Hier gaat het goed. Beetje last nog van naar ik denk de punctie, gevoelige eierstokken enzo, maar verder wacht ik gewoon af en stuur ik positieve energie naar Stippie. Eergisteren wat krampjes, maar niets bijznders denk ik . Op naar 6 juni :)

Iedereen die ik vergeten ben succes, jij ook Nikki

Geplaatst

Nikkie, :hugg:voor jou!!

Heel erg k.. dat het niet zo mocht zijn!!

En veel positieve vibes voor jullie cryo. Hier komen ze vast: :positive energie:

Ik duim alvast voor dinsdag!!

xxx, mees

Geplaatst

Lieve meiden,

Sorry dat ik er even niet was. Megaverbouwing hier dus amper tijd voor iets anders.

Maar we zijn er weer...stuiterend en al:blob6:. :whatdidimiss:Heb inmiddels bijgelezen.

Sometimes, heerlijk he, zo'n stippie aan boord:clap2:. Heerlijk koesteren dat stippeltje!:goodluck1:

Ellie, mooi plan, die baby boom!:alright: Ellie en Cheyenne, gezellig om samen op te gaan. Ja, heftig hoor, de laatste x. Geeft toch meer spanning.

Nikkie, ja, ik slikte de laatste x ook tarwekiemolie en...het heeft gewerkt. Ook vit. d en omega 3 erbij.

Lala, Caroline en Nikkie, ja, pbpicture komt eraan. Moet ff kijken hoe dat moet.

Sas, bijna he! Ben zo benieuwd hoe je het daar vindt. Ik vond het geweldig. Hoop dat je ook goede ervaringen hebt binnenkort.

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Ellie, mijn waarde is 70 dus volgens jouw arts zou dat te laag zijn. Volgens mijn huisarts val ik dus binnen de marge. In de winkel zijn alleen maar kinder vitamine d pilletjes te verkrijgen, dus die slik ik nu maar. Ze ruiken als snoepjes, jammie jammie ;-). Ik hoop dat ik me er beter door ga voelen (net als jij), dat ik er wat meer energie van krijg.

Mag ik vragen waarom jij bent overgestapt naar een Belgisch ziekenhuis? Omdat ze daar verder zijn dan bij ons in NL? Ik kreeg ook de tip van een topic genootje om me eens te orienteren op een buitenlands ziekenhuis. En waarom ben jij dan juist in Gent terecht gekomen? Heb jij standaard een baarmoeder kijkoperatie gehad in Gent? Hoe duur is een volledige poging in Belgie? Vertel vertel, tenminste wat je er over kwijt wilt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden