Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sometimes, wat goed dat je de drie pogingen vergoed krijgt. Agressief assertief zijn op z'n tijd kan geen kwaad. Het verbaasd me wel een beetje, want ik dacht altijd dat je ongeacht je leeftijd er 3 vergoed krijgt....ik zal maandag maar eens zelf gaan informeren.

In de on hold stand staan, dat is een goede weergave zeg van het gevoel wat je hebt als je even geen afspraken hebt. Ik zou zeggen: doe waar je zin in hebt in deze wachtstand. Kun je een beetje positieve energie bijtanken. Niet alles weggeven hoor!

Mely, ik hoop dat het beter gaat met je buik en dat je geen pijn hebt. Anders zou ik zeker even bij een arts informeren. Maar het zijn vast de hormonen. Bij mij raken mijn darmen van slag door hormonen en dan zwel ik ook op, van al het verteerde voedsel in mijn buik.

Sas, ben je al met de medicatie begonnen? (lees ik in je handtekening) Dan moet je best lang slikken/spuiten als je eind juli een tp verwacht. In mijn ogen dan, want ik ben van de flaire-up schema's. Maar inderdaad, voor je het weet is het zover.

Ik ga a.s. zondag uit de on hold stand. Dan gaat de eerste spuit deca er weer in en dinsdag starten met menopur. Gisteren bij de uitgangsecho toch nog wel een tegenvaller dat er een tweede endocyste bij is gekomen op/aan mijn linker eierstok. Die drukken de boel een beetje weg en zijn zeer waarschijnlijk de oorzaak van de slechte eicelkwaliteit. Eerst weghalen is geen optie meer, want dan blijft er niks meer van de eierstok over(de enige die een beetje reageert op de hormonen).

Ik weet ook al dat de punctie er dwars doorheen moet. Niet zo goed om dat tegen mij te vertellen, kan ik lekker over gaan piekeren...

Nu ja, ik moet zeggen dat ik mijn hoopvolle verwachtingen zoals bij de eerste twee pogingen niet meer heb. Ik ben ook niet depri, eerder een beetje gelaten.

Ik kan er ook nog wel iets positiefs van inzien: endometriose verschrompelt als je minder hormonen gaat aanmaken(bv door de overgang). Ahha!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik ben al nooit van mijn verjaardag vanwege die confrontatie met mijn leeftijd. Maar vandaag zou dat anders zijn ... mijn verjaardag zou een geluksdag worden ... een TP van een cryo ... hoe mooi had dat kunnen zijn ... een TP op 08-06 (mijn geluksnummers) en ook nog eens op mijn verjaardag. Maar helaas ... onze cryo is niet goed ontdooid dus geen TP ...

Dus straks uitgebreid uiteten met mijn schatje bij ons favo Italiaanse restaurant, alles eten wat ik normaal niet had mogen eten na een TP, eigenlijk dus het verdriet lekker wegeten (hoe bedoel je emo eten ... ?!) plus een glaasje prosecco drinken (gewoon omdat ik verdrietig ben, in principe drink ik niet gedurende onze behandelingen maar vandaag mag het).

Wat een telleurstelling! Ehhh, uit goed fatsoen moet ik je met je verjaardag feliciteren, maar wat een rotdag moet het zijn.. Je verdriet wegeten en drinken. Das een goed idee, emo-eten! Dat mag op deze dag. Ik denk aan je.

Geplaatst

Nikki wat een h.ut verjaardag qua cryo dan, jeetje bij jou zit het ook niet mee hoor had het zo voor je gehoopt.

Nou ga dan maar lekker met je man genieten van elkaar en lekker voedsel en kruip lekker tegen elkaar aan.

Liefs eer

Geplaatst

@ Ellie,

ik zit nu in de mock fase, oftewel een soort proef om mijn cyclus te regelen en om te zien hoe mijn bms reageert zodat ze bij de echte poging de juiste dosering kunnen geven. Ik slik nu progynova in opbouwende dosering, vd week komt er utrogestan bij( jakkes weer die vieze bollen) en dan vlgd week zondag de decapeptul depot. Dab stoppen met medicijne, ongesteld worden en op de 1ste dag starten met de medicijnen en dan dan 2-3wk daarna de tp. Ach ik heb nooit last gehad van de hormonen dus ik vind het niet zo erg.

Balen voor jou van de cyste. Kan mij goed voorstellen dat je wat gelaten bent. Ik had dat ook hoor bij onze 3de icsi. Nu moet ik juist opletten niet te positief te worden omdat ik hoge verwachtingen heb van ecd( immers een jong eicel ipv de bejaarde van mij) maar ook bij ecd kan het niet goed gaan.

Er zijn verzekeraars die leeftijdseisen stellen aan betaalde IVF. Officieel mag het niet, leeftijdsdiscriminatie. Dus een beetje op je strepen staan wil helpen

Geplaatst

Oh Nikkie wat erg voor je! Verjaardag of niet dit is gewoon klote! (Gefeliciteerd, heb er zelf ook niks mee.) Ik heb het 1x gehad dat mijn enige cryo's ooit niet goed ontdooid waren en dat was een van de grootste klappen uit de hele twee jaar mm. Sterkte en ik hoop dat je lekker gegeten en gedronken hebt!

Geplaatst

@ ooh nikki jeetje meid. Wat ontzettend ... Voor je. Probeer maar een beetje te genieten van het emo eten en laat je verjaardag dan lekker achter je. Tsjonge wat een nieuws , ik weet niet goed wat te zeggen, behalve dat ik je ingedachten een dikke knuffel geef.

Geplaatst

@ ellie. Je krijgt er in principe volgens mijn verzekering dan 3 vergoed tot 41 jaar. Alleen waren ze " vergeten" dit in de polis te zetten en kun je alleen als een arts aangeeft dat er voldoende kans op slagen is misschien in aanmerking komen voor vergoeding. De arts had wel aangegevn dat IVF de enige mogelijkheid was om zwanger te raken, maar de verzekering zeiden vervolgens dat de slagingskans klein was vanwege mijn leeftijd. De arts was het daar niet mee eens en zei dat stimulatie wel zin had. Dus uiteindelijk stemmen ze daar dus mee in.

Geplaatst

@ ellie je gevoel is begrijpelijk. Misschien is de gelatenheid ook een vorm van zelfbescherming die je maar moet accepteren. Als je maar hoop blijft houden dan is het goed . Want hoop maakt leven... :) en jij ook.

Geplaatst

Lieve nikkie wat een enorme bummer moet dit weer voor jullie zijn zeg. Ik leef zo met jullie mee lieverd. Ondanks dit wil ik je nog wel feliciteren met je verjaardag en geef je echt een mega knuffel. Ik hoop dat jullie dit ook weer een plekje kunnen geven.

Geplaatst

Sas, een mock fase. Ik dacht dat ik zo'n beetje wel wist wat er op ivf-gebied te koop was, maar dit kende ik nog niet. Wel goed dat ze dat doen. De kans op tegenvallende verrassingen wordt dan iets kleiner (als ik het goed begrijp).

Gelukkig heb je net als ik geen last van de hormonen. In ieder geval iets wat mee zit.

Weet je ook hoe jong de donorcel is, of blijft dat anoniem?

Ga zo dadelijk de verzekering nog bellen. Een half uur geleden was er 6 minutenwachttijd...daar ga ik echt niet op wachten.

Geplaatst

@Ellie,

We horen alleen de leeftijd van de donor,maar ze werken met donoren tot 30 jaar en heel soms een iets oudere als die zich bewezen heeft zeg maar. Verder hoor je haarkleur en kleur vd ogen. Verder niets.

En jij al wat wijzer geworden bij je verzekeraar?

Vandaag BMS laten meten: 11.7 mm dat is best goed na een korte periode stimuleren. Hoor straks van Spanje of ik op de zelfde dosering blijf of iets omhoog ga.

Geplaatst

Hoi Nikkie,

Wat een opdoffer. Ik heb het ook gehad hoor, 50% kans hé :(. Ik hoop toch dat je voor je verjaardag nog een leuke herinnering hebt aan je etentje met je vriendje. Het is misschien geen troost maar mag je nu binnen 14 dagen niet starten met een volgende poging?

Héél veel sterkte hoor. :knuf:

Ting

Geplaatst

Sas, dat zijn zeker jonge eicellen. En dan ook nog goed bms. Dit wordt 'm gewoon!

Effe zeuren:

Verzekeringen gggrrr! Ik heb een paar maanden geleden al een paar keer geinformeerd over onze derde poging in het buitenland. Dat was in orde, mits ik een verwijzing had van gynaecoloog of huisarts. Die heb ik dus van de huisarts gekregen. De eerste onderzoeken heb ik dan ook vergoed gekregen.

Vandaag vroeg ik naar de leeftijdsgrens en die ligt op 41, mits de arts zegt dat het nog zin heeft, dan kan het langer. Haha, ik word over 3.5 weken 41. Dan is de punctie wel geweest. De vrouw aan de telefoon moest wel alles even doorlezen want het was een lang document over ivf...oh, ik moet u doorverwijzen naar een andere afdeling....u moet een formulier invullen en perse toestemming hebben van een gynaecoloog. En daar belde ik maanden geleden al voor en toen is er niks over gezegd! Zucht...

Geplaatst

@Ellie,

Ik moet zeggen dat ik bij mijn verzekering geen gedoe heb gehad, Had wel een brief van de arts nodig maar dat mocht ook de arts in DD zijn. Ook mijn verzekering heeft een leeftijdsgrens,maar daar hoorde ik toen nog niet bij. Ik probeer nu wel eea te declareren bij hun ivm ecd; zal wel niet lukken. Maar niet geschoten altijd mis. En de rest van de kosten die ik noet vergoed kreeg( deel van de ivf omdat DD duurder is) voer ik op bij de belastingen, kijken wat die doen.

Spanje was ook erg tevreden met mijn bms. Moet doorgaan met het al eerder gemaakte schema. Zondag de decpapetyl en dan wachten op de menstruatie. ZO gauw die er is begin dag 1 van het echte werk.

Wanneer heb jij de fm?

Geplaatst

Sas ik lees niet alles, maar hoe ga je het nu regelen met de rietjes spermacellen?

ik krijg er plaatsvervangend al slapeloze nachten van!

ps goed hoor een bms van 1,17 cm!

liefs

Geplaatst

@ Noor,

Ons is verzekerd door Fertigen dat transport naar Spanje geen enkel probleem is. Ook de kliniek zegt dat ze regelmatig via fertigen transporten krijgen. Dus ik heb er maar vertrouwen in maar zal blij zijn als ze tzt aan zijn.

Onze rechtsbijstand is nog bezig. Blijkbaar wist fertigen wel dat transport naar cyprus niet zo simpel was als werd gezegd. Maar omdat we hun nog nodig hebben doen we nu even niets richting hun.

Hoe is het met jou?

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben er weer ... :-) Ben afgelopen zaterdag op stel en sprong met deca begonnen, bleek dag 21 van mijn cyclus te zijn. Was de snelste oplossing omdat ons ziekenhuis te maken heeft met een zomersluiting ... hoe bedenk je het, wij moeten dat op het werk altijd met elkaar afstemmen ... maar ja. Vanochtend een gesprek gehad in het ziekenhuis, de afgelopen pogingen geevalueerd en besloten dat met Gonal F / Puregon toch het beste resultaat behaald is dus we laten de Menopur voor wat het is. Moet deze keer wat langer aan de deca omdat ze erg vol zitten in ons ziekenhuis, 3 juli is er pas een plekje voor de eerste uitgangsecho. Zou ook nog een weekje later kunnen worden, hangt een beetje van mijn vriend af die waarschijnlijk op zijn moment surpreme in het buitenland zit voor zijn werk.

Ik heb ook nog een kleine hoop op onze bonus poging, the natural way ... Heb gisteravond een duidelijke innesteling gevoeld (heel bijzonder), ik weet dat dat niets wil zeggen omdat ik die de vorige keer ook gevoeld heb en toen werd ik ook gewoon ongi. Maar een klein sprankje hoop is er natuurlijk wel :-)

Verder heb ik dit weekend een bezoek gebracht aan een kapelletje in Molenschot. Ik ben niet gelovig maar wel bijgelovig ... Daar komen veel vrouwen die een kinderwens hebben en waarbij het niet wil lukken. Heilige Anna kreeg Maria ook pas op latere leeftijd. Zij is de patrones voor kinderloze vrouwen. Dus heb ik Heilige Anna om hulp gevraagd voor onszelf én voor mijn 40+ topic vriendinnetjes. En er brandt nu een grote kaars die mij hopelijk wat geluk gaat brengen.

Liefs van Nikkie

Geplaatst

@Mely. Hoe gaat het met je buik? Je ongi al doorgebroken?

@Sometimes. Heb je je teleurstelling een plekje kunnen geven? Gaan jullie definitief door met Belgie?

@Ellie. Vertel mij wat over verzekeringsmaatschappijen ... idd gggrrrhhhhhhh.

@Sas. Goed bms meis. Je weet wat ze zeggen een goed begin ... Nog bedankt voor je lieve PB.

@Essieislief. Bedankt voor je lieve woorden.

@Ook de andere meiden natuurlijk bedankt voor jullie lieve en meelevende woorden.

@Ting. Hoe gaat het met je? Wanneer heb je een echo?

Heb trouwens op het uitgerekend juli 2012 topic dat de vliezen van Eer gebroken zijn ...

Geplaatst

Nikkie, dat is hoepla naar poging 4! Logistiek komen jullie daar vast wel uit. Of het is niet nodig. Laten we hopen dat het kaarsje helpt. Ik kan wel controleren of het blijft branden , ik woon vlakbij Molenschot.

Sas, ik heb 19 juni de 1e fm.

Geplaatst

Nikkie wat bijzonder dat je een innesteling kunt voelen. Wat voel je dan?

Lief dat je een kaars voor alle meiden hier hebt aangestoken, nu maar hopen dat het helpt! Succes!

Geplaatst

Lieve Nikkie, wat bijzonder; de innesteling die je voelde én Heilige Anna. We gaan ervoor dat dat sprankje uitgroeit tot n beebje! We duimen!!

Xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden