Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Weer even het lijstje naar voren gehaald

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Lot69 - 43 jaar - 3 x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van een prachtige dochter K.arlijn

Mees - 46 jaar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline - 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

Rachel-45 jaar Lars geboren 2007 Max geboren 17 juni 2011 uit 12e cryo

In happy verwachting

Eer- 42 jaar - 8 juli uitgerekend 1e kindje

Mineut - 45 jaar - 14 augustus uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - start IVF ?

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 3x ICSI, 1x cryo, 9 juni start ICSI 4

Saskia - 44 jaar - 3x ICSI, Nu ECD in Cyprus, april TP

Yanine(Nine) - 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - vervolg april

@Eer, aan jou de eer om zelf het lijstje aan te passen met het mooie nieuws van je dochter

@Joske ... ik heb wat gelezen in je handtekening ... ik ben natuurlijk reuze benieuwd naar je verhaal ...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Lot69 - 43 jaar - 3 x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van een prachtige dochter K.arlijn

Mees - 46 jaar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

In happy verwachting

Mom's to be in de mmm

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 3x ICSI, 1x cryo, 9 juni start ICSI 4

Saskia - 44 jaar - 3x ICSI, Nu ECD in Spanje, juli TP

Geplaatst

Zou het wel leuk vinden een meeting maar is voor mij een heel gedoe... Met de kindjes natuurlijk en ik woon bijna in Zeeland/Belgie dus moet meestal een eind rijden.

Ik beslis altijd op het laatste moment tegenwoordig (met van alles) dus ga lekker door met organiseren en dan kijk ik of ik aanhaak of niet. Lijkt me heel leuk om jullie te ontmoeten hoor!

Geplaatst

Hoi dames zeg wat is hier veel berichten was weekend weg eventjes uit,

@Sas. Gefeliciteerd met je peetmamaschap wat betreft dubbele gevoelens ja dat erken ik , het is normaal dat je die hebt jij heb ook gevoelens en je zit ook midden in behandeling het is niet raar. Hoe gat nu met jou ?

@Nikkie, jammer van de bonuspoging maar blijf hopen een ding weet ik zeker DE WONDEREN BESTAAN ,

Dames ik kan mezelf niet vinden op lijst zou ik erbij mogen Ik ben 40 jaar bijna 41 pstttttt he he 1e kindje

Graag zou ik naar de meeting komen ik weet niet welke dagen omdat ik nog een drukke ban heb .

Vanaf maandag volg ik acupunctuur en moet zeggen dat ik nu minder moe ben ik voel me super helaas is zij nu op vakantie pas 9 juli terug .

Geplaatst

Hey lieve Nikkie,

Nog niet echt rustig. Er moet nog veel gebeuren. Het zou sneller gaan als ze de dingen ook meteen goed deden. Ik begrijp nu dat mensen lichtelijk gestoord worden van een verbouwing. En ook nog weekje in buitenland aan t werk zonder internet. Gelukkig nu weer home. Mét internet.

Ik moet nog weer bijlezen maar lieve Nikkie, ik las dat je bonus poging niet gelukt was. Dan wordt het de echte poging. Het moet goed gaan!!

Grote Mees gaat dus goed en kleine mees super! Hij rolt om en om, wil alles pakken, staat, wil kruipen (zo grappig) en lacht de hele tijd. Snap er niets van, zo'n vrolijk ventje. Hij slaapt nu anders wilde hij mee doen op de computer. Hij steekt nu ook zijn handjes al uit , zo van : pak me op. Smelt.

Caroline, ja, komt komt. De tijd vliegt. Teveel genieten van meesje....

Die combinatie moet toch een beebje gaan worden :-) , blijf vooral duimen Mees, thanks.

Hoe is het met grote en kleine stuiter Mees? Weer rust in huize Mees na alle verbouwingen?

Geplaatst

Wat mooi Sas, jij de meter. Een leuke naam Suus.

Ja, zeker dubbel. Kan me het goed voorstellen.

Maar....je gaat naar Spanje. En naar waar ik zwanger werd. Dus alle tekenen zijn goed en hopelijk staat over niet al te lange tijd je vriendin dan aan jouw kraambed jouw kleintje te bewonderen....

@Eer, hoe is het met jou en je kleine uk?

Ik ben vanacht peetmama geworden van een heel lief meisje, Suus genaamd. Mijn hartsvriendin belde om 01.00 vanacht dat de vliezen waren gebroken en of ik wilde komen om bij de 2 andere kinderen van 14 maanden en 3 jaar te blijven zodat zij naar het ziekenhuis konden. Met een keizersnede( maar dat wist ze ) is Suus om 4.00 geboren.

Samen met de 2 meisjes en de de 2 zonen van mijn vriendin haar man uit een eerder huwelijk zijn we net op kraambezoek geweest in het ziekenhuis.

Ben zo blij voor haar maar ook zo jaloers!! Gelukkig weet ze dat en mag dat ook. Heel dubbel allemaal weer. Maar goed ook zo bijzonder om meter te worden. Mijn lief net gemaild dat ze er is, hij weet nog niet dat hij peter wordt dat willen ze hem zelf vragen als hij straks weer thuis is van verwegistan.

Ga nu even uitrusten want van veel slaap is vanacht niet veel gekomen haha

Liefs

Geplaatst

:uecgVftZ91767265:Eer, wat geweldig! En heel knap gedaan van je. Jeetje, n stuit. En er toch zelf uit gekregen. Ja he, die aanmoedigingen helpen echt. Was bij mij ook. Alleen had ik hem gewoon laten zitten ;-)

Mooie naam ook!

Geniet lekker van je kleine lieve schat. Super dat ze goed eet. Dat wordt snel lekker naar huis saampjes!

xxx, mees

Geplaatst

Geboren wonders

In happy verwachting

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - IVF 1 mislukt, start IVF2 eind juli

lijst aangepast

Geplaatst

@Mely, met mij gaat het goed hoor. Morgen de laatste dag van de medicijnen en dan wachten op de menstruatie zodat ik echt kan gaan starten. Als je even een pb tje naar Nikkie stuurt met je emailadres erin dan dan kan je mee met de meting. Natuurlijk mag je op het lijstje!! Weet je hoe je jezelf er op moet zetten?

@ Mees, dank voor je lieve woorden. Vindt het nu ff moeilijker om positief te blijven na de nare berichten van enkele dames op het ECD forum. Je wordt dan weer even op het feit gedrukt dat ook bij ecd er geen garanties zijn. Pff het blijft een lastig traject. Ik probeer nu maar een balans te vinden in positief en negatief.

Geplaatst

Nikkie, heb je pb'tje gestuurd, maar weet niet of ik het goed heb gedaan (beetje digibeet).

In ieder geval heb twee kaarsjes aangestoken in de Annakapel. Een voor jullie en een voor mezelf. Ik fietste na het aansteken terug naar huis en merkte zowaar op dat ik wat positiviteit voelde. En dat komt allemaal door jou Nikkie! Bedankt, bedankt!

Sas, zoals je zelf hebt gezegd: de kans dat het nu gaat lukken is een stuk groter met deze jonge eicellen. Tuurlijk ECD ook niet altijd, maar jij haalt het slagingspecentage weer omhoog!

Mees, leuk om af en toe een bericht van je te lezen. Het gestuiter zit zeker in de genen?, als ik het zo lees.

Vanmorgen fm 1 gehad. Ze waren nog zeer klein, maar er waren nu 4 folikkels te zien. Joepie, zoveel heb ik er nog niet gehad. Ik hoor vanmiddag wanneer fm 2 is.

Geboren wonders

In happy verwachting

Mom's to be in de mmm

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - juni ivf 3

Geplaatst

ellie Wat lief dat jij ook een kaarsje hebt gebrand. 4 follikels, zou het kaarsje een positieve invloed hebben? Ik hoop het.

nikkie Jammer van de bonuspoging. Er branden nu 2 kaarsjes voor jou bij Anna. Hopelijk hebben die ook een positieve invloed op deze poging.

Geplaatst

@Sas67 ik hop dat de duiveltjes snel komen voor jou en daarna duimen en blijf maar hopen lieve mies koop op zonder hop komen wij nergens maar ja dat weet je ook voor andere behandelingen zij geen garantie stap voor stap je kan het...hoe ik me op lijst zet hmmmmm weet ik niet koperen en invullen ??? Ik heb Nikkie een pb verstuurd voor de meeting.

@Ellie71 wat mooie aantal dit klinkt goed volgens mij lopen wij bijna gelijk ik heb nu op vrijdag mijn eerste FM voor cryo dus spannend en bedankt voor kaarsje wat lief van jou.

liefs Mely

Geplaatst

Geboren wonders

Het is me gelukt lijst bijgewerkt !!!

In happy verwachting

Mom's to be in de mmm

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - juni ivf 3

Mely-40 jaar-1e kindje 1x IVF -juni 1e cryo

Lijst bijgewerkt

Geplaatst

@ Mely, dank je voor je lieve berichtje! Ik moest ook ff glimlachen om je heerlijke nederlands! Niets aan veranderen hoor, ik vind dat je het top schrijft!

Als je het lijstje selecteert en dan ctrl+c en dan in nieuw bericht ctrl+v dan kun je in dat lijstje jezelf neerzetten. Kijk maar of het lukt.

Spannend as vrijdag. Ik hoop dat er veeel mooie follikels zitten

Geplaatst

@Ellie. Mooie follikelscore zo far. En met behulp van Anna moeten die toch gaan uitgroeien tot iets moois. Je woont dus heel dichtbij Anna, want je kan zelfs op de fiets naar haar toe. Leuk om te horen dat je er met positiviteit vandaan kwam, wie weet wat ze voor je kan betekenen ... Jij kan je kaars wel brandende houden als je zo dichtbij woont.

Meiden, wellicht is het een idee om onze meeting in de buurt van de Annakapel te houden :-), dan kunnen we allemaal een kaarsje aansteken. Als ik straks van iedereen zijn woonplaats weet zal ik samen met Sas, als organisatiecomité zijnde, eens kijken of het niet heel toevallig een centrale plek is voor ons allemaal. Zou wel heel bijzonder zijn toch, om in de nabije aanwezigheid van Anna iets af te spreken. En wie wil kan dan langs gaan en wie niet wil gaat niet. Goed idee of bij voorbaat al afgekeurd?

@Sas. Hoe gaat het met je petekindje Suus? Heb je je gevoelens al een plekje kunnen geven?

Nu ben je dus aan het wachten op je ongesteldheid en dan écht starten. Zoals het er nu uitziet gaan we een beetje gelijk op, ook ik heb hopelijk eind juli een TP.

Dit forum geeft veel steun maar je leest soms ook berichten die je liever niet wilt lezen, probeer positief te blijven. Jij bent nu echt aan de beurt hoor, vind ik.

@Mees. Vertel mij wat over verbouwingsperikelen ... wij hebben nieuwbouwperikelen ... Maar effe doorzetten en doorbijten en dan heb je strax weer iets moois.

Ik krijg altijd een glimlach om mijn mond als je zo lief en trots over kleine Meesje verteld.

@Eer. Hoe gaat het met je? Een beetje bijgekomen? Hoe is het met je kleine meid? Zijn jullie ondertussen allebei uit het ziekenhuis?

@Mely. Ik doe ook aan acu, ik merk vooral dat het me rust geeft. Heb alleen nu even een acu pauze. Ik laat deze keer de acu misschien wel even voor wat het is, ze is namelijk precies met vakantie als ik mij punctie en TP heb ... dus dat is een beetje balen. Jij bent zeker al aan het uitkijken naar vrijdag, je eerste FM.

@Caroline. Begrijpelijk dat je niet van de lange termijn planning bent met twee stuks van die ukkepukken. Wij gaan organiseren, ik hou je gewoon op de hoogte en het zou leuk zijn als je er bij bent. Wij passen graag even op Kaat en Bram hoor ;-).

@Karin. Ik zeg gewoon even hoi tegen je en ik vind het lief dat je altijd aan me denkt :-).

@Sometimes. Hoe gaat het met je meis? Lukt het je een beetje om de teleurstelling een plekje te geven?

Geplaatst

Heb even gezocht naar Anna( is toch kapel in Molenschot?)

dit staat er over Anna:

Heilige Anna

Anna wordt genoemd in een apocrief (niet canoniek erkend) bijbelgeschrift uit de tweede eeuw na Christus, het proto-evangelie van Jacobus. (Dit evangelie wordt door de kerk niet officieel erkend en is daarom ook niet in de bijbel opgenomen.) Anna, de echtgenote van Joachim, wordt daarin als de moeder van Maria betiteld. Historische details zijn er echter over haar niet bekend. Omdat zij haar kind pas op latere leeftijd zou hebben gekregen werd zij patrones van onvruchtbare en zwangere vrouwen. Zij wordt in Bretagne (Fr .) door de schippers als patroonheilige aangeroepen. Anna komt van de joodse naam Hanna, dat ontferming betekent.

Sinds de zesde eeuw wordt zij in het Oosten vereerd, haar feestdag is daar op 25 juli. Bij ons in het Westen wordt zij sinds de 7e eeuw vereerd. Omdat wij op 25 juli Jacobus vieren, is haar feestdag hier vastgesteld op 26 juli (in 1584).

Vele beroepen, vooral in Vlaanderen, kozen haar als patrones: mijnwerkers, meubelmakers, houtdraaiers, kleermakers en borduursters.

Zoals bekend is de heilige Anna pas op zeer hoge leeftijd moeder geworden van Maria. Hierom is zij de voorspraak geworden voor onvruchtbaren en voor vrouwen in verwachting. Anna te drieën is ontstaan in de 14e eeuw. De kunstenaars wilden hiermee tot uitdrukking brengen de leer van de onbevlekte ontvangenis van Maria, die toen vastere vormen kreeg. Maar de volksdevotie concentreerde zich op de H. Anna, de moeder van Maria en Jezus' grootmoederf

Geplaatst

@ Nikkie,

laten we afspreken dat we samen op gaan voor (jij een mooie punctie en lekker veel eitjes en ik mijn spaanse redster met ook veel eitjes) en dan een mooie bevruchting, tp met positief resultaat!!

Wat betreft de date, ik vind het prima bij Anna, ik heb een auto en rij overal heen.

Geplaatst
@ Nikkie,

Wat betreft de date, ik vind het prima bij Anna, ik heb een auto en rij overal heen.

... hihi ... ik moet er wel om lachen hoe vol we zijn van Anna ... gaan we met z'n allen op excursie naar Anna ...

Het is inderdaad in Molenschot, onder Breda. Hoe ver is dat rijden voor jou?

Geplaatst

Mijn zus woont in Zundert en dat is 5 kwartier. Maar zoals ik al zei ik rij overal heen, zit veel op de weg voor werk, dus no problems. Meerijden kan ook. Mely woont vlak bij mij.

Laten we het, als anderen dit ook leuk vinden, de Anna-meisjes date noemen ofzo iets...

Na Anna wel ergens lekker wat drinken/eten/zitten...

Geplaatst

@Lot. Hoe is het jou meis? Onlangs was je nogal emotioneel omdat de eerste verjaardag van je kleine meid er aan zat te komen, nog gefeliciteerd trouwens met jullie Karlijn! Er kwamen allemaal gevoelens bij je boven van je zwangerschap en de bevalling en dat je het niet nog een keer gaat meemaken. Ben je er inmiddels weer een beetje boven op? Liefs van Nikkie

Geplaatst
@ Mely, dank je voor je lieve berichtje! Ik moest ook ff glimlachen om je heerlijke nederlands! Niets aan veranderen hoor, ik vind dat je het top schrijft!

Als je het lijstje selecteert en dan ctrl+c en dan in nieuw bericht ctrl+v dan kun je in dat lijstje jezelf neerzetten. Kijk maar of het lukt.

Spannend as vrijdag. Ik hoop dat er veeel mooie follikels zitten

Nu zie je mijn doel is bereikt jij ben aan het lachen jupiiiiii he he je weet wel een dag niet gelachen een dag niet ....:happy7: daar ben ik voor toch blijf lachen en het komt ales goed ( heb ik dit gezegd he he )

Geplaatst

@nikkie ook mijn accup. is in de periode van TP op vakantie en kan ik pas op 9 juli terecht dat is na TP ik hop dat ik op vrijdag goede meting hen en dat zij kunnen bepalen wanneer moet ik pregnyl inspuiten en bespreken ik wil namelijk 2 Cryo's maar zij wil 1 dus dit wordt nog discusie , daarna TP van Cryo ook hoop ik dat die goed ontdooid ah ja weer de mollen in ...

@ Sas67 Ik heb geen auto dus zou ik met OV moeten maar dit bespreken we nog

PS Graag niet plannen in de wk 26 hop voor TP

Geplaatst
Is het onder Breda? Dat is niet zo ver voor mij, dus wie weet! Ga lekker door met plannen en ik word graag uitgenodigd dan zie ik wel.

Had al gezegd tegen Sas dat het misschien wel een beetje jouw richting op is. Wij gaan iets plannen en laten het je weten. Nogmaals zou gezellig zijn maar kijk tegen die tijd dan maar of het je uitkomt. Groetjes, Nikkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden