Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

EEhh, als die kaars moet blijven branden moet ik er wel elke dag heen.....het zijn maar kleintjes.

Of ik steek gewoon een grote noveen kaars aan de volgende keer.

Ik geloof dat dat nu effe niet gaat lukken, ik ben flink moe en heb buikpijn, naar ik hoop van de menopur. Ik steek vanavond thuis ook twee kaarsjes aan.

Mely, spannend weer vrijdag eerste fm. Dan gaan we inderdaad een beetje gelijk op.. Die babyboom in het voorjaar moet er toch komen!

Maandag a.s. pas fm 2, en ik moest al met de deca stoppen. Dan ben ik al 14 dagen aan het spuiten. Straks springen ze nog te vroeg. Neee, zeg mijn man, ze weten echt wel wat ze doen. Nou daar vertrouw ik dan maar op.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb een grote kaars aangestoken voor mezelf, ben benieuwd hoe lang die gebrand heeft of wellicht zelfs nog brandt? Het kleintje voor jullie zal inmiddels al opgebrand zijn dus moeten jullie inderdaad thuis maar een nieuw kaarsje aansteken. Binnenkort steken we er allemaal eentje aan op onze Anna-meisjes date.

@Ellie. Vervelend dat je zo'n buikpijn hebt en zo moe bent. Vanavond maar vroeg onder de wol.

Geplaatst

Zo weer eens een berichtje van mij. Ik sta een beetje stil hier. T is heel gek, maar dat niemandsland, waarin je afwacht op een volgende ronde is eigenlijk al even erg als wachten tijdens je wachtweken. Ik lees/leef met ieder van jullie mee, maar heb eigenlijk niet zo veel te vertellen zelf. Ik heb mijn teleurstelling over de eerste poging aan de kant gezet en wacht vol goede moed af.

@ sas hoe gaat het meid, de tijd voor jou kruipt weer dichterbij , he.

@ mely spannend weer voor jou, hoop dat je 2 embryos kan terugplaatsen

@ nikki, duim ook voor jou en de kaars moet helpen. Anna is ook de naam van mijn schoonmoeder, een intens lieve vroue. Ik zeg allemaal tekens...:)

@ elli hoe gaat het met je? Hoop op een goeie groei meid

En ieder die ik ben vergeten een dikke knuffel

Geplaatst

Meiden lees momenteel ff niet mee, kan het uitgerekend juli topic amper bijhouden maar heb voor de liefhebber wel een paar foto's gepost van onze prinses.

liefs eer

Geplaatst

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Lot69 - 43 jaar - 3 x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van een prachtige dochter K.arlijn

Mees - 46 jaar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline - 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

Het is me gelukt lijst bijgewerkt !!!

Rachel-45 jaar Lars geboren 2007 Max geboren 17 juni 2011 uit 12e cryo

In happy verwachting

Eer- 42 jaar - 8 juli uitgerekend 1e kindje

Mineut - 45 jaar - 14 augustus uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - start ivf 2 eind juli

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 3x ICSI, 1x cryo, 9 juni start ICSI 4

Saskia - 44 jaar - 3x ICSI, Nu ECD in Spanje, juli TP

Yanine(Nine) - 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - juni ivf 3

Mely-40 jaar-1e kindje 1x IVF -juni 1e cryo

Geplaatst

Sometimes ... Als je t lijst voor me wilt updaten.

Inmiddels ben ik 43 jr. En op 12-6-12 bevallen van dochter yentl.

Thanks

Geplaatst

icon1.png @eer en Sometimes, lijst aangepast

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Lot69 - 43 jaar - 3 x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van een prachtige dochter K.arlijn

Rachel-45 jaar Lars geboren 2007 Max geboren 17 juni 2011 uit 12e cryo

Mees - 46 jaar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline - 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

Eer - 43 jaar, 1ste kindje - Yentl geboren op 12 juni 2012

In happy verwachting

Mineut - 45 jaar - 14 augustus uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - start ivf 2 eind juli

Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 3x ICSI, 1x cryo, 9 juni start ICSI 4

Saskia - 44 jaar - 1e kindje - 3x ICSI, Nu ECD in Spanje, juli TP

Yanine(Nine) - 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - juni ivf 3

Mely - 40 jaar- 1e kindje- 1x IVF -juni 1e cryo

Geplaatst

@Mely, hoe ging je echo?

Bij mij is de menstruatie begonnen dus vandaag weer starten met de progynova en wachten op verdere instructies vanuit Spanje. Hoop zo dat ze een beetje een idicatie kunnen geven van wanneer ik ongeveer een tp kan hebben. Maar dat zal nog wel niet omdat dat afhangt ook van de donor en hoe het stimuleren gaat.

Geplaatst

Sas, weer een stapje dichter bij een tp. Goed zo! Een indicatie zou fijn zijn. Al dat gewacht en die onzekerheden telkens zijn ook niet echt leuk.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Jeannet en wil me graag aansluiten bij dit topic.

Even kort mijn verhaal. Van mijn 3e ICSI ben ik op mijn 42ste in april 2011 bevallen van een prachtige dochten, Megan. Ze is nu 1 jaar en twee maanden. De verzekering en de artsen hebben er nog vertrouwen in en ga dus binnenkort beginnen aan een volgende ICSI-poging voor een brusje voor Megan. Megan is geboren uit een poging via het UZ gent en deze poging gaan we dus ook weer daar doen. Ik wil graag iedereen in dit topic feliciteren die het ook gelukt is om een kindje te krijgen of zwanger te worden. Dat geeft mij weer vertrouwen voor mijn poging, ondanks mijn leeftijd. Ben nu inmiddels 43 jaar. De 28ste heb ik een afspraak voor een intake. Dus het circus gaat weer beginnen. Joehoe!

:fool:

groetjes aan iedereen,

Jeannet

Geplaatst

@ Jeannet,

Welkom hier! Gezellig als je mee komt schrijven. Leuk dat je een dochtertje hebt en nu voor een brusje gaat. Veel succes

Geplaatst

Welkom Jeannet! Ik ben ook onder behandeling in Gent.

Sas, morgenvroeg om 8.30 fm2.

en dan nu vlug naar de verjaardag van mijn neefje.

Geplaatst

@Jeannet. Welkom! Suc6 gewenst met je brusjes poging.

@Sas. Fijn dat je ongi is doorgebroken, weer een stapje dichterbij ...

@Ellie. Op naar FM 2, ik ga er vanuit dat ze lekker aan het groeien zijn.

@Chablis. Hooiiiii! Tijdje geleden dat ik je hier gelezen hebt. Alles goed met jou en Kenzy?

@Mely. Waar ben je? Alles oké? Of gewoon effe geen zin in of tijd voor het topic? Hoe was je FM1? En wanneer is FM2?

Geplaatst

Hoi dames hier was chaotisch, donderdag en vrijdag ziek ( wel echo) en op zaterdag is de waterleiding gesprongen mijn hele keuken onder water het moest alles uit elkaar wat ellende zeg vandaag eindelijk weer alles weer terug mag weer eten klaar maken jupii.

@Sas67 Je ben begonnen met hormonen heb je wel last van , bel jij Spanje of bellen zij jou heb jij ook een echo of...

@Nikkie Ik las dat je ben begonnen met spuiten gat het wel heb je bijwerkingen.

@Ellie71 Morgen je 2e FM spannend succes en leuke verjaardag, en raad eens wie geeft morgen nog de 2e FM ....

@Jannet welkom en succes

Op vrijdag echo 1 f. te zien van 11 mm en BS 5 mm volgens haar een beetje aan lagere kant maar ja dit was pas dag 10 dus morgen weer echo en toen heb ik haar gevraagd voor 2 te laten plaatsen ipv 1 en toem begon zij meteen over risico met name over als een afsterf neemt de ander mee ik zeg ik wil dit zo graag en het gaat volgend jaar waarschijnlijk alles en nog wat veranderen dus.. ja ja ja zeg ze en probeerde me ompraten en toen zij ik dit wil ik en niet anders en dames het is me gelukt ik ga nu voor 2 TP nu nog goed ontdooi hop ik en dan afwachten.

PS in mijn woonkamer branden 2 kaarsen 1 voor mij en 1 voor jullie .

Liefs Mely

Geplaatst

Hiii,

Hier alles ok! Kenzy is een echte diva.

Zelf ben ik bezig met afvallen omdat we toch nog een tp willen gaan doen en het beter is

als ik een stuk slanker ben omdat dat bepaalde risico's beperkt worden.

Hebben jullie via de media een beetje meegekregen dat ze ivf tot 43 willen doen?!

Geplaatst

@Mely, vervelend dat je ziek was en ook nog lekkage. Maar gelukkig wel een echo. Hopen dat je follikel vandaag weer gegroeid is! En goed dat je er 2 laat terugplaatsen. Maar je doet toch een cryo, dus is alleen de dikte van je BMS belangrijk toch? en niet die follikel? Of zie ik dat verkeerd, heb zelf nooit cryo's gehad vandaar dat ik het niet weet.

@ Chablis, heerlijk dat je kleine meid het goed doet...en ja afvallen...hmm ben ik ook aan het doen maar nu met de hormonen en stress staat het wel stil.

Ja heb gelezen over 1x vergoeden en een leeftijdsgrens. Ik denk dat dat laatste al bij veel verzekeraars goldt. Wat ik ervan vindt? Moeilijk omdat ik als ik er rationeel naar kijk vanuit medisch oogpunt en slagingskansen ik anders denk dan wanneer ik dat vanuit emoties doe.

Geplaatst

Ik ben net terug uit het z-huis (heb de echo in Nederland, Jeannet). De score staat nu op 3 follikels tussen 13.5 en 16 mm. Er is er 1 afgevallen dus. Maar mogelijk zaten er bij de endometriose nog twee. Dat was eigenlijk niet te bepalen. BMS 11,5. Dat is prima.

Mely, ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan met je 2e fm. Goed dat je er twee laat terug plaatsen. Nu heb jij de arts omgepraat! Haha, dat heb je goed gedaan!

Ik hoop dat je niet teveel waterschade hebt en al weer beter bent. Je bent vast blij dat het weekend weer voorbij is.

Wat fijn dat je twee kaarsen brand voor ons! Vanaf vorige week brand ik ook elke avond twee kaarsen, natuurlijk voor de Anna-meisjes.

Nikkie, hoe gaat het met je? Geen hoofdpijn van de Deca?

Chablis, niet teveel verwennen hoor die kleine diva. Gaat het goed met afvallen?

Ik heb ook het bericht gelezen over de leeftijdsgrens en 1keer ivf. Ik snap dat ze moeten bezuinigen, maar baal er natuurlijk van, omdat ik met ivf bezig ben op latere leeftijd. En al die vrouwen hier die nog goed te stimuleren zijn? Het lijkt mij verstandig om per echtpaar te kijken.

Geplaatst

Waar lezen jullie dan dat het om 1x vergoeden gaat?

Vrouwen van 43 jaar en ouder met vruchtbaarheidsproblemen moeten ivf, of een andere vruchtbaarheidsbehandeling, voortaan zelf betalen. Vrouwen ónder de 43 jaar blijven recht houden op een vergoeding van drie ivf-pogingen om zwanger te worden. Dit schrijft het College van Zorgverzekeringen aan minister Schippers van Volksgezondheid.

Geplaatst

Het afvallen gaat niet zo denderend als ik zou willen (mijn hoofd staat er niet naar), maar ik ben desondanks al wel 5 kg afgevallen

En Kenzy niet teveel verwennen .... tja, dat was inderdaad onze insteek, maar nu merken we dat we haar toch verwennen. En hoe dat komt....

Als je via een vruchtbaarheidsbehandeling zwanger wordt betekent dat in de regel dat je er veel langer over gedaan hebt. En dan is het eindelijk zover

dat er een kleintje ter wereld komt. In ons geval nog eens te vroeg en te licht van gewicht waardoor ze heeft moeten strijden om zover te komen waar ze nu is.

En met in het achterhoofd het eventuele besef dat ze misschien wel ons enige kleine wondertje blijft..... moeilijk moeilijk om dan niet te verwennen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden