Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mely. Wat een toestanden zeg met die lekkage en dan ook nog eens ziek geweest. Naar aanleiding van de groei van je follikel kunnen ze wel zien wanneer je de eisprong ongeveer gaat krijgen. Krijg je nog wel een hormoonspuit voor je eisprong of moet je die zelf in de gaten houden door urinetesten Mely? Wat super dat je de arts hebt kunnen ompraten en er nu 2 teruggeplaatst krijgt. Toch meer kans.

@Chablis. Leuk een brusje ;-)! Moet je veel afvallen? Wanneer verwacht je het traject weer in te kunnen gaan?

Ik begrijp je Kenzy-verwen-verhaal wel ...

@Ellie. Netjes hoor, 3 follikels en je BMS ziet er ook prima uit, gaat de goede kant meid!

@Sas. Inderdaad met hormonen spuiten heeft lijnen geen zin, bij mij tenminste niet, is vechten tegen de bierkaai. Ik wil een kilo of 7 kwijt maar dat lukt nu gewoon niet. Ben jij een emo-eter? Dus ga je snoepen door alle stress? Probeer niet te veel te stressen meid (ik weet het, is zo makkelijk gezegd), maar het is niet goed voor je. Probeer zo relaxed mogelijk in deze poging te zitten ... En heb vertrouwen. Ik weet zeker dat het een positieve bijdrage levert als je vertrouwen voelt & uitstraalt. Effe een peptalkje voor Sassie ;-)

Ik heb met vlagen last van hoofdpijn. En regelmatig een opgeblazen buikgevoel door die deca. Maar ach het hoort er allemaal bij. Ik moet nu wel behoorlijk langer spuiten dan normaal. Op 9 juni begonnen en ik kan pas op 3 juli terecht voor de eerste uitgangsecho (erg druk door vankantiesluiting) maar dan komt het verkeerd uit met mijn vriend die voor zijn werk naar het buitenland moet. Dus nog een weekje langer aan de deca en 10 juli de eerste uitgangsecho. Mijn arts ziet wel de voordelen van lang deca spuiten, dus ik ga er maar vanuit dat daar wat in zit ...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chablis, 5 kilo eraf ondanks..dat is toch heel goed! Beter langzaam weinig afvallen als heel snel veel afvallen. Dan blijft het er langer af. Ik ben drie jaar geleden 10 kilo afgevallen in 6 maanden en dat is er nog steeds af. Toegeven, ik moet er wel op blijven letten en bv alleen snoepen in het weekend.

Ik moest aan verwennen denken toen ik je berichtje las, omdat ik het me zo goed kan voorstellen na het hele traject. Ik heb het me ook voorgenomen om het niet te doen (mochten wij een kindje krijgen), maar dat gaat ook vast niet lukken.

De ivf/icsi 1x vergoeden stond in een ander bericht.

Geplaatst

@Sas67, als je met hormonen en zo bezig bent is het dan wel verstandig om nu dan af te vallen? Persoonlijk zou ik dan gefrustreerd raken van het feit dat ik aan de lijn doe, maar niet afval, dat levert dan weer stress op en lukt het sowieso niet.

En wie weet is focussen op 1 ding tegelijk beter. Dat levert meer rust op voor jezelf waardoor je ook weer rustiger een poging ingaat.

@Nikkie, ja ik wil nu nog zo'n 15-20 kg afvallen. Ik heb me afgelopen week ingeschreven bij een sportschool. Wie weet zet dat ook wat zoden aan de dijk.

Ergens dit jaar willen we nog een TP doen. We hebben namelijk nog ingevroren embryo's.

@Ellie, nu maar hopen dat Kenzy niet een onuitstaanbaar nest wordt. Maar daar letten we wel op.

Geplaatst

@ Nikkie, dank je voor de peptalk, lief van je. Ik probeer ook echt wel positief te blijven maar dat is soms zo moeilijk.

@ Chablis, ik ben ook niet super actief aan het lijnen nu, probeer nu op gewicht te blijven. Er moet bij mij zeker ook nog 15-20kg af. Echt afvallen komt later wel...en ik hoop echt veel later zeg over een maand of 12 pas. Laat mij de komende 9mnd maar lekker aankomen....

En over verwennen. Het is maar wat je bedoeld met verwennen en hoe je je kindje verder opvoedt hoeft het geen verwend nest te worden.

@ Ellie, mooie score, 3 folikkels en een al mooi BMS!

@ Mely, jij vroeg hoe het verder gaat met Spanje? De donor gaat nu ook hormonen gebruiken om de foliikels te stimuleren. Als zij klaar is voor de punctie moet mijn BMS goed zijn. Dan worden we gebeld en moet ik naar Spanje. Normaal moet de man op de dag van de punctie van de donor er zijn,maar omdat wij gebruik maken van ingevroren zaadjes van mijn lief, hoeft dat dus niet. Dus ik moet er zijn als de eicellen bevrucht zijn.

Geplaatst

@Ellie71 mooi 3 follikels en jou BMS is ook goed , dus binen kort punctie weet je wat meer van? Waterschade grrr nieuwe vloerbedekring en 1 kasje moet nieuw dus opzicht valt de schade mee maar ben ook blij dat ik op mijn werk ben ha ha al die herrie ,morgen nog tegels legen en dan is alles klaar als ik thuis kom.

@Sas67 ik krijg geen hormonen mijn groei van follikel wordt via echo gemeten hij is belangrijk om geen eisprong te vroeg krijgen of anders om denk ik daarvoor heb ik nu pregnyl 1x spuiten rest niets. dus jij hebt ook echo voor jou BMS krijg je van hun te horen hoeveel follikels er zijn bevriezen zij ook embryo's ?

@Chablis gefeliciteerd met jou dochter ja verwennen ik zou ook veel moeite hebben om niet te doen en afvallen nu eventjes niet ha ha niet dat ik veel moet afvallen maar ik niet nog meer spanning. Je gat voor brusje leuk hoeveel embryo's heb je nog ?

@Nikkie wat vervelend al die bijwerkingen maar gelukkig voor een moei doel dat geeft ons de kracht toch , voor buik heb ik altijd net voor dat ik naar bed ging laten lekker insmeren en warme kruik dan ontspannen de spieren en ook voor jou nek precies hetzelfde doen mij geeft dit geholpen.

Vanochtend 2e echo follikel is nu 16 en BMS 6,5, dus mag vannacht pregnyl spuiten en op maandag TP spannend., op zondag gan zij ontdooien

Liefs Mely

Geplaatst

Hallo dames,

@Ellie, jammer dat er 1 is afgevallen, maar voor de rest ziet het goed uit, heel veel succes! Uiteindelijk heb je er maar 1 nodig.

Ik probeer ook af te vallen. Sinds mijn bevalling zijn de kilootjes er nog niet af. Eerlijk gezegd heb ik ook niet mijn best gedaan. En nu, zoals al eerder gezegd: afvallen en hormonen spuiten: heeft dat wel zin?

Over de verzekering: ik schroik me kapot, maar gelukkig had ik net de goedkeuring binnen (ben immers 43 jaar). Zal dus mijn laatste poging zijn. Aan alles moet toch een einde komen. Als het aan mezelf ligt, dan blijf ik jaren bezig en dat is ook niet gezond voor je lijf al die hormonen.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Dames, ik ga vanmiddag twee grote kaarsen aansteken in de Annakapel.

Ik zal aan iedereen denken en vragen om een mooie ontdooing, goed bms, positiviteit/hoop, niet teveel bijwerkingen van de deca en aanverwanten, mooie eicellen(ook Spaanse) en goede embryo's. Oh ja, en een beetje 'afval'hulp.

Mijn schoonzus gaat ook mee. Ook zij is inmiddels op de afdeling fertiliteit beland (41 jr en twee jaar met mijn broer getrouwd).

Morgen heb ik fm 3 in Gent, dus ik verwacht vrijdag punctie. Toch weer spannend.

Geplaatst

@Ellie, lief van je! De groep waar Anna voor moet zorgen wordt steeds groter zo. Wat vervelend voor je schoonzus dat ook zij nu in het traject moet. Geluk is dan wel dat jij haar kan steunen hierin.

Geplaatst

@Mely, ik hoor vanuit Spanje hoeveel eicellen de donor straks bij de punctie heeft en hoeveel er van bevrucht zijn. In deze kliniek plaatsen ze er max 2 terug. ZIjn er meer dan vriezen ze ze in.

Spannend ook weer voor jou. Hoop dat ze goed ontdooien en dat je maandag een tp hebt!

Geplaatst
Meiden, hoor net dat de kostbare zaadjes goed in Spanje zijn aangekomen. Pff wat een opluchting!

Dat is goed nieuws Sas! Hopelijk valt er nu een hoop stress van je af. Yeah ... weer een stappie dichterbij!

Geplaatst
Meiden, hoor net dat de kostbare zaadjes goed in Spanje zijn aangekomen. Pff wat een opluchting!

Topiiiiiiiieeeeee nou is enorme spanning wat dit gedeelte betreft af Sas67, (onze kaarsjes en gebeden werken ) :toppie:

Geplaatst

Ellie71 Bedankt voor de kaarsje, hier branden nog steeds 2, wat jammer voor jou schoonzus maar ik hop dat jullie aan elkaar hierin steun hebben het is namelijk wel leuk als je iemand dicht bij je hebt waarmee je kan praten - helaas in jou geval familie lid.

Morgen weer FM en vrijdag punctie dus maandag misschien TP dan zouden wij inderdaad gelijk lopen ( ook zijn wij hetzelfde jaar geboren alleen ik paar manden jonger ha ha )

Veel Veel succes morgen !!

@ Nikkie Dank je wel voor Duimen .

@Sas67 bedankt.

Geplaatst

@Sometimes. Wat doen jullie, het evaluatiegesprek met de arts afwachten en dan beslissen of jullie naar Belgie gaan of gaan jullie sowieso naar Belgie?

Geplaatst

@Ting. Hoe gaat het met je? Hoe verloopt je zwangerschap? Last van kwaaltjes?

@Lala. Zit je nog wel eens op het topic? Hoe is het met jou en je kleine mannetje? Hoe gaat het met zijn gezondheid?

Geplaatst
Ellie71 Bedankt voor de kaarsje, hier branden nog steeds 2, wat jammer voor jou schoonzus maar ik hop dat jullie aan elkaar hierin steun hebben het is namelijk wel leuk als je iemand dicht bij je hebt waarmee je kan praten - helaas in jou geval familie lid.

Morgen weer FM en vrijdag punctie dus maandag misschien TP dan zouden wij inderdaad gelijk lopen ( ook zijn wij hetzelfde jaar geboren alleen ik paar manden jonger ha ha )

Veel Veel succes morgen !!

@ Nikkie Dank je wel voor Duimen .

@Sas67 bedankt.

Bofkont, een paar maanden jonger als ik!

En ook waarschijnlijk een paar dagen eerder tp.

Ik moet morgen voor fm 4. Er is toch nog een follikel extra gezien van 14 mm. Die willen ze graag mee laten doen. Haha, dan zit ik weer op 4 follikels! Maar de punctie gaat dan pas dit weekend plaats vinden.

Geplaatst

Hoi nikki, ik heb besloten het gesprek met de arts af te wachten en dan te beslissen of we naar belgie gaan. Ben zomalngzamerhand welnklaar met rusten, baal van die lange pauze. Moet nu weer ongesteld worden en hopelijk kan ik met mijn volgende menstruatie beginnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden