Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve nikki, wat goed dat er ook 4 eicellen zijn gevonden. Nu duimen dus voor mooie bevruchtingen.spannend hoor. Ik vind je gewoon oprecht een hele lieve meid, die zo snel haar optimisme weer terugpakt en dr voor gaat. Ik kan der alleen maar bewondering voor hebben en gun je daarom net als trouwens de andere dames het moederschap van harte. Deze keer gaat lukken meid..

Heerlijk uitrusten nu, geweldig dat je mannetje je lekker verwent. Jij hebt jouw taakje gedaan, nu is het aan moeder natuur en God.

@ sas alles goed meid. Geniet je een beeetje van het mooie weer nu je in de relaxstand zit. Smile..

@ mely hoe is het met jou?

Ik zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie. Hoe vreemd is het toch als je je er nog nooit druk om hebt gemaakt en dan zo regelmatig bent als een klok. Altijd bijna op het uur af op de goeie tijd, 27 dagen cyclus en nu in de mmm duurt het maar en duurt het maar. Ik ben gesteriliseerd en heb me nooit beziggehouden met mijn periode, maar de afgelopen maanden slaat echt alles. Eerst graag ongesteld willen worden, zodat je kan beginnen, dan wil je dat het ophoudt, want is is toch ongemakkelijk. Dan wil je dat het wegblijft en zit je eindeloos op de toilet in de hoop dat het niet is gekomen. En dan begint het hele circus weer opnieuw. Tsjonge jonge. Maar goed hetbgaat om het eindresultaat en dat is toch die 2 streepjes en een gezonde baby... Maar ik heb bewondering voor de mensen die al zo lang in de mmm zitten. In die paar maanden dat wij bezig zijn heb ik toch vele ups en downs gehad , met de benodigde traantjes. Ik kan me dan ook bijna niet meer voorstellen hoe gemakkelijk ik zwanger was van mijn dochter en hoe ik er nooit bij stil heb gestaan hoe bijzonder dat is. Ik was nl de de maand na het stoppen zwanger. Maar das alweer bijna 23 jaar geleden helaas.

.Maar goed het ziet dr naar uit dat het morgen gaat doorzetten en dan mag ik het ziekenhuis bellen voor toestemming om te starten.

Nou dames sorry voor hetblange verhaal, maar moest het effe kwijt. Succes en veel liefs voor jullie allemaal.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb een nieuwe inlognaam..was de oude kwijtgeraakt..;)

@Sas hoe voel je je? Merk je al iets van de aanwezigheid van Uk en Puk? De tropische temperaturen werken in ieder geval mee om ze zich hier thuis te laten voelen. Wat fijn dat je zo’n goed gevoel hebt bij de kliniek in Spanje en dan de speciale terugplaatsing en een kleine vakantie..dat zijn de ingrediënten voor succes!

@ Nikkie fijn dat je vandaag een goeie punctie hebt gehad. Jij bent, net als Sas een voorbeeld voor de meiden die hier nog niet zo lang zitten..jullie positiviteit en doorzettingsvermogen is zo groot..echt bewonderenswaardig! Ik hoop echt dat jullie positieve energie beloont wordt met het moederschap..en natuurlijk ook voor alle andere meiden.

@ Mely, hoe is het met jou? Heb je je verdriet alweer een plekje kunnen geven? Sterkte meid, hopelijk kun je gauw weer van start voor een nieuwe ronde..

Vandaag eindelijk weer ongesteld geworden. Op 6 juli een escape IUI gehad. Daarna afgelopen weekend een heel licht positieve test na 15 dagen, maar vanochtend dan toch de ongi. Ik voelde het wel aankomen hoor, maar toch hoop je stiekem dat het wegblijven van de ongi dit keer goed nieuws is. Helaas deze keer niet. Dus nu weer vrolijk ongesteld en vanavond de eerste spuit deca met een glimlach weer gezet. Op naar een nieuwe ronde! Deze keer krijg ik een combinatie van Menopur en Gonal F. @ Sometimes: jij krijgt toch straks ook deze combi? En je mag ook bijna starten? Dan lopen we bijna gelijk op…het gevoel wat je beschrijft in je laatste bericht is voor mij ook heel herkenbaar. Ik ben ook ooit spontaan zwanger geworden van een gezonde dochter..heb er nooit bij stilgestaan dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is..en nu zit ik zelf midden in de mmm. Ook nog relatief kort, maar ook hier zijn de nodige tranen al gevallen..Vriendlief en ik hebben besloten dat we deze poging vanaf het begin af aan heel positief ingaan. Met als voorbeeld alle positiviteit die we hier onderling op het forum naar elkaar uitspreken!

Liefs,

Yanine

Geplaatst

@ Nikkie, 4 eicellen!! Jippie, nu allemaal netjes bevrucht worden en goed delen en dan zaterdag hupakee terug in je warme buik!!

Hier gaat het goed, voel niets en weet niet of ik dat nou goed of niet goed moet vinden...:-)) Ik klets mij suf tegen Uk&Puk... Verder ben ik heerlijk relaxed, vanochtend even gewerkt,had wat spreekuren die moesten,maar geen mail geopend en meteen geroepen dat ik niets wilde horen over het werk. Ging prima. Nu lekker in de relaxstoel in de tuin, de spaanse kleur bij houden en lekker warm voor de 2 spaanse ukken. Gisteren een middagje bij mijn petekindje geweest en de zusjes. Mocht haar helaas niet knuffelen; heb naast de 2 ukken ook een koortslip uit spanje meengenomen:-)) Maar wel lekker met de 2 andere kleintje in het pierebadje gespeeld.

Geplaatst

@Sometimes, ja wat een raar proces he waar we allemaal inzitten. Vind het zo grappig dat jij al een kind van in de 20 hebt... Ik hoop ook zo voor jpu dat er een nog een uk bij komt!!

Geplaatst

@Winx, leuke nickname:-))

Dank je voor je lieve compliment. En blij als ik( en Nikkie) wat betekenen voor jullie. Maar andersom geldt dat ook hoor!!

ja meis balen van de IUI escape maar top dat je er met je lief weer lekker tegen aan gaat!!

Mijn lief komt HOERA as maandag weer thuis. 9 weken weggeweest; denk dat ik mijzelf weer opneuw ga voorstellen. Of dat ik hem niet herken; komt warschijnlijk een sort zombie met heel lang haar en een baard de gate uitlopen...

Liefs

Geplaatst

@ sas, ik kan het zelf soms ook nie geloven dat ze al 23 is, hihihi.

Leuk dat je mannetje dr weer is meid, samenzijn is wel lekker deze periode. Wij zijn doordeweeks meestal niet bijelkaar, omdat we nog apart wonen en das ook lastig soms. Maar hopelijk vinden we snel een huis ..

Het mooie weer helpt zeker wel bij het vasthouden van het Spanje gevoel...en hopelijk genieten uk en puk dr ook een beetje van.

@ nikki, hoe gaat het met je meid. Denk aan je. Hou vast hoor dat goeie gevoel...

Joepie ben gisteren eindelijk ongesteld geworden en hoor aan het eind van de middag of we deze periode mee kunnen doen.... Spannend.. we gaan voor 2 streepies deze maand!!!

Yessss

Geplaatst

@ sas, ik kan het zelf soms ook nie geloven dat ze al 23 is, hihihi.

Leuk dat je mannetje dr weer is meid, samenzijn is wel lekker deze periode. Wij zijn doordeweeks meestal niet bijelkaar, omdat we nog apart wonen en das ook lastig soms. Maar hopelijk vinden we snel een huis ..

Het mooie weer helpt zeker wel bij het vasthouden van het Spanje gevoel...en hopelijk genieten uk en puk dr ook een beetje van.

@ nikki, hoe gaat het met je meid. Denk aan je. Hou vast hoor dat goeie gevoel...

Joepie ben gisteren eindelijk ongesteld geworden en hoor aan het eind van de middag of we deze periode mee kunnen doen.... Spannend.. we gaan voor 2 streepies deze maand!!!

Yessss

Geplaatst

@Ting. Hoe gaat het met je? Weet je inmiddels al of het een jongetje of een meisje gaat worden? Wil je dat delen of hou je dat lekker voor jezelf?

Ik denk dat alles nog goed is. Ik ben nu 17 weken en heb maandag een echo. Ook al was alles prima op 12 weken blijft het toch altijd spannend afwachten tot de volgende echo. Als alles goed gaat zou normaal kunnen weten of het een jongen of een meisje is. Ik zou het wel zeggen wat het zou zijn aan een paar mensen. Mijn mama staat gebrand op truitjes en broekjes of kleedjes te breien, dus deze zal het moeten weten. Als je uiteindelijk een geboortelijst moet kiezen denk ik ook wel dat je aan de spulletjes die je zou willen hebben ook al kan zien wat het is, zonder dat jezelf iets zegt. Op het forum hier laat ik het zeker weten. 't Is niemand die mij kent en ik heb geen familie in Nederland. :-). Dus toch weer met een bang hartje afwachten tot maandag.

Een goed resultaat hé!! 4 eicellen. Een vlotte TP gewenst en ik begin al vast te duimen. Geven ze iets speciaal bij de TP. Ik heb een infuus gekregen met Atosiban dat je baarmoeder kalmeert. Blijkbaar heeft dit toch gewerkt. Je hebt het infuus 1uur en een half voor TP en na TP ook nog 1 uur 1/2. Ik vond de week na de TP altijd de meest ontspannende periode. De tweede week is minder :-). Maar wat je ook zou voelen, het kan nog altijd hoor. Ik was zo overtuigd dat het niks was omdat ik echt het gevoel had dat ik mijn mensturatie zou krijgen en toch was ik mis. Ik heb op die 4 pogingen geen verschil gevoeld of het positief of negatief was. Dus wat je ook voelt probeer je ze kalm mogelijk te houden hoor, niks van aantrekken. Je weet het echt pas na een test na 2 wachtweken of na de bloedafname.

Iedereen hier trouwens in de wachtweken héél veel succes. Ik ben er net 43 geworden dus de moed niet opgeven. Een collega van mijn man is op haar 48ste net bevallen van een dochtertje. Persoonlijk zou ik niet zo ver gaan maar het kan dus.

:luck:

Geplaatst

Hoi meiden. Gehoopt op een TP van 2 emmy's maar helaas is het er maar eentje geworden. Bij de andere 3 eicellen is het niet tot een goede bevruchting gekomen. Was best een teleurstelling moet ik zeggen, een vrij directe confrontatie met mijn ouder wordende lichaam. Maar ik heb de teleurstellingsknop omgezet omdat ik me vol positiviteit wil richten op deze topper. Zoals jullie weten denk ik dat je met een optimische/positieve instelling een heel eind komt en dan natuurlijk dat portie geluk wat je nodig hebt. Vanmiddag ben ik nog even (nou ja even ...) langs de Heilige Anna geweest om een kaars voor mijn eigen geluk aan te steken en natuurlijk ook eentje voor mijn 40+ topic vriendinnetjes.

@Sas. Hoe gaat het met je? Hoe gaat het met je wachtweek zenuwen? Wat fijn dat je lief maandag weer in het land is, 9 weken is wel heeeeel erg lang. De volgende dag samen testen?

@Ting. Jeetje al weer 17 weken, wat gaat dat snel joh. Laat je weten hoe het maandag is gegaan met je echo. In NL krijg je niets voor of na de TP. Alleen de witte bollen, daar ben ik vanochtend al mee begonnen.

@Sometimes. Lekker dat die eerste deca er weer in zit ;-), het begin is er weer.

@Yanine. Bedankt voor je mooie compliment. Jij dus nu ook weer vol goede moed aan de deca. Wat is de achterliggende gedachte van de Menopur en Gonal F combi?

Een vraagje: ik ben dol op yoghurt, nou las ik vaag ergens dat dit niet goed zou zijn voor de innesteling, weet iemand van jullie hoe dit zit? Ik zorg er sowieso voor dat ik het niet te koud eet.

Geplaatst

@ Nikkie, Jippie een hele mooie emmie aan boord. Ik snap je teleurstelling ( herkenbaar) Maar het heeft geen zin om daar in te blijven hangen. Dus op naar een mooie 8,5 maand!! Ik zou het niet weten van de yoghurt,maar ik heb sowieso weinig op met wat je wel en niet moet eten of moet doen. Ik denk dat het een kwestie is van goed kunnen innestelen, dus de bollen gebruiken( ik gebruik ook de progynova nog maar bij ecd is het iets anders dan met je eigen eicel), wandeling elke dag en geen stress. Verder je vitamines nemen en ik neem ook nog de aspirine en de tarwekiemolie. En verder een heel groot portie GELUK.

Meid we gaan ervoor. En Met Anna's hulp....

Mijn lief komt een dag eerder thuis, dus morgen al!!( nou ja al...:-)). Maar ik blijf dinsdag als testdag aanhouden. Sta dus morgen om 7.00 op Schiphol een zombie met een baard en lang woest haar op te halen. Heerlijk!!

xx

Geplaatst

@Sas. Wat je zegt ... we gaan er voor! En jij gaat beginnen met een positieve test Sas! Wat heerlijk voor je dat je mannetje er morgen weer is. Geniet er van meis!! En dan dinsdag saampies genieten van een positieve uitslag! Liefs van Nikkie

Geplaatst
@Sas. Wat je zegt ... we gaan er voor! En jij gaat beginnen met een positieve test Sas! Wat heerlijk voor je dat je mannetje er morgen weer is. Geniet er van meis!! En dan dinsdag saampies genieten van een positieve uitslag! Liefs van Nikkie

@ Nikkie..Heel veel succes meid! Je hebt maar 1 topper nodig om je wens te vervullen en die zit nu lekker in je buik! Nu lekker verzorgen en dan op naar de tweede positieve test in augustus..eerst Sas, en dan jij..:)

Ik ben alweer een paar dagen bezig met de menopur en gonal F. Menopur bevat ook LH, en Gonal F alleen FSH. Volgens mijn gyn een goeie combinatie! Ik heb goeie hoop!

@ sometimes, jij bent toch ook gestart met combi Menopur en Gonal F? Hoe gaat het?

@ mely, hoe gaat het met jou?

Meiden, allemaal een fijne dag toegewenst vandaag!

Yanine

Geplaatst

Hoi dames

@ winx ben idd gestart met de menopur/gonal. Is ff wennen met dr menopur. Zelf 3 flesjes mengen, pff, kneep dus gisteren te hard en versplinterde het flesje. Gelukkig is het glas dat nie snijdt, maaris wel een gedoe vergeleken met de voorgevulde pennen van gonal f en de spuitjes van de deca. Maar goed, over een paar dagen denk ik dat ik er handiger in wordt.

@ nikki hoe gaat meid, kom je je daagjes beetje door.

@ mely hoe is het met jou? Wanneer begin je weer?

@ sas ik duim mega overuren hier

Rest van de dames fijne dag en succes met wat je bezig bent :)

Geplaatst

@Sas. Moet heel de tijd zo aan je denken ... Ik vind het al ongelooflijk spannend dus laat staan hoe jij in spanning moet zitten ... Ik hoop het zo! x

Geplaatst

@Sas,

ik kom hier zelden meer, maar lees af en toe als ik (zeldzaamheid ;-)) even een rustig momentje heb. Kan het niet laten dan even bij 'ons ouwetjes' te checken. en wat zie ik? jullie toch voor ecd en jij bent toe aan testen vandaag! ik wens je heel veel geluk en sterkte vandaag, fijn dat je mannetje er bij is.

hopelijk zit jij binnenkort ook op het 12 weken bankje...

knuf, Yola

Geplaatst

Meiden, helaas negatief, dus niet zwanger.

Ondanks mijn voorgevoel komt de klap hard aan.

We zitten er even doorheen, boosheid en verdriet nu. Al wel meteen uitgesproken dat we door gaan.

Allemaal bedankt voor jullie lieve support.

xx

Geplaatst

@Sas. Ach nee meis, verdorie zeg. Er zal nu zoveel door jullie heen gaan ... boosheid, verdriet, teleurstelling. Maar samen zijn jullie sterk en kunnen jullie deze klap aan. Hopelijk geeft de stap, dat jullie besloten hebben om in ieder geval door gaan, je wat extra kracht. Veel sterkte gewenst. Dikke knuf voor jou.

Geplaatst

@Ting. Jeetje al weer 17 weken, wat gaat dat snel joh. Laat je weten hoe het maandag is gegaan met je echo. In NL krijg je niets voor of na de TP. Alleen de witte bollen, daar ben ik vanochtend al mee begonnen.

Hoi Nikkie, morgen ben ik 18 weken. Ik heb een prima echo gehad. Het kindje is 200gr en is 15,4cm groot. Mijn droom is uitgekomen, het is een meisje.

Voor jou héél veel succes.

De mensen die slecht nieuws hebben gekregen, de moed niet opgeven hé. Ik was ook al klaar voor plan B, ik had het echt niet meer verwacht. Héél veel moed en succes

Geplaatst

@Ting. Wat leuk dat je krijgt wat je zo graag wilde ... een meisje! Fijn dat alle controles goed zijn. Geniet maar volop van je zwangerschap. Ik hoop het ook mee te gaan maken. Mag ik een persoonlijke vraag stellen, heb je een vruchtwaterpunctie of vlokkentest gedaan of vind je dat dat een té groot risico met zich meebrengt?

Geplaatst

@Sometimes. Gaat goed hoor. Ben wel mega mega moe. Had zelf bedacht dat je onbewust en bewust heel erg naar de TP toeleeft, en dat daarna de ontlading komt in de vorm van moeheid maar heb net in de bijsluiter van de witte "smurrie" bollen gelezen dat moeheid en slaperigheid bijwerkingen zijn, dus dat zal het wel zijn. Verder wandel ik elke dag een half uur. En ben ik lekker aan het broeden. Ik had op het forum iets gelezen over het positive mind plan, hiervan is visualisatie een onderdeel maar dat werkt niet helemaal bij mij ... ik ben er al 2 dagen van in slaap gevallen, dat is niet helemaal de bedoeling hoewel ik dan wel ontspannen ben (toch iets bereikt :-)).

Wat een gedoe he die Menopur, ik kan je zeggen uiteindelijk went het hoor. Wanneer heb je de eerste FM?

@Sas. Weet dat ik aan je denk meis. x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden