Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ s..it sas. Jeetje wat balen. Zo erg. Ik denk aan je, meid. Kop op. Alle kracht voor jou en je mannetje om de teleurstelling te doorstaan..

@ nikki ik ben er voorlopig nog nie goed in , vandaag weer flesje gebroken, hihihi.. pff gelukkig zijn er meer flesjes op de poeder. hb zondag mijn eerste meting, hoop dat de menopur combinatie met gonal goed aanslaat.

Ben zeer benieuwd, ben nu wel wat relaxter dan vorige keer. Slik alleen de zwangerschapsvitamine en tarwkiemolie voor de vitamine D E. Verder niets. Sport wel nog steeds, alhoewel mijn energie wel terug begint te lopen.

Maar wil niet zoveel aankomen, ben nog steeds 5 kilo zwaarder tov voor de 1 e poging. Das leuk als je zwanger bent, maar minder als het niet zo is.

Andere meiden knuffels..

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@alle

ik ben nu op mijn werk dus gebruik maken van PC he he mijn PC zou morgen komen hop ik .

@Sas67 ballen zeg kl...heel veel sterkte met verwerken denk aan jou dikke knuffel.

@Nikkie ben jij lekker aan het broedelen en mijn duimen draaien overuren voor jou :)

@Sometimes spannend jij ben weer begonen en op zondag FM en nu naar de mooie aantal :)

Ik had gespreek en onderzoek inderdaad MK had ik naa jaa toch bewijs dat er nog kan, maar nu moet ik wachten op mijn duiveltjes wanneer komen zij weet ik niet dus lekker rustig ha ha .

Nu kan ik niet alles bijlezen dus sorry moet werken he he .

Dames hele mooie dag gewenst

Geplaatst
@Ting. Wat leuk dat je krijgt wat je zo graag wilde ... een meisje! Fijn dat alle controles goed zijn. Geniet maar volop van je zwangerschap. Ik hoop het ook mee te gaan maken. Mag ik een persoonlijke vraag stellen, heb je een vruchtwaterpunctie of vlokkentest gedaan of vind je dat dat een té groot risico met zich meebrengt?

Op basis van de combi-test was het niet nodig om een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te doen. De nekplooi was maar 1mm en het bloedonderzoek was allemaal goed. Ik had ook een chromosomen onderzoek laten doen van mij en mijn man en dat was allemaal prima in orde. Geen erfelijke aandoeningen of het syndroom van Down. Hoe ouder je bent hoe beter het resultaat van de test blijkbaar. Dus dit hebben we in ons voordeel. :-). Hadden ze me het voorgesteld om een vruchtwaterpunctie te doen omdat het niet in orde was, zou ik het zeker gedaan hebben.

Veel succes hé wanneer heb je bloedtest? Ik duim hoor.

Geplaatst

@Sas. Gewoon even een knuffel.

@Ting. Fijn dat alles in orde is met je meisje. Alle onderzoeken goed, dat is mooi.

Woensdag 8 augustus mag ik testen. Mijn ziekenhuis doet geen bloedtest, dus zelf thuis testen.

@Mely. Goed om weer wat van je te horen. Vervelend als je computer kapot is, dan merk je eigenlijk pas hoe vaak je hem gebruikt. Ach even computerloos kan ook geen kwaad hoor, dan heb je weer tijd voor andere dingen.

@Yanine. Wanneer heb jij je eerste FM?

@Sometimes. Lekker bezig met je flesjes ... ;-) ... de kunst is om geen kracht te zetten maar met 'beleid' te breken ... haha. Ga je deze ronde nog acu doen bij Marianne? Ik heb het deze keer niet gedaan omdat ze rondom mijn TP met vakantie was. Vertrouw deze keer volledig op mijn eigen lichaam :-)!

Geplaatst

Lieve Sas, ik heb op het andere topic al geschreven maar ook hier nogmaals een hele grote knuffel. Zo erg voor jullie.

xxx, mees

Geplaatst

Nikkie, ik duim voor een positieve test. Wat spannend he. Kun je het nog een beetje handelen?

Sometimes, ja het is een beetje een gedoe, maar als je eenmaal 'de slag' hebt, gaat het easy. Succes he.

Ting, fijn dat alles goed is en heel leuk...een meisje.

Yola, leuk even van je te lezen. Ja, ons oude groepje. Leuk hoor.

Geplaatst

Lieve lieve meiden,

Ik lees later bij. Voor nu wil ik alleen maar zeggen dat het weer beter gaat met mij/ons. De ergste klap is geweest. Het feit dat mijn lief meteen zei dan gaan we nog een keer als jij het aan kan, heeft het makkelijker gemaakt. Ik bedoel dat er perspectief is en weer nieuwe hoop mag komen. Ik wil en kan nog niet definitief stoppen. Die keuze en daarmee dealen kan ik nu nog niet aan.

Samen zijn we sterk!

Meiden jullie steun is fantastisch en doet goed!

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ons lijstje maar weer eens naar boven gehaald, klopt niet helemaal meer (ben inmiddels zelf weer een jaartje ouder geworden).

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Lot69 - 43 jaar - 3 x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van een prachtige dochter K.arlijn

Rachel-45 jaar Lars geboren 2007 Max geboren 17 juni 2011 uit 12e cryo

Mees - 46 jaar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Caroline - 43 jaar - 5x ICSI, op 14 februari 2012 bevallen van Kaat en Bram

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

Eer - 43 jaar, 1ste kindje - Yentl geboren op 12 juni 2012

In happy verwachting

Mineut - 45 jaar - 14 augustus uitgerekend 1e kindje

Mom's to be in de mmm

Babs (Sometimes)- 42 jaar - 2e kindje - start ivf 2 eind juli

Nikkie - 43 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 3x ICSI, 1x cryo, 9 juni start ICSI 4 -> 8 augustus testen

Saskia - 44 jaar - 1e kindje - 3x ICSI, Nu ECD in Spanje, juli TP

Yanine(Nine) - 40 jaar - 2e kindje - 3x IUI, april start IVF 1

Ellie - 40 jaar - 1e kindje - 4x iui - 2x ivf - juni ivf 3

Mely - 40 jaar- 1e kindje- 1x IVF -juni 1e cryo

Geplaatst

Heb mezelf erbij gezet.

Sas67, sterkte en op naar de volgende poging...

Geboren wonders

Sandra (Mamasan) (1966) - 46 jaar - 2x IVF, 1x escape IUI, op 10 november 2010 bevallen van C.aitlyn

Lot69 - 43 jaar - 3 x IVF, op 10 juni 2011 bevallen van een prachtige dochter K.arlijn

Mees - 46 jaar - 1e kindje - 2x IVF, 5x ICSI, november 2011 bevallen van een zoontje

Angela (Lala)- 41 jaar - 1ste kindje - 1x ivf - 2x icsi - Matt geboren uit cryo. Op 8 maart 2012

Chablis - 40 jaar (nu 41 jaar) - 1ste kindje - 2x icsi - Kenzy geboren op 27 jan 2011 uit cryo

In happy verwachting

Mom's to be in de mmm

Nikkie - 43 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 1x IVF, 3x ICSI, 1x cryo, 9 juni start ICSI 4 -> 8 augustus testen

Saskia - 44 jaar - 1e kindje - 3x ICSI, Nu ECD in Spanje, juli TP

Tohfkam - 43 jaar - 4x IVF - totaal 13 tp (4x vers en 9 x cryo's) - september 2012 IVF 5 (na vakantie)

Geplaatst

@Sas. Ik begrijp wat je bedoelt. Een nieuwe kans geeft je hoop en hoop maakt je sterker. Ik herken dat.

@Hey stuiter Meessie. Hoe is het met jou en minie Meesje?

Hier alles nog oke. Ben gewoon lekker aan het broeden en bewegen. Ik doe aan het positive mind plan ... haha ... elke negatieve gedachte zet ik om in een positieve :-).

Geplaatst

He meiden, weer terug van een paar dagen Frankrijk...

Sas wat ontzettend jammer en wat goed dat jullie doorgaan! Geen garantie natuurlijk maar ik ben nu zo blij dat wij dat ook hebben gedaan... Sterkte!

Nikkie jij ook succes!

Mees waar blijft ie nou???

Ga nu slapen ben erg moe van de reis ...

Trusten!

Geplaatst

@Caroline. Ik vond je al zo stil ;-) ... haha. Heb je het leuk gehad op vacance in France? Zeker de eerste vakantie van Kaat en Bram, alles goed gegaan?

@Eer. Hoe is het met jou en de kleine meid? Die is toch inmiddels ook al weer 1 1/2 maand?

@Lot. Ook met vakantie? Heb je al een tijdje niet gezien op het topic.

@Karin/IVFmoeder. Hoe is het jou? Jouw al een heel tijdje niet gespot op het topic, jammer :-( ... wellicht té druk om het allemaal bij te houden (wel begrijpelijk hoor ;-).

@Chablis. Gaat het goed met je afvaloffensief? Na de zomervakantie van start voor een brusje?

@Ellie. Lukt het je om het af te sluiten en het een plekje te geven? Zal best even tijd nodig hebben, jaren mmm sluit je niet af in een paar weekjes. Sterkte knuf voor jou.

@Essieislief. Ik weet dat je hier af en toe nog meeleest. Hoe gaat het met jou meis?

@Mely. De duiveltjes al gearriveerd?

Geplaatst

@Nikkie

Nu nog niet , geen idee meer wanneer zouden die komen ( Wd7 ongesteeld 1 wk daarna 3 dagen niets en weer 1 week ongesteeld dus) weer beland bij mijn hoby wachten, wachten , wachten he he

Hoe gat met jou hou je nog vol al die spanning ?

@elinorac Hoe was je vakanctie wel bijgekomen ? Je hoefde toch al die regen niet meenemen voor ons zo waarm hadden wij niet echt hoor he he . welkom terug

Geplaatst

HI Nikkie,

Nouuuuu het afvaloffensief is even gestagneerd. Ik trok het niet echt meer en ben er even mee gestopt.

Intusen even weer de motivatie daarvoor vinden.

Geplaatst
HI Nikkie,

Nouuuuu het afvaloffensief is even gestagneerd. Ik trok het niet echt meer en ben er even mee gestopt.

Intusen even weer de motivatie daarvoor vinden.

Komt wel weer Chablis. Als je even niet gemotiveerd bent is het toch zinloos. Gewoon even lekker genieten van al het lekkers en er straks weer voor gaan! You can do it girl!

Geplaatst

Was inderdaad de eerste vakantie met Kaat en Bram en ze hebben het super gedaan! Heerlijk geslapen in hun campingbedjes en vrolijk meestal... Niet zoveel gedaan maar dat krijg je met 2 babies die nog veel slapen...

Geplaatst

Ik ben er weer. Dank voor jullie lieve woorden. De ergste klap hebben we gehad. We hebben gehuild, vooral ik, en elkaar goed vastgehouden. Vandaag gesproken met de arts in Spanje. Ze waren erg meelevend en ook teleurgesteld. Een verklaring is er niet; ik reageer goed op de medicatie , mijn bms is excellent. Omdat we natuurlijk tese zaad gebruiken die ook nog een ingevroren is, maakt dat de kansen wel kleiner. Ze gaan nu gerichter op zoek naar een donor waarbij de kansen op meer eicellen dan er nu waren( 9 wat ook al erg goed is) groter is waardoor de kans op meer goed bevruchte eicellen ook groter wordt. Mede ook omdat we nog maar 2 rietjes zaadjes hebben. Als dat op is houdt het sowieso voor ons op. Mogelijk een donor die eerder" bewezen" heeft veel eicellen te hebben. Garantie is er niet,maar ze gaan hun uiterste best doen. Verder adviseerde hij om nog wat meer te proberen wat kg's te verliezen ,naast wat ik al kwijt was. Niet dat dat de oorzaak is maar kwaad kan het niet. Dus ga weer oppakken waar ik gebleven was met gezond eten en bewegen. Nu zonder de hormonen dus gaat het lijnen ook beter. Planning is in sept weer beginnen en dan begin oktober de tp.

Kortom ik heb weer perspectief en dat is voor mij erg belangrijk!

Ik ga zo even goed bijlezen en reageren.

Geplaatst

Geboren wonders

In happy verwachting

Mom's to be in de mmm

Saskia - 44 jaar - 1e kindje - 3x ICSI, Nu ECD in Spanje, juli TP helaas negatief. Oktober 2de kans

Tohfkam - 43 jaar - 4x IVF - totaal 13 tp (4x vers en 9 x cryo's) - september 2012 IVF 5 (na vakantie)

Geplaatst

Hoi, voor de Mom's to be in mm een beetje moed te geven, heb ik er mezelf ook nog bijgezet. Mineut staat daar zo alleen tussen :-) Nikki, veel succes hé nog een paar nachtjes slapen.

Geboren wonders

In happy verwachting

Ting - 43 jaar - 1e kindje - 2x IUI, 4x IVF bij laatste poging zwanger en uitgerekend voor 1 januari 2013

Mom's to be in de mmm

Saskia - 44 jaar - 1e kindje - 3x ICSI, Nu ECD in Spanje, juli TP helaas negatief. Oktober 2de kans

Geplaatst

@Sas. Good to have you back ... ;-). Fijn voor je om je weer te kunnen focussen op de nieuwe poging. Dat geeft je vast nieuwe kracht.

@Sometimes. Succes morgen met je 1e FM.

Geplaatst
@ Nikkie, hoe is het meis, positief gestemd lees ik ? Mooi, ik duim voor een top succes bij jou.

Ik voel me goed. Ik wandel. Ik broed. Ik probeer alleen maar positief te zijn, dus als er een negatieve gedachte opkomt zet ik die gelijk om in een positieve ... het zogenaamde positive mind plan. Ik spreek ons 'kleintje' toe, dat het maar fijn moet innestelen omdat het zo fijn en warm en veilig is in mijn baarmoeder ... hihi. Ik eet en drink gezond: vette vis, verse groente en veel Hollands fruit. Ik ben afgelopen vrijdag weer naar Heilige Anna geweest om een kaars aan te steken en haar om hulp te vragen. Ik brand thuis een kaarsje naast boeddha met de TP foto erbij. Ik zorg ervoor dat er veel feel good hormonen door mijn lijf stromen. Tsja ... meer kan ik volgens mij echt niet doen.

Woensdag mag ik testen maar dan zit mijn vriend in het buitenland voor zijn werk. Hij wil graag samen testen dus doen we dat op donderdag. Ik heb zoiets van nog een dag langer in spanning, nog zo'n extra verschrikkelijke wachtdag ... poehhh ... Maar ik vind het ook bijzonder om dat testmoment samen mee te maken dus vooruit, dat ene dagje ;-). Dus heb ik besloten om woensdag lekker vrij te nemen en iets leuks te gaan doen. Het is namelijk momenteel niet zo druk op mijn werk dus ik vind meer ontspanning als ik thuis ben dan dat ik op mijn werk zit, dan ben ik er veel meer mee bezig.

Nou het is al met al een behoorlijk lang ego verhaal geworden ... sorry.

Maar wat ik gisteren ook al schreef ... het is goed om te lezen that your are back!

Hoe lang kan je deze keer van je lief genieten? Wanneer vertrekt hij weer naar het buitenland?

Geniet vandaag lekker samen van jullie zondag! Hopelijk breekt het zonnetje straks nog door.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden