Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maandag (ongeveer) de eerste spuit (decapeptyl).

Na veel overleg met gynacologen besloten geen hysterscopie met biopsie te doen, ook geen pipelle. Ik ben zelf van baat het niet dan schaat het niet echter....

na overleg erachter gekomen dat het wel degelijk kan schaden, nl je baarmoeder wand. Pipelle minder schadelijk maar toch.....

Voor het eerst wil ik nu, ik ga zo met de arts bellen, rond de terugplaatsing ondersteuning met pregnyl, dus dan toch weer even anders...

Voor de zwangere dames hoop ik dat ze er van kunnen genieten en strepen die steeds donkerder worden is natuurlijk helemaal top.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend tohfkam, maandag is al snel. Lekker beginnen. Wat heb jij trouwens veel eicellen en bevruchtingen, zeg. Ik hoop en duim dat deze ronde voorjou de gouden ronde is. Je verdient het, wat een lange weg. Knuffel, van mij..

Geplaatst
hallo dames,

gefeliciteerd sometimes en mely, zondag krijg ik de uitgangsecho en waarschijnlijk volgende week de punctie.Het komt steeds meer dichtbij, spannend.

En jeanet?? En hoe was je echo?? En weet je al wat meer over je follikels? Liefs sometimes

Geplaatst

@Sometimes: op naar een prachtig hcg vandaag! Ben heel benieuwd!

@Mely: hoe gaat het met jou?

@Nikkie: goed zo, even rust.

Iedereen: dank voor de lieve berichtjes, ik ga K. niet meenemen de 23e, praat idd wel zo rustig.

Heb overigens eea meer op een rijtje, weet denk ik waar het probleem/onrust/verdriet van geen tweede zit, heeft niet zozeer met geen tweede te maken, maar met iets heel anders (denk ik), daar hebben we het in september wel over.....

Liefs en fijne woensdag,

Lot

Geplaatst

Wat is het rustig hier meiden! Doe ik zelf ook aan mee hoor ;-) ... onze verhuisdatum verkeerd ingeschat dus 1 maandje geen internet ... balen ... :-(, ben dus aangewezen op mijn pauze-uren op het werk om te internetten.

Hoe is het met iedereen?

@Mely en Sometimes. Hoe gaat het met jullie? Wanneer hebben jullie de eerste echo afspraak staan?

@Sas. Lekker aan het genieten?

@Tohfkam. Jij vandaag je eerste spuit? Succes!

@Jeannet. Hoe is jouw uitgangsecho geweest, die had je toch vorige week?

@Lot. Leuk om je 23 september te ontmoeten. Neem je wel foto's mee van je oogappeltje nu je haar zelf niet meeneemt. We zijn natuurlijk wel nieuwsgierig.

@andere meiden. Hoe is het jullie? Mees? Caroline? Winx? Ting? En wie ik verder nog vergeet.

Geplaatst

Ik ben gisteren al begonnen met spuiten (decapeptyl) en vanaf donderdag met puregon erbij.

Ik heb een vreemd gevoel bij deze poging, een gevoel alsof het allemaal zinloos is.

Ik weet niet waar het vandaan komt maar ga me best doen om dit kwijt te raken en om te zetten in iets positiefs, je zou denken dat 2 zwangere 40+ hoop moet geven, maar helaas.....nu even niet ;)

Geplaatst

Lieve dames, effe een updaatje. Ben gelukkig nog steeds echt zwanger ;) inclusief 5 keer op een nacht eruit om te plassen, volledig afgedraaid om 8 uur op de bank..( dan maar lekker ongezellig naar bed) , misselijkheidsvlagen en een ontzettende honger bij tijd en wijlen.

De huisarts vond een HCG test niet nodig om de zwangerschap te bevestigen en omdat ik deze dagen zo enorm sterk in mijn schoenen sta, maar niet heus kon ik onverrichterzake weer naar huis. Pas thuis dacht ik dat ik dat dus niet kwam doen, wilde gewoon de vooruitgang zien. Maar anyhow, ik zal moeten wachten tot 21 september, de echo....

@ tohkam, het is normaal meis, je bent jezelf gewoon geestelijk aan het indekken. Je vindt de positiviteit wel weer terug. Deze keer gaat het gewoon lukken. Knuffel en een dikke zoen.

@ sas, lekker aan het vakantie vieren?

@ mel hoe is het? Hb je al zwangerchapskwaaltjes? Ik hoop dat je lekker aan het genieten bent van het gevoel.

@ jeanet, alles goed, meis?

Ik kijk er naar uit jullie de 23 e te zien.

Veel knuffels, ook voor degene die ik vergeten ben.xxx

Geplaatst

Oei Nikkie,

Geen internet. Vervelend dat je je forumvriendinnetjes een beetje moet missen, maar misschien ook wel goed om op die manier even wat afstand te nemen van de hele situatie. Even rust. Je hebt toch wel weer internet als je aan nieuwe poging gaat beginnen? :)

Karin

Geplaatst

@Karin. Hoihoi, hoe is het met jou? Ik mis je best wel een beetje op het topic hoor, waarschijnlijk te druk met van alles en nog wat, ook wel weer begrijpelijk. Ik vind het in ieder geval wel altijd heel lief dat je me blijft volgen!

Hoe gaat het met de kleine man? En zitten jullie nu helemaal op orde na de verhuizing, lekkage, etc. of blijft er nog genoeg te klussen?

In principe hebben we nu al internet in het nieuwe huis alleen wonen we er nog niet (dus schiet niet op), dus als we eind september verhuizen heb ik in ieder geval internet. Waarschijnlijk begin ik op onze verhuisdag weer met de eerste deca spuit dus dat vloeit mooi in elkaar over. Dan gaan we voor de ultieme poging! De rust doet me toch wel goed moet ik zeggen. En een beetje afstand is ook wel even fijn, ik merk dat ik dat even nodig heb.

Weet je trouwens dat we zondag 23 september afgesproken hebben met een aantal meiden van het 40+ topic. Vind je het leuk om ook te komen?

Lieve groetjes van Nikkie

Geplaatst

Hey dames,

Ik vroeg me af of er hier ook dames zijn die in dusseldorf in behandeling zitten ?

Ik merk dat het (soms) wat moeilijker converseren is met " jongere" dames, hoewel we allemaal in hetzelfde schuitje zitten als we die MMM ingaan....raar, dat ik dat heb geschreven...ahumm...

Ik zie dat er hier wat zwangere dames rond paraderen, dat geeft een mens weer hoop !!!

Suc6 voor diegenen die momenteel in een behandeling zitten.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst
Hey dames,

Ik vroeg me af of er hier ook dames zijn die in dusseldorf in behandeling zitten ?

Ik merk dat het (soms) wat moeilijker converseren is met " jongere" dames, hoewel we allemaal in hetzelfde schuitje zitten als we die MMM ingaan....raar, dat ik dat heb geschreven...ahumm...

Ik zie dat er hier wat zwangere dames rond paraderen, dat geeft een mens weer hoop !!!

Suc6 voor diegenen die momenteel in een behandeling zitten.

Groetjes,

Volgens mij zit er niemand in dusseldorf op dit moment. Ik zit zelf in rdam in behandeling. Op welk punt zit jij in je behandeling?

Geplaatst

@sometimes,

Bedankt voor je reaktie. Ik zie dat jij vorige week positief hebt getest ? Van harte gefeliciteerd.

Weet je al of ze allebei zijn blijven plakken, of moet je wachten totdat je echo hebt ?

Wij zitten momenteel in een voortrajekt. Wij hebben recentelijk intake in dusseldorf gehad en daar is gebleken dat ik een lage AMH waarde heb (0.24) en dus een verminderde eicelvoorraad. Om dit een beetje te gaan opkrikken, moet ik nu eerst 6-8 weken het medicijn DHEA gaan nemen en dan over 8 weken voor een uitgangsecho langskomen, dus voor nu, zitten we effe op het "wachtbankje" ...maar niet dat wachtbankje waar we allemaal graag willen plaatsnemen...zucht...ach ja....alles voor het goede doel.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Hoi, ik heb nog geen idee of ze alletwee zijn blijven zitten of 1. Ik hb de 21e een echo en dan weten we het.

Ik had ook een lage AMH waarde, nl 0.2 en met de eerste IVF behandeling heb ik DHEA geslikt. Ik had wel last van de bijwerkingen, zoals puisten en mijn menstruatie bleef langer weg. Uiteindelijk ben ik niet zwanger geworden in de eerste ronde. De 2e keer hb ik het niet gebruikt, alleen de zwangerschapsvitamines van KV en tarwekiemoliecapsules.

Ik heb wel goeie verhalen gehoord van de DHEA op andere fora, dus hoop dat het succesvol is voor jou.

Het wachten is echt killing, he. Ik vind dat wel kenmerkend van de behandeling, iedere keer maar wachten. Maar ja er is geen andere mogelijkheid. En we hebben het er voor over om onze wens in vervulling te zien gaan.

Gelukkig zijn er lieve meisjes hier op het forum, die het een beetje dragelijk maken. Omdat we onze angsten en twijfels hier kwijt kunnen.

Wat miste jij in je conversaties met de " jongere" dames dan?

Geplaatst

Halloooooooo dames,

Ik klink wel heel vrolijk, maar in principe heb ik slecht nieuws. Zondag 26 augustus een uitgangsecho gehad in Gent. De arts was in mijn ogen een piepjong meisje en kon mijn rechter-eierstok niet vinden (= mij nog nooit overkomen). In Almere bij de controle-echo's hebben ze ook nog nooit problemen gehad. De dinsdag daarop wederom naar Gent gegaan voor een volgende uitgangsecho. Nu konden ze wel beide eierstokken vinden en ze telden zeker 8 tot 10 goede follikels en het zag er goed uit. De donderdag daarop werd de punctie gepland. Dus snel naar huis, tassen pakken, de honden naar logeeradres en woensdagavond ingechecked in hotel tegenover UZG. Donderdag om 7 uur naar het ziekenhuis voor de punctie, gelukkig onder narcose. Om half twaalf kwam de arts die de punctie had gedaan de uitslag vertellen. Hij had zes follikels kunnen aanprikken :new_shocked:. Zei zelf dat die er ook 9 had verwacht. Ik schrok want twee jaar gelden waren er 17, waarvan er 14 bevrucht konden worden. En nu van 9 naar 'slechts' 6. De volgende dag werden we gebeld met het vervolg: van de zes waren 3 goede eicellen, waarvan er slechts 1 bevrucht was. De terugplaatsing zou zondag plaatsvinden. Teleurgesteld naar huis, met het idee dat we misschien helemaal geen terugplaatsing zullen krijgen. Zaterdag nog even gebeld en het embryo was gedeeld naar 4 cellen en zag er goed uit. Zondag is uiteindelijk een 8-cellig embryo met 25% fragmentatie terug geplaatst. Ik zit nu te wachten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet teveel van verwacht, omdat de resultaten voor mij zo slecht zijn. Vorige keren had ik bv. altijd cryo's. Ik heb ook het idee dat de punctie te laat is gepland en dat er voor die tijd een paar eitjes gesprongen zijn. Vorige keer ook cetrocitide gehad om dit te voorkomen, maar dit keer niet. Dit keer heeft Gent mij teleurgesteld.

Sometimes, gefeliciteerd met je positieve test.

groetjes aan iedereen,

Jeannet

Geplaatst

Lieve jeanet, ik kan me je teleurstelling helemaal voorstellen..maar lieverd, je hebt maar 1 embryo nodig en die zit nu in je. Fragmentatie of niet, het is een vechtertje die mooi is doorgedeeld. Probeer om niet alvast verdrietig te zijn over deze poging. Mischien komt die tijd nog. Misschien niet. Voorlopig ben je zwanger, tot het tegendeel bewezen is. Wees positief voor die kleine frummel in je.

Liefs en heel veel sterkte voor de komende moeilijke weken. Ik duim voor je. Xxx

Geplaatst

Sometimes,

Bedankt voor je troostende woorden. Jouw verhaal geeft me toch weer een beetje hoop. Qua situatie lijken we ook enigszins op elkaar en jij bent n ook zwanger. Geniet van dit moment.

groet,

Jeannet

Geplaatst
Sometimes,Bedankt voor je troostende woorden. Jouw verhaal geeft me toch weer een beetje hoop. Qua situatie lijken we ook enigszins op elkaar en jij bent n ook zwanger. Geniet van dit moment.groet,Jeannet
Graag gedaan, meid. Kom op en nu lekker broeden. Er zit een heeeeel klein voorproefje van een minimensje in jou, dat vreselijk zijn best aan het doen is om een goed plekje te zoeken. Het enige wat je nu kan doen is*er positieve gedachtes naar toe sturen..Ben j al weer wat bijgekomen? Ik hd die gevoelens ook hoor, was zo teleurgesteld, ik had maar 2 goeie eicellen, en die punctie was ook mega pijnlijk. Maar ze hebben het wel gered tot nu toe, afkloppen op echt hout.... 4 cellig en 7 cellig. En dat gaat bij jou ook gebeuren.Veel liefs en kijk eens, er is weer een dag voorbij.Xxx
Geplaatst
Sometimes,Bedankt voor je troostende woorden. Jouw verhaal geeft me toch weer een beetje hoop. Qua situatie lijken we ook enigszins op elkaar en jij bent n ook zwanger. Geniet van dit moment.groet,Jeannet
Graag gedaan, meid. Kom op en nu lekker broeden. Er zit een heeeeel klein voorproefje van een minimensje in jou, dat vreselijk zijn best aan het doen is om een goed plekje te zoeken. Het enige wat je nu kan doen is*er positieve gedachtes naar toe sturen..Ben j al weer wat bijgekomen? Ik hd die gevoelens ook hoor, was zo teleurgesteld, ik had maar 2 goeie eicellen, en die punctie was ook mega pijnlijk. Maar ze hebben het wel gered tot nu toe, afkloppen op echt hout.... 4 cellig en 7 cellig. En dat gaat bij jou ook gebeuren.Veel liefs en kijk eens, er is weer een dag voorbij.Xxx
Geplaatst

Dames,

Ik wil graag aan jullie group aansluiten als het mag. Ik wil me graag voorstellen. Ik ben Nathalie, 45, uit Rotterdam. We hebben de laatste 2 jaar geprobeert om zwanger te worden op natuurlijke wijze maar zonder succes. I.v.m. mijn leeftijd kwamen we niet in aanmerking voor een behandeling in Nederland. Bij St.Fransiscus hebben ze gewijgerd om zelfs een eerste afspraak te plannen, Bij EMC advies in de eerste gesprek gekregen om gelijk te gaan adopteren omdat ik te oud ben! In Belgie heb ik ook geen ziekenhuis gevonden die een behandeling na mijn 45ste verjaardag wou doen. De verezekering ging ook niets betalen.

In mei ben ik in London in 2 klinieken geweest, maar alles is ontzettend duur en lange wachttijden.

Mijn man is Russisch en ik heb ook familie aan mijn moeder's kant in St. Petersburg. Dus na mijn reis naar London heb ik gelijk naar St. Petersburg gevlogen. Weer 2 voorgeselecteerde klinieken bezocht waarvan een gekozen.

We hebben voor IVF/ICSI gekozen met een donereicel. Medicijnen gekocht en terug naar huis gegaan. Op 31/8 naar St. Petersburg met mijn man gevlogen. Op 1/9 werden de eicellen bevrucht, op 6/9 1 embryo geplaatst en 4

ingevroren. Morgen terug naar huis. Op 17/9 bloedtest. De arts in Rusland heeft mij geadviseerd om gelijk in Nederland en gynecoloog te vinden die mij zou begeleiden.

Heeft iemand ook een behandeling in het buitenland gehad? Krijg dan begeleiding in NL en wordt het door de verzekerig vergoed? Weet iemand iets hierover?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Welkom bij ons!

Ik weet helaas niks over vergoeding in het buitenland maar ik wil je wel heel veel succes wensen!! Mooi ook dat er 4 zijn ingevroren, maar hopelijk heb je die helemaal niet nodig.

Je krijgt vast meer reacties van meiden die het wel weten.

Sterkte met wachten,

Caroline

Geplaatst

Beste Caroline,Hartelijk dank voor je snelle reactie! Ik vind het heel erg fijn dat ik in jullie club welkom ben. Het is allemaal zo nieuwe voor mij. Het is mijn eerste fertiliteitsbehangelinh in mijn leven terwijl ik in juli al 45 jaar oud geworden. Dus het lijkt me heel erg prettig om met mensen met de soorgelijkbare dromen, wensen en ervaringen alles te kunnen bespreken :-)Nu dat ik jullie verhalen heb gelezen, Ie ik dt ik een fout heeft gemaakt door maar 1 embyo te plaatsen ipv 2. De arts heeft dit aangeraden ivm de risico's met de tweelingen wen ook mijn man was helemaal ertegen, want hij vindt data we 2 kindjes financieel ons niet kunnen permiteren. Ik ben daar niet mee eens, maar ik ging geeb stijd voeren als zijn mening hierover voor nem zo belangrijk is. Dus toch met 1 embryo doorgegaan. Maar als het dit keer niet lukt en ik terug moet voor de cryos, dan ga ik geen discussies voeren maar plaats 2 embryo's. Hopelijk, zou het niet meer nodig worden als deze zich goed innesteld. Ik heb progesteron 3x daags vaginal en estrogen 3x daags slikken. Voorlopig tot de 12 de week als alles goed gaat.De vraag die ik gesteld heb was niet over vergoeding in het buitenland. Er word voor ons niets vergoed omdat we te oud zijn. Maar zodra ik terug ben en naar de bloedtest moet, dan de echo van 6-7 weken, dan van 11-12 weken, ik moet door iemand er naar toe doorverwezen worden want ik moet me ook ergens melden. Moet ik naar de huisarts? Moet ik een afspraak bij een gynecolge maken waar ik alles haar over mijn behandeling mag vertellen en haar vragen om mij te begeleiden? Wat is jullie advies? Ik woon 25 jaar in Nederland maar heb geen idee hoe het geregeld is. Ik weet ook niet of mij verzekering het begelijding van de gynecoloog, echo's en bloedtesten gaat vergoeden gezien dat de behandeling in het buitenland werd gedaan op mijn initiatief.En nu is het echt wachten tot 17/9, dan de bloedtest, ze hebben niet zo goed uitgelegd wat voor test. Is het HCG of iets anders. En waar kan je het laten doen? Met verwijsbrief van de huisarts? En de echo 3 weken later moet ook met een verwijsbrief maar van wie en waarnaartoe?Ik zou zeer op prijs tellen als ik advies mag krijgen :-) Lijkt simpel maar niet als het voor het eerst is...Hartelijk dank voor alles!Met vriendelijke groet, Nathalie

Geplaatst

Beste Caroline,

Ik heb in mijn vorige mailtje allees over mijzlf heb geschreven. Hoe gat het met je tweeling, met Kaat en Bram? Ben jij al herstart op je werk of kan je lekker langen thuis met de kindjes? Ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen met je tweelingen, waarschijnlijk heel veel werk maar jij krijgt zo veel meer van terug!

Tot horens,

Groetjes, Nathalie

Geplaatst

Hoi natalie, welkom.

Leuk dat je gaat meeschrijven e n heel veel succes met in je wachtweken. Wat je vragen betreft, ik denk dat je je zwangerschap kan bevestigen door middel van een zwangerschapstest thuis, die je gewoon aanschaft in de drogisterij. Je kan ook naar de huisarts gaan en een verwijsbriefje vragen voor het lab in het ziekenhuis waar he de zwangerschap kan laten bevestigen dmv een bloedtest. Als hij positief is ,dan kan je de huisarts een verwijsbrief vragen voor de gynaecoloog, omdat in ned volgensmij bij oudere moeders altijd een gyn bij betrokken is. Verder kan hoge mij de gynaecoloog ook de eerste echo voor je doen. Als je gewoon verzekerd bent heb je gewoon recht op die verzorging ongeacht hoe je zwanger bent geworden, dat is niet hun zaak.. hoop dat ik je een beetje heb geholpen, succes meid.

Geplaatst

Goedemorgen Sometimes,

Bedankt voor je advies. Denk jij dat het niet uitmaakt hoe is zwanger wordt mbt verzekering? En denk jij dat ik gyn mag vertellen welke behandeling ik heb gehad? Mijn man denkt dat omdat de verzekering geen toestemming heeft gegeven voor de behandeling, gaan ze "de gevolgen" ook niet vergoegen :-)

Ik moet nu nog 7 dagen wachten... Het is wel spannend. Ik heb in St. Petersburg een virus opgelopen, ben nu verkouden, want het was daar +6C en veel regen. Ik hoop dat het niets beinvloed...

Ik ben blij dat ik nu naar huis vlieg, 10 dagen was wel te lang hier terwijl het wel een mooie stad is.

Sometimes, hoe gaat het met jou? Heb jij al een echo gehad of moet je nog wachten? Is de eerste echo met 6 of met 7 weken?

Groetjes, Nathalie

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ik ben weer thuis van 2 heerlijke weken in Spanje!! Was echt zalig en ik wilde helemaal niet naar huis. Het was wel raar om zo dicht bij de kliniek te zijn en er nu niet heen te hoeven/kunnen. Ik had al moeten menstrueren maar op een of andere manier is het het er nog niet. Verwacht dat we nu pas eind oktober weer naar de kliniek gaan.

Nu weer werken...zo geen zin in, haha

Ik zal vanavond even gaan bijlezen en reageren.

@ Natalie 5, welkom! Fijn om een 45 jarige erbij te hebben!! Wij hebben ook ECD gedaan in Spanje en gaan nu voor poging 2.

Ik zal later ook even op jou vragen reageren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden