Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel lieve Mely!

Ik hoop zo dat het met jou weer wat beter gaat? Liefs

@ Lieve Sas ik ben zooooooooooooo bllllllllliiiiiiiijjjj blij en blij het is jou zo gegunt mijbn gevoel zegt je ben zwanger jupiiiiiiiiiiii
Geplaatst

Het is ook oneerlijk en ik snap dat het ook voor jullie moeilijk is, ik vind het ook heel lastig om mee om te gaan maar zoals ik al zei vind ik Nikkie een toppertje en we gaan haar de 30ste helemaal omgeven met warmte en liefde.

Zo erg en gemeen en oneerlijk en k.t voor Nikkie maar we zijn ook blij voor Sas... Ik vind het heel moeilijk hoor!
Geplaatst

@ Noor, jij ook dank voor je lieve woorden( en de schop onder mijn kont vd week:icon_smile:) ze zijn op dag 5 teruggeplaatst op woensdag 28-11)

zo das mooi hoog voor deze dag! dat betekent dat je 14 dagen na de tp (als hij op dag 3 ofwel maandag 26 had plaatsgevonden = meetpunt waar de meeste gegevens over bekend zijn) je op 10 december rond de 450 zal zitten! heel mooi hoog!
Geplaatst

Lieve sas, wat een goeie score. Denk ik, want heb dr geen verstand van, maar je bent iig hardstikke zwanger. Geniet dr maar van... Onwerkelijk hé!!!

Maar wel ontzettend blij voor je.

Nikki, dikke knuffel meid, snap heel goed dat het hardstikke moeilijk voor je is... Maar je doet het geweldig. Huil maar lekker en wees maar boos, want het is hardstikke oneerlijk en gemeen...

Xxx

Geplaatst

Wat n dag....welterusten ook allemaal!

xxx, mees

Ps O ja, bij de bakker TWEE grote moorkoppen gekocht en allebei op! (2 toppertjes..dus 2 moorkoppen)

Heerlijk!

:-) Mees

Geplaatst
Lieve Nikkie, weet dat mijn hart naar jou uitgaat lieverd. Je bent een toppertje zoals jij hier mee omgaat. Liefs

Lieve Sas, ik ben zo oprecht blij voor jou. En als ik het iemand gun - ik gun het iedereen hoor - maar dan ben jij het wel ... lief topic vriendinnetje van me.

Wat mij zo diep raakt is dat mijn miskraam door jouw zwangerschap zo hard binnen komt bij mij en dat had ik niet verwacht, ik dacht echt dat het wel weer ging met me maar het gaat dus niet. Door jouw geluk word ik geconfronteerd met mijn verdriet. Het doet pijn tot op het bot. Maar het komt wel goed met me hoor, ik moet hier toch door heen.

Geniet jij nou maar lekker van dit fantastische mooie nieuws. Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? En hoe is het met de aanstaande papa? Wel moeilijk voor je dat jullie nu niet samen zijn om dit fantastische nieuws te kunnen delen. Wanneer komt hij naar huis, vlak voor de Kerst toch?

Wij hebben "gedonder" met onze cryo's. Zoals wellicht bekend is er die nieuwe regel dat je per 1 januari nog maar behandeld wordt t/m je 42e. Nu ben ik 43 dus uitbehandeld ... Had ik zelf even helemaal geen rekening mee gehouden, tja ik zit tenslotte al ver voor mijn 42 in die medische malle molen, is dat dom of naief van me??? Nu gelooft mijn arts er niet in dat ze dat kunnen maken, dat er toch een soort overgangsfase moet komen maar het precieze weet ze er nog niet van. Het zijn verdorie onze cryo's! Ze denkt dat geen enkele rechter zal kunnen zeggen dat we er geen recht op hebben maar de rechtbank, jeetje dat is wel een stap zeg, en rechtzaken kunnen ook maanden gaan duren. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid hoe het verder moet met ons oudjes.

Maar met die nieuwe regeling in het achterhoofd hebben we besloten om deze nieuwe cyclus gelijk door te gaan met de cryo poging. Ik was zelf een beetje verbaasd dat de arts het voorstelde omdat ik dacht dat je minimaal 1 cyclus moest overslaan maar omdat de miskraam door moeder natuur in gang is gezet en er dus geen ingreep aan te pas is gekomen mag je gelijk door. Dus aanstaande woensdag heb ik een follikelmeting. Hoe crue eigenlijk ... dat is ook de datum dat we onze 7 weken echo zouden hebben ... Dus als onze cryo's mooi ontdooien (duim met ons mee!) dan hebben we voor de Kerst nog een TP. Gaat wel allemaal snel hoor. Normaal gesproken zou ik er liever een maandje tussen hebben zitten en als ik jonger zou zijn zelfs een paar maanden maar door deze nieuwe regeling moeten we wel, we hebben eigenlijk geen keus. Dus ik zal mijn miskraam verdriet snel moeten afsluiten, in de rugzak moeten stoppen en me weer moeten opladen om weer fris & optimistisch & positief deze cryo poging in te gaan.

En dan gaat het einde voor ons toch wel in zicht komen ... dus het wordt een soort van nu of nooit ...

De 5e ICSI zou eigenlijk de ultieme laatste poging worden maar we hebben het 'geluk' dat we nog bonus cryo's hebben. Please please please laat ze goed en mooi ontdooien!

Eventueel willen we misschien nog wel naar Belgie gaan voor een poging maar alleen als we zeker weten dat daar een wezenlijk andere behandeling is die onze kansen verhoogd. Dus alle informatie over Belgie is welkom. Welk ziekenhuis? Wat voor soort behandeling? Anders dan in NL? Meer kansen? Wachtlijsten? Kosten? Etc. etc. Wie kan mij er meer over vertellen?

Sorry meiden, het is wel een lang ego verhaal geworden. Ik was het niet van plan want ik vind dat alle aandacht op het topic nu even uit moet gaan naar de positieve zwangerschapstest en de blijdschap van onze lieve Sas. Maar ik moet zeggen dat het me wel even oplucht om het van me af te schrijven.

Fijn weekend allemaal. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Lieve Nikkie, ik ga eerst even streng zijn tegen je: dit topic is er voor ons allemaal, dus dat betekent dat ook jij, juist JIJ ook alle aandacht van ons moet en gaat krijgen. Ik zou het vreselijk vinden als het nu alleen maar gaat over mij en mijn test.

Zo, en nu weer lief.

Meis,je bent zo enorm sterk dat je zeker weten je miskraam een plek kan geven, maar neem daar wel de tijd en ruimte voor. Helaas is die tijd een probleem door die stomme regeling. Hoe dubbel moet het zijn om meteen al verder te gaan met je cryo's terwijl je dit nog niet hebt kunnen verwerken. Ik ben wel blij dat jullie nog bonus cryo's hebben. Die moeten nu gewoon mooi ontdooien en dan heerlijk bij jou blijven zitten en uitgroeien tot een mooi mensje.

Moeilijk he als je ook een beetje aan het einde van het traject zit. Zou je Dusseldorf ook overwegen?

dikke zoen van je forumvriendinnetje

Geplaatst

Lieve Nikkie,

Niks ego, precies wat Sas zegt. Wij zijn er hier ook voor jou, juist voor jou! Natuurlijk zijn we allemaal blij voor Sas, maar we hebben samen met jou veel verdriet dat het jou deze ronde weer niet gegund is. Je klinkt ongelooflijk sterk en ik ben trots op je dat je je gevoelens zo de digitale snelweg op gooit. Gooi het eruit, hopelijk helpt het.

Jammer dat door overheidsdruk je nu niet de tijd krijgt om alles op een rijtje te zetten. Ik hoop zo dat je eskimootjes het goed doen!

Wat betreft cyclus wachten of gelijk door, ook daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben gelijk na het stoppen met de lucrin en mijn endo operatie, zonder een cyclus te wachten door gegaan met poging 2 en toen daar de mk een feit was direct door met poging 3. Mijn ferti arts stelde zich op het standpunt dat als je "normaal" zwanger zou proberen te worden je ook "gewoon" door zou gaan na een mk. Ook wordt wel eens gezegd dat het restje zw-schapshormonen dat je nu toch nog hebt, bij zo kunnen dragen aan "makkelijker" plakken van de volgende poging.

Ik wens je heel veel kracht en alle positiviteit die je maar denken kunt.

Hou je taai lieverd!

En de 30e eten we geen van allen gerookte zalm, punt

Fijn weekend meiden!

Liefs, Lot

Geplaatst

Dat laatste heb ik ook wel eens gehoord Lot, dat je na een miskraam makkelijker zwanger wordt in de volgende cyclus maar of het waar is weet ik niet.

Streng toespreken hoef ik niet meer dat is al gebeurd maar van je af schrijven is precies waarom dit forum er is volgens mij: blij of verdriet. Mij heeft het de afgelopen jaren erg geholpen dus gewoon blijven doen!

Zou wel erg klote zijn als je gedoe krijgt met je cryo's maar ik kan het me niet voorstellen... Ze moeten wel een overgangsregeling treffen lijkt me en wat als je pas over 2 jaar je cryo's zou willen ophalen? Het lijkt me toch dat je cryo's van jou blijven en je ze tot minstens 45 ofzo mag laten terugplaatsen? Pfff...

Nou in ieder geval weer heel spannend en misschien een klein lichtpuntje om weer naar uit te kijken zeer binnenkort. Jeetje, dus dan heb je een TP gehad als we onze date hebben? Hoe bijzonder is dat ook!!

Geplaatst

Hai nikki, het lijkt mij dat je geen nieuwe behandeling zou mogen opstarten, maar wel de oude afmaken, dus de cryos plaatsen, ze zijn tenslotte van jou.

Zoals door de anderen gezegd is het forum voor good and bad times, dus maak er gebruik van , schat.

Hoop zo dat het goedkomt. Leef enorm met je mee. Dikke kus xxxx

Geplaatst

Nikkie, die regeling waar jij het over hebt gaat toch alleen over de vergoeding vanuit de basisverzekering - dat is toch niet de wettelijke grens? 'vanaf 43 jaar geen recht meer op vergoeding van ivf-pogingen of andere vruchtbaarheidsgerelateerde zorg'. Dus die embryo's blijven van jou en kun je toch nog tot je 45ste? terug laten plaatsen? Dat is wat ik ervan heb begrepen. Alleen worden de kosten niet meer vergoed en dat is wel flink balen natuurlijk... Cryoterugplaatsing kost tussen de 400-800 euro afhankelijk van de kliniek waar je onder behandeling bent, ICSI ongeveer 2100 euro - dat zijn behandelingen zonder medicatie. Als je medicatie nodig hebt kunnen wij je er waarschijnlijk bij helpen... (of mag ik dat hier zo niet schrijven...) ik schrijf er snel iets achteraan zodat het niet opvalt... Heel veel sterkte, ik weet helaas veel te goed hoe je je voelt. Je kunt niet anders doen als proberen en hopen dat het wel een keer goed blijft gaan. En die verhalen lees je ook genoeg dus waarom niet ook een keertje bij jou? Blijft hoop houden!

Geplaatst

Lieve Nikkie,

Ik lees met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel jouw berichtjes. Ik was zo blij toen ik erachter kwam dat je positief testte, en ik vind het verschrikkelijk dat het mis is gegaan. Wat ik zo bijzonder aan je vind is dat je zo blij en positief voor anderen kan zijn, terwijl je zelf een grote teleurstelling te verwerken hebt.

Wat ik ook bijzonder vind is de meiden die je willen steunen en je (in real life) moed willen inspreken. Ik kom hier niet meer zo vaak, en maar ik kan opmaken dat dit een leuk clubje is.

Sas,

Wat een goed nieuws! Ik ben ontzettend blij voor je!

Hier gaat het z'n gangetje. Thomas is inmiddels 1 jaar. Het is een ondernemend mannetje (hij zit aan alles, en naar het woordje 'nee' luistert hij niet). Hij kan al een beetje losstaan, en vindt het leuk om aan onze hand te lopen.

Heel veel liefs, Karin

Geplaatst

En dan neem je even een paar dagen afstand van heel internet en is er dat mooie nieuws . ......Sas cool, wauw ik wist het wel ;) en blijven broeden he!

En Nickie, alles is wel gezegd, dus rest mij te zeggen YOU NEXT.

Mij is verteld cryo tp hoort bij de ivf poging en durf me hand er voor in het vuur te steken dat je deze ook in 2013 bij deze poging uit 2012 nog vergoed krijgt.

Ik heb voor de zelfbepaalde ivf 1800 betaald en medicatie bij elkaar gescharreld, behandeling was tot 43 jaar.

En mzijn koelkast ligt nog redelijk vol ;)

Voor nu sluit ik een hectische week af en volgende week naar Duitsland waar niet alleen trisomie 21 maar ook in13 en trisomie18 gewoon middels bloed onderzocht gaat worden, had wat voeten in aarde maar ook hier wint de aanhouder :-)

Geplaatst

[quote

Eventueel willen we misschien nog wel naar België gaan voor een poging maar alleen als we zeker weten dat daar een wezenlijk andere behandeling is die onze kansen verhoogd. Dus alle informatie over België is welkom. Welk ziekenhuis? Wat voor soort behandeling? Anders dan in NL? Meer kansen? Wachtlijsten? Kosten? Etc. etc. Wie kan mij er meer over vertellen?

Beste Nikkie, het was zeker geen ego bericht. Je moet zo een dingen eruit gooien. Ik heb dit ook gemerkt bij mijn missed abortion twee jaar geleden. Het doet inderdaad pijn om al die positieve verhalen te lezen om nog maar te zwijgen om een zwangere vrouw te zien. Of eentje met een baby. Bij mijn miskraam zag ik ze ineens overal.

Ik was in behandeling in een ziekenhuis in Gent. Ik was er niet tevreden en ben bij Dr Decleer in Aalter gegaan in maart. Ik mocht van de fertiliteitsartsen in het andere ziekenhuis niet beginnen omdat mijn FSH waarden in mijn bloed te hoog bleven en moest een maand wachten. Het was Dr Decleer die zei dat die waarden op een paar dagen kunnen dalen. Ik moest toen na 2 dagen terug komen en inderdaad, het was gedaald en ik mocht wel starten. Bij hem ben ik dus van mijn eerste poging zwanger geraakt. Terwijl die andere 3 pogingen in het ander ziekenhuis op 2 vroege miskramen zijn uitgedraaid. Volgens Dr Decleer moeten de eicellen voldoende rijp zijn voor de punctie. Ik had met de punctie gemerkt bij hem dat het op een paar minuten gepiept was, terwijl ze in het andere ziekenhuis bleven "flushen". Als de eicellen niet voldoende rijp zijn heb je wel een bevruchting, mooie embryo's en ook een innesteling zoals bij mij maar toch lukt het niet. De behandeling na TP was ook anders. Ik kreeg een baxter met een product die je baarmoeder kalmeert atosiban. Blijkbaar zou dit het vruchtje gemakkelijker doen innestelen. Dankzij die meneer mag ik binnenkort bevallen.

In het universitair ziekenhuis is ook een grote fertilit eitskliniek, maar die ken ik minder. Hier alvast de twee linken naar hun website. Aalter is niet ver van de Nederlandse grens. Jette is bij Brussel en al iets verder.

Ik wil je wel geen valse hoop geven hoor. Maar deze fertiliteitscentra zijn echt wel goed. Ik duim alvast voor je cryo terugplaatsing. Bij mij met kerst eentje eruit en bij jou een blijvertje erin! :givepresents:

http://www.fertility-belgium.be/begin.php

http://www.brusselsivf.be/taalkeuze.aspx

Geplaatst

@sometimes, lief dat je het vraagt. Ik loop precies 1 week achter op Sas67, had afgelopen maandag de terugplaatsing (maar dat was dag 3 en zij had de terugplaatsing op dag 5). Zij heeft net afgelopen vrijdag positief getest en ik hoop dat goed voorbeeld doet volgen. Officieel is mijn testdatum 17 dec maar vrijdag de 14de is precies 2 weken na de punctie en het lijkt me dat als de test dan niet positief is ik niet de hoop moet hebben dat het 2 dagen later dan alsnog wel positief is.

Ik begin nu echt zenuwachtig of zeg maar gerust angstig te worden. Wat als het weer niet is gelukt? Ben ontzettend bang geworden dat ik het zelf op een of andere manier verpruts. Gisteren tijdens een boswandeling had ik het echt koud gekregen: ik kan dan denken dat mijn lichaamstemperatuur misschien wel een heel klein beetje zakt en die schommeling net niet goed is voor de embryo's. Zulk soort dingen. Ik weet dat ik nu niets kan doen: blijven ze zitten dan blijven ze zitten en zo niet dan niet. Maar je hoopt en bidt en smeekt en wilt er zelf alles aan doen dat het wel lukt. De eerste dagen na de terugplaatsing kan ik nog blij zijn: er zijn 2 goede embryotjes teruggeplaatst, dat is een stapje de goede kant op! Maar nu is er angst, voel ik al iets? Mijn buik rommelt, heeft dat iets te betekenen? Een eventuele innesteling zou nu moeten zijn geweest de afgelopen dagen, merk ik daar iets van? Had eerder dan wel eens wat roze verlies maar nu helemaal niets. Maar dat zegt ook weer niets natuurlijk...

Je bent je bewust van alle lichamelijke signalen en ook alle false want ik heb tot zeker een week na de pregnyl altijd opgezette borsten ed. Maar dat is nu dus 12 dagen geleden, dus signalen die ik nu krijg zouden wel iets kunnen betekenen. En dan lees je ook weer dat sommige vrouwen niets merken. Ik kan me daar echt niets bij voorstellen maar dat is omdat ik er al zo lang mee bezig ben.

Dus hoe het gaat? Ik probeer afleiding te zoeken maar de angst overheerst. Wat zou het toch fijn zijn als je naar binnen kon kijken en kon zien dat alles goed is... Nog 1 weekje wachten.

Geplaatst

Ach Elfje het is gewoon een klotetijd, dat wachten... We hebben volgens mij allemaal hetzelfde, precies wat jij beschrijft: je begint een en al positiviteit en hoop en langzaam begint het te knagen... En dan is het de kunst om positief te blijven en dat is moeilijk!!

Ik hoop echt voor je dat je Sas achterna gaat, succes!

Geplaatst

Elfje, hou vol meid, er is niets wat je kunt doen. De natuur gaat zijn gang hoe frustrerend en moeilijk ook. We duimen voor je!

Geplaatst

Lieve elfje, ik hb allerlei rationeleverklaringen waardoor ik jou gedachten kan verklaren. Lieverd je moet in de diepvries zitten voor een half uur voor je lichaamstemperatuur 1 graad zakt. Je lichaam kan dat prima opvangen anders zouden eskimovrouwen nooit zwanger worden. Maar dat weet je. Het is zo logisch, begrijpelijk en herkenbaar en er is niemand die niet hetzelfde heeft gedacht ooit. Te koud, te warm, te rustig, te druk, teveel lawaai, verflucht, schoonmaakmiddel enzenz. En je weet diep in jezelf dat het onzin is. Lieverd, in dit stadium is er niet veel wat je kan doen, behalve het voordehandliggende. en dat doe je vast al.

Ik geloof dat het nu aan God ( als je daarin geloofd) , de natuur, toeval, je eigen lichaam en een flinke dosis geluk ligt.

Ik kan je alleen van het laatste heel veel toewensen, een xtra kaarsje branden zoals ik voor alle mama's in spe doe en misschien een xtra gebedje.

Je bent zo ver gekomen, die laatste week, hoe lang die ook lijkt heeft ook maar 7 dagen...

Wij denken aan je hier.

Dikke knuffel xxxx

Geplaatst

Nikki, ook vandaag weer een hart onder de riem voor jou

Sas, lekker zwanger meid!! Is het een beetje ingezonken? Besef je het al? Heb je al het " ik heb een groot geheim" gevoel

:)

Dikke pakkerd.

Btw Mely, meis, hoe is het met jou? Wat zijn je plannen? Las ergens, kweet niet meer waar dat je misschien voor adoptie wilde gaan?

Tofhkam, hoe gaat het met jou nu? Nog iets nieuws wat betreft de testen? Ga je definitief naar duitsland voor de bloedtesten?

Hoe voel je je? Hoe doet de beeb het?

Lotje, alles goed mer je meissie?

Caro, bram en Kaat ook oke? Las ik iets over slaapprobleempjes met Bram? En hoe gaat het met je " bedsoap" ? Gaat het wel met jevruggetje, dat op de grond slapen op onze leeftijd lijkt me niet fijn... Hihihi

Mmmm, ben ik iemand vergeten?

Sorry

Fijne zondag meisjes, ga maar eens douchen. Hb een luie zondag vandaag.. :)

Geplaatst

@ Elfje, meid zo herkenbaar allemaal!! Oh ik was bij elke tp helemaal positief en happy en na een paar dagen zakte dat weg naar onzekerheid. Ook deze laatste keer was dat zo omdat ik ook net als alle andere keren helemaal niets voelde. En trouwens ik voel nu nog steeds niets hoor. Ik was er van overtuigd dat het nu ook weer mis was. Deze keer heb ik niets etras gedaan zoals de vorige ECD poging. Toen heb ik de na de tp nog ruim 8 dg vrij genomen elke dag gewandeld. Nu heb ik gewoon gewerkt niet elke dag gewandeld en zie het resultaat. Je kunt helemaal niets doen dan hopen, en inderdaad is geluk ook een grote factor.

Ik hoop zo dat je mij gaat volgen, ook al voel je nu niets.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden