Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier is het foute boel. Alle hoop is gevlogen. Het vertrouwen is weg. Lage rugpijn, buikkrampen en bloed ... het is nu dus echt over en uit ... feit is dat ICSI 5 is mislukt ... Ik ben verdrietig, teleurgesteld, boos. Vanmiddag telefonisch contact gehad met mijn arts. Zij bevestigt ook dat het er niet goed uit ziet. Echo gaat donderdag wel door zodat ze dan kan checken of ik "leeg" ben.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Lieve Nikkie, nee!!! oh wat vind ik dit erg. Zit hier met tranen in mijn ogen. Meis wat een ongelofelijk verdriet. Lieve Nikkie, ik geef je een hele dikke knuffel en wens je heel veel kracht om hier mee om te gaan. XXX

Geplaatst

Nikkie, NEEEEEE, dit is zo oneerlijk, waarom.......

Ben er stil van.

Heel veel sterkte lieverd.

En een hele dikke knuffel.

Lot

Geplaatst

Sas en Elfje, blijf alsjeblieft positief. Ik duim voor jullie, de kaarsjes blijven branden.

Tohfkam, je heel goed laten voorlichten en doen waar jij je goed bij voelt.

Geplaatst

Nikkie ik schrik van je bericht, meid wat een ellende. Wat oneerlijk! Eindelijk en dan dit toch...

Ik blijf dat sprankje hoop voor je houden dat er toch een wondertje groeit maar kan me voorstellen dat jouw hoop de grond in geslagen is. Dan doen wij het wel voor jou.

Liefs

Geplaatst

Sas wat een onzin lees ik hier. Wil jij je wel eens snel gaan gedragen meis. Dat kun je echt niet maken, geen geloof hebben in je kinderen! Hop hop zet die knop eens om, ze komen uit een winnende leg! Hou vol, ik duim voor je en je bent gewoon zwanger. Punt.

Geplaatst

Sas waar zijn al die positieve vibes, toch niet in spanje gelaten kop op hoor !

Nikkie wat moet jij je rot voelen, bha zeg heb er ook geen woorden meer voor..oh toch wel nog een paar woorden ;) Ik hoop dat je ook dit een plek kan geven en misschien toch ook nog hoop kan houden voor wat de toekomst misschien toch nog kan brengen, hele grote knuffel

Ik ga verder googlen over al die trisomie en. Verbaas me overigens dat hier tussen de toch ook al wat dames op leeftijd niemand zich laat testen.

Geplaatst

Lieve Nikkie, meid wat verschrikkelijk! Nu toch echt niet goed....al weet je nooit helemaal zeker.

Heel veel sterkte!! Wat n klap. Van super blijheid naar dit grote verdriet!

Grote knuf Nikkie,

xxx, mees

Geplaatst

En lieve Sas, wat zit jij nou te mutsen. Inderdaad wat Noor zegt: je bent al pre-zwanger, want je hebt 2 toppertjes in je buik. Dus hupsakee, opgewekt de wachtdagen door en op naar groen!! Ik heb n goed gevoel Sas....gaan met die banaan!!

xxx, mees

Tofkam,

Wb de combinatietest, is dat de nekplooimeting?

In ieder geval: niet teveel zorgen maken hoor. Want het kan heel goed dat de uitslag (qua metingen/onderzoek) hetzelfde is als toen je 38 is. Maar omdat je nu ouder bent, doen ze dezelfde uitslagen x "veel meer" door je leeftijd. Dus de metingen kunnen gelijk zijn als toen en de kans op trisomie dus ook; klein dus.

Bij ons deden ze het ook x "heel veel' (al met al nog steeds maar kleine kans gelukkig) wat natuurlijk eigenlijk nergens op sloeg aangezien de donor veel jonger was. Dat heeft helemaal niks te maken met de meting maar gewoon met je leeftijd. Eigenlijk dom maar ja. Ze moeten gewoon de metingen verrichten en daar een kans aan 'hangen'. Niet met dezelfde meting iets x weinig doen bij jonge meiden en x heel veel bij oudere jeugd.

Stel 5 cm gemeten bij ukkepuk, dat blijft 5 cm ook al is je moeder wat ouder..toch?

Anyway, jouw kans is dus maar klein. Want je zit ruim onder de 'normale' kans op afwijkingen (leeftijdswijze gezien).

Snap je het nog?

Als het de nekplooimeting is die jullie (ook) deden, dan heb je denk ik n leeftijd gekregen of niet? Bij ons was de kans op trisomie zo klein als bij n 31e jarige, dus was 15 jaar gezakt qua leeftijd. En dat nog wel met míjn leeftijd gemeten, was eigenlijk nog veel minder geweest omdat de donor veel jonger is.

Nou, laat je maar ff voorlichten, maar niet teveel zorgen maken. Zoals ik het lees heb je n goede uitslag...dus maar hele kleine kans op afwijkingen.

xxx, mees

Geplaatst
Sas wat een onzin lees ik hier. Wil jij je wel eens snel gaan gedragen meis. Dat kun je echt niet maken, geen geloof hebben in je kinderen! Hop hop zet die knop eens om, ze komen uit een winnende leg! Hou vol, ik duim voor je en je bent gewoon zwanger. Punt.
Ik sluit me aan bij Noor. Pvdrie!!!! Kom op Sas. Xxx
Geplaatst
Hier is het foute boel. Alle hoop is gevlogen. Het vertrouwen is weg. Lage rugpijn, buikkrampen en bloed ... het is nu dus echt over en uit ... feit is dat ICSI 5 is mislukt ... Ik ben verdrietig, teleurgesteld, boos. Vanmiddag telefonisch contact gehad met mijn arts. Zij bevestigt ook dat het er niet goed uit ziet. Echo gaat donderdag wel door zodat ze dan kan checken of ik "leeg" ben.
Nikki,dikke knuffel. Wat een ongelooflijk nieuws. Hopelijk is het snel donderdag en zien we toch een wonder.Ik denk aan je.Xxx
Geplaatst

Tofkam ik heb wel de combinatietest laten uitvoeren hoor toen ik zwanger was van mijn zoon en ook de laatste keer waar het met 12 weken misging. Ik was resp 37 en 39. Maar ik zou als het de laatste keer gelukt zou zijn voor die nieuwe bloedtest gekozen hebben. Ik wil namelijk altijd graag weten waar ik aan toe ben; hou niet van verrassingen. Ook als het slecht nieuws zou betekenen, dan zou ik die maanden echt nodig hebben om me daar geestelijk op voor te bereiden. En in geval van heel slecht nieuws bijv zware lichamelijke en geestelijke afwijkingen waarbij het kind erg zou lijden, overwegen om de zwangerschap te laten afbreken. Al is dat laatste niet iets waar wij licht over denken. Wij zijn namelijk ouders van een kind met een ongeneeslijke ziekte (ikke stieffie), de zwaarste variant taaislijmziekte en ondanks dat is ze hollands welvaren, en recent afgestudeerd. Ondanks hele slechte vooruitzichten dus toch een op t oog gezond kind. Je moet er niet aan denken dat je dit had laten afbreken. Dus het moet wel echt heel ernstig zijn met ondragelijk lijden. Maar we wilden het wel weten.

Groetjes

Geplaatst

Hoi tofhkam, wij hebben de combinatietest ook gedaan. De uitslag was echter gelukkig goed. Dwz geen verhoogde kans.

Tris 21, down syndrom 1: 620

Tris 18 1 :1428

Tris 13 1 :4503

Geplaatst

Hallo Tohfkam,

Ik ben hier nieuw, morgen mijn intakegesprek voor IVF. Ik heb ervaring met de combitest. Mijn vorige zwangerschap was zonder IVF, ik was 39 en heb de combitest laten doen. De neklooi was 3,6 maar vooral mijn bloedwaarden weken zeer strek af. Ik had een kans van 1:5 op zowel trisomie 13, 18 als 21. Daarna een vlokkentest laten doen waaruit bleek dat het idd niet goed was. We hebben besloten de zwangerschap af te breken om ons dochtertje een zwaar leven te besparen. De zwaarste beslissing uit mijn leven, geen spijt maar een hele zware last nog steeds om te dragen. De combitest is voorspellender voor relatief oudere vrouwen dan jongere. Dat is ook al meegenomen in kansberekening. Aan de vlokkentest zit ook een risico maar dat weet je waarschijnlijk al. Ik heb van het maatschappelijk werk in mijn ziekenhuis begrepen dat de bloedtest in Duitsland op dit moment alleen trisomie 21 aan kan tonen maar het kan zijn dat mijn info achter loopt. Als je aanvullend onderzoek wilt laten doen, zou ik zeker uitzoeken was de huidige stand van zaken is in Duitsland. Heel veel sterkte met de volgende stap. En let wel, er is een zeer grote kans dat alles goed is natuurlijk.

Lucia

Geplaatst

Gesprek vu heeft ons niet verder gebracht dan waar we waren. Het besluit is dat we naar Duitsland gaan om 21 uit te sluiten. En weten nu dat kind met trisomie 18, de enige van ons met verhoogt risico nl 0,83%, bijna niet levensvatbaar is, wij gaan er vanuit dat de natuur dan zijn werk zal doen en denken dit ook te kunnen dragen als gezin. Ik vind het jammer dat we bijna niet meer kunnen genieten van deze zwangerschap. Ik verlang naar die heerlijke 1ste zwangerschap in zalige onwetendheid, zucht.Maar goed de realiteit is dat ik nog 3 weken heb voor ik eventueel toch een vwp zou willen doen, ik ben zo bang voor een mk en denk dat ik het mijzelf niet zou kunnen vergeven als dit gebeurt en het kind gezond blijkt te zijn.

Na zo een lange weg.

Ik hoop dat ik snel rust in mijn hoofd vind.

Nikkie hou je haaks x

Sas hou ze warm ;)

Geplaatst

lieve Tohfkam,

je hebt echt een goede uitslag waar je rustig van mag genieten!! 1 op de 190 op trisomie 18 dat is dus 0,5 % kans dat het mis is, en op de andere afwijkingen is de kans nog veel kleiner! Dat is echt een ontzettend kleine kans. Zeker als je normaal gesproken op jouw leeftijd een kans van 1:35 zou hebben is het echt ontzettend goed en kun je rustig gaan genieten. Als het echt mis is dan hadden ze dat echt wel gezien op een echo. Ik ken mensen bij wie het mis was, dat was al duidelijk bij de 9 weken echo (duidelijke verdikking van de nekplooi) en uit de test op 12 weken bleek dan ook een kans van 1 op 5. Ook bij een ander stel dat ik ken bleek het al duidelijk uit de echo dat het niet goed is. Die zijn zo ontzettend gedetaileerd tegenwoordig.

lfs! Elfje

Geplaatst
Nikkie ik denk aan je sterkte en blijf hopen veel liefs

Om even in de testen te blijven .....wie heeft de combitest gedaan?

Ben zelf erg geschrokken van de uitslag.Zo had ik op mijn 38ste een kans van 1 op 5000 en nu 1 op 260 bij trisomie 21. De andere trisomie 13 1 op 640 en trisomie 18 was 1 op 190.

@tohfkam Ik kan me je onzekerheid begrijpen, en ik kan je niet de zekerheid geven die de bloedtest kan geven. Toch wil even reageren op je berichtje. Ik had op mijn 36ste een kans van 1 op 2000. Op mijn 41ste had ik een kans van 1 op 312. De kansen bij trisomie 13 en 18 weten we niet. Ze zei opgewekt dat het een mooie uitslag was, en dat het een uitslag van een 34-jarige was. Ik voelde me niet zo happy. 312 is een stuk minder dan 2000. Wij hadden niet voor een vwp gekozen, omdat de kans op een mk groter was. De 20 wkn echo zag er goed uit.

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@ Nikkie, ik denk aan je!!

@ IVF moeder, hoe is het met jou?

Ik ga vrijdag testen, bloedtest. Ik had liever eerst urinetest gedaan om zo al voorbereid te zijn maar dan moet ik tot maandag wachten vlgs Spanje en dat wil en kan ik niet. Dan maar vrijdag meteen weten waar ik aan toe ben, kan ik het weekend bijkomen( van wat de uitslag ook is). Ik heb nog een test van KV liggen dus misschien gooi ik die er mogen tegen aan...

Helaas is mijn lief er niet en daar baal ik wel enorm van. Gelukkig staat mijn liefste vriendin vrijdag paraat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden