Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Sometimes tja het begint een beetje door te dringen heel raar. Komt misschien ook wel omdat mijn lief er niet is , dus samen delen gevoel is er niet.

Vandaag maar weer een urinetest gedaan( ga jouw record van 12 testen verbeteren) en tov vrijdag een veel dikkere streep.

Alles goed met jou en uk? Ben zo benieuwd naar je buikje:-))

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ Sometimes tja het begint een beetje door te dringen heel raar. Komt misschien ook wel omdat mijn lief er niet is , dus samen delen gevoel is er niet.

Vandaag maar weer een urinetest gedaan( ga jouw record van 12 testen verbeteren) en tov vrijdag een veel dikkere streep.

Alles goed met jou en uk? Ben zo benieuwd naar je buikje:-))

Hihihihi, Sas gewoon lekker blijven testen hoor. Tis zo een gerustellend gevoel, vooral als je verder helemaal niks voelt. Wat uiteraard gewoon normaal is zo vroeg..

Wanneer komt je man thuis?

Lijkt me voor hem ook zo onwerkelijk. Geef hem namens mij ook maar een dikke knuffel!!

Je herkent me niet hoor.. Ben twee keer mezelf ten opzichte van toen we elkaar laatste keer zagen. Wel gaaf, ik kan het bijna niet geloven als ik in me nakie voor de spiegel sta. Hihihihi

Maar ook wennen hoor. Deze week op de helft!!

Geplaatst

"Caro, bram en Kaat ook oke? Las ik iets over slaapprobleempjes met Bram? En hoe gaat het met je " bedsoap" ? Gaat het wel met jevruggetje, dat op de grond slapen op onze leeftijd lijkt me niet fijn... Hihihi"

Alles ok maar helaas ligt ie nu as we speak weer te brullen... hij gaat 's avonds gewoon niet slapen zonder eerst een tijd te huilen, ochtend- en middagslaapjes zijn geen probleem, dan huilt ie niet of nauwelijks. Lijkt wel of ie nog niet klaar is met de dag maar wel in zijn oogjes wrijven...

Wat het bed betreft hoop ik dat we morgen een set Aupingpoten krijgen per koerier! Zijn gisteren op de post gedaan vanuit Apeldoorn, via Marktplaats gekocht. Is wel een goeie tussenoplossing, gelukkig heb ik destijds geinvesteerd in Auping spiraalbodems, die zijn nog prima. Als we dan een keer meer geld hebben (ahum, zal nog wel even duren) dan wil ik graag een nieuw bed en bredere matrassen...

Wat zal ik eens doen met dat mannetje...

Geplaatst

Elfje zoooooo herkenbaar, een periode waarbij je kan stellen dat dat langzame tijd is.

Sas en sometimes grappig al jullie testen, ik durfte ze juist nooit te doen, tot op deze dag nog steeds niet maar ook niet meer nodig.

Zo zie je dat we toch allen weer verschillende "overlevingstechnieken" hebben.

Bij een mk had ik er ook altijd 1, ik was aan de ene kan teleurgesteld in mijn lichaam maar hield me dan voor dat mijn lichaam zo goed was afgesteld dat het een vruchtje afstoote wat niet goed was, het hielp mij en nu ook weer.

Drukke week voor de boeg en daarom Nikkie voor nu alvast succes donderdag!

En elfje voor vrijdag.....

En Sas lekker broeden .....

Sometimes op de helft al wauw, dan noem ik ineens die zelfde langzame tijd snel

Spannende week

X

Geplaatst

Sas: wauw ziet er goed uit!!!!!!

Sometimes: hier alles goed, jij bijna 20 weken!!!!! Tijd voor n buikfoto :)

Nikkie, kus voor jou.

Allemaal fijne avond.

Geplaatst

Caro: Bram lijkt idd de dag nog te moeten verwerken. Lekker even op n stil plekje op schoot nemen en m zijn 'verhaal' laten doen. Misschien helpt t, succes!

Geplaatst

Heb hem net nog een slokkie melk gegeven en geknuffeld maar helaas... huilt weer. Ik ontdekte net wel zijn eerste boventandje! Kan natuurlijk dat ie daar al een tijdje last van heeft want vorige week wan het tandvlees al dik maar wat ik zo raar vind: kan het dat hij daar dan alleen 's avonds in bed last van heeft en de hele dag verder niet?? Misschien toch morgen eens van dat spul voor doorkomende tandjes kopen, nooit gehad want de oudste had nooit ergens last van...

Geplaatst

hier een mannetje dat echt enorm afziet bij elke tand en kies. weken van te voren slecht slapen en idd alleen 's nachts last van. overdag is het een zonnetje.

chamodent leek iets te helpen maar heb ook regelmatig een paracetamol zetpil gegeven of vloeibare sinaspril door de fles melk. zo veel pijn heeft die arme ziel gehad, echt te zielig gewoon.

ik wens jou een rustige nacht toe in elk geval..., hopelijk slaapt ie lekker door nu

Geplaatst

Hij slaapt nog steeds gelukkig.

Maar hoe weet je nou of hij pijn heeft of om iets anders huilt? Hij doet niks in de richting van zijn mondje ofzo... En zodra je hem er uit haalt lacht hij en gaat ie kletsen, dat vind ik erg verdacht, dat lijkt op gewoon aandacht en gezelligheid willen en niet op tandpijn...

Het gaat ook echt om het inslapen, doorslapen doet ie bijna altijd, tot een uur of 8, half 9 zelfs dus dat is het probleem niet.

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

pffff, ben gebroken. Is 18 maanden soms het omslagpunt van altijd goed slapen naar niet meer slapen...?!?!?

Gisteren was het 22.45 / 1.15 / 3 en 5.30

Vannacht was het 1.15 / 4 en 6. Heb K om 6u maar een fles gegeven en terug in bed gelegd, mezelf in kleren gehesen, gezicht ingekleurd en naar mijn werk gereden.

Zit redelijk zombie te zijn, even te spieken naar Sas haar test van vandaag.

Elfje: hoe is het met jou?

Sas: morgen weer bloedtest, top!

Sometimes: op de helft, woohoo!

Nikkie: "klaar" voor morgen? Wens je heel veel succes, wou dat ik iets voor je kon doen....

Caro: hebben jij en Bram een rustige nacht gehad uiteindelijk? Zijn de bedpoten er al?

Voor iedereen, fijne dag!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hai Lot,

Hier hetzelfde Max slaapt ook ineens slecht.

steeds wakker en wil dan niet meer alleen zijn.

Hij wil ook dat je bij hem blijft totdat hij slaapt, terwijl hij altijd zo makkelijk ging slapen.

hopelijk een fase die snel voorbij gaat......................

Geplaatst

hoi Rachel!

Hoe is het met je?

Dus Max ook van het padje? K. stopt met haar heel zielige gehuil zodra we haar kamertje in komen. Heeft binnen no time weer praatjes ('mama, neus, tooeeeeeet') erg grappig, maar niet de bedoeling!

Hoop dat het van snel voorbijgaande aard is.....

Liefs!

Lot

Geplaatst

Lot, dat 'mama neus tooeeeeet' moet ik wel om lachen maar het is helemaal niet leuk natuurlijk! In 'ons' topic hetzelfde probleem met veel kindjes tussen 9 en 10 maanden... pfff leuk hoor, al die fases...

Hoi Rachel kom je weer meeschrijven? :-)

Bram en Kaat hebben braaf doorgeslapen tot half 9 vanmorgen en zelfs gistervond geen lang verhaal, eindelijk weer eens...

De bedpoten zijn er nog niet, ik hoop vandaag! Heb gisteravond bij 'Track en trace' gekeken en daar stond dat ze in het sorteercentrum waren dus hopelijk vandaag met de koerier mee!

Sas spannend vandaag!

Nikkie sterkte!

Oh, even ingrijpen, Bram wil zich omdraaien in zijn wipstoel terwijl hij vast zit...

Geplaatst

Hi meiden,

Vandaag weer zelf urinetest gedaan> streep is er nog steeds en hoe. Morgen nog bloedtest en 21-12 de eerste echo. Vindt het allemaal zo idioot......

Geplaatst

Haha idioot?? Wat een woordkeus! Onwerkelijk kan ik me voorstellen, had ik ook na jaren van witte testen ineens echt 2 streepjes en niet 1x maar elke dag! Ik dacht dat je vandaag weer bloedtest had, nou ja succes voor morgen dan.

Dit roept weer om een foto, je weet nu hoe het moet! Soort 'voor en na' maar dan anders... :-)

En de 21ste echo... Wat een mooie Kerst zul jij hebben!

Oh ja, de bedpoten komen vanmiddag, jippie!

Geplaatst

Meiden, ik breek eventjes stiekem in: Sas, ik wil ook foto's zien hoor! Leef zo mee!!

Geplaatst

Helaas meiden, ik ben op mijn werk en heb vanochtend geen foto gemaakt van de test...had haast..

dus vanavond zal ik de foto's plaatsen...geduld nog ff...

Geplaatst

@Sas. De hoeveel weken echo heb je dan op de 21e? Volgens mij is je vriend dan weer in het land, toch? Fijn voor je om saampies die 1e echo te beleven. Begin je al last te krijgen van wat kwaaltjes? Lekker genieten meis.

@Sometimes. Maandag al weer de 20 weken echo, times flies. Hoe staat het met jullie huizenjacht in het kader van times flies?

@Lot. Jij zal zo je instort moment wel gaan beleven na 2 van die gebroken nachten, meestal zo halverwege de middag komt dat opzetten ... sterkte.

@Caroline. Hopelijk vanaf vanavond weer nachten op poten, slaapt toch lekkerder.

@Karin. Leuk om te horen dat Thomas zo'n lekker ondernemend manneke is. Waarom kom je niet weer wat frequenter meeschrijven, gezellig joh ;-).

@Tohfkam. Deze week bloedprikken in Duitsland, wanneer krijg je daar de uitslagen van? Succes.

@Ting. Je was niet tevreden over Gent, was je onder behandeling bij het UZ in Gent? Lastig, ik heb daar juist ook weer positieve berichten over gelezen.

@Elfje. Trek je de wachtweken spanning nog een beetje? Heb je genoeg afleiding? Wanneer mag je testen?

Hier gaat het nog niet zo lekker. Ben mijn vertrouwen een beetje kwijt aan het raken ... Voel de druk van het einde dat nadert ... Probeer positief te zijn over de cryo's maar ik weet van de vorige keren hoe moeilijk dat ontdooi proces is en dat het lang niet altijd goed gaat met het ontdooien. Weet niet of ik die teleurstelling er nu ook nog bij kan hebben ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden