Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja hoor, vanmorgen van half 11 tot 12... Net lang genoeg om even wat voor mezelf te kunnen doen... En nu liggen ze er net in voor de middagtuk en ik heb goeie hoop: Kaat is al stil en Bram murmelt nog wat met af en toe een kreet maar geen huilen.

Alleen heeft de oudste een vriendinnetje te spelen dus ik heb gezegd dat ze rustig moeten doen maar ja dat vergeten ze natuurlijk wel eens. Om half 4 wordt ze opgehaald dus ik hoop dat moeders klopt ipv aanbelt. Dat heb ik nu ook met de oudste afgesproken als ze uit school komt: kijk even naar boven, gordijnen dicht is kloppen, gordijnen open mag je aanbellen. Onze bel gaat nogal hard namelijk...

Wanneer stopte mini Mees met ochtendslaapjes?

Sas ik liep te bedenken tijdens het wandelen: betekent dit ook dat er maar eentje is of kunnen het er alsnog twee zijn die een vruchtzakje delen? Bij mij waren er twee vruchtzakjes dus ik weet niet beter dan dat maar misschien bij eeneiig?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat goed zeg, die slaapjes van Kaat en Bram. Mini mees is ong anderhalve maand geleden gestopt met zn ochtendslaapje. Hij wordt meestal slaperig net na de lunch en slaapt dan tussen de anderhalf en 2enhalf uur. Vandaag kort (helaas).

Ja, handig van die afspraak wb aankloppen en bellen. Want anders zijn ze meteen wakker. Ze slapen toch op 1 kamer he? Knap hoor, want dan heb je nog weleens dat ze van elkaar wakker worden. Spelen ze ook (vaak) samen in de box?

Hier vindt mini mees 15 min box wel genoeg. Zeker als hij mij ziet. Dan wil hij er meteen uit. Hij tuft het liefst (kruipt, loopt met kar) de hele tijd lekker rond. Ondernemend mannetje.

Ja, goede vraag wb het vruchtzakje. Ben ik ook benieuwd naar.

Sas, nog steeds dak eraf zeker. Wanneer volgende echo? (of heb k daarover heen gelezen;-)

Nikkie, hoe is het? Nog nieuws?

xxx, mees

Geplaatst

@ Caro, ja denk echt dat het er 1 is,maar wie weet wel twins in een vruchtzakje...heb het mijn lief maar niet gezegd...die was opgelucht dat het er maar is was..hahah

Geplaatst

@Sas. Ook hier nog even een reactie. Dat ziet er zeker goed uit. Fijn hoor, weer een stapje verder. Wat een heerlijke kerstdagen gaan jullie tegemoet! Felicitatie x

Geplaatst

Meiden, nog effe een witte bollen inbrenghuls vraag ... de lokale apotheek kende het niet. Wat is het voor iets? Is het er eentje die je voortdurend moet 'uitwassen' en hergebruiken? Ik heb nu een soort kartonnen huls meegekregen die je in principe eenmalig kan gebruiken en die eigenlijk bedoeld is voor het inbrengen van creme ... de vraag is dus nog even of die witte bollen er door heen passen. Ze is nog voor me gaan bellen maar daar is verder niets uitgekomen.

Geplaatst

Nikkie, ik ken die huls niet maar heb er wel van gehoord. Volgens mij 1 van plastic die je steeds kunt gebruiken. De een vindt het handig en de ander niet.

Ik heb het steeds met de vingers gedaan. Maar een van de andere meiden zal je vast kunnen helpen.

Succes he.

xxx, mees

Ahhh, nog ff toevoeging want lees van de ontdooing morgen. Spannnnnnend! Wij duimen mee...!!!

Geplaatst

Hahaha Nikkie, klopt helemaal! Ik ben ook nogal n vrijbuiter...dus ja, begrijp het ook haha.

En wil ook totale vrijheid in bewegen...houdt niet van vast zitten zoals wel moet in autostoeltje en ook niet van slaapzakken en dergelijke, omdat hij zich dan minder makkelijk kan draaien, beentjes optrekken enzo. Al hele ruime gekocht, maar ...meestal niet aan dus ;-)

Geplaatst

Gefeliciteerd Sas! fijn dat de echo goed was. op naar de volgende echo!

Ik duim Nikkie!!

Hier is het dus niet gelukt, nu aan het beraden what next...

Geplaatst

@ Nikkie, het is een plastic applicator, die je voor meerdere keren kunt gebruiken. Even omspoelen is voldoende. Wil wel ff een foto maken van het ding zodat je weet hoe het eruit ziet?

Geplaatst

Ik heb 'm weg gegooid Nikkie maar inderdaad precies zoals Sas zegt. Ik heb 'm gekregen in het ziekenhuis toen ik voor de evaluatie van poging 2 ging en we poging 3 hadden besproken. Moest er wel zelf om vragen hoor.

Echt een uitkomst, met vingers vond ik op zich niet erg om te doen maar met applicator weet je zeker dat ze diep genoeg zitten, dat vond ik het grote voordeel... Je schiet ze als het ware naar binnen vandaar dat iemand de naam proppenschieter had verzonnen:-).

Ja leuk de eerste Kerst met de twins... maar we hebben geen boom, over ondernemend gesproken, niks is meer veilig voor Bram! Dus een boom is niet zo handig, heb wel lampjes... Neem aan dat bij mijn ouders wel een boom staat waar we 24 en 25 heen gaan dus benieuwd wat hij daarmee doet. Liggen ook nog eens heel veel cadeautjes onder dus denk dat we omstebeurt Brammetje onder de boom vandaan moeten trekken...

In de box spelen met z'n tweeen lukt niet meer, wel leg ik ze er af en toe alleen in maar Bram verveelt zich daar ook gauw, die wil de wereld ontdekken! Het is gedaan met de rust...

Sas waarom had je deze echo dan eigenlijk zo vroeg? Ze doen het toch juist meestal met 7 weken omdat je dan pas een hartje kunt zien? Nu moet je best lang wachten...

Geplaatst

Ahhh, bij jou dus ook niet of weinig in box. Ja, hier staat ook geen boom op de grond. We hebben een kersttafel gemaakt (hoog genoeg voor grijphandjes) met kleine kerstboom en allemaal verlichte huisjes, boompjes ed. Heel gezellig.

O ja, van die echo van Sas. Die vroege echo is ook omdat BB dat graag wil. Ik weet nog dat ze daar zeiden om binnen ong 10 dagen na de bloedtest n echo te laten doen. Zodat je toch iets meer weet in n vroeg stadium, denk ik. Ik had m ook met 5 weken en 6 dagen. Meestal klopt het hartje dan nog niet. Bij mij wonderbaarlijk genoeg wel, maar anders hadden ze n week later nog n echo gepland. Ik denk dat het bij sas nu wat langer duurt door de feestdagen.

Nou, ff nog wasje erin en eruit en zo maar s rchting bed.

Trusten allemaal,

mees

Geplaatst

Is toch maf, eigenwijze druif.

Theetje, neuh, heb alles al donker, zit boven, ben van de ouderwetse, achter een desktop! Waaat? Ja, die bestaan nog hihi. Ga nu tandjes poetsen en gezicht doen en de oudste van mijn plek jagen naar haar eigen bed...

Geplaatst

Ahhh, wilde je net terug roepen. Maar je was er nog gelukkig ;-)

Ja, hahaha, die Bram.

Desktop? Wat is dat? ;-) Hier op bank met laptop en poes op schoot.

Hier alles nog aan. Helemaal gezellig nog, alle lichtjes enzo.

Nou, poets ze.

xxx, mees

Geplaatst

Klaar!

Ja ik heb altijd veel teksten geschreven (heb officieel nog steeds een tekstbureau alleen werk momenteel niet) en dan vind ik een echt toetsenbord en groot scherm fijner werken.

Heb wel heel hip vorig jaar met Kerst een netbookje gekregen dus daarmee zit ik 's morgens te pielen na de fles als de kids Babytv kijken haha!

Dacht tijdens het poetsen dat het toch jammer is dat je er niet bij bent de 30ste, had me wel heel leuk geleken om je te ontmoeten! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden