Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nikkie, gelukkig dat je gisteren een tp hebt gehad. Nu ga ik duimen dat je zwanger bent en 9 maanden blijft. Mooie zin heb je in je onderschrift staan: . JE MAG DE MOED OPGEVEN ... MAAR NOOIT DE HOOP VERLIEZEN ...

Echt een gezellig topic is dit. Met een lach en een traan.

Morgen eerste kerstdag. Dan gaan we naar mijn moeder. Ieder jaar hopen we dat we met kerst met z'n drietjes zijn. Het zijn altijd van die confronterend dagen. Maar dat herkennen jullie vast wel. Dat je met oud en nieuw de wens hebt dat de grote wens komend jaar uitkomt. Bijna een nieuw jaar; nieuwe ronde, nieuwe kansen.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nikkie, gelukkig dat je gisteren een tp hebt gehad. Nu ga ik duimen dat je zwanger bent en 9 maanden blijft. Mooie zin heb je in je onderschrift staan: . JE MAG DE MOED OPGEVEN ... MAAR NOOIT DE HOOP VERLIEZEN ...

Echt een gezellig topic is dit. Met een lach en een traan.

Morgen eerste kerstdag. Dan gaan we naar mijn moeder. Ieder jaar hopen we dat we met kerst met z'n drietjes zijn. Het zijn altijd van die confronterend dagen. Maar dat herkennen jullie vast wel. Dat je met oud en nieuw de wens hebt dat de grote wens komend jaar uitkomt. Bijna een nieuw jaar; nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Zo herkenbaar Marli ... ieder jaar weer die hoop dat je met Kerst met z'n drietjes bent ... maar zo zijn er het hele jaar door van die dagen ... zoals een moederdag 'vieren' of paaseieren zoeken met je kindje of dat mooie knutselwerkje voor vaderdag ... Maar met Kerst voelt het altijd nog eens extra confronterend. En op 31 december als kort voor 00.00 uur het afgelopen jaar door je hoofd heen flitst en je bedenkt dat het weer niet gelukt is en die tranen dus weer volop komen en je dan om 00.00 uur die wensballon oplaat met de vraag of je allerliefste & allergrootste wens dat jaar mag uitkomen ... zo herkenbaar en zo moeilijk ...

Geplaatst

Meiden, dit is inderdaad een heel fijn en gezellig topic ... een lach en een traan liggen hier heel dicht bij elkaar ... vreugde en verdriet gaan hier hand in hand ... topic maatjes door dik en dun & door goede en door slechte tijden!

Ik wens jullie allemaal hele fijne & gezellige & sfeervolle kerstdagen. Geniet van wat je hebt en van elkaar. En blijf dromen ... Liefs van Nikkie xxx

Geplaatst

Ingelijks Nikkie!

En voor iedereen hier het zelfde gewenst.

PS van harte proficiat met je terugplaatsing! Ik duim voor je meid.

Geplaatst

:tree:Lieve forum-vriendinnetjes,:tree:

Ook ik ben heel blij met jullie :heppie:. Zo fijn dat wat wij samen delen. Heel erg bedankt voor het afgelopen jaar, samen lachen, samen huilen.

Ga nu aan de voorbereidingen voor morgen beginnen, gelukkig maar twee extra eters, want ik ben snotverkouden en voel me hondsberoerd....

Maar ach, wat zal ik me druk maken, heb niks te klagen. Prijs me heel gelukkig met wat ik heb.

:snowman:Heel fijne Kerstdagen gewenst, alle goeds voor 2013 en ik hoop dat voor de meiden die nog steeds wachten :sed: hun dromen toch echt gaan uitkomen.

Proost! :drink:

Tot over een paar dagen :wave:

Lot

Geplaatst

Caro, we konden eerst pas de 4de jan maar dan zou mijn lief al weer weg zijn vandaar dat we het eerder hebben gedaan. Nu gaat lief pas de 11de weg dus had het best de 4de gekund.

Ik heb 'm weg gegooid Nikkie maar inderdaad precies zoals Sas zegt. Ik heb 'm gekregen in het ziekenhuis toen ik voor de evaluatie van poging 2 ging en we poging 3 hadden besproken. Moest er wel zelf om vragen hoor.

Echt een uitkomst, met vingers vond ik op zich niet erg om te doen maar met applicator weet je zeker dat ze diep genoeg zitten, dat vond ik het grote voordeel... Je schiet ze als het ware naar binnen vandaar dat iemand de naam proppenschieter had verzonnen:-).

Ja leuk de eerste Kerst met de twins... maar we hebben geen boom, over ondernemend gesproken, niks is meer veilig voor Bram! Dus een boom is niet zo handig, heb wel lampjes... Neem aan dat bij mijn ouders wel een boom staat waar we 24 en 25 heen gaan dus benieuwd wat hij daarmee doet. Liggen ook nog eens heel veel cadeautjes onder dus denk dat we omstebeurt Brammetje onder de boom vandaan moeten trekken...

In de box spelen met z'n tweeen lukt niet meer, wel leg ik ze er af en toe alleen in maar Bram verveelt zich daar ook gauw, die wil de wereld ontdekken! Het is gedaan met de rust...

Sas waarom had je deze echo dan eigenlijk zo vroeg? Ze doen het toch juist meestal met 7 weken omdat je dan pas een hartje kunt zien? Nu moet je best lang wachten...

Geplaatst

@ Nikkie, ook nog ff zo, nu heerlijk broeden en genieten. Wij gaan gewoon 2013 samen zwanger zitten wezen. En de 30ste lekker aan de scones en geitenkaas.

Geplaatst

Aan alle lieve forum meiden,

Voor jullie allemaal hele fijne dagen. Geniet en koester wat je hebt. En dat in 2013 al onze wensen uit mogen komen. XXX

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ik wens jullie hele mooie en fijne feestdagen en vooral een gelukkig gezond en hopelijk vruchtbaar 2013. Ik duim nog steeds voor jullie allemaal en lees af en toe nog mee. Nikkie zet em op lieverd hou deze vast xxx

[ATTACH=CONFIG]4922[/ATTACH]

Geplaatst

Wat fijn Nikkie dat er weer een tp is geweest en nu lekker broeden!! Ik duim voor je dat dit hem wordt!

Sas, lief dat je informeert. Hier heel wisselend. aan de ene kant kijk ik alweer uit naar een volgende poging. aan de andere kant lijkt het alsof het nooit gaat lukken. Hoe kan het nou toch dat het zo vreselijk moeilijk is om zwanger te worden terwijl de hele wereld kinderen krijgt. Dat doet pijn. Voel me wanhopig. Moet nu echt iets anders gaan proberen (eiceldonatie), ben ik nu dus aan het inventariseren wat en hoe. Dat vind ik ook heel confronterend. aan de ene kant verdriet dat ik dus nooit van mijn eigen eitjes zwanger zal worden (en ik ben alleenstaand dus als het nog lukt dan is het van een donor van beide kanten). Aan de andere kant de hoop dat het met eiceldonatie wel lukt. Maar ook angst, want ik heb de hele tijd in mijn achterhoofd kunnen houden dat ik altijd nog via eiceldonatie kan proberen om zwanger te worden maar nu is het zover en wat als dat ook niet lukt...

Verder voel ik mijn lichaam en zit ik al weer bijna tegen een ovulatie aan. en dat voelt zo misleidend! Het lijkt er zo op dat het goed werkt en toch word ik maar telkens niet zwanger... Het geeft me weer hoop en dan gaat het weer eventjes goed tot ik weer ongesteld ben geworden...

Sorry voor de depri verhalen...

Iedereen een hele fijne kerst!

Geplaatst

Sas gisteravond was ik bij mijn ouders en heb dusdanig weinig geslapen (verder ging het goed en gezellig hoor, maar met zijn vijven op een kamer is een beetje vol en onrustig...) dat ik straks op tijd ga. De hele familie inclusief mijn zus ligt er al een uur in! Tsss... Gaat mij dan weer wat ver, hoe moe ik ook ben... Dus geen tijd nog om Mees te missen ;-)

Geplaatst

Elfje, jij bent je nu aan het orienteren op embryodonatie? Doen ze dat ook in Nederland? Als wij de adoptieprocedure niet waren gestart, was dat voor ons ook nog de enige optie geweest.

Ik wil je bij deze even een digitale knuffel geven. Hopelijk kun je toch nog genieten van kerst! :heppie:

Geplaatst

Lieve forum vriendinnen, ik wens jullie een fijne kerst toe en hoop dat 2013 jullie geluk mag brengen.

Ik lig helaas met een zware migraine aanval in het ziekenhuis. Oververmoeidheid zegt de dokter. Wss morgen pas weer thuis :(

Liefs

Geplaatst

*breek even in*

Lieve Sometimes,

Wat vervelend voor je.... Ik hoop dat je snel opknapt, goed uitrust en morgen weer lekker naar huis mag! Veel beterschap lieverd!

*breek weer uit*

Geplaatst

Ja nou mis ik je toch wel Mees!

Dacht al eerder naar bed te gaan maar jongetje met ineens 39.4 graden koorts (ligt nu weer te slapen) en als er eentje ziek is kan ik zelf niet slapen dus maar weer hier rondhangen maar het is hier wel heel stil... De meesten zijn heel verstandig en liggen er al lekker in!

Ga zo ook maar...

Geplaatst

@Sometimes. Je laat me schrikken zeg! In het ziekenhuis! Doe rustig aan meis, pas goed op jezelf en uk. Pak je rust. Hopelijk mag je vandaag weer naar huis. Dikke knuf voor jou

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden