Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Nikkie, ik verheug mij op de knuffel. We zullen morgen jouw eskimootje eens goed verwennen en vertellen dat hij lekker bij je moet blijven zitten.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ Mees, lekker genieten in de sneeuw!!

Dankjewel Sas!!! Doen we !!!

Jullie allemaal heel veel plezier morgen....wat n gekwetter zal het zijn haha! Met veel thee en lekkers!

En las net op ander topic dat Ting heel langzaam gaat met de ontsluiting...nu 5 cm. Dus alles wel ok, maar ze wordt er wel n beetje gek van. Arme Ting.

Nou, ga weer...xxx, mees

Geplaatst

Leuk Mees en andere hier, dat jullie je afvragen hoe het met me gaat. Nog altijd hetzelfde. 5cm ontsluiting en af en toe pijntjes. Tja, eigenlijk ben ik uitgerekend voor 2 januari, maar als een gyn met meer dan 20 jaar ervaring beweert dat ze me binnen den 2 dagen terugziet voor de bevalling dan kan ik die nu wel afschieten hoor. Ze beter niks gezegd dan was ik daar nog niet zo mee bezig. Ik slaap al 3 nachten op plastiek voor niks. :dry: Schrik dat mijn vliezen zouden breken, we hebben net nieuwe matrassen. :wink0:

Geplaatst

Blijf toch maar doen want het geeft enorm veel rotzooi hoor, als ze echt breken...

Veel sterkte, niet leuk dit! Gaan ze binnenkort nog actie ondernemen of laten ze je doormodderen?

Geplaatst

Hoi Elinorac,

Ik ben uitgerekend voor 2 januari. Als ik dan nog niet ben bevallen heb ik een controle 2 januari om te zien dat alles nog in orde is. Ik moet aan de monitor of zo. Ik weet nog niet wat ik zou doen maar misschien laat ik dan de vliezen breken. Het is dan echt geen natuurlijke bevalling. Maar ja, ik kan ook vandaag bevallen (wishful thinking). Het enige waar ik mee bezig ben is dat die placenta al aan het aftakelen is. Dus het kindje krijgt minder voeding. Wie weet krijgt de baby het niet moeilijk. Ik weet echt niet hoelang iemand rondloopt met 5 cm ontsluiting. Veel te lang voor mij. :(

Geplaatst

Hou vol Ting. Sterkte met de allerlaatste loodjes!

Ik moet wel lachen om hoe je je voelt ... 'waarschijnlijk voor eeuwig zwanger' ... hihi ... komt goed meid, kindje heeft het blijkbaar erg goed en gezellig bij je maar ik kan me voorstellen dat mama Ting ongeduldig wordt met haar dagenlange ontsluiting van 5 cm.

Geplaatst

@Lot. Ik neem zelf ook verschillende jammetjes mee voor bij de scones en heb ook nog clotted cream ... even checken of de zwangeren onder ons dat mogen eten, ik ga het internet nog even afstruinen.

Nutellamuffins ... er zit hier iemand bij wie het water uit zijn mond loopt ... ik heb namelijk een aan chocola verslaafde vriend.

Lief dat je man en zoon nog op pad zijn geweest voor die bubbels. En dat kaarsje daar scoort hij ook punten mee hoor ;-).

Leuk als we mini-you vandaag nog eventjes zien.

Tot strakjes. x

Geplaatst

Ting ik hoop echt voor je dat het binnenkort uit zichzelf begint! Maar waarom is het geen natuurlijke bevalling als ze de vliezen breken? Enige is dat prikje en voor de rest gaat het zoals het anders ook zou gaan toch?

Meiden ik ga aan de slag! Het was hier trouwens vreselijk weer vanmorgen, storm en regen... niet zo lekker om te rijden maar ik geloof dat het wat opknapt nu...

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de support! Ik moest erg lachen om de 'bejaarde demente eicel' HIHIHI Zonder gekheid, op een of andere manier zorgen die 3 woordjes ervoor dat ik het wel wat makkelijker los kan laten. Want dat is het gewoon. Ik neem contact met je op Sas als ik vragen heb, ken 2 dames die via eiceldonatie zwanger zijn geworden (beiden via Spanje), dus is niet helemaal nieuw. Maar altijd wel fijn om verschillende ervaringen te horen. En het gaf mij ook hoop dat het bij die 2 andere dames (en bij jou) nu wel gelukt is, ze zijn zo vreselijk blij met hun kindje, dat voelt helemaal goed.

En ja, ik heb wel best veel mensen om me heen met wie ik het kan delen maar omdat ik nu al zo lang bezig ben ga ik het nu steeds minder met ze delen omdat ik het gevoel krijg dat het de vriendschappen onder druk zet. Je kunt niet de hele tijd aankomen met dit soort verhalen. Daar kunnen ze niet zoveel mee en dat begrijp ik prima. Eiceldonatie is voor veel mensen ver van hun bed, ze spreken het niet uit maar vinden dat ik me maar moet neerleggen dat het niet is gelukt. Voor sommige vrienden was het al een hele stap dat ik bij gebrek aan partner dan maar alleen aan een kindje wilde beginnen met donorzaad. Dat vinden ze al niets. Inmiddels zijn ze daar aan gewend maar nog steeds krijg ik reacties dat ik gewoon op zoek moet gaan naar een relatie en het dan vanzelf goed komt... Dus ik vertel niet meer elk wissewasje, elke gedachtengang, dat doe ik wel met wat dames die ik ken via een ander forum voor alleenstaande mama's. Klikt erg goed alleen zijn dat geen dames die ouder zijn dus zijn ze in een poep en een scheet zwanger, en in die zin kan ik daar ook niet altijd mijn ei kwijt. Ze leven wel vreselijk mee, echt heel lief en voelt heel erg goed. Maar is toch moeilijk om die angst te delen, ik blijf me een beetje een zeur voelen. Ben ook vrij extreem in wat ik allemaal probeer om zwanger te worden en mensen kijken me aan van jee 6x ICSI alsof ik al helemaal ben opgegeven. Vandaar dat ik hier een beetje mee ben gaan lezen/schrijven. Jullie zijn er net zo hard mee bezig en hebben er net zo veel voor over. 6 pogingen is ineens helemaal niet meer zo raar. Als ik hier schrijf dat ik eiceldonatie overweeg dan weten jullie precies wat dat inhoud, zowel mentaal als praktisch, zonder dat jullie mij eigenlijk kennen. Vind het ook fijn om hier te lezen hoe jullie het doen, iedereen zijn eigen verhaal. Gewoon om me niet zo'n aparte eigenwijze doordrammer te voelen.

Nadeel hier is dat iedereen dit kan lezen, en in die zin ben ik dus terughoudend over wat ik hier schrijf.

@tohfkam, wat fijn dat alles goed is met die testen en wat ontzettend leuk dat je een jongetje krijgt!! shop ze maar lekker!!!!

Veel plezier vandaag met jullie etentje!!! en voor morgen een goed uiteinde en dat alle wensen maar uit mogen komen in het nieuwe jaar!!!

Geplaatst

Elfje dit is een geweldig forum waar iedereen aan een half woord genoeg heeft! Sterkte.

Niemand hier meiden, heb ik jullie sufgeluld? Sorry... kom niet zoveel buiten dus als ik dan een middagje uit ben... hihi!

Nou ga maar naar bed dan. Was gezellig! Van de zomer bbq'en! Van mij mag het na Oud en nieuw zomer zijn maar ja das net zo'n zinloze opmerking als P die zegt: van mij mogen ze morgen 4 zijn... Kan niet hè. :-)

Alle kids liggen heerlijk te slapen, hoop dat het zo blijft.

Welterusten!

Geplaatst

Onze oude-knarren-date was weer erg gezellig! En wordt zeker vervolgd wat mij betreft!

Mijn vriend vraagt zich af wat wij elkaar allemaal te vertellen hebben, jullie hebben zo'n 7 (!) uur gekletst zegt hij ... hihi ... en nog niet uitgekletst, op het laatst alleen een beetje suffies aan het worden van al dat lekkere en vele eten.

Heb nog even gepolst hoe vriendlief tegenover een date stond met de mannen erbij ... daar hoef ik toch nu geen antwoord op te geven, is toch niet aan de orde was zijn reactie ... in ieder geval niet direct een nee ... wat als positief beschouwd kan worden ;-)

Lot je bent een top gastvrouw! Alles was super geregeld. Bedankt! En mini-you is een schatje!

Geplaatst

@Elfje. Je bent geen aparte eigenwijze doordrammer ... je vecht voor je eigen geluk ... je streeft een droom na ... dat is juist mooi dat je daar alles voor over hebt.

En dit forum is om elkaar te steunen, er voor elkaar te zijn, hier kan je je verhaal kwijt aan meiden die hetzelfde doormaken als jij.

Blijf hoop en vertrouwen houden. Sterkte!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wens jullie allemaal een gezellige Oudejaarsavond met veel plezier. Terugblikken op wat is geweest, zowel negatief als positief. Wees dankbaar voor de mooie momenten al was het jaar nog zo zwaar voor je. Kijk positief naar de toekomst. Voor de meiden voor wie het nog niet gelukt is: blijf je dromen nastreven, heb vertrouwen en houd moed! Voor de meiden bij wie het gelukt is: koester wat je hebt en geniet ervan! Allemaal veel geluk & liefde & plezier & gezondheid gewenst en maak er wat moois van in 2013!

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Hier nogmaals: hoop op een heel mooi jaar voor jou Nikkie! En voor de anderen hier ook natuurlijk...

Ik heb ook gepolst maar wat ik al dacht: hij wil echt niet mee. Zit er niet zo mee eerlijk gezegd.

Hier is het knallen nu begonnen, bah!

Geplaatst

Fijn dat jullie ouden-knarrendate zo gezellig was! En wat een mooie tekst heb je vanochtend weer neergezet, Nikkie.

Ik wens iedereen een gezellige jaarwisseling en een gezond, gelukkig en liefdevol 2013. Een jaar waarin vele wensen uitkomen!

Liefs,

Marli

Geplaatst

Lieve forum meiden,

Ik wens jullie allemaal een heel mooi, gelukkig en gezond 2013. En voor iedereen hoop ik dat haar wens in 2013 mag uitkomen!

XXX

Geplaatst

@ Caro, suf geluld?????? Wij?? door jou???? Nee............

:cheesy:

Net hebben P en een vriend die langs kwam met smaak jouw spinazietaart opgegeten! Toch beetje doggy bag dus...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden