Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Freggel, ja, wat slim bedacht, dat zou het kunnen zijn. Ik zat ook al even te zoeken en zag ook dat ze dat had geschreven. Ik hoop ook maar dat alles oké is, we moeten maar even afwachten wanneer ons Meesje zich weer meldt ;-) Dank voor je berichtje Freggel! X

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat hoop ik ook Floortje!!!:-)

Stiekem begon ik me ook wat zorgen te maken....allerlei scenario's door mijn hoofd van bbz tot mola zwangerschap. Bah!

Zou wel sneu zijn....zo misselijk zijn bepaald geen pretje. Was ze haar eerste zw ook al hè?

Hoop dat ze er snel weer is, ze wordt gemist hihi!

xFreggel

Geplaatst

Ja ik had vannacht een ware Mola-nachtmerrie vanwege het hoge hcg... Het is gast niks, want Meesje is wel vaker een paar dagen druk, maar ik was zó benieuwd naar de echo!!! Laten we maar even duimen dat alles helemaal oké is en dat ze gewoon vreselijk ontrouw is naar haar forumvriendinnen! ;-)))

Geplaatst

Hoi Janneke,

Mijn eerste ivf kreeg ik de standaard (toen althans) van 150ie puregon. Ik had maar 1 eicel en de keren erna kreeg ik de max van 300ie puregon. Daarmee had ik achtereenvolgens 6, ? (punctie mislukt), 4 en 2 eicellen. Altijd met de spuitjes decapeptyl trouwens. Nu kreeg ik 2x daags de synarel neusspray en 450ie menopur. Dat laatste was via dusseldorf. Mijn zh hier zei dat zij inmiddels een max van 225ie menopur hanteren. Bij de menopur had ik nul reactie omdat mijn lichaam in menopauze stand sprong, estradiol op 48 pmol/l....Nu hopen dat mijn cyclus nog eens op gang komt, dan proberen we het misschien nog eens.

groetjes

Lalena

Geplaatst
Hoi Janneke,

Mijn eerste ivf kreeg ik de standaard (toen althans) van 150ie puregon. Ik had maar 1 eicel en de keren erna kreeg ik de max van 300ie puregon. Daarmee had ik achtereenvolgens 6, ? (punctie mislukt), 4 en 2 eicellen. Altijd met de spuitjes decapeptyl trouwens. Nu kreeg ik 2x daags de synarel neusspray en 450ie menopur. Dat laatste was via dusseldorf. Mijn zh hier zei dat zij inmiddels een max van 225ie menopur hanteren. Bij de menopur had ik nul reactie omdat mijn lichaam in menopauze stand sprong, estradiol op 48 pmol/l....Nu hopen dat mijn cyclus nog eens op gang komt, dan proberen we het misschien nog eens.

groetjes

Lalena

*breek in*

Hi Lalena,

Wil even op je bericht reageren. Het verbaast me dat ze bij jou in het ZH zeggen dat ze niet meer dan 225 menopur voorschrijven. Zeker niet als je al niet reageerde op 450 menopur!

Om eerlijk te zijn heb ik dezelfde ervaring. De eerste IVF heb ik 225 gonal gespoten, waarop ik ik geloof 5-6 follikels had (4 eicellen) (voor het verloop: zie handtekening). Tweede IVF 450 iE menopur gespoten, in eerste instantie maar 3 follikels. Uiteindelijk bij de punctie toch nog 4 eicellen maar eigenlijk maar 1 redelijke embryo. Dus de menopur bracht bij mij niet echt een beter resultaat... Overigens beide pogingen in een lang schema, met decapeptyl.

De laatste poging was een soort alles-of-niets poging met kort schema. Eerst de pil, een week voor het stoppen met de pil een p.ipelle laten doen, vervolgens een combinatie van gonal-f (225 iE) en menopur (ook 225 iE) gespoten. Ik vond het korter spuiten al een verademing, maar het resultaat was ook nog eens veel beter! (wederom, zie handtekening).

Ik weet dat er discussie is over wat de maximale dosering is maar er zijn ZH in NL waar ze dus ook hogere doseringen dan 300 iE voorschrijven. Met goede resultaten met name bij 'oudere' dames (ik was bij IVF1 39, inmiddels net 41). Als je meer wilt weten (misschien ook welke ziekenhuizen waar ze hoger willen gaan met dosering), dan kun je me een PB sturen!

Succes iig, ik hoop op een prachtig resultaat voor je!

*breek weer uit*

Ps ik sluit me aan bij de rest: Mees! Waar ben je? We zouden het nachtbankje weer nieuw leven inblazen!

Geplaatst

Hoi Janneke,

Ik hoop van harte dat het je net als Beanie alsnog gaat lukken. Maar je resultaten zijn heel erg mager, dus misschien moet je toch ook overwegen om eens mee te lezen in het ECD topic. Meer medicatie heeft geen zin op een bepaald moment. Bij mij was 450iu FSH telkens de limiet. Ik had iedere keer tussen de 6-9 follikels, 3-5 eicellen, 2-3 embryotjes. Ben zelfs naar Spanje geweest om daar genetisch onderzoek te laten doen op de embryotjes, er waren er toen 3 in blastocyst statium daarvan was er 1 genetisch helemaal perfect maar ook dit wilde niet blijven zitten. Ik heb 6x een IVF met eigen eicellen gedaan, helaas geen succes ook al groeide mijn follikels toch best nog wel aardig, ze waren ook altijd na 9 dagen spuiten al rijp. Mij werd verteld dat de kans dat het embryo niet goed is erg groot is op 'onze' leeftijd. En dat het als het wel goed is waarschijnlijk te zwak is om goed in te nestelen. Ik weet het niet maar ik weet wel dat ik heel graag moeder wil worden en niet tot in de oneindigheid iets wil proberen wat niet lukt.

De 7de poging overgestapt naar ECD resulteerde in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarvan ik nu nog steeds herstellende ben. De 8ste poging (nu met ECD) ga ik starten zodra ik fysiek weer helemaal hersteld ben van de bbz.

Het heeft niet veel zin om een IVF te doen als je maar 1 of 2 follikels hebt. Dan kun je beter een IUI doen. Maar succes in elk geval met elke poging. Ik begrijp dat je het wel graag wilt blijven proberen, probeer ook een beetje open te staan voor de mogelijkheid ECD.

liefs x

• 1 maand later...
Geplaatst

Meiden heel kort: afgelopen donderdag met spoedkeizersnee is Sam geboren. 5 min ging het goed daarna is ons mannetje heel ziek geworden. Zo ziek dat hij via zkh Amersfoort naar Wilhelmina kinder ziekenhuis intensive care. Daar is hij maximaal behandeld beademd em volledig in slaap gebracht. Ondanks alles en maximale medische hulp ging hij nog meer achteruit. Meer behandeling was niet mogelijk. Enige optie was overplaatsing naar Nijmegen voor hart long machine. Met gillende sirenes en 200 km pet uur is hij daar heen gegaan. Kans dat hij de rit zou overleven was 50%. Ons werd geadviseerd om afscheid te nemen van hem. Gelukkig heeft hij de rit overleeft. Uiteindelijk is hij niet aan de machine gegaan omdat hij iets beter werd. Nu is hij stabiel maar nog kritiek. We zijn helemaal beduusd en zitten in een rollercoast. Geen idee waar het heen gaat. Maar wat is hij mooi . Helaas dus ook niet vastgehouden mag nu ook nog niet. Ik heb het zo zakelijk mogelijk neergezet want anders kan ik mijn emoties niet hanteren. Ik had graag goed nieuws verteld maar helaas.

Geplaatst

Hoi Sas, ik krijg helemaal kippenvel van jouw bericht.... Ik steek vandaag een kaarsje aan voor jullie lieve, sterke Sam.

Ik ben hier geen actieve schrijver. Alleen in het begin van dit topic heb ik meegedaan.

Heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Sas vrouwke toch... ik kom af en toe kijken of je al bevallen bent.... en nu ineens dit!

Wat ontzettend vreselijk voor jullie.

Hou je taai en hou moed. Voorlopig is het een taaie gebleken, jullie mooie Sam. Dus ik stuur hem in gedachten heel veel kracht en een heel warm welkom.

Ook aan jullie alle sterkte van de wereld gewenst.

Geplaatst

Het verhaal over de kleine Sam laat mij niet los. Ik hoop snel positief nieuws te lezen. Ik blijf duimen, hopen en een kaarsje branden.

Sterkte Sas en Sas-man!

Geplaatst

Heeft iemand misschien het mailadres van d.r. R.uis van G.eertgen?

Ik belde om een afspraak te maken voor een counselings-gesprek met p.sych en d.r R.uis voor e.iceldonatie. Moet ik eerst langs komen om de laatste I.VF te evaluaren (een uur en 3 kwartier heen en weer terug). En dan sta ik met 5 min weer buiten met 2 afspraken voor de counseling...

Wat valt er nog te evalueren, heb tig keer K.ID en I.UI gedaan en 4 keer I.VF/I.CSI. Einde eicelreserve... Dit gesprek voeren we elke keer al. Evaluatie mocht ook niet telefonisch grrr, ben er geirriteerd van :mad:

Dacht nog 1 poging te doen en dat is de arts rechtstreeks mailen... Zal ws wel niet de bedoeling zijn maar ik wil in deze echt even opkomen voor mijzelf...

Mocht iemand het hebben, wil je dan een PR sturen? Thanks...

Geplaatst

Lieve meiden,

even een update. Sam is nadat hij in Nijmegen is geweest en gelukkig niet aan de ecmo(hart/longmachine hoefde) weer redelijk stabiel naar Utrecht WKZ teruggekeerd. Hij ligt daar nu sinds vorige week maandag op de IC. Wordt nog beademd en heft allerlei infusen en wordt nog deels in slaap gehouden. Vorige week woensdag is het weer heel kritiek met hem geweest. Hij blijkt een te hoge(bloed)druk in zijn longen/longslagaders te hebben. Oorzaak weten ze niet. De meest waarschijnlijke ziektebeelden waar dit bij hoort heeft hij niet. Men zoekt nu naar zeldzame aandoeningen. Ook de klinisch geneticus is er bij betrokken. Doel nu is vooral om hem stabiel te houden en langzaam aan eea af te bouwen. Het kan nog steeds alle kanten opgaan. Dus we leven een beetje tussen hoop en vrees.

Het is heel raar om te weten dat hij zo ziek is terwijl hij eruit ziet als Hollands welvaren. We kunnen alleen maar hopen en duimen dat onze lieve man het gaat redden en dat hij hopelijk er geen al te nare dingen aan overhoudt voor de rest van zijn leven.

Geplaatst

Sas

Ik en denk velen met mij hopen en duimen mee. Het is moeilijk om voor dit alles de juiste woorden te vinden dus beperk ik me tot heel veel sterkte en liefs toe te wensen

Geplaatst

ticker.png

Hi meiden,

Inmiddels heb ik beter nieuws te melden. Sam is van de beademing af en dat gaat goed! Hij is niet langer meer levensbedreigend ziek! De artsen denken dat hij goed zal herstellen maar weten niet of hij gezondheidsproblemen eraan overhoudt. Hij moet nu gaan herstellen en aansterken ook al is het een beer van een baby. Wel heeft hij nog problemen met zijn suikers goed te houden en heeft dus nog wel infusen en draadjes enz in zijn lijfje. Hij heeft nu heel veel last van afkickverschijnselen van alle medicijnen die hij kreeg. Zo zielig om te zien. Maar we hopen dat dat met een paar dagen weg is. Ik heb hem ook voor het eerst vast mogen houden. Nou wat er dan door je heen gaat...niet te beschrijven. Eindelijk dichtbij hem, hem voelen en aanraken. Super! Hij zal voorlopig nog in het ziekenhuis zijn. We hopen wel dat hij snel van de ic af kan en naar een lichtere afdeling mag.

Het ziet er dus allemaal een stuk beter uit. Onze sterke vechter heeft nog een weg te gaan ,maar we gaan de geode kant op!

Geplaatst

Wat fijn Sas, dat Sam in ieder geval niet meer levensbedreigend ziek is. En dat je hem eindelijk vast hebt mogen houden! Ben zo blij voor jullie dat het de goede kant op gaat.

• 2 weken later...
Geplaatst

sas wat fijn om te horen dat het de goede kant opgaat met jullie mannetje, en wat heerlijk dat je hem na lange tijd hebt mogen vasthouden. ik denk dat sam dit ook heel fijn vindt :)

Geplaatst

Hi meiden,

weer even een update aangaande Sam. Hij is van de ic af en ligt nu 2 weken op de medium care. Inmiddels zijn alle infusen en elektroden en apparaten verwijderd. Hij ademt helemaal zelf en normaal, drinkt inmiddels 20-35ml uit de fles en de rest gaat via de sonde. Het is een super lekker mannetje, heel rustig en tevreden. Heel alert en om zich heen kijkend. Hij is nu 5 weken en dat merk je. Is veel meer wakker, kijkt je aan en volgt je, reageert goed op ons. Zit elke dag even in de box in een wippertje! Het erge longprobleem is over en helemaal weg. Artsen weten nog steeds niet waar het door kwam, maar achten de kans heel klein dat hij dit terug krijgt. Ze verwachten een goed herstel, en dat doet hij al. Enige probleem is nog het zelf te weinig drinken en het goed houden van zijn bloedsuiker als de tijd tussen de voedingen wordt verruimd. dat is een paar keer geprobeerd en dan zakte zijn suiker weer te veel. Sinds maandag is het weer verruimd( elke 3 uur 100ml voeding) en tot op heden gaan zijn suikers goed. Verder is er nog een bloedstolseltje in zijn buik. Overgehouden aan de infuuslijnen in zijn navel. Daar voor heeft hij bloedverdunner. Zijn lichaam zou dit zelf moeten oplossen. Elke week maken ze een echo van de buik om te zien of stolsel kleiner wordt en in elk geval niet groter wordt. Wij zijn veel bij hem, verzorgen hem, hebben hem op schoot, knuffelen en spelen met hem. Hoelang hij nog in het ziekenhuis moet blijven weten we niet. Misschien gaat hij snel over naar het gewone ziekenhuis. We wachten af. Ik stuur een foto mee van onze kanjer vandaag genomen!

Meiden bedankt voor jullie belangstelling en lieve berichten![ATTACH=CONFIG]5431[/ATTACH]

Geplaatst

Sas, wat een super nieuws! Zo blij voor jullie :-)) wat een prachtig mannetje!

Geniet maar heerlijk van elkaar!!!

Geplaatst

Sas, wat een lekkere mollige armpjes en die haartjes prachtig wat een mooie kerel zeg, daar wordt je toch helemaal blij van :)

Heftige start en nu kan het grote genieten beginnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden