Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Marion,

Hartstikke goed! Nou, weer een zorg minder... en nu de laatste opgave...de wachtweken.

Hoe voel je je verder, nog last van de punctie?

Veel succes morgen met de tp!

X Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

Gaat nu eigenlijk wel goed, ben wel verder lekker thuis gebleven deze week. k moest eigenlijk woensdag weer werken maar kon het niet opbrengen was hangerig, had knallende koppijn net alsof er een griepje op komst was.

Nu voel ik beter, alhoewel ik wel erg moe blijf.

Heb wel last van mn (.)(.) zijn erg gevoelig, zal wel door de hormonen komen.

Lig nog lekker in bed met mn laptoppie en ga zo lekker lezen. niets hoeft, ooo heerlijk!

Ja die wachtweken, weet niet hoe ik die moet doorkomen, vreselijk eng.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier, eerst een tijdje gelezen.

Ik ben pas 43 jaar geworden en ik heb in juli mijn 1e IVF gehad. Slechts 1 van de 7 eitjes bevrucht, en ook nog een langzaam delend, slechts 4-cellig, terwijl 8-cellig goed zou zijn. Toch zwanger geraakt en zelfs een kloppend hartje gezien. Op de laatste echo van bijna 9 weken, geen hartfunctie meer.

Met 12 weken helaas een miskraam.

Ik denk dat ieder vrouwenlichaam anders is. Mijn lichaam zou jonger zijn dan de 43 jaar, zo zeggen ze dat als het aantal eitjes nog voldoende op voorraad is.

Het zou goed zijn als artsen en ziekenhuizen op de lichamelijke toestand van een vrouw af gaan en niet op de leeftijd.

Zeker baal ik nu verschrikkelijk van deze miskraam, maar dat is helaas wel een gegeven, er is meer risico. Maar er zijn ook vrouwen die met 45 jaar hun 1e kind krijgen, dus....alles is mogelijk zeg ik maar.

Groetjes,

Isolde

Geplaatst

Hoi Isolde,

Welkom op het forum en goed dat je van je laat horen. Want ik kan me zo goed voorstellen dat je enorm baalt van je miskraam...en van de muren waar wij 40+ ers tegenaan lopen.

De ene vrouw is de andere niet en er zijn nog veel vrouwen boven de 40, boven de 43 ook, die nog genoeg eicelreserve hebben.

Maar ziekenhuizen houden zo vast aan hun protocollen, willen niet naar het individu kijken.

Ik had aan het AMC gevraagd of ik mijn 3e ICSI mocht uitstellen tot januari 2010, omdat we dan meer weten van het effect van mijn man's behandeling.

Dat wilden ze niet, omdat ik november 43 word en dan stoppen ze met ICSI e.d.

Willen ze bij jou wel doorgaan?

Succes en groeten,

Nine

Geplaatst

Isolde, welkom! Ik heb in een soort gelijke situatie als jou gezeten. Ook een kloppend hartje gehoord en met 11 weken geen hartaktie meer. Geen miskraam gehad want ik was zwanger van 2. De ander is blijven zitten. Heel vreemd om mee te maken maar ook blij uiteindelijk dat het goed gegaan is. Ik vind het heel moedig dat je op je 43e met i.v.f bent begonnen. (Begrijp me niet verkeerd hoor maar de verhalen van buitenstaanders daar word je niet al te vrolijk van toch?)Geweldig dat het kan he? En ik hoop voor je een zwangerschap! Net als alle andere vrouwen op dit forum natuurlijk!!!Joy

Geplaatst

Hallo Manouk,

Ik ben 41, en na 2 pogingen IUI op advies van de gyn. de overstap naar IVF.

(IUI dus niet gelukt). 12 oktober beginnen met decapeptyl en 20 oktober de start echo. De eerste week van november de punctie en de TP.

Erg spannend allemaal.

Succes,

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Diane, welkom hier en veel succes.

Ik heb vandaag tp gehad en testdatum is 16 okt. Het is onze 3e ICSI, dus erop of eronder!

Het is echt super spannend!!!

Heb net op mn dooie akkertje boodschappen gedaan, allemaal verschillende tassen want wilde niet te zwaar tillen haha.

Ik ga nu lekker joggingbroek aantrekken en met een pot thee op de bank filmpje kijken.

Geplaatst

He Marion, ze zitten er weer in! En dat ze nu maar een mooi plekje vinden.

Moest jij ook nog een halfuurtje blijven liggen, of mocht je meteen weg?

Heb je ook genoeg afleiding voor de komende weken....?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nine, Moest paar minuutjes blijven liggen en toen kon ik weg.

Ik heb nog wel gevraagd wanneer ongeveer de innesteling zou plaatsvinden, tussen nu en 2 dagen. Ik beweeg me verder niet van het weekend!!!

Ik moet de aankomende 2 weken gewoon werken dus dat moet voldoende afleiding geven denk ik.

Geplaatst

Marion, Oooo spannend he? Het is ook leuk om ze geplaatst te hebben want (bijna)niemand die het weet en jij bent samen!(gezellig!)Ik moest inderdaad ook een half uur blijven liggen. (Benen mochten omlaag.) Zo zie jemaar. Daar zit het hem w.s. ook niet in.Een paar minuten of een half uur! Het bevestigd mij weer dat het kan vriezen of kan dooien. Joy

ps. ik zou geloof ik ook zo bij je willen aanschuiven; het klinkt zo gezellig van die thee!

Geplaatst

Hoi Marion,

Fijn dat je weer gezelschap hebt! En het blijft raar die verschillende dingen die ze in het ziekenhuis zeggen want bij mij zeiden ze dat de innesteling pas na een dag of 5 plaatsvindt! Hoe dan ook: als het maar gebeurt!

Succes met wachten, we zullen het wel lezen hier...

Caroline

Geplaatst

Marion, we lopen precies gelijk op. Ook ik heb 16 oktober als testdatum.

Bij mij zijn vandaag ook 2 embryo's teruggeplaatst. En ik ga dadelijk ook lekker op de bank liggen met een pot thee en een stukje chocolade. :bf_nonew:

Maar eerst de 3 bolletjes Utrogestan nog inbrengen......

Fijn weekend!!

Geplaatst

Marion,

Geweldig dat je weer een TP hebt gehad, heel veel succes in de wachtweken! Hebben ze iets gezegd over de kwaliteit? Doe rustig aan de komende weken.

Pieneke

Geplaatst

Klopt. Mijn zusje is momenteel bijvoorbeeld 17 weken zwanger van een "matige" cryo.

Dus ik maak mezelf niet te blij met mijn toppertjes....

Geplaatst

Hoi meiden,

Om jullie een hart onder de riem te steken, ik ben bijna 43,5 en zwanger van een 2-ling!! Welliswaar niet met mijn eigen eicellen maar via eiceldonatie.

Mijn ivf-poging liep niet succesvol, omdat mijn eierstokken niet meer genoeg produceerden. Ondanks de hoogste dosering een 3-tal follikels, dus niet echt een vette oogst. Totaal geen last gehad van de hormoon-

behandelingen en er eigenlijk doorheen gehobbelt.

Waarschijnlijk was mijn FSH waarde al aan de hoge kant en zodoende weinig activiteit mbt mijn eierstokken. Maar..... mijn lichaam wilde kennelijk wel graag zwanger worden / zijn, want de 1e poging met onze donor en een daadwerkelijk terugplaatsing was ik wel zwanger.

Dus meiden, niet opgeven hoor!! Onze lichamen willen echt nog wel en doen niet onder voor de jonkies. Ik wens iedereen onwijs succes toe en dat jullie wensen uit mogen komen!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

He Elena,

Wat vind ik dit fijn dat je dit op het topic even komt melden! Het geeft me weer hoop...ik ben vandaag wat somber en slecht gehumeurd (ongesteld, over 23 dagen beginnen met deca) en over 4 weken word ik 43 jaar.

Het ziekenhuis doet altijd zo negatief. Ze geven me echt het gevoel dat ik een uitgerangeerde bejaarde ben,

Maar jij bent 43,5 en je hebt er lekker twee in je buik!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Marion,

Ik zal heel erg voor je duimen ! :thumbsupup:

Bij mij was het ook erop of eronder, eigenlijk mijn 1e en laatste IVF zal ik maar zeggen. Maar er is door een arts nogal een flater gemaakt, waardoor ik een half jaar moest stoppen.

Ik hoop echt dat deze poging goed gaat. Ik heb zelf ook geen kinderen, toch vind ik dat zelf anders, dan dat je er wel al 1 of 2 hebt.

Hiervoor jaren geleden spontaan zwanger, maar helaas 2 miskramen.

groetjes,

Isolde

Geplaatst

Hoi Nine,

Ik weet nog niet of ik door mag gaan. Ziekenhuizen houden inderdaad vast aan protocollen, maar er zijn gelukkig ook een aantal echt menselijke artsen, heb ik gemerkt.

Door een grote flater van een arts ben ik een half jaar moeten stoppen, waardoor ik dus kansen mis. Dit is niet te verkroppen hoor. Weet nu nog niet wat ik hier mee doe.

In Belgie gaan ze door tot 45 jaar, vrouwen zijn daar echt niet vruchtbaarder, maar zij kijken wat ruimer. Jammer dat het in Nederland nog zo star en vast ligt.

Eerst mijn miskraam een plek geven, en dan.....

Ik wens jou ook heel veel succes !!

Groetjes,

Isolde.

Geplaatst

Isolde, Het is voor mij inderdaad anders als je al 1 of 2 kinderen hebt en je bent met een poging bezig. Joy

ps. Toch wens ik dat een cryo het gaat halen. Ze zijn toch van ons en zo gewenst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden