Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Joy... ben je er al iets over de teleurstelling heen? Ik zie een laatste zinnetje staan in je handtekening... daar zal ik in een priveberichtje wel meer van willen weten...

Wens je in ieder geval alvast een fijne kerst met de kleintjes!

Manouk, Mineut, volgens mij vroegen jullie naar zwangerschapskwaaltjes... deze keer (bij mijn zoons niet...) veel last van misselijkheid (dat wordt nog wat met het kerstdiner, de geur van gebakken/gebraden doet me echt kokhalzen). Een grotere cupmaat (van bescheiden B naar felbegeerde C:heppie:)

en moe, moe, moe...

Vooral werken staat me momenteel tegen, om half 8 in donker en kou op de tram wachten...bah!

Wens jullie ALLEMAAL vast een fijne kerst!

X Nine

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Shanna, heel veel succes in Düsseldorf. Ik ben daar in oktober voor de eerste keer geweest, ook voor de eerste keer een behandeling gehad, dus het was allemaal erg spannend. In januari ga ik op voor de 2e poging, op 6 januari de 1e uitgangsecho. Ze zijn erg aardig in Düsseldorf, maar als je iets wilt vragen raad ik je aan eea op papier te zetten en dat er bij te houden, want wij hebben de ervaring dat je zelf veel moet vragen omdat het niet allemaal vanzelf wordt verteld. In Duitsland krijg je standaard voor de punctie algehele narcose (een roesje) zodat je er helemaal niets van merkt. Gelukkig maar want ik heb inmiddels al veel gruwelverhalen over de punctie gehoord. Heb je van je verzekering al een akkoord gekregen om behandeling in Duitsland te doen? Heel veel succes en houd je ons op de hoogte?

Mineut, PKD is poollichaamdiagnostiek, een chromosomenonderzoek, http://www.ivf-duesseldorf.de/.

Ik heb je net een privé berichtje gestuurd hierover.

Geplaatst

oeps, er ging iets fout, en mijn berichtje staat er al haha.

Caroline en Sannie, hoe gaat het met jullie?

Nine, ik kan niet wachten, nog even en dan gaan we weer vol goede moed en positief beginnen. Het lukt ook bij andere vrouwen van onze leeftijd, dus waarom zou het bij ons niet lukken, kijk maar naar jezelf! Heb je nog een aantal vakantiedagen buiten de feestdagen? Ik hoop toch dat ondanks je misselijkheid, je wel kunt genieten van het kerstdiner. En meiske, je moet maar denken...hoe vreselijk naar de kwaaltjes, het is wel een feit dat het toch maar is gelukt! Je bent ZWANGER! Wellicht wordt is het nu wel een meisje.

Allemaal hele fijne kerstdagen en een goed, gezond, liefdevol en vooral vruchtbaar 2010 gewenst.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi Manouk,

Het gaat goed al word ik steeds zenuwachtiger... Heb de neiging om eerder te gaan testen, omdat ik zo'n late officiele datum heb gekregen denk ik nu de 28ste. Morgen de laatste dag bolletjes dus de dagen daarna wordt het pas echt serieus...

Ik ben blij dat we zo naar mijn ouders gaan en cadeautjes onder de boom morgen, heb ik tenminste weer 2 dagen afleiding... Ik wou dat ik in mijn buik kon kijken, brrr wat is het spannend!

Jij ook fijne dagen en een mooi en gelukkig 2010!!

Caroline

Geplaatst

Hier gaat alles goed, dank Manouk, HET is gestopt. Had het zh gisterochtend al gebeld, maar toch weer afgebeld een kwartier voordat we er moesten zijn (heel fijn dat ik eventueel dezelfde dag al kon!), want het was eindelijk gestopt...pfff...

Heb een goed gevoel over vandaag..kaarsje brandt en we gaan vanmiddag nog even naar de opa van mijn mannetje (die is jarig)...

Meisjes, voor een ieder :merryxmas: en :drink: en ik 'spreek' jullie weer snel...

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik word 1 jan a.s. 42 jaar en ik/wij gaan 12 jan op gesprek in het ZH voor IVF.

Ben benieuwd..

Geplaatst

Hoi Fien,

Welkom in het topic van de oudjes :-)

Spannend dat je gaat beginnen met IVF! Laat ons maar weten hoe het eerste gesprek is gegaan.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Nine, We hebben 3 ICSI behandelingen gehad. En nu 2 kinderen, als de laatste cryo's zich niet gaan ontwikkelen tot prachtige mooie baby's dan is het 'gewoon' klaar. We zijn heel blij met de 2 wondertjes en om nog volgende pogingen te gaan doen.....ik doe het niet meer. De pogingen waren goed op te brengen hoor, al is het intensief en als we het zagen zitten dan hadden we de volgende pogingen gewoon zelf betaald. Maar het is geloof ik goed zo. Ik zit echt niet te wachten op de volgende ICSI pogingen. Maar dat heeft ook met het feit te maken dat we zo blij dat we 2 kinderen van de drie pogingen gekregen hebben. Er vroeg 'iemand' mij heb je er vrede mee als het bij 2 blijft? Ja, op zich wel, al is het verlangen er wel. Dus in die zin is het afscheid nemen van een groter gezin, afscheid nemen van een kindje dat er niet meer komt.

Dus als er een kindje aan komt waaien dan is het van harte, harte, harte welkom!!!!!!!!

Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen....er liggen nog 2 pre-embryo's op ons te wachten!!!!!!Liefs joy1

Geplaatst

@Fien, welcome to the club! Heel spannend hoor je 1e IVF...weet nog hoe ik me voelde afgelopen oktober...Houd je ons op de hoogte?

Geplaatst

Hey Fien, welkom in ons forum. Heel veel succes met je 1e IVF, voor mij is dat ook nog maar kort geleden, oktober, dus ik begrijp goed hoe je je voelt. Als je wat wilt weten, vraag gerust, houd je je ons op de hoogte hoe het allemaal met je gaat?

Wat naar Caroline dat het niet gelukt is, moed houden hoor, hopelijk is 2010 voor ons allemaal een heel vruchtbaar jaar.

Sannie hoe gaat het met je in je wachtweken?

Mineut, heb jij mijn privé bericht wel gekregen over PKD? ik heb een lang verhaal gestuurd, maar vind het zelf niet meer terug. Zou het niet goed gegaan zijn met verzenden of zo?

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hai Nine,

Het is jouw dag weer vandaag....hoe is het gegaan? Heb je een hartje of misschien zelfs wel 2 zien kloppen? Hoe voel je je verder? Wat minder misselijk hoop ik?

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi Manouk, ik ben de hele dag straalmisselijk, maar ook straalgelukkig! Ik heb inderdaad vanmorgen een hartje zien kloppen en een begin van armpjes en beentjes gezien!

Ik was best nerveus, hoor, het is toch iedere keer weer spannend!

Nog even en dan ga jij ook weer beginnen! Er is echt goede hoop, he, voor ons oude besjes, we kunnen het nog steeds!

Liefs, Nine

Geplaatst

o wat gaf joh! Wat zullen jullie blij en gelukkig zijn. Ik houd daar ook aan vast hoor Nine, dat jij ook zwanger bent geraakt, dus bij mij zou het ook zo maar nog kunnen lukken, ook al ben ik 2 jaar ouder dan jij. Heb je geen zin om het van de daken te schreeuwen nu!?! Weten je vrienden en familie al dat je zwanger bent? Ik hoop dat je alleen maar leuke en lieve reacties krijgt.

Geniet van JOUW dag! Wat een super vooruitzicht voor jullie dit komende jaar!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Haha, Manouk, zoiets kan ik niet lang voor me houden... dus ik heb het al mondjesmaat van de daken geschreeuwd ;-)

Bovendien waren familie, een aantal goede vrienden en mijn baas ook, op de hoogste van de ICSI-procedure, dus die waren sowieso al erg benieuwd naar de uitslag.

Op naar een prachtig 2010, voor ons allemaal!

Fijne jaarwisseling!

Liefs, Nine

Geplaatst

Jij ook, en een super 2010 gewenst. Op dit moment weten maar weinig mensen dat we bezig zijn met IVF, maar ik weet wel zeker dat als het raak is, ik zeker mijn mond niet zou kunnen houden. Wat een feest zou het zijn als wij ook een kindje verwachten, maar....daar houd ik je wel van op de hoogte.

Veel plezier morgen!

En dat geldt natuurlijk voor allemaal: een gezond, gelukkig, gezellig, liefdevol en vruchbaar nieuw jaar

Liefs

Manouk

Geplaatst

Lieve allemaal,

op de valreep van 2010 wil ik iedereen bedanken die me in november gesteund heeft (je herkend jezelf vast :). Ik heb heel lang nagedacht en besloten om te stoppen met behandelen. Ook de cryo ga ik niet terug laten plaatsen. Ik ben zo depressief en hopeloos geweest van alle spanningen, dat wil ik geen tweede keer meemaken. Misschien slap maar ik vind m'n kinderloosheid "makkelijker" te dragen. Petje af voor alle heldinnen die doorgaan en ik hoop dat 2010 een vruchtbaar jaar gaat worden.

alle liefs van Juutje

Gast Anita Bekx
Geplaatst
Hallo allemaal, ik ben Manouk, 45 jaar. Sinds 3 jaar een nieuwe relatie. In 2008 werd ik zwanger, helaas eindigde dit in een miskraam. Nu, op aanraden van onze dokter, zijn we terecht gekomen in de IVF kliniek in Düsseldorf. Uit een test bleek dat ik, navenant mijn leeftijd, nog genoeg eicellen heb om een IVF poging te gaan proberen. Dus we gaan er voor.....Zijn er meer vrouwen rond mijn leeftijd die dit op latere leeftijd hebben gedaan of nu doen, en hoe zijn de ervaringen?

Groetjes

Manouk

Hoi Manouk, ik ben Anita 41 jaar en ben 25 december voor het eerst begonnen met het spuiten van Decapeptyl, zijn er sytomen door het spuiten van decapeptyl die normaal zijn door het gebruik.

Gast Anita Bekx
Geplaatst

Hoi ik ben Anita en ben 41 jaar, ik ben op 25 december begonnen met Decapeptyl, mijn vraag is krijg je bijwerkingen, die normaal zijn door gebruik van Decapeptyl.

Geplaatst

Hoi Anita

(Sorry dat ik hier ff inbreek)

Ik heb ook decapeptyl gebruikt en ik reageerde er heel heftig op.

Wekenlang knallende hoofdpijn (migraineachtig) en opvliegers.'s Nachts waren die het ergst, vanaf m'n middel droop het zweet letterlijk in straaltjes van m'n benen af.

Ik hoefde dat middel gelukkig niet meer te gebruiken, want het was echt een hel.

Maar er zijn er gelukkig ook genoeg die nergens last van hebben hoor!

Geplaatst

Hi Anita,

Welkom op dit topic van meiden rond de 40!

Zelf niet gebruikt (Synarel gebruikt om mijn cyclus stil te leggen), maar heb vaker op het forum gelezen dat sommigen er dus hoofdpijn van krijgen ja. Nu kreeg ik dit ook van de Synarel hoor.

Iedereen reageert verschillend; lees de bijsluiter in ieder geval goed.

Veel suc6 met je traject meis.

Geplaatst

Hoi Anita,

Bij mijn eerste ICSI heb ik een paar dagen hoofdpijn gehad, bij de tweede helemaal niets. Dus inderdaad moeilijk te voorspellen wat het gaat doen.

Hoe is het nu met je nu je een week bezig bent?

Caroline

Geplaatst

Hallo iedereen,

Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

Dat het maar een gezond, gelukkig en een vruchtbaar jaar voor ons mag worden :happy: !

wij zijn inmiddels net terug van vakantie heerlijk naar Thailand geweest was ook wel even nodig ook.

ik had 7 december mijn ongi moeten krijgen maar niks hoor uiteindelijk ben ik 22 dec ongi geworden ook weer lekker precies in de vakantie.

maar goed nu is het dus weer even afwachten tot mijn volgende ongi en dan maar hopen dat ik mag beginnen met ivf 2 nu met menopur i.p.v. gonal. ben benieuwd.

ik moet nog even bijlezen geloof ik.

@ josephine wat een gedoe zeg echt balen voor je meid heel veel sterkte.

liefs sabri

Geplaatst

@Sabri, welkom terug meis! Goed om te lezen dat je hebt genoten van jullie vakantie/reis... dus dat wordt waarschijnlijk pas februari dat je voor poging nummer 2 kan?

Geplaatst

Hello ladies,

Ik ga morgen maar weer bellen met de IVF afdeling...poging 2? Hoop het, want wil echt meteen door...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden