Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik wil graag met jullie mee schrijven over onze belevenissen, ik ben 39 en sinds 2007 bezig, 2008 een bbz gehad waarbij ze een eileider hebben verwijderd. Hierna 6 X IUI gedaan, nu eerste keer IVF. Ben nu 11 dagen decapeptyl aan het spuiten. Woensdag voor echo.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We zijn weer terug.....wat een rit elke keer, maar dat hebben we er wel voor over. De 4 fjes zijn weer een stuk gegroeid, 17,16,15 en 14 mm. Dus volgens de arts doen ze allemaal mee. Vanavond nog een keer Menopur en Cetrotide spuiten en morgenavond/nacht om twaalf uur de Pregnyl en dan lig ik as donderdag om elf uur plat voor de punctie!! Spannend weer. Temeer omdat we weer het chromosomenonderzoek laten doen. Als die goed is, dan is het aankomende zaterdag de TP. Oh meiden, ik vind het zo spannend, vooral ook hoe het onderzoek zal zijn dit keer. Er zitten aan beide zeiden 2 follikels, terwijl ik de vorige keer links helemaal niets had (aan de kant van de ergste verkleving) en nu zelfs 2. Wellicht heeft de osteopatie ook positief uitgepakt. Wat het ook is geweest, wij zijn heel blij met 4 follikels en hopen op een positief testresultaat. Helpen jullie duimen? 2010 zal toch een topjaar worden voor de Vissen? Ik hoop het!

Nine, hoe gaat het met je meiske? Hebben jullie al besloten of jullie het ook in Dld gaan proberen? Het zijn lieve mensen allemaal daar.

Shanna, ik ben heel benieuwd hoe je gesprek is geweest en of jullie ook de behandeling daar gaan doen.

Sannie, hoe is je IUI verlopen? En nu afwachten he.....Spannend joh, ik duim voor je hoor.

Caroline hoe gaat het met je? Houd je het wachten vol tot je weer mag beginnen?

Schattie, welkom op ons topic. Heel veel succes met je ivf behandeling. Spannend woensdag de echo. Houd je je ons op de hoogte?

Liefs

Manouk

Geplaatst

We zijn weer terug.....wat een rit elke keer, maar dat hebben we er wel voor over. De 4 fjes zijn weer een stuk gegroeid, 17,16,15 en 14 mm. Dus volgens de arts doen ze allemaal mee. Vanavond nog een keer Menopur en Cetrotide spuiten en morgenavond/nacht om twaalf uur de Pregnyl en dan lig ik as donderdag om elf uur plat voor de punctie!! Spannend weer. Temeer omdat we weer het chromosomenonderzoek laten doen. Als die goed is, dan is het aankomende zaterdag de TP. Oh meiden, ik vind het zo spannend, vooral ook hoe het onderzoek zal zijn dit keer. Er zitten aan beide zeiden 2 follikels, terwijl ik de vorige keer links helemaal niets had (aan de kant van de ergste verkleving) en nu zelfs 2. Wellicht heeft de osteopatie ook positief uitgepakt. Wat het ook is geweest, wij zijn heel blij met 4 follikels en hopen op een positief testresultaat. Helpen jullie duimen? 2010 zal toch een topjaar worden voor de Vissen? Ik hoop het!

Nine, hoe gaat het met je meiske? Hebben jullie al besloten of jullie het ook in Dld gaan proberen? Het zijn lieve mensen allemaal daar.

Shanna, ik ben heel benieuwd hoe je gesprek is geweest en of jullie ook de behandeling daar gaan doen.

Sannie, hoe is je IUI verlopen? En nu afwachten he.....Spannend joh, ik duim voor je hoor.

Caroline hoe gaat het met je? Houd je het wachten vol tot je weer mag beginnen?

Schattie, welkom op ons topic. Heel veel succes met je ivf behandeling. Spannend woensdag de echo. Houd je je ons op de hoogte?

Liefs

Manouk

Geplaatst

He Manouk... de 4 fjes, dat is wel grappig! Mooi dat ze lekker groeien, spannend, heel veel succes donderdag!!

Met mij gaat het nu goed, heb nog een tijdje allerlei klachtjes gehad en ik vind het wel even lekker rustig zo. Wilde eerst meteen door maar dit is wel beter. De tijd gaat toch zo snel...

Caroline

Geplaatst

He Manouk... de 4 fjes, dat is wel grappig! Mooi dat ze lekker groeien, spannend, heel veel succes donderdag!!

Met mij gaat het nu goed, heb nog een tijdje allerlei klachtjes gehad en ik vind het wel even lekker rustig zo. Wilde eerst meteen door maar dit is wel beter. De tijd gaat toch zo snel...

Caroline

Geplaatst

Gelukkig Caroline, dat je het fijn vind even een pauze te hebben, even bijkomen van alles en dan vol goede moed weer verder.

Ga even op zoek naar een hotelletje voor een paar nachten...Düsseldorf......

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Gelukkig Caroline, dat je het fijn vind even een pauze te hebben, even bijkomen van alles en dan vol goede moed weer verder.

Ga even op zoek naar een hotelletje voor een paar nachten...Düsseldorf......

Groetjes

Manouk

Geplaatst

@Manouk, ik help duimen. Goed nieuws zeg, moet toch goed komen zo!

Wij hebben de intake gehad en deze is goed verlopen, we gaan ICSI doen. Er is meteen bloedgeprikt en vanaf woensdag aan de anticonceptiepil. 8 februari terug voor de uitslag en uitgangsecho, de arts kon al aangeven dat we dan zeer waarschijnlijk 24-2 de punctie hebben. Het rijden viel nog wel mee voor ons, een uur en drie kwartier, alleen dat parkeren daar ramp zeg, gelukkig ging er iemand weg en konden we daar snel de auto neerzetten.

Groeten van Shanna

Geplaatst

@Manouk, ik help duimen. Goed nieuws zeg, moet toch goed komen zo!

Wij hebben de intake gehad en deze is goed verlopen, we gaan ICSI doen. Er is meteen bloedgeprikt en vanaf woensdag aan de anticonceptiepil. 8 februari terug voor de uitslag en uitgangsecho, de arts kon al aangeven dat we dan zeer waarschijnlijk 24-2 de punctie hebben. Het rijden viel nog wel mee voor ons, een uur en drie kwartier, alleen dat parkeren daar ramp zeg, gelukkig ging er iemand weg en konden we daar snel de auto neerzetten.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hi Schattie, welkom hier op dit topic. Tuurlijk mag je meeschrijven! Even een 'meteen-met-de-deur-in-huis-vallende vraag: hoe oud ben je als ik vragen mag? Gewoon benieuwd... 1e x IVF...tsja..spannend zeker..heel erg veel suc6 woensdag bij je echo...

Manouk, wat goed..allebei de eileieders die meedoen! En de 4 fjes vind ik geweldig gevonden! Voor de 2e keer een glimlach vandaag op mijn gezicht (de 1e x was het nieuws dat het zaad zo goed was :laugh:)..

Shanna, fijn om te lezen dat jullie een posi gesprek hebben gehad en je al ongeveer weet wat je te wachten staat. Suc6 met de start...

Ben benieuwd hoe Mineut het in Yorkshire heeft gehad...

Lief Nientje, zorg je een beetje goed voor jezelf?

Liefs,

San

Geplaatst

Hi Schattie, welkom hier op dit topic. Tuurlijk mag je meeschrijven! Even een 'meteen-met-de-deur-in-huis-vallende vraag: hoe oud ben je als ik vragen mag? Gewoon benieuwd... 1e x IVF...tsja..spannend zeker..heel erg veel suc6 woensdag bij je echo...

Manouk, wat goed..allebei de eileieders die meedoen! En de 4 fjes vind ik geweldig gevonden! Voor de 2e keer een glimlach vandaag op mijn gezicht (de 1e x was het nieuws dat het zaad zo goed was :laugh:)..

Shanna, fijn om te lezen dat jullie een posi gesprek hebben gehad en je al ongeveer weet wat je te wachten staat. Suc6 met de start...

Ben benieuwd hoe Mineut het in Yorkshire heeft gehad...

Lief Nientje, zorg je een beetje goed voor jezelf?

Liefs,

San

Geplaatst

Zie dat je je profielgegevens hebt aangepast Schattie; meteen een antwoord op mijn vraag gekregen :laugh:...

Geplaatst

Zie dat je je profielgegevens hebt aangepast Schattie; meteen een antwoord op mijn vraag gekregen :laugh:...

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Manouk en de andere meisjes dank voor de felicitaties, ik heb het ook heerlijk gehad in Yorkshire afgelopen weekend. Was heel fijn om er even uit te zijn en klaar voor ons gesprek gisteren in Brussel. Manouk 4 follikels hoera en hopelijk komen er een paar geweldige eitjes uit!!

Caroline jij ook nog een klein beetje geduld voordat je weer verder kan...pfff wat is al dat wachten op afspraken toch lastig.

Sorry even een ego berichtje over gisteren.

Bij ons tja wat kan ik zeggen...! Wij hebben gisteren te horen gekregen dat wij minder dan 1% kans hebben om alsnog met mijn eieren via ivf zwanger te raken en aangezien mijn leeftijd 43 dat er bijna 95% kans is dat er afwijkingen etc zijn...dus wij hebben alleen de eiceldonatie optie nog.

Nu hebben wij 22 maart een afspraak gemaakt in brussel met onze hopelijke eiceldonatrice....afhankelijk van haar testen etc. Lukt dat niet dan houdt het toch voor ons op denken wij. Dus ik moest even slikken en proberen weer positief te kijken hiernaar. De kans dan is 35% dat het lukt tja en dat is toch wel weer de moeite.

Sorry ik stap weer even uit moet ongelooflijk veel werk inhalen (en maar een lang weekend weggeweest) dus ik check deze week wel weer in met meer info en kan dan even bijlezen met jullie!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Manouk en de andere meisjes dank voor de felicitaties, ik heb het ook heerlijk gehad in Yorkshire afgelopen weekend. Was heel fijn om er even uit te zijn en klaar voor ons gesprek gisteren in Brussel. Manouk 4 follikels hoera en hopelijk komen er een paar geweldige eitjes uit!!

Caroline jij ook nog een klein beetje geduld voordat je weer verder kan...pfff wat is al dat wachten op afspraken toch lastig.

Sorry even een ego berichtje over gisteren.

Bij ons tja wat kan ik zeggen...! Wij hebben gisteren te horen gekregen dat wij minder dan 1% kans hebben om alsnog met mijn eieren via ivf zwanger te raken en aangezien mijn leeftijd 43 dat er bijna 95% kans is dat er afwijkingen etc zijn...dus wij hebben alleen de eiceldonatie optie nog.

Nu hebben wij 22 maart een afspraak gemaakt in brussel met onze hopelijke eiceldonatrice....afhankelijk van haar testen etc. Lukt dat niet dan houdt het toch voor ons op denken wij. Dus ik moest even slikken en proberen weer positief te kijken hiernaar. De kans dan is 35% dat het lukt tja en dat is toch wel weer de moeite.

Sorry ik stap weer even uit moet ongelooflijk veel werk inhalen (en maar een lang weekend weggeweest) dus ik check deze week wel weer in met meer info en kan dan even bijlezen met jullie!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

hoi meiden, sorry dat ik even inbreek maar ik wil graag iets vragen aan Elinorac: ik zie dat je bij je pogingen steeds meer dan 1 embryo had maar dat er maar 1 is teruggeplaatst, mag ik vragen waarom je er niet meer hebt laten terugplaatsen? en hoe komt het dat er bij zoveel bevruchtingen geen cryo's waren? Ik las je verhaal zo en ik vroeg me dat af.

Verder allemaal natuurlijk heel veel sterkte, geluk en succes toegewenst!

Geplaatst

hoi meiden, sorry dat ik even inbreek maar ik wil graag iets vragen aan Elinorac: ik zie dat je bij je pogingen steeds meer dan 1 embryo had maar dat er maar 1 is teruggeplaatst, mag ik vragen waarom je er niet meer hebt laten terugplaatsen? en hoe komt het dat er bij zoveel bevruchtingen geen cryo's waren? Ik las je verhaal zo en ik vroeg me dat af.

Verder allemaal natuurlijk heel veel sterkte, geluk en succes toegewenst!

Geplaatst

Hoi Sen,

Je mag altijd inbreken hoor! Grappig dat je dat wilt weten, ik zal het vertellen.

Toen we de intake hadden werd er gezegd dat we wel mochten kiezen voor 2 embryo's, maar dat er meer risico's verbonden zijn aan een tweelingzwangerschap, zeker op latere leeftijd (ben 40, toen nog 39 trouwens en nu al bijna 41). Mijn vriend wil liever geen tweeling, aangezien we al een dochter van 5 hebben. Juist om dat laatste vond ik het prima, had ook niet het idee dat het 2x zou mislukken natuurlijk.

Nu bij de laatste poging ga ik er zeker 2 terug laten plaatsen (als dat kan natuurlijk).

Wat betreft de cryo's: heel frustrerend, zeker de laatste keer waren de embryo's heel mooi zeiden ze bij de punctie, maar dan toch die brief dat er niks is ingevroren. Ik zit bij het EMC, op dit forum is al veel geschreven over het feit dat ze daar heel streng zijn met invriezen. Ik ben ook wel eens jaloers als ik lees dat meiden 5 cryo's of nog meer hebben... Maar ja, je doet er niks aan.

Dit is het verhaal Sen!

Caroline

Geplaatst

Hoi Sen,

Je mag altijd inbreken hoor! Grappig dat je dat wilt weten, ik zal het vertellen.

Toen we de intake hadden werd er gezegd dat we wel mochten kiezen voor 2 embryo's, maar dat er meer risico's verbonden zijn aan een tweelingzwangerschap, zeker op latere leeftijd (ben 40, toen nog 39 trouwens en nu al bijna 41). Mijn vriend wil liever geen tweeling, aangezien we al een dochter van 5 hebben. Juist om dat laatste vond ik het prima, had ook niet het idee dat het 2x zou mislukken natuurlijk.

Nu bij de laatste poging ga ik er zeker 2 terug laten plaatsen (als dat kan natuurlijk).

Wat betreft de cryo's: heel frustrerend, zeker de laatste keer waren de embryo's heel mooi zeiden ze bij de punctie, maar dan toch die brief dat er niks is ingevroren. Ik zit bij het EMC, op dit forum is al veel geschreven over het feit dat ze daar heel streng zijn met invriezen. Ik ben ook wel eens jaloers als ik lees dat meiden 5 cryo's of nog meer hebben... Maar ja, je doet er niks aan.

Dit is het verhaal Sen!

Caroline

Geplaatst

hoi Caroline, bedankt voor je uitleg. Nu begrijp ik hoe of wat. Ik wens je heel veel sterkte en succes met je behandelingen.

liefs

Sen

Geplaatst

hoi Caroline, bedankt voor je uitleg. Nu begrijp ik hoe of wat. Ik wens je heel veel sterkte en succes met je behandelingen.

liefs

Sen

Geplaatst

We zijn er klaar voor....koffertje staat gepakt, morgen een paar dagen er tussen uit. Leuk hotelletje geboekt buiten Düsseldorf, lekker rustig op het platteland haha. Düsseldorf zelf hebben we nu wel gezien, dus als er nog sneeuw mocht komen....de sneeuwboots staan ook al klaar.

Mineut wat een vreselijk verdrietig nieuws. Het is heel eerlijk van de arts om dit je te vertellen hoe heftig het ook is. Maar helaas hebben wij ouderen een hele kleine kans dat het gaat lukken. Mijn arts in Dld zegt daarentegen....je zult die ene procent maar zijn en daarom doen wij ook poollichaamdiagnostiek, zodat ze van te voren kunnen zien of het bevruchte eitje kans geeft op zwangerschap (dat zullen wij as vrijdag dan weer weten)

Ik kan je daarom ook heel goed begrijpen dat je jullie kans wilt vergroten en voor eiceldonatie gaan. Ik hoop voor jullie dat dat gaat lukken meiske!

Caroline, mijn arts plaatst bij mij er 3 in (mochten er zoveel goed zijn voor terugplaatsing uiteraard). Hij zegt dat er zo'n kleine kans is dat ze alle drie gaan ontwikkelen als je ouder bent. Lekker verwarrend als de ene arts zus en de ander zo zegt. Goed plan van je om de volgende poging toch 2 terug te plaatsen.

Shanna heel veel succes, fijn dat het een goed gesprek is geweest. Ja het parkeren daar is een ramp, maar er gaat zo regelmatig iemand weg dat het altijd wel lukt om je auto daar te zetten. Hebben jullie zo'n Umwelt sticker aangeschaft? Zo niet, denk er wel aan dat je niet overal in Düsseldorf mag rijden met oog op een boete. Je kunt die oa bij de ANWB opvragen en dan maakt het niet uit waar je rijdt met die sticker. We hadden er bij de eerste poging geen een, maar hebben de sticker nu maar wel gekocht ook omdat we ergens gaan overnachten. We zijn zondag weer terug, dus ik verdwijn even uit de lucht. Heel veel succes en sterkte allemaal.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi Manouk,

3 terugplaatsen durf ik niet zo goed... ik geloof ook niet dat ze dat doen in Rotterdam.

Slim om lekker een hotelletje te nemen, maak er een gezellige paar dagen van!! Heel veel succes en we horen wel van je!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden