Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Mineut

altijd fijn als we onderling info kunnen uitwisselen waar we elkaar mee kunnen helpen toch?!

Ik hoop voor je dat zij er aan meewerken, scheelt idd, veel rompslopmp.

Tese wil zeggen dat ze operatief weefsel uit de teelbal halen in de hoop daar bruikbare zaadcellen aan te treffen.

Gelukkig bleek het bij mijn man uiteindelijk niet nodig!!

Wij zijn inderdaad dolblij met de zwangerschap, en dat het nog eens een tweeling is zien wij echt als een extra cadeau /zegen! Zo mooi, alles is met een hoop kunst en vliegwerk gegaan en uiteindelijk verrast de natuur ons enorm...

Heel veel succes gewenst!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lieve Josephine,

Heb het net gelezen. Was gisteren niet online, want kon het ff niet aan allemaal (echt een jankdag gehad)....meid, ik vind het echt enorm kl*te voor je...Voel met je mee...sterkte meis!!!!

Liefs en knuffels,

San

Geplaatst

Lieve Josephine, Sannie, Juutje, het is zo soms zo moeilijk te verkroppen, deze teleurstellingen. Ik weet t, heb het 2e meegemaakt.

Allemaal een dikke knuffel,

Nine

Geplaatst

He Sannie,

Shit wat een ellende ik lees het net, wat erg. Meid kom op niet je hoofd laten zakken het komt allemaal goed even lekker uithuilen lekker balen en met goede moed beginnen aan je IUI. ik zal voor je duimen en aan je denken.

liefs Sabri

Geplaatst

Nine,

Van harte gefeliciteerd schijnbaar was ik niet zo wakker want ik zie net pas dat je zwanger bent oeps .

geniet er maar lekker van.

liefs sabri

Geplaatst

@ Juutje en Josephine wat een k...... nieuws zeg, heel veel sterkte en ik denk aan jullie. :hugg:een hele dikke knuffel

liefs Sabri

Geplaatst

Hallo lieve dames,

NINE: GEFELICITEERD, wat ben ik blij voor jou zeg, ZWANGER!!! Het is geweldig. Ik hoop dat je je goed voelt en dat je maar heel erg van je zwangerschap kan en mag genieten. Je geeft ons allemaal hoop, bij alle nare ervaringen van de anderen. Inmiddels heb ik wel gezien dat ik de oudste van het clubje op IVF moeders ben volgens mij en soms zakt de moed wel in mijn schoenen hoe vaak je leest dat het boven de 43 vaak niet meer lukt om zwanger te raken. Dus het is extra speciaal voor jou Nine dat het is gelukt.

In de afgelopen periode is er weer heel veel met jullie allemaal gebeurd. Ik heb het op de achtergrond wel gevolgd hoor.

Josephine, Juutje en Sannie wat ontzettend verdrietig, ik kan jullie gevoelens zo goed voorstellen.

Marion, hoe gaat het met je? Hoop dat je de moed hebt om nog een 4e poging te gaan doen.

Mijn schoonzusje heeft na 7 IUI en 2 IVF pogingen, toch nog een dochtertje gekregen en zij was destijds 41 jaar.

Sabri, ja heftig is het als je van een collega of vriendin hoort dat zij zwanger is, dan is het des te moeilijker voor je zelf omdat je het ook zo graag wilt. Heb zelf net te horen gekregen dat mijn ex vader wordt en dat is toch ook wel heftig, alhoewel ik het hem heel erg gun hoor.

Babeth, jij ook heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een rijkdom, zwanger van een tweeling. Ik las trouwens dat er bij jou tijdens de stimulatie en na tp steeds bloed is geprikt? Waarvoor doen ze dat? Bij mij werd dat niet gedaan, alleen maar om de paar dagen een echo. Hoe is dat bij de anderen gegaan?

Ik zit nog steeds in de pauze periode. Van mij hadden ze gelijk door kunnen gaan, maar ja, het is niet anders. Ergens hopen we nog dat het deze keer spontaan zou kunnen gebeuren, nog een paar dagen en dan weten we het, anders moet ik deze week bellen en wordt de nieuwe poging in januari gepland.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi Manouk,

Je bent niet oud! Laten we dat ff vooropstellen...ja in het kader van kinderen krijgen (eierstokjes enzo), maar hey.. ik word ook al snel 44 hoor...en je ziet het aan Nine...die is toch ook lekker zwanger...

En wie weet gebeurt het nu toch spontaan..you never know.. en als mijn IUI deze maand niet aanslaat gaan we gewoon gezellig saampjes in januari verder met IVF/ICSI...

Geplaatst

Sannie, Juutje en Josephine: van mij nog even een dikke knuffel!

Nine: gefeliciteerd, geniet ervan en je bent ons voorbeeld.

Wij zouden vandaag evt.afreizen naar Gent maar helaas werden we vanochtend gebeld dat ons eskimootje het ontdooien niet overleefd heeft en dat we niet hoefden te komen. Wel even slikken maar we hadden er toch wel rekening meegehouden. Zeker als je bedenkt dat maar 50% het haalt.

Nu alleen het dillemma. We hebben nu begin januari een gesprek in Gent omdat we er over denken om de hele volgende poging in Gent te doen. Dit ivm met de verzekering (een andere dan die we nu hebben) die alleen betaald als de hele poging in Gent gedaan wordt. Alleen hebben zij dus een wachtlijst en zouden we pas in maart poging 2 kunnen doen. Dit terwijl we in Rotterdam (met combi Gent of EMC R'dam) in januari met de 2e poging kunnen starten. Daarbij komt dat Gent met een lang protocol werkt in combi met de pil en ik mag de pil niet slikken dus dit zou dan ook eerst nog uitgezocht moeten worden. Kortom, het gaat alllemaal extra tijd kosten. Zelf denk ik eraan om poging 2 toch in Rotterdam te doen, dan evt. combi met EMC zodat de verzekering het wel betaald en dan voor poging 3 (indien nodig) naar Gent te gaan.

Hebben jullie misschien nog suggesties?

Geplaatst

Hoi Konijntje,

Ik doe de combi Maasstad met het EMC en het bevalt goed. Helaas ben ik de eerste keer niet zwanger geworden, maar de begeleiding enzo vond ik prima. Ben nu bijna aan de punctie van ICSI 2 toe, dus wellicht over een paar weken een succesverhaal met deze combi...

Caroline

Geplaatst

Hi meisjes,

Ik lees ook nog trouw mee hoor maar omdat ik ook in de wachtpauze zit (helaas) en pas in januari in brussel het gesprek heb.

Konijntje in Brussel zou dan ook pas de ivf in april zijn....dus daar zit ook een behoorlijke tijd tussen, het zal onze 3e poging worden. Tja als je moet wachten is het ook wel fijn ondanks dat de klok tikt om je lichaam een beetje rust te geven, het krijgt wel elke keer een opdonder met de hormonen.

Zoals ik van iedereen hoor raaden zij belgie aan, zeker als je wat ouder bent dus misschien wel een goed idee om poging 2 en 3 dan in belgie te doen aangezien zij daar verder zijn met technieken etc.

Nine jij bent mijn voorbeeld ik word ook 43 in januari en heb helaas oude eitjes dus wat heerlijk dat het bij jou gelukt is.

Sannie ik ga jou ook gewoon volgen hoor....ik duim dat het volgende keer gewoon goed gaat.

Ik ben zelf nu aan het uitzoeken van eicel donatie...weet iemand hier iets van? Ik heb een vriendinnetje die geen kinderen heeft, zij is 30 en wil mij eieren geven. Zij heeft geen vriend maar wil later nog wel kinderen, zij heeft hier geen moeite mee. Mag dit uberhaupt of moet het iemand zijn die klaar is met de kinderen?

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Lieve 40+ meisjes... ik vind het wel eng om jullie voorbeeld te zijn, hoor... ik durf pas echt "het goede voorbeeld" te geven als ik op de echo een hartje heb zien kloppen en als alle testen die ik wil laten doen in orde zijn...

Toch heb ik ook wel weer vertrouwen, ik heb een Duitse vriendin die op haar 45e zwanger werd van een gezond jongetje. En wat dacht je van de IVF-tweeling van die "rooie" (sorry, ben even haar naam kwijt) van Desperate Housewives, zij kreeg ze op haar 44e.

Het KAN. Dat moeten we allemaal voor ogen houden.

Liefs, Nine

Geplaatst

gisteren te hore gekregen dat ik vrjdag de punctie heb was ervoor niet zenuwachtig maar nu wel hopen maar dat vrijdag alles goed gaat en dan wachten dat is het nog het ergste wat er is vindt ik maar goed .

ben deze dagen druk zodat hets nel vrijdag is , jullie horen het van mij hoe het gegaan is

gr summer

Geplaatst

@ Mineut, volgens mij moet de donor een geen kinderwens hebben of zelf klaar zijn met kinderen. Een donor die nog geen kinderen heeft en deze zelf nog wel wil mag dus geen donor zijn. Tenminste hier in NL voor zover ik weet.

Geplaatst

@Summer, suc6 morgen meid... weet niet welke pijnbestrijding/'drugs' je krijgt toegediend, maar hoop op een spoedig verloop...en een mooi aantal eitjes..

@Josephine, meid..keep on going...komt goed...

@Mineut..suc6 met het verzamelen van alle info en hoop dat jullie snel wijzer worden en een beslissing kunnen nemen..

@Konijtje; ik kan geen beslissing voor je nemen. Ik weet wel dat als de keuze bij mij zou liggen ik voor de minste wachttijd ga. Mij gaat het niet altijd om het feit of je je goed voelt bij een zh, maar meer de behandeling...leeftijd speelt bij mij erg een rol...

Liefs,

San

Geplaatst

Hallo lieve dames,

hier weer even een berichtje van mij, ik had zo ongeveer zondag uiterlijk dinsdag mijn menstruatie moeten krijgen maar die is tot op heden nog niet aanwezig. Weet iemand of dit normaal is?

Ik ga ook even in de pauze stand ik ga maandag eerst lekker op vakantie en kom de 31e terug en dan in januari weer met frisse moed aan ivf 2 beginnen.

dus meiden hele fijne dagen gewenst geniet er van en hopelijk brengt 2010 ons allemaal een klein wondertje !

liefs Sabri

Geplaatst
gisteren te hore gekregen dat ik vrjdag de punctie heb was ervoor niet zenuwachtig maar nu wel hopen maar dat vrijdag alles goed gaat en dan wachten dat is het nog het ergste wat er is vindt ik maar goed .

ben deze dagen druk zodat hets nel vrijdag is , jullie horen het van mij hoe het gegaan is

gr summer

Als je dit leest is de punctie weer achter de rug en weet je al weer meer!!!!Spannend hoor. Succes met wat komen gaat. Joy1

Geplaatst

@Sabri, of het komt in alle heftigheid en dan gewoon 6 dagen lang (en niet 3 zoals normaal)..

@Summer, hoop dat alles goed is gegaan! Weet je al wanneer je tp hebt?

Liefs,

Sandra

Geplaatst

in totaal 10 eitjes maar we weten nog niet hoeveel er hopelijk dan bevricht zijn ik mag zondag ochtend bellen en dan de zondag of de maandag de tp

heb veel pijn in me buik en deze keer was het aanprikken echt afzien.

op naar zondag maar jullie horen het van me

gr summer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden