Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Verdorie Sannie, dus niet gelukt. Shit meid! Ik hoop dat je direct door mag. Wij zijn pas in febr. ingepland, wat ik helemaal niet verwacht had. Ik dacht ook direct door te kunnen. Helaas niet dus vanwege drukte, ivf-lab met de feestdagen dicht.

Sabri, welkom terug. Goh, die menstruatie heeft wel lang op zich laten wachten zeg.

Ja, wat een gedoe bij mij he? Ach, op dit moment ben ik heel relaxed. Ben al een tijdje hormoonvrij en drink op zijn tijd een heerlijk wijntje. De potentiele kinderkamer heb ik vandaag onder handen genomen. Ik geloof er niet meer in en ben nu in mijn hoofd al plannen aan het maken om het kamertje te restylen. Je moet wat, he?

Ik lees nu ook pas het berichtje van Juutje. Ik vind het helemaal geen slappe beslissing van je, sterker nog: ik vind het een reuzemoedige beslissing! Ik wens jullie samen alle geluk en plezier toe. Liefs, Josephine.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meisjes,

Voor jullie allemaal een heel gezond, vruchtbaar en gelukkig 2010. Dat wij allemaal maar heel snel uit de medische molen mogen stappen.

Nine wat een geweldig nieuws van je echo, wat zalig en wat zal jij een grote glimlach op je mond hebben!!! Gefeliciteerd!!

Manouk ik zal zo je berichtje gaan lezen, ik zie dat er een berichtje staat...ben benieuwd en alvast weer dank voor de uitleg.

Caroline en Sannie wat een rot bericht dat het niet gelukt is...2010 moet beter

Sabri tjonge jij hebt heel lang in spanning moeten wachten wat gemeen....maar op naar de volgende poging.

Anita, ik had ook decapetyl maar helemaal nul bijwerkingen, zolang je veel water drinkt gaat het goed qua hoofdpijn.

Juultje tjeetje wat een bericht, ik wou dat ik het kon zou een hoop verdriet en stress al gescheeld hebben. Het verbaasde mij wel dat je ook je cyro niet terug laat plaatsen in je natuurlijke cyclus maar zoals ik lees heb jij het wel heel zwaar gehad dus snap je ook heel goed hoor, erg dapper en sterk van jou!! Petje af ik zou er wat van kunnen leren.

Wij gaan 19 jan naar Brussel voor de 3e ivf poging om te praten of het zinvol is om het nog zelf een keer te doen of dat wij beter over kunnen stappen op eiceldonatie. Het is mij wat en weer die rotbeslissingen. Ik word de 15e 43 dus dat helpt ook niet...en je leeftijd tja daar kun je helaas niets aan doen.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Allereerst de beste wensen en hopen maar dat al onze wensen mogen uitkomen!

Ik ben Sidney en ook ik schaar me onder de oudjes ;-) Ben 40 jaar en gisteren naar het AMC geweest voor een echo om de eicelvoorraad te bekijken. Tevens bloed laten prikken voor de fsh bepaling. Mannetje heeft nu al twee keer zaad moeten inleveren en we krijgen 21 januari de uitslag van alle onderzoeken. (zowiezo heeft mijn man slecht zaad)

Kinderwens is er vanaf 1993......

In 1995 is mijn eerste zoon geboren na een zwangerschapsduur van 22 weken en is overleden.

In 1997 een miskraam na 10 weken

In 1999 is na een zwangerschapsduur van 32 weken mijn zoon geboren en hij is nu bijna 11 jaar. Gedurende de zwangerschap heb ik van week 12 tot en met week 32 op bed gelegen waarvan bijna 4 maanden in het AMC.

Nu is er weer die kinderwens maar nu met een nieuwe relatie. (nu 4 jaar samen)

Eerst drie jaar zelf "aangeklojood" ;-) maar dan uiteindelijk de stap gezet om hulp te krijgen..en nu dus de MMM in.

Door mijn AMC verleden (verlies baby, miskraam, vroeggeboorte) ben ik panisch voor ziekenhuizen. Gisteren tijdens de inwendige echo heb ik zowat mijn man's hand gebroken (fijnknijpen)

zit allemaal puur tussen de oren want zo'n echo stelt natuurlijk niets voor!

De echo zelf ging goed en er zitten eicellen.

Niet heel veel (want tja mevrouw u bent toch wel al 40!!!......alsof ik dat zelf al wel niet wist............) maar ze kunnen er wel wat mee. Het is nu alleen nog afwachten op de bloedwaardes.

Helpen jullie meehopen?

Groetjes,

Sidney

Geplaatst

Hoi Sidney,

Welkom hier en natuurlijk helpen we mee hopen!! Je hebt al het een en ander meegemaakt zeg!

Heel veel succes!!

Caroline

Geplaatst

hoi meiden

ik ga zodra ik nu ong. word beginnen met de synarel, en een dag later met de puregon 200ie

dit word na 4 iui,s , de eerste ivf behandeling!

ben heel erg benieuwd nartuurlijk net als ieder van jullie, maar zie dr ook best tegenop..

maar goed je verlegd steeds weer je grenzen he.

ik word bijna 40 dus vind t voor mezelf allemaal nog net kunnen, herkennen jullie dit gevoel?

ik heb 3 kinderen die zonder enige zwangerschaps problematiek, dit is dus voor mij sinds juli 2008 allemaal heel vreemd!

vroeger dacht ik er totaal niet overna en was ik "gewoon" zwanger...tja dat is nu dus wel even anders

zijn er hier verder nog vrouwen die ook eensdaags van start gaan?

wij lopen voor dit alles in rotterdam.

afijn laten we hopen dat dit jaar voor ons alles onze wens vervuld mag gaan worden!

gr m

Geplaatst

Hi Sidney... zooo..ook al heel wat achter de rug zeg! Jeetje...veel suc6 met het hele traject...

Hoi Gibelomo, zie dat je het topic hebt gevonden ;-).

Wanneer begint je cyclus (ongi)? Iig ook ontzettend veel suc6 enneh..we hebben hier een 43-jarige die nu zwanger is... dus 40 is helemaal niet oud ;-)

Geplaatst

Hey lieve dames,

Welkom Gibelomo en Sidney. Heel veel succes dit jaar met jullie behandelingen. Ik hoop dat het voor jullie een gelukkig jaar mag worden waarin ook jullie wens waarheid mag worden. En we hebben een 43 jarige in ons midden die zwanger is, dus dat geeft ons moed.

Sidney, jij hebt al heel veel achter de rug zeg, ik kan me je angstgevoelens wel voorstellen. Ik loop sinds deze week bij een osteopaat, wellicht een idee voor jou? http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/osteopathie_001.htm

Bij mij heeft de osteopaat verklevingen opgemerkt en die worden nu behandeld. Ook emoties, zoals miskraam of verlies worden in de organen opgeslagen, waardoor het bemoeilijkt wordt om zwanger te raken. Ik weet natuurlijk niet of het helpt, maar ik weet wel van degene die me naar deze man heeft gestuurd, dat er meerdere vrouwen na zijn behandeling zwanger zijn geraakt. Ik help je meehopen....jij andersom ook? Wanneer weet je meer (of je mag beginnen en wanneer etc?).

En ik mag ook weer beginnen!!! Gisteren zijn we naar Dld geweest. De cyste is verdwenen, dus ik moet nu stoppen met de pil en vanaf aankomende maandag mag ik weer menopur gaan spuiten. De eerste FM is gepland op 16 januari!!! Spannend! Hopelijk heb ik nu meer eitjes en is de uitslag nu wel positief. Helpen jullie duimen?

Liefs

Manouk

Geplaatst

Sabri, welkom thuis. Wat ontzettend jammer dat het niet is gelukt en dan ook nog eens je ongi veel later. Je hoopte vast al dat het positief was. Hopelijk hebben jullie wel lekker genoten van jullie vakantie en is dit nu een verse start van een nieuw begin. Even afwachten dus maar wanneer je weer mag beginnen.

Sannie, wat verdrietig dat het niet is gelukt. Je mag gelukkig al weer starten, en ik zie dat we bijna gelijk op gaan lopen. Maandag begin ik met Menopur en dan krijg ik de 16 de 1e FM. Spannend joh!

Veel liefs

Manouk

Geplaatst

Allereerst wil ik iedereen een roze 2010 toewensen.

Ben zelf 2 weken op vakantie geweest en zondagavond pas weer terug gekomen. Zit nu een beetje in de lappenmand, op vakantie al een griepaanval of iets dergelijks gehad en nu nog de nasleep.

Heb net even snel alles teruggelezen.

Nine, heel veel sterkte! Ik zag je onderschrift en ben even heel stil. Weet helaas hoe je je nu moet voelen en weet ook dat er op dit moment maar weinig woorden zijn om je te troosten.

Zag ook wat nieuwe namen voorbij komen, welkom iedereen hier!

En iedereen die gestart is of deze maand gaat starten: succes!

Wij moeten maandag naar Gent voor een gesprek. Zoals het er nu naar uitziet gaan we de 2e poging volledig in Gent doen. Dit omdat onze nieuwe verzekeraar een combi niet vergoed. Zij vergoeden wel de gehele behandeling in Gent dus dat was voor ons een reden om over te stappen. Het enige jammere is dat we nu waarschijnlijk pas in maart poging 2 kunnen starten maar het is niet anders. Tot die tijd proberen we het ook zelf nog maar. Verder wel goed nieuws, net voor onze vakantie excuus brief gehad van onze "oude" zorgverzekeraar waarin ze ons ook informeerden dat ze toch de volledige poging gingen betalen. (Dit was eerder geweigerd). We hadden dus net voor de kerst nog een meevaller van bijna 2000 euro.

Geplaatst

Hoi,

Ik lees al even mee en vind het lastig om mee te praten omdat er zoveel verschillende mensen hun verhaal vertellen, moet jullie eerst beter leren kennen.

Maar Manouk is voor mij goed te volgen ....

@Manouk Fijn om te lezen dat je weer mag starten met je tweede IVF poging. Wij moeten nog even wachten voor de intake, hopelijk is dan wel duidelijk of ik wel of niet zwanger ben, de 18e hebben we de intake en de 15e 16e heb ik mijn NOD maar dat kan ook later zijn omdat deze cyclus zonder hulp is geweest.

Jij vroeg in een eerder bericht of we al weten of het vergoedt wordt maar dat weten we pas als dr. Scholtes de machtiging aanvraagt voor ons, althans zo heeft onze gynaecoloog dat verteld, dus dat is nog afwachten. Hebben jullie de eerste poging wel vergoedt gekregen?

Zijn er ook nog meiden op dit forum voor wie het het eerste kindje wordt?

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Lieve Manouk, wat fijn dat je ook weer aan de Menopur mag! Grappig, lijkt wel of we aan de 'drugs' zijn...Ik wens je weer sterkte met gifmengen! Hoeveel mag je dit keer spuiten? Ik heb een verhoging naar 300 eenheden gekregen omdat mijn gyn de 4 eitjes toch wel wat weinig vond.

Ook voor mijn partner en mijzelf Shanna zou het onze eerste zijn. Dus beiden geen kinderen.

Wat fijn Konijntje dat je het toch nog vergoed krijgt. Dat is weer een prachtige opsteker. Enneh, veel sterkte met het weer beter worden meis.

Voor de anderen zoals Mineut, Josephine, Sabri en allen die ik even vergeten ben... ik ga ervoor! Ik ga zo de 3e spuit weer zetten...

Geplaatst

Hoi Sannie het zou voor ons beide ook de eerste worden, wij hebben elkaar pas laat leren kennen, daarvoor nooit iemand tegengekomen waarmee ik een serieuze relatie heb gehad (en mijn vriend ook niet), had de hoop op een kindje eerlijk gezegd een paar jaar geleden al opgegeven, nu weer opnieuw hoop gekregen alhoewel het maar niet wil lukken, we zijn vanaf september 2008 bezig met onze kinderwens.

Grappig hè die termen spuiten en slikken, doet me aan een televisieprogramma denken :happy8:

Geplaatst

Ja Shanna, we spuiten en slikken heel wat af :happy:; kan BNN 'een puntje aan zuigen' (nog zo lekkere dubbelzinnige..)

Anyway, hier een beetje hetzelfde verhaal. Ken mijn huidige partner sinds oktober 2008 en al snel heb ik het gesprek gestuurd op kindertjes. Mijn vorige partner wilde pertinent geen kinderen en de relaties daarvoor was er zelfs nooit sprake van (was er zelf ook toen niet zo mee bezig). En de tijd begon echt te dringen naar mijn gevoel. Heb voordat ik hem leerde kennen zelfs het BAM traject trachten in te gaan, maar een geschikte donor vinden was al een 'crime'.

Gelukkig wil mijn huidige ook heel graag een kleintje (want gezien mijn leeftijd zullen dat er helaas niet meer worden, of het moet een 2-ling zijn...) en zodoende, na maar niet op de natuurlijke wijze zwanger worden, toch maar eens naar een gyn gegaan. Toen bleek dat -naast dat ik natuurlijk wat oudere eitjes heb- zijn zaad niet optimaal is. Dus al snel was er sprake van IVF. Helaas de 1e mislukt, en nu dus nummer 2...

Geplaatst

Wat heerlijk dat je toch ook iemand gevonden hebt die ook de kinderwens met je deelt. Hopelijk is deze tweede poging raak en mogen jullie over negen maandje jullie wondertje in de armen houden, het zou toch super zijn, niet dan? :icon_smile:

Wij zijn nu drie jaar samen en vanaf sept. 2008 gestopt met de pil. Wij gaan maar een keer een poging doen in verband met mijn leeftijd, we hebben samen overlegd dat dit de grens is (al blijft het moeilijk en we hebben de grens ook al twee keer verlegd, vanwege de IUI en nu vanwege de kans op IVF in Dusseldorf). Het wordt voor ons extra spannend .... de laatste ronde, het is erop of eronder.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Tuurlijk mag je dat vragen. Mijn vriend heeft dat nog iets sterker dan ikzelf maar wij vinden 42/43 jaar de grens. We hebben er samen veel en vaak over gesproken en wanneer trek je de grens wanneer stop je met proberen om zwanger te worden, voor onszelf was 42 jaar de grens.

In eerste instantie hadden we afgesproken om het een jaar te proberen, toen we na een half jaar naar de huisarts gingen kregen we de doorverwijzing naar de gynaecoloog, die gaf meteen al aan dat we wel voor IUI in aanmerking komen maar gezien de leeftijd maar max. 6 pogingen, daar waren we toen blij mee en hebben september verlengd naar december. In december na de 6e poging hebben we een evaluatiegesprek gehad en zij gaf aan niets meer voor ons te kunnen doen maar dat we ook al hadden aangegeven na 6x te willen stoppen, maar ze kon nog wel een verwijzing naar de vruchtbaarheidskliniek in Dusseldorf doen, daar moesten we maar eens over nadenken, dat hadden we natuurlijk al gedaan, dus hebben ze meteen een afspraak voor ons gemaakt, ze zei nog wel dat ze wel verwacht had dat we toch nog voor IVF zouden gaan, wel hebben we samen afgesproken het bij 1x keer te houden, het is ook nog eens zeer emotioneel en brengt veel spanning met zich mee, en wij hebben het gevoel dat als het met een keer niet lukt het de tweede en derde keer ook niet gaat lukken, teveel teleurgesteld. Maar ja ik heb geen idee hoe ik me voel als het niet lukt, en toch ga twijfelen over een 2e keer, ligt er dan misschien ook aan hoe snel dat allemaal gaat.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Shanna, Onze 1e ivf/ICSI is niet gelukt. Onze kinderen zijn van de 2e en 3e poging.....

En.....3keer ivf kan natuurlijk normaal gesproken binnen een afgeronde tijd. Als je nu 42 bent.....dan kan je het ook afronden op je 42 toch?(Of 43e.) Ik wil je niet overhalen ,al klinkt het geloof ik wel zo....Maar je kunt het echt afronden binnen een bepaalde tijd. Ik snap je/het wel. Succes met de poging. Joy1

Geplaatst

Shanna, dank je voor je duidelijke antwoord.

Ik kan nu ook van alles gaan roepen maar ik denk inderdaad dat jullie het samen eens moeten zijn. Of dat nu voor 1x is of voor 3x. Het moet iets van jullie zijn.

Bij ons lag de grens bij mijn 44e verjaardag maar we hebben nu besloten dat we de grens bij de 3e poging leggen. Dus poging 3 plus eventuele cryo's is voor ons de grens. Dit kan dus voor mijn 44e verjaardag zijn maar gezien de wachttijden zal het vermoedelijke na mijn 44e verjaardag zijn. Voor iedereen is de afweging dus anders.

Alvast succes straks in DD

Geplaatst

Voor ons ook heel lastig hoor, want aan de ene kant willen we heel graag een kindje en aan de andere kant zijn we ook heel gelukkig met zijn tweetjes. Het gaat ook niet alleen om de leeftijd maar ook vanwege de stress die het allemaal iedere maand met zich meebrengt, iedere keer weer die teleurstelling. Ach lastig om onder woorden te brengen. We denken er allebei niet helemaal hetzelfde over, ik zou diep in mijn hart graag doorgaan, als het aan mijn vriend lag waren we niet eens voor IVF gegaan omdat we dan weer wat maanden verder zijn. Na er samen goed over gepraat te hebben, gaan we in ieder geval voor deze poging. Hopelijk komen we niet op het punt te staan dat we de beslissing definitief moeten maken en gaat de 1e poging gewoon lukken. Heel stiekum hoop ik dat ik nu misschien spontaan zwanger ben (zonder medische hulp) maar ja geloof er toch ook weer niet in (bij ons is bij beide geen reden gevonden waarom we niet zwanger zouden kunnen worden).

Lastig allemaal maar dat gevoel kennen we allemaal, en daarom vind ik het ook fijn om met anderen erover te schrijven, buiten ouders en broers/zussen weet verder niemand van onze wens af, verwachten het wsl. vanwege onze leeftijd ook niet meer.

@Konijntje jullie hebben de grens dus ook al verlegt?

@ Joy ik begrijp je heel goed hoor, natuurlijk is de kans er altijd, maar er zijn ook vrouwen die met 9x IVF zwanger worden, dat bedoel ik eigenlijk met de grens want als het na de derde keer niet gelukt is, dan een vierde keer? Bij de eerste keer IUI hadden we ook nog veel hoop, er was toch geen reden om niet zwanger te worden, na 6x met heel veel en goed zaad en soms wel vier eitjes toch niet gelukt. Ach ja ik vind het moeilijk en wat ik hierboven al schreef hopelijk komen we niet zover.

Ga gauw slapen, truste allemaal.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Shanna, wij hebben inderdaad onze grenzen al verlegd en dat had ik niet verwacht. Als je mij 1,5 terug gevraagd had of ik voor ivf zou gaan had ik heel zeker nee gezegd maar ik heb even de smaak geproefd van een zwangerschap en nu wil ik alles. Ik blijf hopen dat het hoe dan ook lukt of zelf of via ivf. En mocht het niet lukken na 3 pogingen dan weten we dat we er in elk geval alles aan gedaan hebben om een kindje te krijgen. Ik wil dan ook wel een definitieve oplossing (sterilisatie) om niet daarna nog elke maand tegen beter weten in te hopen en ook nog eens elke maand ouder te worden.

Wat betreft de belasting ben ik het wel met je eens. Ik vond het lichamelijk niet echt heel zwaar maar geestelijk wordt het steeds zwaarder. Ik ben wel blij dat wij inmiddels onze omgeving ingelicht hebben en er dus vrij over kunnen praten. Dit geeft zeker wat lucht maar dan nog moet je het samen doen.

Geplaatst

Shanna, Ik begrijp het ook wel. Bij ons is het ook allemaal wel heel voorspoeding verlopen zonder al te veel stress en toestanden. We hebben voor de IVF/ICSI pogingen ook geen toestanden, met alle respect, gehad. Alleen de gebruikelijke vooronderzoeken op zoek naar de reden van 'niet lukken', dat antwoord was zo definitief dat we alleen in aanmerking kwamen voor ICSI. En dat was het. Nu we bezig zijn voor cryo's, nu nog 2, merk ik wel dat we ontzettend veel geluk hebben gehad en dat die hoop nu met elke poging minder wordt. Het tempo ligt ook beduidend hoger, elke maand wordt aangegrepen om hupsakee weer verder te gaan. Ik heb het er even mee gehad. Ben blij dat we er nu bewust even wat maanden tussen laten. Het gaat je op deze manier behoorlijk beheersen. Dat moet misschien het gevoel benaderen wat je bedoeld? Joy1

ps. Even een aanvulling. Ik zat vanavond naar NOVA te kijken. Thema was IVF in Israel. Daar mogen personen tot en met 45 jaar doorgaan en op kosten van de staat onbeperkt!! Nou, Dat zijn nog eens onderwerpen!!

Geplaatst

Even wat anders, ik kwam dit artikel tegen op internet, het is van 4 janauri 2010 dus recent:

Het aantal tweelingen dat is geboren als gevolg van een ivf-behandeling lag in 2008 lager dan het jaar ervoor. Ook de kans op een geslaagde zwangerschap na een ivf-behandeling is in 2008 verder afgenomen, tot 23,3 procent.

Het hele artikel kun je nalezen op http://www.nrc.nl/binnenland/article2450252.ece/Minder_tweelingen_na_ivf

Groeten van Shanna

Geplaatst

Terwijl ik hier nog zit te wachten op mijn miskraam, zoek ik toch weer een lichtpunt om verder te gaan.

Ik was verdomme zo ver, een kloppend hartje shit shit shit.

Maandag Dusseldorf en Maasstad bellen.

Ik kan gewoon nog steeds niet opgeven... misschien tegen beter weten in...

x Nine

ps: Joy: Israel wil graag dat de bevolking groeit... dat is denk ik ook een reden waarom ze IVF (gratis!!) toestaan tot 45 jaar!

Geplaatst

Schiet niet op he... arme jij... Ik zit in het Maasstad en heb goeie ervaringen hiermee! Kan me zo goed voorstellen dat je nog niet wilt opgeven... je was zo dichtbij.

Caroline

Geplaatst

@Nine wat ontzettend K zeg voor jullie, vooral als je eenmaal het hartje hebt gehoord, heel veel sterkte de komende tijd. Wel goed van je dat je alweer positief bent en er toch nog een keer voor wilt gaan. Wij gaan IVF in Dusseldorf doen, onze gynaecoloog was daar heel erg over te spreken, zij kent die arts nog uit haar studietijd, hij is heel erg gedreven in zijn werk, hoor daar ook goede verhalen over.

Groeten van Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden