Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mirjan,

Succes vanmorgen met bloedprikken en de echo.

groetjes Diane

Geplaatst

Hallo dames

Mirjan, ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat!!!

Ik ben vandaag voor de 2de bloedprik geweest, HCG was nu 600 en op 28-10 120

In eerste instantie schrok ik omdat er dan niet per 48uur een verdubbeling is geweest.

Onze arts (in NL) was helemaal niet verontrust en gewoon optimistisch omdat er een mooie duidelijke stijgende lijn is.

Ik moet nog wel de waarden aan Brussel doorsturen, wie weet moet ik nog een keer laten prikken...

Tevens is de eerste echo gepland voor vrijdag 13-11-09

(nu al kijken was echt te vroeg, te grote kans dat er bijna niets te zien is)

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Meiske74, ik zou me geen zorgen maken. Als er een stijgende lijn in je waardes zit zal het toch wel goed zijn. Ik heb zelf nooit een bloedtest gedaan dus heb geen idee hoe het met mijn waardes was. Op naar de 13 naar een goede echo!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Nou, dat was me de ochtend weer wel...

Vanmorgen 8.15 in ziekenhuis, eerst bloed prikken. om 10.30 de echo: ik ben echt zwanger! Ik ben de waarde vergeten, maar in het bloed was mijn HCG gestegen ten opzichte van afgelopen vrijdag, dus ook goed.

Met de echo was een 'zwangerschapsring' te zien en een vruchtzakje. Verder niet veel van te maken, maar het is ook maar 5 mm klein!

Het baarmoederslijmvlies is ook prima, goed dik etc. Als ze niet zag dat ik vloeide, vertelde ze, zag het er allemaal perfect uit!

Verder is mijn wondergezwel wel wat gegroeid, en er zat een grote zak met bloed omheen, waarschijnlijk ontstaan met de punctie.

Ik had gelukkig de aardige arts, en de 'hoofdarts' kwam ook nog even kijken. Hij vond het ook niet verontrustend.

Waar het bloeden dus vandaan komt, weten ze niet. Daar is geen enkele verklaring voor. Wel moet ik extra rustig aan doen, uitkijken met traplopen, stofzuigen, tillen en dat soort dingen. En als ik meer pijn krijg, meer ga vloeien of het gewoon niet vertrouw, moet ik meteen bellen.

11-11 heb ik de volgende echo....

Ik voel me nu een beetje raar en heel moe. Zou het dan toch???? Het is natuurlijk hartstikke pril, maar ik heb niet meer of minder kans dan een ander, zeg maar!!

Mijn lijf houdt de spanning er wel in he????

Bedankt voor jullie belangstelling en reacties!!

@Meiske: spannend hoor, maar als de arts positief is, dan ziet het er toch goed uit!! Op naar de echo!!

Geplaatst

Dat is goed nieuws Mirjan!

Alles oke in de buik, ze zagen niets verontrustends, dus het is echt zo!

Kan me voorstellen dat je nog onzeker bent, maar gelukkig is de volgende echo alweer volgende week!

Nu rustig aan doen!

PS Wat bedoel je met de laatste zin: het voelt allemaal........

Geplaatst

PS Wat bedoel je met de laatste zin: het voelt allemaal........

Geen idee ;-) ik heb het al weggehaald...maar het voelt allemaal spannend, dat wel!!

Geplaatst

Mirjan wat een geweldig nieuws! Een weekje geleden stond je er nog heel anders voor ;-)

@meiske74.... is een keurige stijging, niets om je zorgen om te maken.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi dames

Mirjan, van harte gefeliciteerd!! super gewoon , hier had jij absoluut niet meer op gerekend natuurlijk! op naar de volgende echo....de eerste echo was zeker al een hele ervaring???

Ik had me voorgenomen om "gewoon" te gaan genieten maar valt tegen...

Zojuist een terugkoppeling gehad van Brussel, met de waarde van 600 (HCG) zit ik aan de onderkant van de curve..zij willen daarom a.s. maandag 09-11-09 een nieuwe bloedafname + een echo (voor de zekerheid)

Ik probeer me niet druk te maken maar omdat ze in het Maxima in Veldhoven tevreden waren maar toch..ik ben zeker niet gerustgesteld

Op naar onze eerste echo + 3de bloedafname

liefs

Meiske74

Geplaatst

He bah meiske74! Dat is akelig zeg.... ik snap wel dat je onzeker wordt en tot maandag is nog best lang. Als je het echt niet vol kan houden, dan gewoon via de huisarts vrijdag laten prikken?? Misschien niet helemaal jouw stijl, maar toch.. maandag is een eind weg als je er niet gerust op bent.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Meiske74, Idd zeer vervelend nu weer die onzekerheid .. En ik vind de tip van Pieneke erg goed klinken! Op deze onzekerheid zit je natuurlijk niet te wachten nu!

Ik zal voor je duimen!

Geplaatst

Hoi dames

bedankt voor jullie lieve reacties, ik hou het in gedachte om extra bloed te laten prikken, van de andere kant probeer ik me ook voor ogen te houden dat bij een groot gedeelte van de ivf-ers helemaal geen blosdgeprikt wordt...zij wachten het ook gewoon af.

Ik had nog op Freya gekeken en daar vallen we gewoon binnen de normen...

Tot nu even gebaals en me druk gemaakt, ik ga vanaf nu proberen om alleen nog maar positief te blijven..

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hee Meiske74,

Goedzo! Probeer die instelling maar vast te houden. En lukt dat niet zoals je graag zou willen, kun je altijd nog actie richting de huisarts of ZH ondernemen. Volgens mij zijn de marges rondom het hele hcg-gebeuren vrij ruim! Daarnaast verdubbelen de waarden tussen de 48-72 uren.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Meiske74, lastig zeg, die onzekerheid, maar volgens mij moet het goed zitten hoor, als de artsen in Ned. positief zijn.

Na mijn 1e ivf heb ik helemaal geen bloed hoeven prikken, ik mocht testen op 07-12-07, tp was 23-11-07, en toen ik belde en zei dat ik een positieve test had mocht ik op 17-12-07 komen voor een echo, niks geen bloedprikken, gek eigenlijk he? Ik lees ook dat veel meiden voor ze thuis testen al bloed moeten prikken, dat dat allemaal zo anders is per ziekenhuis verbaasd me weleens.

Maar goed, heel veel succes in iedergeval de 9e!

Kunnen het er ook nog 2 zijn, toch?

Liefs Marielle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden