Ga naar inhoud

Start 2de icsi kort protocol

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hei!, Bij mij werden er ook weinig gevonden bij de eerste FM. Aan 1 kant eentje en aan de andere kant drie en eentje die toen al te groot was. Maar uiteindelijk op dag 14 had ik er 9 waaruit 8 eitjes kwamen en weer 7 bevruchtingen. Volgens mij lig je eigenlijk goed op schema. Er is mij verteld dat je met het korte protocol minder eitjes hebt maar wel betere kwaliteit en met het lange meer eitjes maar mindere kwaliteit dus dat dit uiteindelijk hetzelfde resultaat heeft.Ik ben 35 en kreeg 200 IE puregon.

ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt in jouw situatie. Succes in ieder geval!!!

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey meiske ik heb een vraagje aan je.

Ik heb nu sinds dagen alweer wat roodverlies en nu dat ik normaal ongesteld moest worden , ook krampen en weer roodverlies.

Heb jij dit ook gehad?

karen zei wel dat dit kon maar vroeg het me toch af

xxxx

Geplaatst

Hallo dames,

bedankt voor jullie reacties, die geven me weer moed!!!

Ik heb vandaag brussel besproken en de begeleidster gaf aan dat dit helemaal geen vreemde score is voor het aantal dagen dat ik bezig ben, even afwachten of er nog bij gaan komen en als er bij gaan komen of die snel en goed genoeg mee gaan doen.

Ik vroeg haar nog wat zijn als minimum hanteren en dat is 2.

tevens liet ze mij ook weten dat het totaal niets zegt over mijn voorraad eicellen omdat het aantal wat steeds bij een nieuwe cyclus klaar komt te liggen voor het rijpen nogal kan fluctueren....

Ik ben weer gerust gesteld en helemaal nu ik ook jullie reacties gelezen heb.

Arzu even als antwoord op jouw vraag: ik heb geen last gehad van tussentijds bloedverlies maar ik heb het wel vaker gehoord.

Mocht je niet gerust zijn, even met je counseler contact opnemen hoor!

de monitoring had overigens gisteren verzuimd om mij te bellen met nieuwe instructies.. ikk baalde wel en werd wat ongerust uiteraard. Om 21.00 uur besloot ik om toch gewoon dezelfde hoeveelheid te spuiten als zij voor de eerste 6 dagen opgegeven hadden.

Vandaag kreeg ik per email bericht ik had er goed aangedaan om door te spuiten,vandaag bellen ze mij alsnog.

meiden, ik hou jullie op de hoogte!!!

Liefs

Meiske74

Geplaatst

hallo meiden

vandaag heb ik wederom met Brussel contact gehad, vandaag t/m donderdag moet ik 225 per dag spuiten, vrijdag weer een echo + bloedafname en naar verwachting zal de pu. zondag of maandag de 12de zijn...

ik had tevens nog aangekaart of ik me ongerust moest maken maar dat was inderdaad niet zo, Brussel stelt wel een minimum en dat is 2 maar ze lieten me weten dat de huidige score heel normaal is voor 6 dagen stimuleren met 225 en inderdaad, dat het kan zijn dat er straks toch nog meer zijn...

pfff tis wat he die onzekerheid.

liefs

meiske74

Geplaatst

net ff de bijsluiter gelezen en daar staat dus idd in dat het vaak kan baarmoederlijke bloedingen"regels"dus het is idd iets normaals schijnbaar.

Geplaatst

Goh, ik had eigenlijk ook geen idee wat normaal is voor een fm! Weet wel dat er bij een enorm verschil was tussen de vrijdag en de maandag erop. Vrijdag zag ik niet veel en was het klein, maandag bleef ik maar schrijven. Maar het aantal follikels zegt nog niks over het uiteindelijke aantal eitjes, toch?

Tsja, het hoeft er uiteindelijk ook maar 1-tje te zijn die bevrucht raakt en goed innestelt...!

Aafke

Geplaatst

Hoi dames

Ik heb vandaag mijn 2de fm gehad en verwacht dat de TP inderdaad zondag is (ik moet nog de reactie van Brussel afwachten)

bijd 1ste FM werden 5 follikels gezien en nu waren het er 10 maar de laatste 5 zijn eigenlijk 10mm of kleiner

de andere 5 zijn behoorlijk: 2 van 22mm, 1 van 18, 1 van 17 en 1 van 15mm

Het BMS was 10.

De persoon die de echo deed verwacht wel dat door de menopur die nog in mijn lijf zit en de pregnyl die gespoten moet worden enkele follikels nog verder door zullen groeien.

Ik stond zelf wel te kijken van die 2 knoeperds van 22mm.... bij de eerste Icsi werd de pu gepland toen de grootste 18 mm was.. nu maar hopen dat er niets voorstijdig begint te springen!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

wat goed meiske dat er zoveel waren bijgekomen.

Erg spannend hoor en idd dat ze maar niet mogen springen.

Stomme vraag misschien maar houd de suprefact dit niet tegen?

Het word nu wel erg spannend voor je hoor

xxx

Geplaatst

Hoi Meiske,

Bij mij werd gezegd dat als ze zo groot zijn, ze waarschijnlijk niet meer meedoen omdat ze inderdaad springen, maar... dat de kleinere zeker nog meegroeien, dus dat heft elkaar op. Je kan niks anders doen dan afwachten (zoals altijd). Wel lekker als je de punctie op zondag hebt, ik had 'm op zaterdag en het was zo lekker rustig in het ziekenhuis, er heerste een hele ontspannen sfeer en er lag ook niemand anders op de kamer waar ik moest wachten ervoor en erna, zodat mijn vriend en vriendin die ons gebracht had lekker konden kletsen. Ik hoop dat mijn volgende punctie weer in het weekend valt!

Succes!

Caroline

Geplaatst

Hey meiske,

fijn dat je de punctie nu in zicht hebt! Ik duim voor je dat er niets springt en dat er maar veel mooie itjes uitkomen!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Meiske, ik denk niet dat de eitjes eerder springen hoor. Die Suprefact houdt dat toch tegen? (ik neem tenminste aan dat dat dezelfde werking heeft als Decapeptyl)

Ik had 2 dagen voor de punctie 4 follikels boven de 20 (waarvan 2 van 23).

Maar mooi dat er nu al meer follikels te zien waren he! En bij de punctie verschijnen er misschien nog wel wat surprise-eieren.

Misschien dus vanavond al de Pregnyl? Ben benieuwd!

Groetjes

Geplaatst

Hoi hoi

vanmiddag heeft Brussel gebeld, inderdaad, de pu is zondag om 12.15 uur

vanavond om 00.15 moet ik de pregnyl gaan spuiten en morgenvroeg starten met Utrogestan.

Arzu en Marli, de Suprefact onderdrukt idd. het eea. maar daar moest ik na het telefoontje mee stoppen.

Blij dat deze datum nu staat, ik kijk er echt naar uit.

Marli ik was vergeten te reageren op jouw vraag mbt. de acupunctuur, die van mij doet ook veel het gebied van vruchtbaarheid maar ook andere "kwalen".

Op de dag van de tp zal hij mij ook behandelen en in de wachtweken ook, dan wordt het daarna afgebouwd zeg maar.

Maar gewoon doen waar je je lekker bij voelt hoor!

Caroline ik hoop dat ze het houden hoor

Ik laat jullie weten hoe het gegaan is!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Gaan we gewoon van uit! En anders zijn er nog wel een paar andere groeiers... Lekker relaxed op zondag, ook niet zo druk op de weg, moet je ver, waar woon je eigenlijk? (Als je dat al hebt gemeld, sorry).

Caroline

Geplaatst

Hoi Meiske,

Heel veel succes zondag!! Een hele mooie score hoor! Komt vast allemaal goed, ik zal voor je duimen!

Ik heb vanmiddag ook een echo gehad en ik had 8 follikels.

Ik heb maandagochtend de punctie om 08:30 uur.

Maar wat ik mij afvroeg, ik moet pas 3 dagen na de punctie met Utrogestan beginnen, weet jij waarom het bij jou anders is? Hoeveel Pregnyl moet je spuiten, 5000 of 10000?

Nogmaals succes met de punctie!!

Liefs Syl

Geplaatst

caroline

thanks !!

het is voor ons ongeveer 1.5 uur rijden (vanaf eindhoven)

Is goed te doen hoor en inderdaad, zal wel rustig op de weg zijn..

groetjes

meiske74

Geplaatst

hai Syllie

kllinkt prime die 8 stuks! en maandag de punctie,spannend he!

Ik moet vanavond om 00.15 uur 10.000 pregnyl spuiten en morgenvroeg starten met Utrogestan (3x 200mg per dag)

Tsja waarom, dat is het protocol in Brussel, was ook bij de eerste poging en ook bij de cryo-poging.

Alleen bij de cryo poging ( was geheel in eigen cyclus) toen spoot ik 1x 5000 pregnyl.

jij ook alvast heel veel succes gewenst!!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Syllie, goed hoor, 8 follikels. Soms verschijnen er bij de punctie ook nog wat surprise-eieren. Vanavond de Pregnyl zetten natuurlijk. Heel veel succes gewenst!!

Ik voel me wel goed. Heb wel af en toe hoofdpijn en dat heb ik ook vaak als mijn menstruatie nadert.... Van de Utrogestan ben ik 's avonds wel vermoeid, ik lig steeds vroeg in bed!

O ja Syllie, ik moest ook pas de avond na de TP beginnen met de Utrogestan. Ieder ziekenhuis heeft zijn eigen protocol hiervoor. Ook voor de dosis.

En ik moest 5.000 Pregnyl spuiten, 35 uur voor de punctie.

Meiske, jij moet dus ook een behoorlijk ritje maken voor de punctie en de TP. Wij gaan naar Gent, dat is voor ons 1 uur en een kwartier rijden. Vergelijkbaar dus. Moet je voor de uitslag ook naar Brussel of kun je in Nederland bloed laten prikken?

De Pregnyl zit er bij jou al in. Nogmaals veel succes!

Geplaatst

Hoi meiske,

Bedankt!

Ja, het zal ook wel overal weer anders zijn, in ieder geval heel veel succes morgen en ik zal voor je duimen dat alles goed zal verlopen!

Hey Marli, jij ook heel veel succes in je wachtweken, zwaar he?!

Vervelend die hoofdpijn, dat had ik ook maar ik kreeg het van die Utrogestan. Nou lekker vroeg onder de wol doet wonderen!

Nogmaals succes he meiden!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi hoi

de pregnyl zit er weer in ja haha, de menopur spuiten is geen probleem maar die pregnyl is echt vervelend!

Voor ons is het naar Brussel 1.15 a 1.30 uur, goed te doen hoor, zeker op zondag!

Alle bloedafnames kan ik in Veldhoven laten doen en de echo's ook, dat is wel prettig.

Vadaag effe alles wegwassen en nog even het huis poetsen zodat ik het na de pu. zeker wat rustig aan kan dien.

Vorige keer kreeg ik de 2de dag na de pu echt flinke buikpijn die met rust weer over ging.

gek idee weer dat we eind deze maand weten hoe we er voor staan...

meiden, we gaan ervoor!!!!

liefs

Meisk74

Geplaatst

Dag Meiske,

Jij hebt ooit eens iets liefs naar mij geschreven op een ander forum, wil je bij deze heel veel succes wensen, morgen bij de punctie!!

Ik hoop dat het soepel en snel zal gaan en dat er mooie emmies komen.

Zet m op!

XNine

Geplaatst

Meiske, je leest dit vast niet meer vanochtend, maar wil ff laten weten dat ik aan je denk. Heel veel succes!! Ik duim voor veel bruikbare eitjes!

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden