Ga naar inhoud

Vruchtbaarheidsbehandelingen i/h buitenland


Sen

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ja, dat lijkt mij ook...

 

Weet je ook wat je daarvoor extra moet betalen... want die behandeling wordt niet gedekt door het ziekenfonds.

 

In Duitsland moet je die behandeling nl. ook contant afrekenen. Voor de rest krijg je een nota die je kunt declareren bij het ziekenfonds.

 

Ik zou het ook wel willen proberen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vond ik dus ook en wie weet heeft het succes. Hoop doet leven.

 

 

 

Nee, met assisted hatching heeft niemand ervaring in mijn omgeving.

 

 

 

Ik heb 1 ICSI poging gehad, zonder resultaat. Afgelopen zondag ben ik begonnen met het prikken van decapeptyl voor poging 2, maar het kan zijn dat dat afgebroken moet worden. Weet ik vandaag meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afbreken!?!? Oh jeee... wat rot, dit hele proces geeft al zoveel spanning om er dan halverwege weer mee te moeten stoppen is K^@^@&TE!

 

Zelf heb ik er ook veeeeel te vaak mee te maken gehad... Maar nog even afwachten dus...duim voor je!

 

 

 

In mijn omgeving heeft 1 het gedaan in Duitsland... die was bij poging 1 gelijk zwanger (had 2 teruggeplaatst en 1 heeft gehecht..en kreeg een dochter), nu is ze bezig voor de volgende... en die poging is dus mislukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suze: bij ons werd juist gezegd in het Maasstad dat bij vrouwen boven de 40 aantoonbaar is dat Assisted Hatching wel degelijk net het extra duwtje kan geven. Dat is voor ons ook de enige reden dat wij naar Gent gaan. Tja, artsen in NL zullen al gauw iets roepen als het hier in NL niet kan, mag of wat dan ook. Het lijkt me toch niet dat ze zowel in Duitsland als in Nederland een techniek toepassen die geen effect heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat denk ik ook... alleen er zijn helemaal geen testresultaten waaruit echt blijkt dat er meer slaagt.

 

Ik ben zelf ook meer van het principe...baat het niet, dan schaadt het ook niet... en dat zou voor mij wel reden zijn om het te proberen.

 

Ivm met ECD zijn wij toch aangewezen op Belgie, maar de behandelend arts is in NL. De keuze is dus aan ons, wij kunnen het gewoon vragen in Belgie, ga er ook zeker navraag naar doen als we daar weer zijn. De prijs houdt me ook niet tegen...dus wat dat betreft ga ik er echt goed over nadenken...

 

Ik snap alleen niet, waarom het bij vrouwen boven de 40 hogere resultaten zou geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afbreken!?!? Oh jeee... wat rot, dit hele proces geeft al zoveel spanning om er dan halverwege weer mee te moeten stoppen is K^@^@&TE!

 

Zelf heb ik er ook veeeeel te vaak mee te maken gehad... Maar nog even afwachten dus...duim voor je!

 

 

 

In mijn omgeving heeft 1 het gedaan in Duitsland... die was bij poging 1 gelijk zwanger (had 2 teruggeplaatst en 1 heeft gehecht..en kreeg een dochter), nu is ze bezig voor de volgende... en die poging is dus mislukt.

 

 

 

Vandaag contact gehad met het VU en we hoeven niet af te breken :icon_bounce: Opluchting...

 

 

 

Bedoel je met dat 1 in je omgeving assisted hatching gedaan of poging in Duitsland an sich?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat denk ik ook... alleen er zijn helemaal geen testresultaten waaruit echt blijkt dat er meer slaagt.

 

Ik ben zelf ook meer van het principe...baat het niet, dan schaadt het ook niet... en dat zou voor mij wel reden zijn om het te proberen.

 

Ivm met ECD zijn wij toch aangewezen op Belgie, maar de behandelend arts is in NL. De keuze is dus aan ons, wij kunnen het gewoon vragen in Belgie, ga er ook zeker navraag naar doen als we daar weer zijn. De prijs houdt me ook niet tegen...dus wat dat betreft ga ik er echt goed over nadenken...

 

Ik snap alleen niet, waarom het bij vrouwen boven de 40 hogere resultaten zou geven..

 

 

 

Je hebt helemaal gelijk....ik ben ook van het principe baat het niet dan schaadt het niet. En zeer zeker reden dus om te proberen.

 

 

 

WAt is ECD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga even een hele bizarre vraag stellen....weet iemand iets over ivf/icsi in...Korea??? Mijn vriend is koreaans en zijn ouders zijn op het moment hier. Mijn schoonvader vertelde dat hij heeft geinformeerd bij wat de beste kliniek in Seoul zou zijn en dat ze daar slagingspercentages hebben van 80%. Dat zal ongetwijfeld na meerdere pogingen zijn enzo, maar het zette me wel aan het denken. Na wat googlen krijg ik de indruk dat de technieken, met name de labtechnieken, daar wel degelijk verder zijn. Maar ja....naar Korea??! Het schijnt dat veel amerikanen daar ook heen gaan voor ivf, ook omdat het er goedkoper is dan in de vs.

 

 

 

Wat betreft assisted hatching. In het EMC geven ze ook aan dat ze het niet doen en niet gaan doen omdat het niet bewezen werkt. Maar ik denk precies zoals hier ook gezegd wordt: misschien niet voor de grote massa, maar juist wél voor die groep waarbij ook mooie embryo's niet blijven zitten. Het irriteert me behoorlijk dat ze in dat soort dingen in Nederland zo star zijn. Als het niet voor de grootste groep werkt, werkt het helemaal niet. Als je zelf buiten de massa valt is het jouw schuld en wordt er niet naar een andere oplossing gezocht. Zelfs in medisch opzicht mag je niet afwijken van het gemiddelde. Bleeeghhh...

 

 

 

Wel interessant dat het Maasstad samenwerkt met Gent....zou voor ons een goed optie kunnen zijn. Dichter bij dan korea :misc_expressions-wh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Dit is het antwoord vanuit Spanje als ik vraag waarom er zoveel verschil zit in slagingspercentage...

 

 

 

Dear Mrs,

 

 

 

I inform you that the success rates for an IVF with donor eggs are 61% for a positive beta test 14 days after the embryo transfer and 55% for a clinical pregnancy (where at least one embryo with heart activity can be visualized, confirmed with an ultrasound 5 weeks after the transfer).

 

 

 

I do not know what criteria they follow in Holland to state their success rates, since there are many different factors to consider establishing such rates.

 

 

 

What I can tell you is that our yearly accumulated rate for 2007 was of 56% for a beta 14 and a 50% for a clinical pregnancy. Our rate for last month in concrete was of 62%, although another month can be lower than that.

 

 

 

It is very complicated to give you an absolute answer.

 

 

 

Niet echt een antwoord waardoor je weet waaraan het ligt dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit iets gelezen over ivf/icsi in Korea. Maar als het slagingspercentage daar een stuk hoger ligt dan zou het naar mijn idee iets zijn om in het achterhoofd te houden. En al helemaal als je in Korea ook familie hebt wonen. Hoe lang zou je daar moeten verblijven voor een poging? En wat kost de behandeling daar?

 

 

 

Als je leest dat de slagingspercentages in andere landen tussen de 50%-80% liggen en in NL 'slechts' 25% dan vind ik het verschil vrij groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

I inform you that the success rates for an IVF with donor eggs are 61% for a positive beta test 14 days after the embryo transfer and 55% for a clinical pregnancy

 

 

 

deze percentages betreffen dus eiceldonatie, logisch dat ze dan hoger zijn. Een eiceldonor heeft gemiddeld goede kwaliteit eitjes, anders zou ze geen donor zijn. Representatiever zou zijn het slagingspercentage ivf op zich.. dus met eigen eitjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even wat info die ik heb ontvangen van UZ Brussel

 

 

 

Onderzoeken en bloeduitslagen zijn geldig voor 1 jaar. De bloedafname voor de infectie onderzoeken is 6 maanden geldig. Uiteraard, indien een behandeling mogelijk is in ons Centrum, zal er tijdens behandeling bloed afnames en echografieën moeten uitgevoerd worden ter monitoring van uw behandelingscyclus.

 

 

In ons Centrum is een behandeling mogelijk indien een FSH waarde (van dag 3 van de cyclus) niet hoger ligt dan 10 maximum 12. De leeftijdsgrens om een IVF-ICSI te doen bedraagt 43 jaar.

 

 

Momenteel hebben we een wachtttijd voor de eerste vrije afspraken tot januari 2010. We hopen dat deze agenda's zullen geopend worden in de loop van volgende week.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar in Nederland is dat 25% per poging he... Na drie pogingen is het ongeveer 50% dus na vijf pogingen kan het zomaar 80% zijn. Het is maar net wat je comuniceert. En als ze in Korea / Japan echt veel beter zijn met cryo's, tja...dat beinvloedt de kansen natuurlijk óók.

 

En ze plaatsen daar nog vaak meerdere embryo's terug, zelfs drie. Dat is iets wat ik zelf niet eens zou willen, ook al zou het de kansen iets vergroten.

 

Ook werd er op de blog aangegeven dat de kliniek een percentage had genoemd van rond de 42%, in de VS roepen ze vaak dat ze een 90% slagingskans hebben. Maar daar dringen ze snel aan op het gebruik van donoreicellen en ja, dan gaan de percentages dus óók omhoog. Kortom: die percentages kun je niet vergelijken.

 

 

 

Op een blog van een jaar geleden las ik dat een ivf behandeling in Korea ongeveer 1500-2000 euro kost. Dat betaal je dan wel contant. In de VS schijnt het gewoon 5x (!!!) zo duur te zijn, dat is echt onbetaalbaar.

 

 

 

Voor een volledige behandeling zouden we trouwens drie maanden daar moeten zijn, lijkt me een beetje onhaalbaar met werk enzo. Maar toch ga ik er meer over uitzoeken, je verlegt elke keer je grenzen weer dus misschien moeten we dat maar eens letterlijk gaan doen als poging vier hier ook niks wordt. Naar Korea willen we komend jaar tóch om mijn schoonouders op te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of erachter zien te komen hoe de slagingspercentages worden vastgesteld. Maar dat is naar mijn idee zoveel uitzoekwerk dat ik persoonlijk die energie ergens anders in zou steken. Het blijven immers percentages. En die geven natuurlijk geen garantie.

 

 

 

Je hebt helemaal gelijk Henne. Je verlegt je grenzen steeds verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suze,

 

 

 

Sorry voor mijn late antwoord! Bij was het de eerste keer al raak, waar wij dus erg blij mee waren. Uiteraard omdat we papi's worden en ook voor het geld want een tweede poging hadden we waarschijnlijk niet op kunnen brengen! Ik denk dat heel veel stellen best naar het buitenland zouden willen maar het geldprobleem het niet toelaat.

 

Onze ervaring in de eugin kliniek was uitstekend, proffesionele dokters. Wij konden gelijk beginnen met de behandeling en hadden geen wachttijd. Binnen 14 dagen was ik klaar met de behandeling en het is mij allemaal 100% meegevallen, het is allemaal zo snel gegaan, nu nog steeds voor ons een wonder dat we zo snel zwanger zijn geraakt! Ik geef je wat informatie over de kliniek mocht je interesses hebben. Ze spreken er alle talen dus dat is geen probleem. Het telefoonnummer is (0034)933221122 en email-adres: www.eugin.net. Je kan dan een informatie formulier invullen en dan kan je gelijk lezen wat het allemaal gaat kosten (prijs ofgave of hoe noem je dat). Ik hoop dat je wat heb aan deze informatie en de reden waarom hier meer slagingspercentages zijn zou ik ook niet weten, andere medicijnen, ICSI....punctie onder algemene verdoving.....in zou et niet weten. Heel veel sterkte met alles.

 

 

 

Groetjes van Dinky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jeetje wat een verschillen zeg. Weet je of de bedragen inclusief of exclusief de medicijnen zijn? Dat kan namelijk nogal wisselen per persoon. Misschien dat het daarom bij Gent en Brussel van-tot bedragen zijn? Rotterdam (EMC) is trouwens 2600 ex. medicijnen. Dus dat komt wel ongeveer overeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden