Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee hoor, Utrogestan is Progesteron geen HCG. Je kunt alleen van Pregnyl een positieve test krijgen (tot 12 dagen na het testen, ik heb het nagevraagd).

Plaats even een fotootje... Kunnen we even beoordelen.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Wow, wat een hoog zwanger-gehalte hier ineens! Gefeliciteerd allemaal!Ik was het echt helemaal zat. Dus ik dacht: weet je, ik test gewoon. Dan issie negatief en dan ga ik weer door met mn leven. Dus ik heb vanmiddag getest (dus niet keurig vanmorgen). Met een beetje fantasie denk ik toch echt dat ik een vaag streepje zie. De controle-streep is ook keurig knal, zoals het hoort.En dan nu de vraag... komt dat misschien door de utrogestan? Dat is toch een ander hormoon? De pregnyl zou ik gezien de halfwaardetijd inmiddels wel kwijt moeten zijn...Of zou ik echt serieus de komende dagen donkerder kunnen testen?Of is een test gewoon niet altijd even wit als ie negatief is?Lieve help... je kunt ook overal over twijfelen :-D
Welke dag heb je tp gehad eb heb je nu wel of geen pregnyl gespoten?
Geplaatst

Nou, op de foto kan ik het zelf eigenlijk ook niet zien.... :-)

[ATTACH=CONFIG]5079[/ATTACH]

Wat mij enigszins hoop geeft, is dat ik gistermorgen een testje had gedaan (maar eigenlijk ongezien had weggegooid, want het had toch geen zin) en die is beslist hartstikke wit. Er zit nog net geen deuk in, zo wit. Dat is de bovenste.

En ik heb er vanmiddag nog maar een tweede testje achteraan gegooid, voor het geval die eerste niet zo goed gelukt was (de onderste twee dus). Maar die is precies hetzelfde. Dus... morgenochtend weer proberen (dit was natuurlijk 's middags)? Of overmorgen?

Ja, ik heb 5000 eenh Pregnyl gespoten op 24 januari. Dat is dus 12 dagen geleden (vanavond dan).

Geplaatst

Wat mij enigszins hoop geeft, is dat ik gistermorgen een testje had gedaan (maar eigenlijk ongezien had weggegooid, want het had toch geen zin) en die is beslist hartstikke wit. Er zit nog net geen deuk in, zo wit. Dat is de bovenste.

En ik heb er vanmiddag nog maar een tweede testje achteraan gegooid, voor het geval die eerste niet zo goed gelukt was (de onderste twee dus). Maar die is precies hetzelfde. Dus... morgenochtend weer proberen (dit was natuurlijk 's middags)? Of overmorgen?

Ja, ik heb 5000 eenh Pregnyl gespoten op 24 januari. Dat is dus 12 dagen geleden (vanavond dan).

Ja hoor, ik zie streepjes, volgens mij heb je je antwoord of er wel of geen innesteling is geweest! Heb je op 29 de TP gehad en is het nu WD 7 (10 DPO)? Dan kunnen we je feliciteren met de innesteling en beginnen met duimen dat het blijft zitten! Ik zou maar een beetje rustig aan doen! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Ik ben wel benieuwd welke tests het zijn en of je de lichte streepjes al binnen de afleestijd zag (hoewel dat laatste niet zo heel veel hoeft uit te maken). Gewoon nieuwsgierigheid. De kans dat het nog van de Pregnyl is, is vrijwel nihil. Je hebt 'maar' 5000 gespoten. En je hebt nadien niet extra hoeven spuiten toch?

Geplaatst

Ik zie ze hoor.

Als ik jou was zoek even testje van kruidvat doen, 2 voor 5 ik denk dat je daar een duidelijker streepje op gaat krijgen.

Deze dipsticks worden aangeprezen met extra gevoelig maar ze zijn echt niet zo gevoelig.

Ik had op 14 dagen na pregnyl een duidelijk kv testje en een positieve digitale test.

Voorzichtig gefeliciteerd.

Geplaatst
Ha meiden. Vandaag een mooie dag want ik heb positief getest! (wd 7)

Ben nog wel een beetje afwachtend want had wel in nov (cryo's) een mk maar ben super blij!!!

[ATTACH=CONFIG]5077[/ATTACH]

Gefeliciteerd!

Geplaatst

Alle dames gefeliciteerd!! Hopelijk blijft het zitten en op na de 40 weken.

Ik heb ook vandaag een hele witte test!

Morgen maar weer doen!

Geplaatst
Nou, op de foto kan ik het zelf eigenlijk ook niet zien.... :-)[ATTACH=CONFIG]5079[/ATTACH]Wat mij enigszins hoop geeft, is dat ik gistermorgen een testje had gedaan (maar eigenlijk ongezien had weggegooid, want het had toch geen zin) en die is beslist hartstikke wit. Er zit nog net geen deuk in, zo wit. Dat is de bovenste.En ik heb er vanmiddag nog maar een tweede testje achteraan gegooid, voor het geval die eerste niet zo goed gelukt was (de onderste twee dus). Maar die is precies hetzelfde. Dus... morgenochtend weer proberen (dit was natuurlijk 's middags)? Of overmorgen?Ja, ik heb 5000 eenh Pregnyl gespoten op 24 januari. Dat is dus 12 dagen geleden (vanavond dan).
Op zich zou ik denken dat je zwanger bent . Gezien je foto's daar is een streep op te Zien!Gr. Emm
Geplaatst

Heej Aurora, zie ik hier dat je toch aan het testen geslagen bent?!

En dat ziet er niet slecht uit toch? Ik hoop dat dit je weer een beetje hoop geeft! Nu volhouden, vasthouden, erin geloven, positieve energie sturen en afwachten......spannend!

@ mamainlove: gefeliciteerd!

@ remmir: hopelijk voor jou morgen iets meer kleur..

Geplaatst

Hallo lieve dames,

Ik ben pas nieuw hier, heb al wel meegelezen in verschillende topics, maar was nog niet echt in staat te reageren. Ik heb met heel veel interesse dit topic gevolgd. Ik mag officieel pas 7 februari testen. Maar vooral de testen van Floortje :gekruiste vingers 4hebben me toch overgehaald eerder te testen, hahaha! Nu even het volgende en hoop dat jullie mij kunnen helpen, mijn testen zijn positief, alleeeeen heb ik net wat bruin bloedverlies. Is dit heel erg zorgwekkend? Het is m'n 1e poging IVF, tp van 1 verse emmy.

Verder wil ik iedereen (ken de namen nog niet uit m'n hoofd, maar ga m'n best doen :)) heel veel steun en succes wensen in hun eigen traject!

En iedereen die positief getest heeft, gefeliciteerd!

Veel liefs M

Geplaatst

Mil, bruin is niet erg! Rood en krampen is minder, maar zelfs dan is het 50/50 (heeft mijn gynaecoloog gegarandeerd al werd het bij mij toen wel een miskraam, ik hoorde bij de verkeerde helft :-) Pas als je baarmoedermond open staat is het een slecht teken. Dat kunnen ze voelen als ze je even onderzoeken. Je kan hcg prikken en herhalen, dan zie je of het verder stijgt. Allerlei mogelijkheden dus om na te gaan of het mis is/gaat of niet. Maar bruin hoeft niets te betekenen en voor nu kunnen ze niks doen. Eigenlijk moet je dus afwachten, hoe vreselijk dat ook is! Doe gewoon rustig aan en kijk even aan of het met twee of drie dagen stopt, dan is het vrijwel zeker innesteling. En als je twijfelt of je onzeker voelt, gewoon het ziekenhuis bellen!!!

Geplaatst

Hoe betrouwbaar zijn die vage streepjes op mijn test eigenlijk? Wil niet alvast te hoopvol worden, maar ook liever niet ieder dag testen... :-)Ik zag nog voorzichtig positief nieuws langskomen... Fijn hoor, al dir geluksvogels hier!

Geplaatst

Ik zou gewoon morgen nog eens testen. Dan heb je 1 dag overgeslagen en zal ie duidelijker moeten zijn.

Ik test daarom ook om de dag omdat ik ander zo ongerust kan worden als het streepje niet donkerder wordt..

Geplaatst
Hoe betrouwbaar zijn die vage streepjes op mijn test eigenlijk? Wil niet alvast te hoopvol worden, maar ook liever niet ieder dag testen... :-)Ik zag nog voorzichtig positief nieuws langskomen... Fijn hoor, al dir geluksvogels hier!

Tja Aurora....wat is betrouwbaar? Een streepje geeft aan dat er hcg is, maar kan je niet garanderen dat het voldoende is (en toeneemt) voor een goede doorgaande zwangerschap. Van alles zwangerschappen die ontstaan schijnt 60% mis te gaan voordat je officieel overtijd bent, dat is best veel. Maar de meeste vrouwen merken dat dan dus niet eens. Met vroegtesten neem je daarom wel een emotioneel risico, omdat je het wél weet. Maar feit is gewoon dát er iets gebeurt en er een goede kans is dat het een mooie zwangerschap is en blijft.

Wat betreft bloedverlies en bruinverlies. Het hoeft niks te betekenen, ik heb bij alledrie mijn zwangerschappen bruinverlies gehad, de eerste ging met twaalf weken wel mis maar dat had daar niks mee te maken. Deze ronde...nou ja zie mijn ticker ;-) (overigens ook helder rood bloed gehad) Maar bij de tweede zwangerschap bleek het bruinverlies te komen door een bbz. Ik wil nooit graag een party pooper zijn, maar mijn ervaring is gewoon dat het ook zonder helderrood verlies en/of krampen niet goed kan gaan. Maar dus ook dat het met bruinverlies/bloedverlies wel goed kan gaan. Ook hier is het helaas: afwachten... Lekker frustrerend hè :-)

Meisen, hou je taai allemaal. De wachtweken zijn erg, maar eenmaal,positief getest wordt het alleen maar erger!

Geplaatst

Tja.. Zo pril 'zwanger zijn' is geen garantie dat het ook blijft nee. Ik vroeg me alleen af of dat streepje daar ook ten onrechte kan staan :-) Zo overduidelijk is het nou ook weet niet! Tja, dit testgebeuren is nieuw voor me, da's duidelijk :-D

Geplaatst

Mijn overtuiging is van niet Aurora, die test reageert alleen op hcg, dus is er hcg :-) Er zijn wel verhalen over indroogstreepjes, die heb ik nog nooit gezien. Weet wel uit een oude test, geloof bij Kass.a, dat er een merk test is waarbij ook het mannelijke panellid zwanger bleek :-) eens kijken of ik dat nog terug kan vinden. Was trouwens vooral testen op gebruikgemaakt ed, niet op hoe snel die testen reageren, maar een zwangere man is natuurlijk wel overtuigend vals positief haha

Geplaatst

Hmmm, niet meer echt terug te vinden, Kass.a site is inmiddels vernieuwd. Vind wel dit verslagje:

Op zaterdag 14 maart 2009 heeft Vara Kassa ook een onderzoek gedaan. Deze test is enige tijd geleden afgenomen en kan daarom wellicht niet meer goed vergeleken worden met nu. Toch geven wij hierbij een korte samenvatting.

Het testpanel bestond uit 7 zwangere vrouwen, 1 niet-zwangere vrouw en 1 man. De dames (en heer) hebben een potje urine gevuld en daarna wachtend op de uitslag commentaar gegeven over de verschillende testjes. Volgens de aanwezige verloskundige zijn de testjes van 97% tot 99% betrouwbaar. Wil je 100% zekerheid hebben dan is het raadzaam om een bloedtest in het ziekenhuis af te leggen.

De uitslag van de test is opgemaakt op basis van verschillende elementen. Hoe werkt het? Klopt de uitslag? Hoe ziet de test eruit? Geeft het een duidelijk resultaat? Opvallend is dat de digitale test van Clearblue er laag scoort.

Opvallend verder dat de huismerk testen beduidend beter scoren van de merk testen van Predictor en Clearblue.

Ook de Sensitest zwangerschapstest scoort laag.

De Romed testen tenslotte worden helemaal afgeraden, daar testen zelfs mannen positief mee…

Deze Romed testen worden inmiddels (uiteraard zou je bijna zeggen) niet meer verkocht.

Natuurlijk zijn er de laatste jaren ook andere testen bijgekomen die vergelijkbaar zijn in uitvoering en prijs aan de huismerk testen. Kwalitatief scoren de nieuw op de markt gekomen testen vaak nog beter in latere onafhankelijke onderzoeken.

Kanttekening: het waren allemaal vrouwen die al overduidelijk zwanger waren, sommigen al heel ver zelfs. Wij weten hier op dit forum ;-) dat bijv de KV test bij een heel hoog hcg weer afhaakt (vandaar nooit te lang blijven testen!) dus echt een goede test is het niet geweest, maar wel grappig.

Geplaatst

Iedereen thanx voor de geruststellende woorden, dat doet me goed. Zal blij zijn als het morgen is... :)

@Mama in love: thanx en jij ook gefeliciteerd!

@Aurora: ik stuur ook alle positieve energie naar jou!

@Suzan 76: Gefeliciteerd!

@Henne: vandaag is het de grote dag zie ik, hoe voel je je? :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden