Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• 1 jaar later...
Gast mymyselfand1
Geplaatst
Kijk Remmir, dit is nog eens een topic voor ons ;-) x
Whaaahaaaa floortje toch! Je hebt echt het Vroege-Test-Syndroom te pakken :D :D
Geplaatst

Wow floor!!! En dit bestaat al zolang en je ziet het nu pas????

Ik ga het eens even lezen.. kijken waar de omslag was van pregnyl naar zwangerschap!! WD 6?

Kijk Remmir, dit is nog eens een topic voor ons ;-) x
Geplaatst

Nee, natuurlijk niet! Ik open het altijd in een apart venster, maar vond het wel een mooie gelegenheid om dit topic naar boven te halen! Vroegtesten is nogal uit momenteel, dus ik heb in het verleden al zo nu en dan wat belerende vingertjes voorbij zien komen, maar er is dus een hele 'underground scène' met vroegtesters (sommigen nu zelfs hoogzwanger, ik noem geen namen :-) Omdat de reacties nu mild tot positief lijken, vind ik het wel een mooi moment om het vroegtesten te herintroduceren! Wat een baldadige ondeugd ben ik toch :-)

Geplaatst

Haha, Henne - Queen vroegtester herself - is klaar met koekjesbakken en herkent ineens dit topic :-)) Tja, daarom vraag ik ook alles over vroegtesten aan jou Henne, je was 'vroeger' (bijna) net zo'n fanaat als ik :-)

Geplaatst
Wow floor!!! En dit bestaat al zolang en je ziet het nu pas????

Ik ga het eens even lezen.. kijken waar de omslag was van pregnyl naar zwangerschap!! WD 6?

Ja, volgens mij voor het eerst rond wd 6 (een uitzondering wd 5, maar dat was een tweeling). Rond wd 7/8 is gebruikelijker. Mijn ervaring is dat als het na wd 10 niet positief is, het vaak niet oké is, maar ook daar zijn wel enkele uitzonderingen op. Ik houd het op wd 5 tot 10, dus hoer barst morgen de hel los ;-) Ben maar blij dat ik met mijn kkleine naar de psz moet, anders zijn voor 12 uur mijn 16 nieuwe tests waarschijnlijk al op!! Haha, grapje hoor (voordat me psychische hulp wordt aangeboden).

Geplaatst

Haha ja vroegtesten is uit hè, kan ik me ook wel voorstellen. Veel meiden zijn toch teleurgesteld geraakt want je moet je natuurlijk wél goed realiseren dat positief testen voor je nod nog makkelijk mis kan gaan. Makkelijker dan als je wacht tot veertien dagen na een tp. Een streep is een streep gaat bij vroegtesten gewoon echt niet altijd op. Alleen ik wílde juist altijd graag weten of er iets mis was gegaan of dat er niets geweest was :-)

Geplaatst

Met wachtdagen moet je trouwens wel altijd even goed kijken hoor. Ik heb terugplaatsingen gehad op dag twee en drie na de punctie en met een cryo een keer een vijf dagen oude. Als je begint te tellen op de dag van de tp kom me dan wel telkens anders uit. Ik kijk zelf altijd liever naar dpo (days last ovulation) zoals ze dat in belgie ook doen. Vind wachtdag zoveel altijd er verwarrend.

Geplaatst
Haha ja vroegtesten is uit hè, kan ik me ook wel voorstellen. Veel meiden zijn toch teleurgesteld geraakt want je moet je natuurlijk wél goed realiseren dat positief testen voor je nod nog makkelijk mis kan gaan. Makkelijker dan als je wacht tot veertien dagen na een tp. Een streep is een streep gaat bij vroegtesten gewoon echt niet altijd op. Alleen ik wílde juist altijd graag weten of er iets mis was gegaan of dat er niets geweest was :-)

Precies!!!! Dat zeg ik dus ook altijd! Ik wil het graag weten als er iets is geweest.... Maar nee, garantie tot het volgende plasje ;-)

Geplaatst
Met wachtdagen moet je trouwens wel altijd even goed kijken hoor. Ik heb terugplaatsingen gehad op dag twee en drie na de punctie en met een cryo een keer een vijf dagen oude. Als je begint te tellen op de dag van de tp kom me dan wel telkens anders uit. Ik kijk zelf altijd liever naar dpo (days last ovulation) zoals ze dat in belgie ook doen. Vind wachtdag zoveel altijd er verwarrend.

Weer eens, maar hier heeft iedereen het over WD en omdat de meeste verse 3 dagen zijn en de meeste cryo's 5, komt het niet zo heel vaak aan de orde. Maar ik kijk sinds Meiske het mij heeft uitgelegd met angst en beven uit naar 10 DPO (vrijdag dus...)

Geplaatst

Da's nog lang...vrijdag.... Vind het trouwens wel typisch dat bij jouw de testen donkerder lijken met (in theorie) minder geconcentreerde urine later op de ochtend!

Geplaatst

Interessant deze topic. Hier gaan nog wel heel wat uurtjes leestijd in zitten! Leuk!! En henne jij komt er ook regelmatig in voor ;-) Vroege tester!!!

Geplaatst

Haha, ja, zie je Remmir, Henne kon er ook wat van! Maar het is natuurlijk wat Henne zegt, het gaat vaak nog mis in de tweede week, dus dan is de teleurstelling groot. Maar ja, bij mij gin het niet mis in de tweede week, maar ná de felicitaties van het ziekenhuis... Dus: ik test lekker door ;-)

Geplaatst

Dames, als aanvulling op dit langlopende topic!

Ik heb 10000 Pregnyl gespoten. Voor gevoelige tests wordt aangeraden een marge van 10-12 dagen aan te houden. Meestal is de Pregnyl dus wel na 10 dagen weg, maar als je helemaal zeker wilt zijn moet je 12 dagen aanhouden. Of gewoon iedere dag testen en kijken of het streepje donkerder wordt ;-))) Je bent ene vroegtester, of je bent het niet ;-)

WD 8, 11 DPO, 13 dagen na Pregnyl: een dikke streep op de KV 2x5 (zouden ze toch verschillende fases van verkleuring hebben Henne?) en CB digitaal positief. Ik voelde vanochtend 'prik, prik, prik' in mijn borsten, dus ik geloof dat het geen Pregnyl is en dat het begin er echt is.

Maar even terug:

WD 7, 10 DPO CB indicator 'zwanger 1-2' en vage streep KV 2x5

WD 6, 9 DPO, vage streep KV 2x5 die al iets donkerder werd

WD 5, 8 DPO, streepjes werden in ieder geval niet lichter, dus werd al een beetje onrustig....

Kortom: maar weer duidelijk dat het mogelijk is al behoorlijk vroeg vast te stellen of er een innesteling is!

LET OP: mijn ervaring is dat KV 2x5 de gevoeligste is en het snelst (hele) lichte streepjes geeft als er een beetje hcg is. Maar, mijn ervaring is ook dat ze langzaam donkerder worden, want ik heb nu voor de tweede dag een positieve CB indicator, maar de streepjes zijn nog geen knalstrepen. Dat heb ik eerder meegemaakt, terwijl mijn hcg toen wel al behoorlijk hoog (dat blijk uit bloedprikken) was... Het is dus niet raar als de streepjes van de KV 2x5 niet heel snel donkerrood zijn!

Succes allemaal met vroegtesten!

Floor

Geplaatst

Hi mama, ja, dat klopt en eigenlijk voelde ik dus vanaf WD 5, 8 DPO een beetje nattigheid ;-) Want de streepjes werden niet lichter. Ik heb al een keer een miskraam gehad na de positieve uitslag van het ziekenhuis, dus ik ben heel erg blij, maar ook nog heel voorzichtig.

Ik hoop voor je dat het lukt! Laat je het weten?

Geplaatst

Dag dames

Hier even een bericht van mij. Na tp cryo. Op wd 7 met kv 2x5 negatief. Op wd9 ook met kv 2x5 vandaag zonder ochtend urine een licht streepje positief. In okt een tp van verse embryo op wd 13 licht pos test waarna een MK. Nu hopen dat deze x de testen pos blijven.

Gr. Emm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden