Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah Misa en Floor, ik ben dus niet hartstikke kierewiet... Gelukkig maar!!

Foto lukt niet met mijn telefoon (heb nog zo'n ouwe..) en met mijn camera lukt het wel, maar snoertje voor de computer ligt bij m'n zus, dus dat schiet lekker op! Vanavond hebben we de 3 testen op willekeurige volgorde gelegd en heb ik mijn man laten kiezen welke hij het duidelijkst/mooist vond: wah! De laatste!

Maar er zit maar minimaal verschil in. Kan ook gewoon een kwestie zijn van iets geconcentreerdere urine. Zeg ik. Denk ik. Geloof ik. Want, ik wil gewoon niet dat sprankje hoop toe laten! Sterker nog: vlak na de test heb ik mijn ogen uit mijn kop gejankt omdat ik dacht dat ie lichter was. En toen ik na 5 minuten weer keek was ie dus net als de vorige 2. *zucht*

Toen begon mijn man dus een verhaal over dat de pregnyl nu toch echt wel weer minder moest zijn dan gisteravond. En dat het streepje alleen blijft als mijn lichaam hcg aanmaakt (hcg aanmaak gaat minder snel als pregnyl-afbraak) Ik kon mijn oren niet geloven... hij is niet van de conclusies en het hardop denken.... of van het sprankje hoop uitspreken... Ik schrok gewoon van zijn woorden. Want ik wil dus echt geen valse hoop. Ik ben altijd meer van de kloterigste scenario's. Oftewel: 3 dagen lang dit soort testen en dan toch ongesteld worden... En aan dat idee ga ik alvast wennen.. *diepe zucht*

Maar eens proberen of ik vannacht een oog dichtdoe.. En dan morgen de ultieme kater: een lichter streepje op de test...

Ik kom me morgen weer braaf melden.. Of vannacht.. als ik een plasje moet doen en me niet in kan houden met testen.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hmmmmm.... streepje lijkt toch echt lichter nu.

Dan kan het toch de pregnyl nog zijn... Maar dat betekend niet dat je niet zwanger bent!!! Vindt je man/vriend ook dat het lichter lijkt?

..

Geplaatst

M'n man zei "lijkt misschien iets lichter.... maar dat dacht ik gister eerst ook..." En ja, dat was ook mijn gedachte. En nu ik net ga kijken weet ik het eigenlijk niet meer. Pas als ie droog is kan ik echt zeggen of ie er hetzelfde uitziet als de 3 eerste testen. Getverderrie... Waarom zijn die dingen niet ineens véél lichter of véél donkerder?!

Geplaatst

Fleur je houd t wel spannend! Wanneer had je de pregnyl precies gespoten?? En het waren maar 5000 eh toch?? Bij mij was dit er met 7 dagen compleet uit. Hopelijk geef ik je nu geen valse hoop!

Geplaatst

Hai Bianca,

Ja klopt, 5000 eenheden. En die heb ik vorige week dinsdag om 7 uur 's morgens gespoten....... Ben dus nu 'ruim' 8 dagen verder. Ik gebruik wel bloedverdunners (trombose gehad in het verleden) en hoopte dat daardoor de pregnyl sneller weg was. Het streepje lijkt nu redelijk hetzelfde te zijn. Maar ik heb me ook al bedacht dat mijn urine nu geconcentreerder is als gisteravond. En dat daardoor nu misschien een streepje zichtbaar is wat er met minder geconcentreerde urine niet had gestaan..... Ben haast alweer geneigd om met mijn volgende plasje weer te testen.

Geplaatst

Hihi fleur ik herken je test drang ik heb er deze keer ook onwijs veel gedaan..maar weet wel dat mn testen s middags donkerder waren als s ochtends.

Maar ja je hcg verdubbeld iedere 48 uur dus opzich heeft meerdere keren per dag testen ook geen nut. Maar ik deed t zelf ook. Ik had t geluk dat ik via bloeduitslagen wist dat mn hcg op dag 7 na de pregnyl op 2 stond. Dus als die ging stijgen was t van mn eigen hcg wanneer mag je officieel testen??

Geplaatst

@Blue_fairy: vers of cryo? En hoeveel cellig? Wanneer mag ze officieel testen?

@Bianca, Normaal deed ik ook geen 2 testen op 1 dag... Maar ben nu gewoon benieuwd wanneer de pregnyl helemaal weg is. Ik weet eigenlijk niet eens wanneer ik officieel mag testen. Volgens mij zei de arts "hmmm.. dan ben je de 13de overtijd..." Dus ik neem aan dat hij bedoelde dat ik op de 13de mag testen. Het is dan 14 dagen na de tp. Was een dag 2 embryo trouwens.

Hoe gaat het met jou eigenlijk? En jij hebt dus ook veel getest?

Geplaatst
"mijn" wensmoeder is ook vroegtester en vandaag is WD11... helaas wit... Kan het nog dat ze zwanger is?

Hm... Hangt van de test af maar KV 2x5 wit op WD 11 vind ik wel minder hoopvol worden... Hoop op een (iets) latere innesteling.

Geplaatst
@Blue_fairy: vers of cryo? En hoeveel cellig? Wanneer mag ze officieel testen?

Vers, ontelbaar cellig zeiden ze en 15 april mag ze officieel testen. do 28/3 was de punctie/bevruchting, zondag 31/3 was de TP. Ze heeft getest met KV 2x5.

Geplaatst

@Blue_fairy, dan zat ze vandaag op wachtdag 10 toch? De dag van de tp telt niet mee..

Zelf heb ik op zat. 30 maart de tp gehad. Officieel mag ik zaterdag testen... Al heeft de arts dat niet eens met zoveel woorden gezegd.

Geplaatst
@Blue_fairy, dan zat ze vandaag op wachtdag 10 toch? De dag van de tp telt niet mee..

Zelf heb ik op zat. 30 maart de tp gehad. Officieel mag ik zaterdag testen... Al heeft de arts dat niet eens met zoveel woorden gezegd.

Klopt, dag van de TP telt als 0. Wat geweldig trouwens dat je donor bent en zo betrokken! Petje af! ;-))

Ik hoop voor jullie allebei op een mooi streepje!

Geplaatst

Ja! Klopt! We hebben verkeerd gerekend! Dan is er meer hoop toch?

Natuurlijk ben ik betrokken, ondanks dat we elkaar in het begin niet kenden, komt er toch een band. We trekken nu al een jaar met elkaar op, ik heb eerst gewacht tot ze IUI en IVF hadden geprobeerd. Ze wilden eerst 100% weten dat die wegen op niets uitliepen zodat ze dat goed af konden sluiten. Helaas was dat zo.

Ergens voel ik me ook verantwoordelijk; de eicellen komen uit mijn lichaam, dus ik wil dat ze het goed 'doen'! Als ik ze kon coachen deed ik het!

Echt heel spannend dit en ook een heel andere wereld voor me dat hoe ik zelf zwanger werd... hopelijk zet dat door voor hen!

Geplaatst

Blue_fairy, wat goed dat je donor bent geweest! Ik vind dat altijd zo bijzonder!

Hier vanmorgen een zelfde streepje.. Of iets lichter? Of toch niet? Oftewel: 100 keer kijken en weinig verschil zien met gister... *zucht*

Nog geen duidelijkheid en vanavond maar weer een testje er tegenaan. En morgen weer een...

Geplaatst

Nee, ik heb geen foto en het streepje is ook best licht. Maar eigenlijk hetzelfde als maandagavond, dinsdag en gisteren. Licht, maar goed zichtbaar.. En het is nu ruim 9 dagen na pregnyl 5000. Als ie nu lichter werd dan snapte ik het nog. Maar hij wordt niet lichter en niet donkerder. En ik ben er eigenlijk ook van overtuigd dat ik morgen ongesteld ben...

Heeft jouw wensmoeder vandaag nog getest Blue-fairy?

Geplaatst

Nee nog niet volgens mij.

Ik zou zelf zeggen; een streepje is een streepje. Was het een Kruidvat test? Want die blijven toch heel lang licht voordat ze erg donker worden? Bij mij was 'ie bij mijn tweede dochter ook niet heel donker. Maar ik ben spontaan zwanger geworden, dus ik weet niks van zwangerschapstesten in de mmm....

Geplaatst

Tja, niet lichter lijkt me hoopvol! Mijn ervaring os dat de Pregnyl 5000 wel iets eerder dan na 10 dagen weg is, dus ik vind het hoopvol, maar het streepje moet wel langzaam wat donkerder gaan worden. Ik ben erg benieuwd naar een foto, want wat jij licht noemt, is misschien in onze ervaring wel een hele duidelijke streep.... Maar goed, morgen donkerder dus! Succes! En ook voor jouw wensmoeder Blue fairy! Spreek je eitjes maar aanmoedigend toe ;-))

Geplaatst

Vanavond weer een licht positieve test (de streepjes worden niet lichter) Maar helaas een uur geleden de eerste druppels bloed. Ik begon er juist een beetje in te geloven na 7 of 8 positieve testen op rij (zelfs 9,5 dagen na pregnyl!!)

Zucht..

Borsten nog steeds pijnlijk en gespannen! Normaal is dat de avond voor mijn menstruatie over. Wel licht zeurende rugpijn en aan het begin van de avond wat menstruatiepijn.

Einde oefening weer. Opladen voor tp 8.

Geplaatst

Verdorie Fleur! Dat klinkt niet zoals je het wil... Ik vind het heel rot voor je. Ik hoop enorm op een beetje innestelingsbloed, maar het is even afwachten of het bloedverlies wel of niet doorzet. Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden