Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Estrhalita, Na de bevruchting begint de zygote zich te delen, die eerste delingen zijn klievingen. Na drie dagen bestaat de celklomp uit acht niet-gedifferentieerde cellen; het morulastadium. Deze cellen delen echter verder : wanneer ze het 32-cellig morulastadium bereikt, wijken de cellen uiteen waardoor een holte ontstaat, de blastula. De buitenste cellaag rondom de blastulaholte noemt men de trofoblast. Het geheel noemen we de blastocyst : bron wikipedia

Groetjes Cindy

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Pieneke, ik heb even research gedaan naar die blastocyst en ben erachter gekomen dat ze een compactie hebben teruggeplaatst. Moest echt ff het verschil in plaatjes zien. Magoed nu ben ik er uit. Het duurt langer dan 3 dagen voor je een blastocyst hebt:doh: Sorry heb er niet echt bij stil gestaan, te enthousiast denk ik.

Na de bevruchting vinden de eerste celdelingen plaats. Er ontstaan 2-, 4- en 8-cellen, maar ook andere aantallen cellen zijn mogelijk, omdat de celdeling niet altijd gelijktijdig verloopt. Vervolgens vervagen de omlijningen van de cellen, het embryo wordt compact. Dit ‘compactie stadium’ geeft aan dat de eerste verschillen tussen cellen aan het ontstaan zijn. : bron umcutrecht.nl

Groetjes Cin

Geplaatst

Hee Cin!

Geeft toch niet meid, ik vond het wel opvallend, vandaar dat ik er iets over opmerkte! By the way: een compactie of morula na 3 dagen is ook al heel bijzonder voor een vers embryo. Ik heb 1keer een 10-cellige na 3 dagen gehad en dat vonden ze in het ziekenhuis al bijzonder.

Nienke

Toen ik op dag 7 na cryo TP positief testte was dat in de avond, de volgende dag heb ik weer een de test gedaan en zag ik niets, in de avond weer gedaan: toen weer licht streepje. De volgende dag (dag 9) met clearblue digitaal: niet zwanger. Dag 9 nogmaals kruidvat: positief. De dagen erna met Kruidvat allemaal positief. Pas op dag 12 met clearblue digitaal positief!

Gr, Pieneke

Geplaatst

Hey Pieneke,

Nou ik had nog een predictor liggen en daar heb ik net overheen gepiest... niks. Nu is het natuurlijk wd 9 en ook nog eens 's-avonds. Het controlestreepje is zelf ook heel licht... balen. Wij hopen toch zo graag eens op een positieve test. Die predictor test vanaf 12,5 hcg, dus het hoeft natuurlijk niets te betekenen. Ik heb ook nog een Etos liggen. Eerst maar weer een bloedverliesloze nacht door....

En jij weer blij met je cryootjes? Het gaat ons echt wel lukken hoor deze keer. Mijn test was volgens mij gewoon te vroeg.. (hoop ik!)

lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat ben je toch een mens! Ik lach me rot om jou....

Inderdaad als je morgen wakker wordt hoop ik dat alles nog netjes hagelwit is!

Stond dat van de HCG 12 in de bijsluiter van predictor? Hoe kom je aan die info?

Hier helemaal blij ja, de kwaliteit was minder, maar daar trek ik me niets van aan. De vorige keren was de kwaliteit goed tot perfect en dat heeft ook niet gewerkt... hahaha een keertje iets anders

Gr. Pieneke

Geplaatst

Ohhhhh Pien, je lacht me gewoon uit :tongueP: haha. Excuse me, ik wil het gewoon weten! haha. Morgenochtend gaat die etos test eraan! haha.

Predictor zegt zelf in de bijsluiter dat die test vanaf 12,5 hcg inderdaad.

Morgen hoor je het weer! haha.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey Dames...jullie mogen wel een bijbaantje nemen om jullie testen te bekostigen :sneaky:

Mwoehahaa..julie gooien er wat testen tegen he aan als ik dat zo lees.

Heb vannacht gedroomd dat ik een positieve test had...jawel 3 dagen na de TP..hoe zo vroegetester !!!

Trouwens als je toevallig over de grens komt een keertje (Duitsland)..daar zijn de clear bleu digitaal 9,70...stukje goedkoper dan hier. Ik kocht er 1 bij een apotheek..scheelt nog al met hier he!

Hee nog efkes afwachten he..sterkte !

Groetjes Manon

Geplaatst

Predictor is toegevoegd aan het lijstje!

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 50 - zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 8 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 10 - licht roze streepje.

-PREDICTOR -hcg 12.5

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje.

GEEN GOEDE ERVARING :

-Delhaize liftest (geeft zowieso verkleuring aan zelfs bij eisprong).

-Praxis (geeft idem verkleuring aan zelfs bij eisprong).

Hee Manon,

Goede tip van Duitsland, dat wist ik niet!

Gr. Pieneke

Gast estrhalita
Geplaatst

BIj ons in het zkh mag je 15 dagen testen na de punctie. Dus ik vind 7 dagen na een tp wel wat vroeg hoor.

Een vriendin van mij is zwanger geworden op de " gewone" manier. Ze voelde zich al gelijk na de sex zwanger zeg maar. Maar de testen bleven maar negatief. Uiteindelijk was ze 2 weken overtijd en pas toen gaf de test positief aan. Dus het scheelt denk ik echt per persoon hoeveel en hoe snel je hsg af te lezen is.

Geplaatst

Hoi Manon, ik hoop voor je dat het een voorspellende droom was! hihi. Ik heb gedroomd dat ik een drieling kreeg, nou vind ik dat wel erg veel :-P.

@ Estrahalita, testen na een punctie op dag 7 is inderdaad vroeg. Die tp is ook 3 dagen eerder dan bij een cryo. Dag 7 bij een cryo vind ik zelfs vroeg, maar soms "" kun je het gewoonm niet laten" haha.

Meiden heel veel succes!

lfs,

Nienke

Geplaatst

Nou zit ik weer superrlaat hier, ik hoop zo dat je een dezer dagen een positieve test in handen hebt Nienke, dat zou echt geweldig zijn. Ik heb het er even met Carlos over gehad en hij wilt liever wachten tot zaterdag...hij zegt steeds ´rustig afwachten` met een knipoog:icon_salut:

Hmm ik zie wel of ik dat volhoud...hehe...

Nu ga ik lekker mijn bedje inkruipen, hopen dat hij het lekker heeft opgewarmd voor me:thumbup:

Groetjes Cindy...ik spreek jullie in de middag weer, haha

Geplaatst

Hi Nienke,

Het wordt steeds spannender voor jullie. Ik hoop zo dat jullie een positieve test gaan krijgen. Zelf heb ik op wachtdag 10 getest met die kruidvat 2 voor EUR 4,99.

Geplaatst

Hoi Dorine,

Nou wij hebben vandaag aan het einde van de middag ook een kruidvat test eraan gewaagd, maar helaas.... helemaal niets. Niet eens een superlicht streepje. Dit kan toch ook nog de verkeerde kant opgaan. Ik hoop het echt niet, had/heb zulke goeie hoop. Ben al ruim 2 dagen verder dan ik ooit geweest ben. Maar vandaag heb ik ook weer veel last van mijn rug, wat nomaalgesproken duidt op ongi. Dat zou er dan morgen moeten zijn... Nu ja, we zullen zien..

Thanks voor al jullie meeleef en duimwerk!

@Cindy, mij benieuwen of je het uithoudt tot zaterdag :-) Hou me op de hoogte! hihi

lfs,

Nienke

Geplaatst

Ow Nienke, niets lijkt jullie ook te helpen om het resultaat sneller te weten... het blijft echt killing.

Ik blijf in elk geval voor jullie duimen totdat jullie iets weten!

Geplaatst

Het gaat zoals het gaat, blijkbaar zullen we deze keer moeten afwachten. Altijd beter dan gelijk ongesteld worden. Nu blijven we tenminste nog kans houden. De stijging van HCG is ook weer bij iedereen anders.

Geplaatst

Ja precies, en daarom ben ik dus bang om eerder te testen, wat nou als mijn hcg juist heel erg laag is en ik pas een week na de testdag positief test:blink:...het is ook zo moeilijk allemaal. Ene moment voelt het allemaal supergoed en nu af en toe ook ff 'niet'...

Geplaatst

Hallo Nienke,

Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is voor je! Je kunt nu inderdaad niets anders doen dan afwachten..... vervelend hoor meid. Er zijn inderdaad trage hcg-starters... Beste houvast is natuurlijk het uitblijven van je menstruatie. Maar ik snap je twijfels goed....

X Pieneke

Geplaatst

Hey hey allemaal,

Ik ben nu al sinds 07:30 niet meer gaan plassen, omdat ik zo twijfel of ik nou een test moet doen of niet...Ik voelde me vanochtend tot een uur geleden zo ziekjes, alsof ik zwaar ongi moet worden. Ik word een beetje gek van mijn lichaam. En sinds een dag of 2 ben ik een beetje verstopt...terwijl ik daar bijna nooit last van heb.:unsure:Ik ben het ff kwijt allemaal.:sad:

Liefs Cin

Geplaatst

Hoi Cindy,

Ik begrijp wat je bedoeld, ik loop ook zoooo tr twijfelen of ik al zal testen of niet.

Ik heb ook het gevoel dat ik ongi moet worden dus eigenlijk durf ik ook weer niet te testen, bang voor de teleurstelling. oooo moeilijk he.

Geplaatst

Hi dames,

vreselijk he, dat wachten.

Cin, je zou het altijd kunnen proberen om te testen zolang je maar in je achterhoofd houdt dat negatief ook nog kan betekenen dat je te vroeg hebt getest. Ik zelf kan dat niet maar kon ook niet langer wachten dan wachtdag 10. Beide keren (verse poging en cryo) heb ik op die dag getest.

Sterkte (ook het het maken van je keuze om nu wel / niet te testen)

groetjes Dorine

Geplaatst

Wij testen wel regelmatig, als het dan (zoals bij ons) negatief is, dan weet je dat het altijd nog positief kan worden omdat we nu eigenlijk te vroeg zijn.

Dus heeel erg teleurgesteld zijn we dan niet. Al wachten we natuurlijk wel op het 2de streepje :D

Geplaatst

Bedankt voor jullie support, ik twijfel al ietsje minder. Ik zit nu wel op wachtdag 10 met een verse emmie, dus ik weet niet of dat verschil maakt...het is ook zo stom, ik ben gewoon bang om een nega test te zien...

Liefs Cin

Geplaatst

Nienke en Patrick,

Verdorie! Ik had gehoopt dat er vandaag tot wel iets van een ietsiepietsie tweede streepje zou staan. Niet fijn!

X Pieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden