Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!


Pieneke

Aanbevolen Berichten

thanks Pieneke.. ik wacht inderdaad maara tot tenminste maandag...

 

lekker om nu hele dagen thuis te zijn maar mijn gedachten gaan echt alle kanten op haha

 

Annemarieke, ik snap het goed dat je al wil gaan testen,alvast heel veel succes gewenst!!

 

Ik zelf moest de eerste keer op een maandag testen.. moest gewoon werken en ik had mezelf al voorgenomen als ik niet eerder ongesteld zou zijn geworden om dan in het weekend een thuistest te doen..om bij een negatief resultaat mezelf even de ruimte te kunnen geven...

 

 

 

 

 

Ik duim voor je!!

 

 

 

groetjes

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita

De dames, even een vraagje en aangezien Pieneke een goede deskundige is haha.

 

 

 

Ik 18-10 de tp gehad van een 8delige. Sinds woensdag heb ik menstruatiekrampen. Vanmorgen dacht ik dat het overwas, maar het is weer terug. Wat denken jullie? De Utrogestan bollen houden een menstruatie tegen dus word ik daarom misschien niet ongesteld, maar voelt mijn lichaam toch al zo aan?

 

 

 

En Pieneke ik las in de bijsluiter van de bollen dat een bijwerking is, bloedverliezen buiten de menstruatie om, dus dat zou ook kunnen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pieneke,

 

 

 

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Bij ons in het ziekenhuis doen ze niet eens een bloedtest dus dan weet je niet eens hoe hoog je HCG-waarde is. Zwanger is zwanger dus ik ga je toch al iets minder voorzichtig feliciteren!!!

 

Kan me trouwens wel goed voorstellen dat jij je hier zorgen over maakt aangezien jij zo'n tester bent. Probeer ervan te genieten en sterkte tot maandag.

 

Liefs, Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vonden ze in het ziekenhuis dan van deze waarde? Pin je niet te vast op alle testjes en overzichtjes he. Als je van niks had geweten was je nu misschien wel helemaal juchend geweest! Het blijft eng, maar je bent ZWANGER, daar liegen al die dikke strepen en een bloedtest niet over!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Pien dat is toch nog goed zo laag. Ik bedoel normaal gesproken nemen ze pas bloed af bij wachtdag 12-15 dus je bent er vroeg bij. Wat zeiden ze in het ziekenhuis van de uitslag dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik vond deze tabel dus volgens mij zit je wel goed hoor

 

 

 

gerekend vanaf ELM

 

(eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML gerekend nabevruchting

 

Niet zwanger

 

21 dagen 0 - 5 7 dagen

 

28 dagen 3 - 426 14 dagen

 

35 dagen 18 - 7.340 21 dagen

 

42 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen

 

49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 35 - 42 dagen

 

57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 43 - 56 dagen

 

79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 57 - 78 dagen

 

2de trimester 4.060 - 65.400 17 - 24 weken

 

3de trimester 3.640 - 117.000 25 weken - bevalling

 

Na bevalling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pieneke,

 

 

 

Gefeliciteerd hoor. Niet zo somber. Zwanger is zwanger toch.

 

Ik heb het alleen moeten doen met een heel heel dun streepje van mijn test. Niks geen bloedprikken. Daarna afwachten tot de eerste echo.

 

 

 

Kom, ik neem je mee naar uitgerekend in juni 2010.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Pien, het zit goed, hoor! Waarschijnlijk is het een embryo die zich heeft ingenesteld...(ipv twee) ?

 

Ik herinner me uit de zwangerschappen van mijn beide zoons, dat mijn zwangerschapstesten pas positief uitsloegen bij 5 weken zwangerschap!!

 

Nuja, dat was ook wel in het stenen tijdperk, waarschijnlijk waren de testen in de jaren 90 nog niet zo gevoelig.

 

 

 

Maar houd moed, HCG is HCG!

 

 

 

xNine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, positieve test is positieve test, dus ZWANGER!!!!

 

Bij ons ook geen bloedtesten, alleen thuistest en dan op naar de 1e echo.

 

Laat je blijheid nou niet overheersen door wat lagere waardes.

 

Het zit er dat is een feit! Geniet er nou maar van, als het op de "normale"' manier gelukt was had je ook geen bloedtesten hoeven doen, toch?

 

Meid, geniet samen met je mannetje van het weekend en van het feit dat jullie zwanger zijn!!! Niet te veel zorgen maken dat is ook niet goed

 

Dikke kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve allemaal!

 

 

 

Geweldig al jullie reacties, jullie hebben gelijk, ik sta er misschien iets te bezorgd in op het moment, maar dat komt ook omdat ik verdorie dat bloedverlies nog steeds heb. In april is het ook zo gegaan en toen is het uitgelopen op een vroege miskraam bij 5 weken. We zijn vanmiddag lekker naar het bos geweest, lekker van het zonnetje genoten en voel me eigenlijk wel weer goed.

 

 

 

In het ziekenhuis gaven ze aan dat wd 11 heel vroeg is en dat deze waarde op zich niet zo belangrijk is, maar wel dat de waarde maandag zeker meer dan verdubbeld moet zijn.

 

 

 

Liefs Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieneke, Ik zou het niet weten joh. ik zit niet zo in de testen maar dankzij jou weet ik in deze dagen al meer dan al die jaren...ha ha.Joy1

 

ps. Ik begrijp je ongerustheid wel hoor, die kan niemand je afnemen. Lijkt me ook niet zo lekker dat bloed verlies. Weet ik dus uit ervaring. En ook jij hebt dit eerder meegemaakt. Geniet van het weer, bos, zon en zwangerschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Pieneke ik vertelde jouw verhaal aan mijn man en die wil ook dat ik maandag ga testen haha. Dan zit ik op wachtdag 8. Dus het zou kunnen dan .

 

 

 

Hoe voel je je vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Es,

 

 

 

Ik zie dat jij ook alweer op wd 6 zit! Het zegt allemaal niets die lichamelijke signalen meid, enige wat uitsluitsel geeft is natuurlijke een positieve test. Thanks voor je info trouwens. Wat betreft die bolletjes, dat gaat bij mij niet op, want ik gebruik ze niet. Ik heb de TP in de natuurlijke cyclus gehad. Ik wens je heel veel succes de komende dagen, wanneer ben jij van plan te testen?

 

 

 

Liefs Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Pieneke, Zwanger!

 

 

 

Begrijpelijk dat je onzeker bent maar ik lees genoeg verhalen van meiden die bloed verliezen in hun zwangerschap en dat het toch goed gaat. Ik hoop dat dit ook voor jou zo gaat. Wel moeten de meesten rustig aan doen. Dus niet te snel naar het kruidvat hollen he voor meer testen! Doe maar slenteren naar je favoriete winkel. ;)

 

Ik vond het wel lief om te lezen dat jij je na die positieve uitslag van al die testen toch nog niet zeker voelde. Dat is blijkbaar iets wat allen die in dit traject zitten gemeen hebben.

 

Maar nu ben je echt ZWANGER! Gefeliciteerd!

 

Ik vind je test-belevenissen en wetenswaardigheden erg leuk om te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden