Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Nine, mocht je toch nog besluiten het dak op te gaan, geef Sinterklaas dan even die videocamera, haha. Dat wil ik wel zien!!

lfs, Nienke

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Nienke, ik zal mijn camera meenemen ;-) !

Ondertussen ben ik nog steeds:toothy3:, durf het nog niet te geloven, maar Iza, Pieneke, Keesje, Miki, Caroline, Nienke, IVF-mama, Sisi, Sannie (even mijn geheugen testen :bom:) jullie duwen me wel de goede richting op

Nienke, ik denk dat ik pas echt blij ben, als ik net als jij een beeb zie van een paar millimeter met hartje...

Liefs allemaal

Nine

Geplaatst

@Nine..als je niet alleen durft..ik ga wel met je mee..moet toch nog een 'filmpje inleveren' bij tante Pien.. :misc_expressions-wh

Geplaatst

Ik voel van alles Caroline, en dat maakt me niet geruster! Ik heb nog steeds het plan om er morgenochtend een test tegenaan te gooien..

En een geintje op z'n tijd... dat geeft me 'lucht'...

Geplaatst

Ik zou het maar doen, zit je op dag 13 (zei de vrouw die niet eens een test durfde te kopen voor de testdag...).

Ik denk dat ik er deze keer zelf toch ook anders tegenaan kijk, toen ik in juni bezig was, was dit 'ophitstopic' er nog niet...

Geplaatst

Morgen is wachtdag 14 ja (na de punctie), maar had ook pas afgelopen zaterdag m'n laatste Pregnyl gespoten. Dus wilde 'zeker' weten dat deze niet meer in mijn lijf zit...

Geplaatst

@Nine, ja meid, ik begin er toch ook echt in te geloven dat jij over 3 weken net zo'n mooi plaatje ziet als ik afgelopen dinsdag had. Ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het zo voor je!

lfs, Nienke

Geplaatst

Sannie niet gooien hoor met die test. PIP (piesen in een potje) werkt beter ;)

Ik zal vast de duimen smeren voor morgenvroeg tussen het duimen door.

Dit ophitstopic is heel euhm spannend enzo maar het is geloof ik met bijna iedereen met uiteindelijk die felbegeerde positieve test zo dat het ongeloof pas wat minder (het echt ongeloof is pas weg na de bevalling meestal of wacht begon het dan eerst weer dat je wakker wordt en je afvraagt of je jezelf geen kindje in de wieg hebt gedroomt? Nee daarom maken ze je midden in de nacht de eerste tijd wakker ivm honger pffffjew) wordt na de eerste echo incl kloppend hartje. En dan NOG denk je.....is dit een plaatje van de vorige die voor een echo kwam? Is dit in MIJN buik?

De paranoïa van de hormonale vrouw :P

Ow wacht nee ik denk dat Sannie de test al gaat geloven jij bent zoooow relaxt (tenminste op schrift ;)) :D

Geplaatst

Ik had even niet door dat je nog pregnyl had gespoten, dan is het wel beter om even te wachten ja. Oh, jij rekent dag 14 na de punctie, ik moest dag 15 na de TP... Vind het wel heel spannend hoor...

Geplaatst

Hoi meiden!

Gelukkig is er weer een dag voorbij, en 1 met matig vloeien.. de pest van balletje-balletje (Utrogestan dus) vind ik dat de helft er weer uit komt zetten, en ik dus vanmorgen schrok omdat m'n inlegx-je totally roze was!! Maar denk dat door die troep het indrukwekkender leek dan het was.... (is dit positief denken of wat? ;-)

Even een rare vraag, die zeer zeker niet lullig bedoeld is!! Omdat ik me voel alsof ik ongesteld ga worden, en ik soms ook zo licht vloei alsof ik ongesteld ga worden, ben ik daar uiteraard erg bang voor.. Zou het dan aanstaand weekend verwachten.

Wat nou als 't echt meer wordt, en 't zelfs gutst.. hoe kan ik dan daarna weten of ik nog zwanger ben? Volgens mij blijft m'n Hcg nog wel even hoog toch? Dus urinetesten zijn dan niet hyandig, bloedprikken is dan de enige optie misschien??

Hoop met heel m'n hart dat ik hier niet mee te maken krijg, en jullie natuurlijk ook niet!!! (heb mezelf al wel een beetje marge gegeven; iets meer vloeien zegt nog niks... kijken of ik dat dán ook nog geloof...)

Nou meiden, heel veel succes en geduld gewenst!!!

Take care, Nanne

@Pieneke: geen verkleuring meer? Volgens mij gaan wij tamelijk gelijk op, mijn (cryo-)Tp was 20-11..

Geplaatst
...Sannie niet gooien hoor met die test. PIP (piesen in een potje) werkt beter ;) ....

Ow wacht nee ik denk dat Sannie de test al gaat geloven jij bent zoooow relaxt (tenminste op schrift ;)) :D

Grappige vrouw die IVFmama :nono:... spot er maar mee!!!! Ik beloof er een foto van te maken...:icon_rabbit:

Geplaatst

wauw Nine

ik moest even ver teruglezen maar het ziet er goed uit nietwaar??!

jeetje, wat goed !Wanneer mag je voor de bloedafname? 7-12?

ziet er goed uit....

liefs

Babeth

Geplaatst

Nanne PMS en zwangerschapskwaaltjes gaan hand in hand. Iets wat moeder Natuur best op een andere manier had mogen regelen, maar ja wie ben ik.

Als het voor jou dus voelt alsof je ongesteld zou moeten worden kan dat prima samengaan met een zwangerschap. Meer afscheiding hangt ook samen met zwanger zijn. Iets met het aanmaken van de slijmprop etc. De progestanbolletjes versterken dat nog eens. Zou je 'normaal' dus heel af en toe een klein roze/bruinig drupje zien is het nu een 'gutsje'. Vreselijk frustrerend allemaal. Maar zoals je al aangeeft urinetesten (en soms zelfs bloedtesten) geven geen 100% duidelijkheid. Als je je zorgen blijft maken is een vroege echo de enige optie om een beetje duidelijkheid te krijgen. En ook daarbij geldt (helaas) garantie tot aan de deur want ook dat is een momentopname. Al kan die je wel al dan niet tijdelijk wat meer rust geven.

Hopelijk blijft verder spoorzoeken je bespaard omdat er niets meer te zoeken valt!

Geplaatst

Euhm Sannie foto van wat? De gesmeten test (positief uiteraard) of de PIP?? :O

Nee serieus ik spot niet met je ben jaloers ;) mag wel toch?

Geplaatst

JIJ jaloers IVFmamaatje.. why?? Misschien ben ik wel een ongelofelijke binnenvetter :misc_expressions-wh.

Hou van je humor hoor! Keep on trucking girl!

Geplaatst

Als je dan maar heel consequent alles binnenhoud embryo(otjes) ook! :D

Ik overleef al een aantal jaren op humor, schijnt heel gezond te zijn en zelfs depressies buiten de deur te houden dus ik kan niet eens meer ophouden. Prozac lijkt me minder prettig ivm bijwerkingen :O mag ook niet als je zwanger bent dus jij mag ook niet. Maareuh morgen ga je dus testen??

Kun je straks nog wel in slaap komen? Mede een reden waarom ik zoveel test en ovulatietestjes deed dan had ik iedere dag wel een testje te doen, sliep ik beter op.

Hoop dat je heeeel goed kunt slapen! Ik krijg een pizzaatje van manlief toegeschoven dus ik mag eten, joepie (en geen honger meer eigenlijk pfff)

Geplaatst

Mijn mannetje zou zich een vreselijke breuk lachen: Sandra en binnenvetten is totaal NIET synoniem aan elkaar. Ik ben iemand van: maak van je hart geen moordkuil! Is me trouwens ook wel eens opgebroken in het verleden, maar dat is een geheel ander verhaal.

Hou van humor.. geef 'swung' en 'lucht'..werkt relativerend ja (kan geen prozac tegenop..ben toch al niet zo'n voorstander van medicijntje hier, medicijntje daar)..

Eet ze en hoop dat dit nu ZONDER herrie is!

Geplaatst

Och wat je ook bent binnenvetter of gooi het eruit type het breekt allemaal een keer op. ;) Als je daarna nog maar met jezelf kunt leven lijkt het me prima!

Pilletjes zijn een laatste optie, meestal komen mijn partner en ik er uit met humor. Iedere IVF punctie hebben we de grootste gein gehad met de arts en verpleegkundigen. Durf bijna wel te zeggen dat ze het allemaal maar wat gezellig vonden als we weer kwamen voor zulke dingen. En het helpt vast ook als je af en toe wat lekkers meeneemt hahaha.

Wat gaan we weer heerlijk offtopic hier, nu ja wat leesvoer tijdens de wachtweken is ook wat waard :D

Geplaatst

JA! Weer positief....

Wat vreselijk moeilijk om dit te geloven. Vannacht erge buikpijn gehad, maar het was niet de gewone ongi-pijn, het waren mijn eierstokken die aan het dansen waren.

Ik wil wel heel blij zijn...als mijn bloedtest maandag goed is, meld ik me for real bij de augustusmama's en neem ik ook een banner!

Liefs, Nine

Geplaatst

Yep, ik durf ook (bijna) een dansje te doen:icon_bounce::icon_bounce::icon_bounce::icon_bounce:

Iza, jij hoeft geen bloedtest te doen? De eerstvolgende stap is de echo op de 21e? (zit je in het Flevo?)

x Nine

Geplaatst

Ik hoef inderdaad geen bloedtest te doen!

Ik zat bij het Flevo. Ben na de laatste cryo daar weggegaan. Ik heb in 2 jaar tijd 6 cancels van het VU gehad voor de cryo terugplaatsingen omdat ze geen plek hadden en kon daar niet meer mee omgaan.

Wij zijn dus in oktober overgestapt naar het MCK. En nu zwanger! Zij doen geen bloedtest. Officieel had ik vandaag pas mogen testen (ik weet het gewoon al een week!!) en denk dat ik toch nog een testje haal vanmiddag, hahahaaha! Gewoon omdat het vandaag pas de datum volgens het ziekenhuis is :D

21 december inderdaad de echo.... Het lijkt nog zo lang te duren, maar de eerste week is al weer bijna voorbij!!

Oooooh Nine!!!!! Het ziet ernaar uit dat je gewoon zwanger bent! Toch hoopvol, die 3e poging kan dus toch echt wel aanslaan!!! (dat had ik heel erg.. de vorige waren ook niet gelukt, dus waarom deze wel?!!!!) en kijk aan!!

Whiiiiiii!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden