Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha die Jackie!! Ik heb vanmiddag ook getest, was licht positief maar toch positief en ik verlies al bloed (incl. kleine stolseltjes....zou ook wel weer van die Utrogestan kunnen zijn) vanaf zondag. Toch vreemd dat je dan toch positief kunt testen. Zou er dan toch nog niet een heel klein beetje hoop voor ons beiden zijn??

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh, Jackie, is het echt zo? Shit shit shit...

En dan toch een licht-positieve test? Moeilijk, meid

Ik wens je voor nu heel veel sterkte en ik zou, net als Sissi, er morgen voor alle zekerheid toch nog maar test tegenaan gooien...

Liefs, Nine

Geplaatst

Uhm Nine... begin jij nou ook al?

Spuiten gaat goed, ga zo naar beneden om weer junk te spelen... Ik denk niet dat ik zo'n vroegtester word. Durfde de vorige keer niet eens een test in huis te halen, de goden verzoeken ofzo... (Was van plan keurig op dag 15 een test te kopen... maar hoefde helaas niet meer) maar als ik iets heb geleerd van dit topic, is dat het juist heel erg goed kan gaan met vroegtesters!!

Alle gekheid op een stokje: we leven ook heel erg met jullie mee hoor en hopen op vals alarm en toch zwanger!!

CaroLINE

Geplaatst

Ik hoop het zo voor je Sissi!!!

Finghers crossed!!!

Maar voor mezelf heb ik er geen vertrouwen meer in...

Helaas was dit ook mn laatste poging , mn vriend vind het zoals hij er nu tegen aankijkt genoeg zo....( 16 dec evaluatie mischien veranderd hij nog van mening!!)

Meiden jullie heel veel sterkte en suc6 ! Ik blijf jullie volgen !

liefs Jackie

Geplaatst

Jemig Jackie, wat shit!! En Sissi, wat spannend toch nog...

Ik heb maandag dus bloedgeprikt, Hcg 101 dus so called zwanger, maar gisteravond tikkie helderrood bloed en stolseltje... vandaag geen bloed gezien (kan nog, in avond altijd meeste kans, vraag me niet waarom..) maar hou dat kramperige/ weeiige gevoel in m'n buik...

De raad van Pieneke en Babeth opgevolgd en zkh gebeld, ik ga morgen gewoon weer even Hcg prikken... in de hoop op wat duidelijkheid..

Jemig, killing dit zeg.......................... Maar wordt vervolgd!

sterkte iedereen!!

Lfs Nanne

Geplaatst

Jackie,

Ik heb je niet op de voet gevolgd maar ik lees dat je 1 poging hebt gehad. Wil jouw vriend het daar dan hoogstwaarschijnlijk bij laten? En hoe sta jij er in dan? Jee, dat lijkt me vreselijk lastig/moeilijk als je van mening verschilt.

Gaat het een beetje met je?

Liefs, Josephine

(je lijkt op de foto op een vriendin van me, dat is heel grappig om te zien).

Geplaatst

Jacky en Nanne gatver wat een gedoe. Hadden het hier allemaal anders gehoopt. Bah sterkte dames en duimen mogen we toch nog wel voor jullie?

Nicole uitzieken hoor! Als je het niet vertrouwd mag je ook altijd preventief voor een middagdut een paracetamol nemen hoor. Beterschap!

Pieneke ga je inderdaad nog een keer bloedprikken? Zou ook wel handig zijn voor de statistieken hier. ;) Ik heb vandaag toch de CB nog een keer gedaan. Heeeeel snel kwam er al te staan zwanger. Veel sneller dan de eerste test maar daarna heb ik flink moeten wachten op de rest. Die zei me gelukkig wel al 2-3 weken. Dus tussen 4 en 5 weken. Eigenlijk niet helemaal fijn aangezien ik rekentechnisch gezien net de 5 over ben (3 dagen). Dus ik doe over een dag of 4 waarschijnlijk nog zo 1. En ga denk ik iets van WSNP al aanvragen of aandelen CB kopen om mijn verlies op te vangen.

Nu weet ik dat ik in ieder geval ook rond of over de 480 hCG zit. Officieel zit ik nu op WD 21 en als ik er wat gereken op loslaat kan dat prima kloppen. Mits mijn hCG van het langzame stijgen is (om de 72 uren). En als ik mijn kwaaltjes naga zou dat zomaar ook kunnen. Heb er altijd weinig last van dus misschien zou langzaam stijgen betekenen dat mijn lichaam ook langzamer kan wennen aan de hormonen.

Aan de ene kant mag de uitvinder van de test een pluim krijgen, maar aan de andere kant denk ik ook wel eens opknopen aan een hoge boom om het dan maar humoristisch, psychotisch en luchtig te houden :P

Geplaatst

IVF mama, mag ik een klein beetje streng voor je zijn? What the heck, ik neem alvast de vrijheid dat te doen. ;-)

Ik begrijp oooohhhsooo goed hoe onzeker de situatie is waarin je zit. Maar hem veranderen met alle testen doe je toch niet! Het vruchtje in je is verder gebaat bij een moeder die enigszins ontspannen is. Je bent alweer zo ver nu! Misschien een goeie om het 'gewoon' te gaan geloven en vertrouwen? Ook jezelf, dat je sterk genoeg bent om de klap te verwerken als het toch zou moeten misgaan (maar daar lijkt het niet op toch?)? Ik weet het hoor, vet lastig. Maar soms is het goed als iemand zoiets even tegen je zegt. Bij deze. ;-)

Jacky, Nanne, Sissi al iets meer duidelijkheid voor jullie?

Sterkte allemaal, we duimen!!!

Geplaatst

Ha Miki en andere meiden,

Heb vanochtend wederom getest en wederom een positieve test. Het bloeden is echter nog niet minder geworden. Heb vanochtend met het ziekenhuis gesproken en mij is verteld dat het komt door de innesteling. En die bloedingen komen uit de onderste rand (naam ben ik kwijt...sorry..) van de baarmoeder. Heb 50 % kans dat het goed blijft gaan. Tja..... het kan dus overgaan....of omslaan in een echte menstruatie met de gebruikelijke krampen, pijntjes etc. Dan weten we dus dat het foute boel is. Het kan nog wel een week duren. Vreselijk dit hè??!!!! HOe gaat het met de andere meiden???

Geplaatst

@Sissi, waarom prikken ze geen bloed? Dat lijkt me namelijk heel logisch in jouw situatie!

@IVFmama... ik heb net afgesproken dat ik morgen nog een keer bloed mag laten prikken. Ik heb namelijk wat verkleuring in mijn afscheiding en dat brengt me wat uit balans. Je moet niet vergelijken met mijn waarde, want die was echt extreem hoog!!

Hoe staat het met de NINE en de SANNIE?

Liefs Pieneke

Geplaatst

De Nine had vanmorgen dezelfde positieve test als gisteren.

Morgen is mijn D-Day, 14 dagen na de punctie.

Ik durf niet te bewegen, ik durf geen adem te halen....

Liefs, Nine

Geplaatst

OEHA!

Neus in, mond uit...

Neus in, mond uit...

Geplaatst

@Pieneke en Nine..nog geen veranderingen hier in DIT lichaam... Lekker bezig op t werk, dus dat geeft afleiding..

Goed Pien dat je weer mag bloedprikken...Nine??? Veranderingen?

Liefs van mij..

Geplaatst

Hey Sis, tsja.. kan mezelf wel helemaal gek gaan lopen maken, maar het lichaam, daar heb ik gewoon toch geen invloed op... tuurlijk kriebelt het hier...wilde dat het al de 7e was en ik zal er vrijdag a.s. toch wel een testje tegenaan gooien... we zien wel...

Hoe is het met jou lieve Sissie? Ook wat meer relaxed nu? Hoop het voor je meis...

Dikke knuffel,

San

Geplaatst

Tja San, het is gewoon heel moeilijk hier. Het is dus blijkbaar wel ingenesteld maar op de een of andere manier is het toch niet helemaal goed. Het heeft 50 % kans dat het blijft zitten. Het vecht er nu echt voor om te mogen blijven zitten. Het is zo moeilijk allemaal. Gewoon afwachten. Meer kunnen we niet doen. Had net weer behoorlijk bloedverlies. Het neemt niet af. Vind het echt heel zwaar nu. Zwanger zijn en een grote kans hebben dat het toch nog mis gaat.

Geplaatst

Hi meiden,

Nou ik vloei nu zo erg dat het echt over en uit is!

Sissi wat spannend!! Het kan echt goed gaan hoor! een vriendin van mij heeft haar hele zwangerschap gevloeid dus...de hoop nog niet opgeven !!

Josephine wat grappig dat ik een dubbelgangster heb!

Mn vriend en ik kennnen elkaar nu 2 jaar en zijn al een jaar bezig met zwanger worden.

Hij wil nu weer gaan elkaar gaan genieten zonder de hele tijd aan zwanger worden te hoeven denken en ik was (dit was mn 2de poging) deze poging ook niet echt heel lief en gezellig voor hem en dat heeft onze realtie ook wel heel erg onder druk gezet!

Dus....mischien veranderd hij nog van gedachte!!

iedereen heel veel sterkte en suc6 met testen, wachten, genieten etc!

liefs Jackie

Geplaatst

Hi Jackie, dank je voor je opbeurende berichtje. Wie weet. Hoop voor je dat je vriend het toch nog anders in gaat zien....misschien inderdaad even een pauze inlassen en samen weer tot rust komen. Misschien ziet hij het daarna toch weer anders in. Heel veel sterkte in ieder geval!!

Geplaatst

Hoi Jackie...heel jammer dat deze tweede poging over en uit is... En ik denk dat je vriend over een tijdje er weer anders over denkt. Bij de meeste mensen

begint het toch weer te kriebelen, zeker als er verzekeringstechnisch nog een poging over is.

Voor nu wens ik je toe dat je snel weer opkrabbelt en dat jullie inderdaad even van elkaar gaan genieten...en daarna weer verder.

Sissi, wat spannend is dit, ik duim voor je, hou je haaks, meid!

Liefs, Nine

Geplaatst

Ik heb net de uitslag van HCG, dag 12 na TP: gestegen van 101 naar 271 in 48 uur.... Dat geeft de burger moed!!! Vloeien was gister weg, buikpijn blijft, maar ineens wel een stukje minder na de uitslag... Goh.. ;-) Vandaag heel iets bruinerig spul.

Dus ik noem me nu dan toch maar ´zwanger´.. jemig, dat dat nog zou gebeuren, nu ik deze cryo alleen maar deed om ´t af te kunnen sluiten en door te kunnen met m´n leven. Bizar..

Vind het superspannend, hopelijk gaat mijn eigenlijke ongesteldheidsdatum (zaterdag) rustig voorbij en zet ´t vloeien niet door!!

Succes voor iedereen, houd moed!! (haha, hoor mij..)

Lfs nanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden