Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, die Iza, je weet het idd al bijna een week! Toch soms goed om zelf het heft in handen te nemen. Nu ben je al bijna een week BLIJ!!

Ja, het komt door die mislukkingen, dat ik het zo moeilijk kan geloven. Ik vind ICSI zo een onnatuurlijk proces en ik zat de eerste twee ICSI's heel erg in de weerstand.

Deze keer liet ik het meer "gebeuren". Daardoor vond ik ook de punctie minder erg.

Maar wat je zegt:

Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Nou meiden....hier nog even een kleine update. Er is nog niets veranderd. Vloei nog steeds. Geloof niet dat het al minder aan het worden is. Zou nu toch zo onderhand wel moeten afnemen. Ben er echt heel de dag mee bezig. Is niet goed maar ja....ik kan dat niet veranderen. Heb in totaal 3 x getest en op alle 3 zwanger. Bedacht mij vannacht (tuurlijk....want het kost mij ook wel mijn nachtrust) dat ik misschien het embryootje al wel verloren ben. Dat het vloeien al is overgegaan in menstruatie (terwijl ik nog steeds geen krampen etc heb of heb gehad). Maar dat die test wel zwanger aangeeft omdat dat hcg hormoon nog steeds in je urine zichtbaar is. Of kan dat niet????? Moet in ieder geval over 2 weken naar het ziekenhuis voor een inwendige echo omdat dan pas eventueel iets te zien zou zijn.

Geplaatst

Pfff, wat een spanning, Sissi...ik vind het heel logisch dat je er continu mee bezig bent ("feest der herkenning", ik kan ook, even, aan niets anders denken).

Wat zijn vrouwenlichamen toch verschillend... de 1 vloeit bij zwangerschap, de ander barst van de krampen, weer een ander voelt helemaal niets....

Moeilijk, hoor, dat afwachten. Ik hoop van harte dat je bloeding gaat afnemen!

X Nine

Geplaatst

Wat Nine zegt Sissi, heel erg normaal dat je er zo mee bezig bent. Zou het vreemder vinden als het je allemaal niks deed op dit moment...

Maar je blijft vloeien, ook bij jou de vraag: heb je er krampjes bij? Heb je er 1 of 2 teruggekregen...? Het kan zijn dat je inderdaad nu ongesteld wordt en het embryootje misschien al kwijt bent.. Maar hoe vaak hoor je niet dat vrouwen bloeden, echt denken dat ze ongesteld zijn en toch zwanger blijken? Het kan inderdaad dat je nog zwanger test, terwijl het misschien niet zo is. Maar volgens mij moeten de testen dan wel minder duidelijk worden (maar geen ervaring, dus misschien praat ik wel zware onzin nu...)

Wil je geen valse hoop geven hoor. Maar zolang het nog niet echt definitief is allemaal blijf ik onwijs voor je duimen!!! Met handen en voeten!!

Geplaatst

Nee....heb er dus totaal geen krampjes bij. Helemaal niet. Het vloeien is ook heel anders dan zoals ik normaal menstrueer. Misschien komt dat wel door de hormonen etc. van de afgelopen tijd. Geen idee. Heb 1 embryo teruggeplaatst gekregen. En wel 1 met een score 5. Dit is het hoogst haalbare en vrij uitzonderlijk vertelde ze ons. Maar ja....geen garantie dus....

Geplaatst

Geen krampjes schijnt toch wel positief te zijn...

Nou lieve Sissi, ik hou even op met tikken anders kan ik niet duimen!!! Denk aan je!

Geplaatst

Nine... elke keer als inlog moet ik eerst kijken of jij nog een positieve test in handen hebt. Vandaag mag ik weer iets uitbundiger blij voor Nine zijn!!!! Ik zal naar je luisteren en je maandag officieel en ongeremd feliciteren!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Goed zeg Nine! Klinkt echt heel gewoon die reserve tot 7 december. Ik hoop dat je jezelf vanaf dan ook uitbundiger zwanger voelt!

Sisi het kan inderdaad alle kanten op gaan. Je hCG als het een miskraam zou zijn gaat echt pas langzaam weer weg als je een vruchtje bent verloren. Het is nl de (aanleg van) placenta die het hormoon aanmaakt en die zal dus ook weg moeten zijn voor het daalt. Aan de andere kant, alleen al het innestellen kan een bloeding veroorzaken. Sommige vrouwen zien een soort 'bloedblaar' naast of achter de aanleg van de placenta wat een bloeding veroorzaakt. En blijven desondanks hartstikke zwanger. blijf duimen hier ook op naar een goeie echo voor je om van de onzekerheid af te komen.

Geplaatst

Dames,

Ik het het ´gedaan´...om half 6 vanmorgen (!)...uh...zag echt een superlicht streepje? Ik weet het niet of dit nu nog de Pregnyl is of.....

Heb nergens (meer) last van, alleen het opgeblazen gevoel is eigenlijk sinds gisteren weg... weet niet wat ik ervan moet denken.. :sad1:

@Nine...YESSSS ! Gaat goe maatje! Zie dat je zelf ook wat meer geloof gaat hebben...

@Sissi, leef met je mee meis...

Geplaatst

San: streepje is toch streepje! Morgen weer een test er tegenaan gooien!

En onze Pien: hoe voel je je? Al wat rustiger en weer zekerder?

Caroline, jij zo een FM......veel succes, ben benieuwd hoeveel je er nu gebakken hebt!

Geplaatst

Sommige vrouwen zien een soort 'bloedblaar' naast of achter de aanleg van de placenta wat een bloeding veroorzaakt. En blijven desondanks hartstikke zwanger.

Hoe bedoel je dit IVFmama??? Dat constateert de gyn. dan neem ik aan?? Omdat je schrijft "sommige vrouwen zien een soort bloedblaar" .

Sannie!!!! Joehoe!! Dat ziet er goed uit!!!! Ga je morgen weer testen???????

Geplaatst

@Caroline..heb het geprobeerd en zelfs met mijn geavanceerde spiegelreflex krijg ik het er niet goed op..echt zoooo licht...moest 2x, nee 3x kijken. Morgen nog maar eens; kijken of hij donkerder wordt of juist helemaal is verdwenen.

Voel me wel weer gammel worden trouwens. Net als gisteren..beetje rugpijn en gammele benen en een soort licht krampgevoel onderin de baarmoeder... en dan ook nu dan een beetje licht in mijn hoofd. Ik wordt er zooo onzeker van!

Jij trouwens suc6 met weer je 1e FM van deze cyclus. Ben benieuwd!

@Nine en Sissi...uh...ik wacht het wel af hoor...nog veeel te vroeg om te juigen....

Geplaatst

Sisi er kan zich een soort bloedpropje ophopen op de plek van innestellen. Dat bedoel ik met een bloedblaar. En inderdaad dat kun je alleen op een echo zien. Soms blijft zoiets lang zichtbaar (al dan niet incl bloedverlies) en soms is het met een weekje weer weg. Het is nogal een proces wat zich afspeelt in je buik als je zwanger wordt. Mijn VK ziet echt heeeel veel zwangeren en zwangerschappen en zelfs zij blijft het een wonder vinden. Dat zegt al wat lijkt me ;)

Bedoel er eigenlijk vooral mee, dat er veeeeel oorzaken kunnen zijn voor bloedverlies. En dat kan in je baarmoeder zijn, of erbuiten. Soms lastig te bepalen waar het wegkomt maar het maakt je wel erg onzeker helaas.

Oh jak feestje waar ik geen zin aan heb maar ik moet wel dus ik vertrek maar. Zal wel een latertje worden blegh. Jullie wel een heel fijne avond gewenst :D

Geplaatst

@Nine, nogmaals proficiat!!! Het is voorlopig bij velen in decemberineens raak! Helaas dat er toch nog een paar teleurstellingen bij zijn.

@Sissi: dit is echt killing!!! Ik ben ook echt heeeel hard voor je aan het duimen, ik zou ook nergens anders meer aan kunnen denken. In ieder geval zijn je testen positief!!!

Ik zit nu op wachtdag 8, zou dus vanavond een vroege test kunnen doen, maar durf het geloof ik nog niet! Ik voel me dus een enorme angsthaas, maar vind het echt heel eng! Ik ben zo bang voor negatieve uitslag, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het raak is.

Ik voel nu wel mijn baarmoeder meer rommelen en wat krampjes...zucht!

Ik denk dat ik dinsdag wel een test aandurf, dan zit ik met mijn regelmatige cyclus precies op 1 dag overtijd (moet van ziekenhuis pas op vrijdag).

Ik zie wel, misschien hou ik het niet uit en doe ik het toch wel eerder maar da's dan een spontane opwelling.

Moeilijk hoor! Maar ja, wachtweek 2 schijnt ook de moeilijkste te zijn, niet?

Geplaatst

Sorry, hoor meiden maar wat gaat het hier snel en wat is het spannend, zeg! Ik kan het haast niet bijhouden :lurk:

Ik blijf voor iedereen duimen, bidden, juichen en meetreuren.

Nine: Wat ENORM leuk!!!! Ik snap je reserves hoor.

En Sissi: vreselijk die onzekerheid, he? Er valt geen touw aan vast te knopen. Ik blijf het mooiste voor je hopen.

En dan Sannie: een iemienie-licht streepje. pfffffffffffff:icon_bounce:

Ik ben niet zo van het vroegtesten. Sowieso test ik niet graag. Ik zit nu op wachtdag 10 en ik voel niets! Nog niet eens iets of wat gespannen borsten. Niks! Ik heb wel van de week, als ik me niet vergis van maandag op dinsdagnacht menstruatiekrampen gehad. Die begonnen al maandagavond. Dinsdag overdag was het over. Dat is het aller, aller enigste wat ik heb gemerkt deze dagen. En oja, ik ben, onder ons gezegd en gezwegen, niet zo heel gezellig gestemd. Ik ben iets of wat labiel. Kan ook helemaal niets nu met al die blije sinterklaaskindjes en ouders. Vind ik te confronterend.

Zo, dat was even in vogelvucht mijn perikelen.

(ik hoor hier eigenlijk helemaal niet thuis maar het komt omdat ik zo meeleef met jullie en dan wil ik ook meedoen in het 'gesprek' :drunken_smilie:)

Liefs.

Geplaatst

@Sannie... tjee, laat het waar zijn!! Op naar morgenvroeg...en dan doorstuiven naar augustus-mama's samen met Nine. Wat een gezellige club strakjes.

@Josephine.. op wd10 moet er echt iets te zien zijn! Ook jou zie ik graag doorschuiven naar "uitgerekend augustus"

@Sissi.. ook voor jou houden we een plaatsje vrij op de volgende wachtbank.

Hier: tussen de oortjes inmiddels alles weer op orde, fysiek blijf het bruinverlies, het wordt niet erger en heb geen buikpijnen/krampen.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Pieneke: blij dat je wat beter voelt. En toch altijd een leuk/lief woord voor een ander. Kanjer!

Josephine: altijd gezellig als jij erbij bent...klets lekker mee op dit topic, ook als je K*T voelt...en kom snel bij de augustusmama's.

Ik weet denk ik nu wat mijn buikkrampen zijn...ik ben gewoon knettergeobstipeerd. Nee, knetter is het verkeerde woord, ik kan niet eens meer winden laten (sorry, voor dit detail).

Ik zit er wel mee, wat kan ik gebruiken om de boel weer op gang te brengen, zonder dat ik mijn delicate baarmoeder van streek breng?

Geplaatst

Stiekem moet ik een beetje lachen! Ik weet het echt niet Nine, maar ben ook wel benieuwd naar de oplossingen. Mijn keutel was ook behoorlijk compact deze ochtend, maar ruimte voor een stinkiestankie heb ik nog wel

Gast estrhalita
Geplaatst

Dames wat je kan nemen voor de makkelijkere stoelgang is Roosvicee Lactulose. Ik gebruikte het veel tijdens mijn zwangerschappen. Het kan geen kwaad. Succes allemaal in ieder geval.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden