Ga naar inhoud

Wat juist wel of juist niet in de wachtweken?


Gast Nienke79

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey meiden,

 

 

 

Mijn wachtweken zijn inmiddels alweer achter de rug en de volgende staan alweer voor de deur. Óf de volgende cryo óf een nieuwe verse poging volgende maand.

 

 

 

Al mijn "eigenaardigheden" van de vorige hebben niet geholpen, dus ik moet weer wat nieuwe bedenken :a4628ea63ee3976fca4.....

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nienke, ik deed eigenlijk niet zoveel anders tijdens de wachtweken. Bij ons stond in de folder geen sex/orgasme nou daar heb ik me keurig aangehouden. Ik heb een keer contact gezocht met mijn a.s. kinderen.(Ja, hoe raar kan het gaan.)dat was na mijn 2e icsipoging. Daar kwam een positief antwoord uit dat ik me niet zo druk moest maken en er op moest vertrouwen dat ik zwanger was. dat heb ik toen ook maar regelmatig tegen mijzelf gezegd; Een affirmatie ik ben zwanger. Het staat wel een beetje vreemd nu ik dit zo schrijf. Ik sta heel erg met mijn beide benen op de grond maar ben ook wel spiritueel en voel dingen

 

soms helder aan en het voelt aan als weten. (Hoewel ik natuurlijk niet alles kan weten he?) Dat heb ik overigens niet alleen met de pogingen hoor. En voor de rest ja, ik zat ook wel aan mijn buik en liet dingen staan die niet goed voor een zwangere zijn. En zei ik tegen mezelf dat ik gewoon maar moest doen wat ik normaal ook deed. Niet te veel gekke dingen in mijn hoofd moest halen en verder niet zo veel. Joy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

He die Nienke,

 

 

 

Bij onze kliniek zeggen ze dat het niet is bewezen geen sex/ orgasme, ik had het wel gelezen ergens dus heb de eerste 2 pogingen geen sex etc gehad. Aangezien het niks heeft geholpen heb ik dat deze poging van m'n lijstje geschrapt om de wachtweken wat aangenamer te maken :)

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha Nathalie lachen! Geniet er maar van hoor!

 

Ik moest ook zo lachen bij de laatste terugplaatsing in sept. Werkelijk ik stond met beide benen op de grond. (Uiteindelijk letterlijk en figuurlijk...)

 

Het zat zo. De fertiliteitsarts zegt tegen mij, u moet 20 minuten blijven liggen maar de benen mogen wel uit de beugels. Ik zeg tegen hem nou, ik laat ze er liever in hangen want dat heeft me de laatste twee keer geholpen.....Man kijkt me aan en geeft als antwoordt dus u bent bijgelovig?!?!?Ik slikte en wist even niets te zeggen....

 

Bijdehand he? Hij had wel gelijk , ik wist niet dat ik zo bijgelovig was...Joy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joy en Nathalie,

 

 

 

Ik heb die folder nooit gehad hoor, haha, geen sex/orgasme. De eerste tp was een verse poging. Mijn eierstokken waren 6 cm doorsnee en ikliep tegen overstimulatie dus toen moest ik er ook niet aan denken moet ik zeggen. De tweede cryo maar weer niet gedaan, maar inderdaad Nathalie, dat hielp helemaal niks. Dus afgelopen poging wel gewoon gedaan. Ook niet geholpen helaas.... Maar toch genoten :glasses1: haha.

 

 

 

Dat is dan toch ook weer een soort van "voordeel" van dit hele gezeur: de seks blijft altijd lekker en spontaan, want het is geen verplicht "nummertje" omdat je nu eenmaal kinderen wilt. Op de spontane manier blijkt het namelijk toch niet te lukken :tongueP:

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het Nienke, dat vind ik nou ook... we moeten de wachtweken voor onszelf toch wat aangenamer maken...

 

Die van mij zijn naar mijn idee al voorbij aangezien ik al een aantal dagen bloed heb gehad en ik dezelfde klachten heb als dat rode monster maar deze dagen voelde in ieder geval niet zo lang aan als die andere zonder seks haha.

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Josephine

 

 

 

ik werd na de tp in een bed terug naar mijn kamer gereden, mijn voeteneind was wat omhoog geplaatst en ik moest 1 uur blijven ligge, was wel relaxt maar al had ik een uur op mijn kop moeten gestaan, dan deed ik het ook hoor

 

 

 

groetjes

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Josephine

 

 

 

ik werd na de tp in een bed terug naar mijn kamer gereden, mijn voeteneind was wat omhoog geplaatst en ik moest 1 uur blijven ligge, was wel relaxt maar al had ik een uur op mijn kop moeten gestaan, dan deed ik het ook hoor

 

 

 

groetjes

 

Meiske74

 

Misschien vallen ze er dan wel uit.......Joy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht gelijk weg na de TP. Heb die dag wel rustig aan gedaan thuis, maar hoefde niet te blijven liggen of zo.. ben daarna naar huis gegaan en thuis wat gerommelt....

 

 

 

mmm, verder eigenlijk niets anders gedaan tijdens de wachtweken.

 

Tuurlijk rekening gehouden met alcohol, rood vlees, dat soort dingen, maar verder niet echt iets bijzonders.

 

Gewoon lekker gaan werken, in de avond huishouden gedaan, gewoon de standaard dingen.

 

Foliumzuur nam ik al een tijdje, ben verder pas extra vitamines gaan nemen toen bleek dat ik zwanger was.

 

 

 

Denk dat het voor iedereen persoonlijk is wat je denkt dat goed voor je is tijdens de wachtweken. De 1 is wat voorzichtiger als de ander.

 

Veel succes allemaal!

 

 

 

Kussss van Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de laatste keer moest ik een paar minuten blijven liggen, k vind een uur ook erg lang, ze kunnen er toch niet uitvallen.....Zo zie je maar dat het overla anders gaat......

 

Ik slik alleen nog de vitamines van de Etos, zwanger zijn, 2 x een capsule per dag na de maaltijd. Hier zit al foliumzuur in al die losse pillen vond ik maar niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het AMC moet je een halfuurtje blijven liggen. Ik uitte ook mijn bezorgdheid, of ze er niet uit zouden vallen.

 

Toen kreeg ik te horen dat het werkt als een "boterham met pindakaas , waarin een hagelslagkorrel plakt." Embryo "plakt dus al snel vast" aan de baarmoederwand.

 

 

 

Groetjes, Nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij MCK mocht ik meteen weg na de terugplaatsingen maar als ik wilde dan mocht ik ook enkele minuten blijven liggen. De arts vertelde ook dat het embryootje zich direct aan slijmvlies vastplakt dus dat het er niet uit kan vallen. Ze vertelde ook dat ze in sommige ziekenhuizen wel de regel hanteren te blijven liggen varieert van een kwartier tot een uur zei ze maar dat dit meestal voor onderzoek is. Ze vertelde dat wanneer het wetenschappelijk bewezen is dat blijven liggen positief is voor het embryootje, ze dit ook zouden gaan invoeren maar voor nu was er nog geen wetenschappelijk bewijs voor aldus de arts..

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

in zwolle moet je 10 min. blijven liggen en er word gezegd een paar dagen rustig aan te doen

 

dit heb ik ook gedaan, ben vandaag weer aan het werk gegaan maar wel met hulp

 

heb nog steeds last van mijn buik bij inspanning baarmoeder is geirriteerd door moeizame punctie

 

loop wel steeds met mijn hand op de buik en praat er af en toe tegen

 

weet wel dat dit niet helpt maar geeft me wel een rustgevend gevoel

 

drink geen redbull of cola meer heb gehoord dat caffeine de innesteling kan tegenwerken en niet goed is voor de embryo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nathalie, moest lachen om je berichtje dat deze wachtweken korter duren, haha. Ik las net op het wachtbankje dat het deze keer weer niet gelukt is, erg jammer meid.

 

 

 

Ik moet na een tp even een minuutje blijven liggen maar alleen om zodat de lab-mensen kunnen checken of de emmie/cryo daadwerkelijk niet meer in het rietje zit. Daarna gewoon weer op weg. Rust nemen moest ik alleen na mijn punctie vanwege een grote kans op overstimulatie. 2 dagen verplicht letterlijk op de bank zitten... zucht. Liever gewoon lekker aan het werk :-)

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sandra en Nienke,

 

 

 

Dat cola drinken en andere frisdranken met veel cafeine doe ik ook niet, heb ik ook op meerder sites gelezen.

 

 

 

Maar het is echt zo hoor Nienke, heb deze wachtweken echt als korter ervaren en doe het de volgende keer weer zo :)))

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

 

 

 

 

vorige pogingen (vers + cryo) ben ik gewoon weer gaan werken 1 dag na de tp.

 

Nu is mijn baan behoorlijk druk en hectisch en besloot daarom deze 2de poging anders aan te pakken.

 

Ik heb aansluitend aan mijn tp vakantie opgenomen, iedere dag pas rond 10.00 uur opgestaan, wat gewandeld met de hond, veel op de bank gerust en gelezen.

 

verder ben ik op het moment dat ik moest starten gestopt met koffie drinken, koolzuurhoudende drank drink ik niet meer sinds de tp.

 

verder heb ik deze hele behandeling icm. acupunctuur gedaan, 8 weken van te voren gestart, vlak voor de tp nog een behandeling en op dag 1 en dag 5 na de tp.

 

Ik weet natuurlijk totaal niet of het er aan bijgedragen heeft maar gevoelsmatig heb ik er alles aan gedaan.

 

moet wel zeggen dat vooral de 2de week lang duurt maar dat overleef je wel (lang

 

leve het forum)

 

 

 

groetjes

 

meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden, mocht het zo zijn dat ik zondag weer op de wachtbank knal, dan ga ik het natuurlijk ook weer eens anders aanpakken.

 

 

 

Ik kan helaas geen vakantiedagen meer opnemen zoals jij Meiske, dan kan ik straks in februari niet meer twee heerlijke weken naar Florida :sunny: Bij jou was dat blijkbaar wel de "winning formula"!!

 

 

 

Maar die koolzuurhoudende dranken ga ik inderdaad ook laten staan. En ook mijn enkele redbulltje gaat eraan. Caffeïne schijnt namelijk toch een slechte uitwerking te kunnen hebben. Ook niet te veel thee dus blijkbaar en koffie lust ik niet.

 

De seks hou ik er wel in, haha, en ik blijf dit keer ook gewoon zwemmen. Ik ben inmiddels overgestapt van "gewone" foliumzuur naar mama totaal van Etos. En ik neem me voor verder uitermate veel te gaan relaxen!

 

 

 

Mocht het weer uitdraaien op een mislukking en een volgende punctie dan ga ik ook zeker eens denken aan acupunctuur. Wie weet is dat mijn succes.

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames,

 

 

 

Ik lees al een tijdje hier mee en dacht, nu ga ik toch maar eens iets schrijven.

 

Toen ik deze cryo tp heb gehad was ik er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Ik heb tijdens de wachtweken dan ook nergens rekening mee gehouden. De eerste week zelfs nog een lekker wijntje 's-avonds gedronken. Op wachtdag 10 heb ik een test gedaan omdat ik een dag later naar Spanje zou vertrekken voor de 'Bierfeesten'. Ik was dan ook erg verbaasd toen hier opeens 2 streepjes opstonden.

 

Voor mij heeft het 'niet te veel' bezig zijn met de tp dus erg geholpen om de wachtweken door te komen.

 

Het wachtbankje waar ik nu op zit vind ik vele malen erger. haha

 

Succes in elk geval en doe vooral wat jou gevoel je aangeeft.

 

Groetjes Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee Nienke, wat betreft thee drinken, Rooibos thee, daar zit geen cafeiine in en van nature ook nog theiinevrij. Dus deze kunt je veilig drinken.

 

Een collega van mij kwam ook nog met Pickwick English Decaf, thee aanzetten dus ook deze kun je veilig drinken.

 

Toedeloeee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Niet schrikken maar in brugge waar ik de TP krijg moet ik 3 uur blijven liggen, zal meer psychologisch zijn dan noodzakelijk hihi.

 

Kom de wachtweken langzaam door omdat je er door de medicatie er steeds aan herrinnerd wordt ( progynova en ustrogestan)

 

Verder drink ik geen alcohol meer in de ww en probeer zoveel mogelijk rust te nemen.

 

 

 

Groetjes suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden