Ga naar inhoud

Wat juist wel of juist niet in de wachtweken?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zal ook niet gaan bowlen. Sterker nog ik ga (vorige keer ook gedaan) een paar dagen vrij nemen en alleen op de bank hangen. Maar dat is persoonlijk hoor!

• Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb het ook nog een keertje extra gevraagd over het badderen (zelfs na een positieve test). Ze hebben mij aangeraden om het niet te doen en vertelden me te wachten tot de 1e echo.

Ik ga normaal om de dag in bad en krijg echt afkickverschijnselen! :happy:

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Nienke,

ik doe eigenlijk gewoon lekker rustig aan, wel zwemmen niet roken gezond eten!!

veeeeeeeeeeeeeeeeel vitamine's bla blaaa je kent t wel.

wij weten zondag of het is gelukt!!

spannend!!

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Zoey,

Ik las net inderdaad dat je op de killing laatste wachtdagen zit. Knap dat je het volhoudt! Heel veel succes in ieder geval en hopelijk op naar een mooi resultaat!

Groetjes,

Nienke

• 3 weken later...
Geplaatst

hee dames

ik zit op wd 5 in mijn ww en heb al de hele middag pittige kroepoek zitten eten toen ik me bedacht dat ik niet weet of dit wel mag/kan

dus iemand een idee?

Geplaatst
hee dames

ik zit op wd 5 in mijn ww en heb al de hele middag pittige kroepoek zitten eten toen ik me bedacht dat ik niet weet of dit wel mag/kan

dus iemand een idee?

Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen hoor! Pittig eten hoort niet bij de dingen die je niet mag als je zwanger bent (wel wordt het afgeraden als je bv door de zwangerschap last hebt van maagzuur, dat kan erdoor verergeren).

No worries zou ik zeggen :) Succes met wachten!

Geplaatst

He Pleun,

dat maakt echt helemaal niks uit zoals SJSL schrijft. Dus je hoeft je daar niet druk om te maken. Succes met wachten!!

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Hi ladies

Tegen mij zeiden ze na de terugplaatsing dat ik alles mocht doen behalve twee dingen:

1. diepzeeduiken

2. Op een trilplaat staan in de sportschool (fabrikant wil geen claims)

haha. Maar goed ik lees hier vanalles over niet te vlug sex en niet in bad dus dat laat ik dan ook allemaal maar. Wel idioot dat ze overal anders adviseren.

Spannend he.........zucht

grtz Megan

Geplaatst

Pfoeh, nou die trilplaat.

Ik werd op mijn vrijgezellenfeestje in een fietstaxi gezet. Die ochtend ontdekt dat ik zwanger was. De fiets ging snoeihard over kiezelsteen-fietspaden. Nog nooit zo getrild. Dacht er toen niet aan, was zo overrompeld door alles (!). Maar toen het een paar dagen erna mis ging.... Ook al zegt iedereen dat het toch al niet goed zat en het hieraan niet gelegen kan hebben. Maar toch laat het me nooit helemaal los. Precies het argument van de trilplaat. Mijn wenkbrauwharen trilden er zelfs helemaal van!

*zucht*

Nou ja, dat het erna nog vaker mis is gegaan, zegt wel dat er een ander probleem is. Maar toch, ik kan een fietstaxi niet aanraden. ;-)

Geplaatst

Hallo meiden,

De meesten zullen ze me niet kennen, maar Pleun, Wish... hoe is het met jullie?? Ik heb 14 febr. negatief getest en had verplicht hele cyclus rust vanwege lichte overstim. Was in eerste instantie heel verdrietig, wilde gelijk doorgaan maar was moe van alles... ben bewust een tijdje hier niet geweest en dat heeft me gek genoeg goed gedaan. Zit lekker in mn vel, voel me veel fitter en was klaar voor deze nieuw poging.

Was erg benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat en dus ben ik lekker weer komen kijken hier..!! Ik kan Zoe, Bianca en Ieniemienie niet zo snel vinden.. jullie idee hoe het met ze is..?

Vandaag terugplaatsing gehad van een uistekend ontdooide cryo, nog 4 over in de vriezer. Geheel in mn eigen cyclus. Met de arts nog over gehad wat mag wel en niet... van haar mag alles ;-)) zelfs sex. Na een tp waar een punctie aan vooraf is gegaan, is nodige voorzichtigheid geboden ivm wat er in je lichaam allemaal is gebeurd. Nu is dat minder en mag je zelfs sporten, al is dat de 1e dagen voor je eigen gevoel niet slim... ik houd me er toch maar aan..

Veel succes allemaal met wachten en fijn om terug te zijn.. xxx

Geplaatst

Mama Ree!! Wat leuk om jou terug te zien (lezen!) Wat fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat en wat een spannende tijd ga je weer tegemoet. Ik ga uiteraard voor je duimen en met je meelezen. Ik neem aan dat je je op het wachtbankje van april gaat neerzetten?

Bianca is volgens mij ook net weer begonnen met spuiten. Ienieminie heb ik ook nog niet gezin op het forum. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik eigenlijk alleen maar post op het uitgerekend in oktober-topic en af en toe idd bij "oude bekenden".

Met mij gaat het dus verder uitstekend, wij hebben afgelopen donderdag de 12 weken echo gehad en deze was helemaal geweldig dus het echte genieten kan nu echt beginnen.

Sorry, dit is erg off-topic allemaal maar heb Mama Ree zo'n tijd niet "gesproken".

Meid, ik ga je volgen en voor je duimen! dikke knuf

Geplaatst

Hey Zoë!!!! hihihi super leuk om je bericht te lezen ;-)) wat onwijs gaaf voor je dat het zo goed met je gaat, en al 12 weken..ohh.. blij voor je en hopelijk mag ik in je voetsporen treden hihi.. inderdaad off-topic haha maar dat zal ons toch wel vergeven worden?

Heb me nog niet aangemeld voor het wachtbankje April, beetje gek maar ken amper meer iemand die er op zit, logisch natuurlijk.. en dan mis ik ons oude clubbie... maar ik houd je in de gaten hoor hihi.. Hopelijk dat ieniemienie ook ergens opduikelt, die heb ik nog niet gevonden.

Bianca stuurt af en toe een berichtje via hyves dus ik weet een beetje van hoe en wat, maar ze is hier ook aktief weet ik dus we treffen elkaar wel weer...

Dikke knuf voor nu en geniet lekker van je zwangerschap meid!

xxx

p.s. fijn dat ik vergeven word voor m'n afwezigheid hier.. hihi..

Geplaatst

bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat ik alles mag WAAR IK MIJN GOED BIJ VOEL dus das een hele hoop haha maar wel een stapje minder dan normaal

Geplaatst

Hey mama Ree,

Je hebt de helft erop zitten! Hoe voel je je? Trek je het een beetje? Nog een weekje geduld, of ga je nog wat eerder testen? Zou met een cryo wel kunnen...

Fijn weekend nog en volhouden meis! liefs

Geplaatst

Joehoe hier ben ik hoor haha!! Mama-ree wat super leuk om weer wat te horen. Moet zeggen dat ik dat laatste tijd me ook even heb teruggetrokken van het forum. Heb na het mislukken van de eerste poging ook een maand moeten rusten en heb woensdag 7-4 een cryo tp gehad. Dus we gaan best weer een beetje samen op :clock:

Zoe fijn dat alles goed gaat met je! ik mis ons oude clubbie ook wel een beetje, dus vind het super gezellig om weer even als vanouds bij te kletsen!!

Meiden zet hem op!!

xx

Geplaatst

Heeey ienieminie!!

Hoe is het nu met je??

Zo te lezen heb je weer een tp gehad!!!Spannend!!!

Hebben ons al een paar keer afgevraagd hoe het met je was!!

Succes met de wachtweken!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Heej Bianca,

Ja goed hoor, heb me de afgelopen tijd even teruggetrokken van het forum. Maar ben er nu weer helemaal klaar voor haha. Hoe is het met jou?? Zie dat je ook weer begonnen bent met spuiten...... zaterdag eerste fm, spannend....!! Geen last van de hormonen?

Leuk om je weer even te "spreken" :icon_sunny:

xx

Geplaatst

Ik had gisteren mijn TP. 's Ochtends lekker gedouched en getut....

Sta ik voor de klerenkast om te kijken wat ik aan zou doen. Ik pak een bloesje, en leg hem eigenlijk direct weer terug... Was een rood bloesje...... En dat voelde dus niet goed....

:whistling_girl::doh:

Geplaatst

Leuk topic!

Ik drink ook niet in de wachtweken, maar vind het altijd een dilemma of ik de weken ervoor wel zal drinken. Ik doe dat nu wel omdat ik mezelf wel van alles kan ontzeggen, maar of dat nut heeft is nog maar de vraag. Ik heb het dan over enkele wijntjes in het weekend. Drinken jullie voor de terugplaatsing nog wel?

Sporten doe ik ook niet in de wachtweken, voel me daar niet prettig bij..

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Ro,

Bij mijn "verse" poging heb ik heel de stimulatie periode niet gedronken eigenlijk. Dacht, zal toch niet goed zijn voor die eitjes. Maar bij de cryo pogingen heb ik voor de TP wel eens een glaasje gedronken. Na de TP dan niet meer.

Behalve de laatste keer, was mijn laatste cryo. Ging er zo vanuit dat het niet gelukt was, waren met vrienden uit eten en toen heb ik één mojito genomen 3 dagen na TP. Laat nu juist die zijn blijven plakken :-P

Lfs, Nienke

Geplaatst

Vooral doen;

Shoppen!!

Werkt altijd ontspannend en het geeft in ieder geval afleiding.

Weer een paar uurtjes voorbij....

Geplaatst

Wat ik me afvraag:

Ik lees in verschillende berichtjes dat jullie ook geen koolzuurhoudende dranken drinken in de wachtweken. Waarom is dat.

Ik bedoel, ik begrijp de cola vanwege de caffeine, maar wat is er fout aan andere koolzuurhoudende dranken?

Groetjes Debbie

Geplaatst

Hey,

Ik heb een vraagje,

ik moet steeds naar de w.c. (plassen)

is dit normaal ? verder heb ik geen steekjes

of kramp en voel mij ook niet misselijk

ik voel helemaal niets is dat normaal ?

alleen steeds naar de w.c.

(vandaag is het mijn zesde dag TP)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden