Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

@Nathalie, hier nog altijd veel last van moeheid/slaperigheid. Gisterenavond om 21.30 naar bed gegaan en vanochtend om 8.45 wakker geworden. Zo gaat het al vanaf zondag..

Mijn borsten zijn niet erg gespannen, maar ik heb wel zeer gevoelige tepels.

Gelukkig niet zo'n drukke werkweek, zou afgelopen maandag een dag in het ziekenhuis gewerkt hebben, maar had toen de TP. Heb mijn teamleidinggevende ingelicht waarom ik niet kon werken afgelopen maandag. Zij was tot dusver niet op de hoogte, simpelweg, omdat ik bij afspraken in Leiderdorp, die dagen niet in het ziekenhuis hoefde te werken. Ze reageerde trouwens wel erg enthousiast, was echt leuk..

Mijn collega's in de thuiszorg zijn wel op de hoogte, zij nemen ook regelmatig cliënten over. Is echt super!!

Hoe gaat het nu met jou?? Heb je nog met Herman kunnen praten??

Mijn man zei gisteren dat, als ik zwanger mocht worden van deze poging, hij hoopt dat het er 1 zal zijn. Waarom stemt hij dan in godsnaam in met het terugplaatsen van 2 embryo's? Hier werd ik inwendig weer nijdig om. Mij bekruipt dan het gevoel dat, indien wij hier samen niet volledig achter staan, deze poging niet mag lukken..

@Megan, hoe gaat het met jou? Morgen je eerste echo, spannend!

Hou je ons op de hoogte??

@Angela, hou je het wachten een beetje vol of ben je nog zo druk met de verhuizing dat de tijd voorbij vliegt??

Meiden, tot schrijfs,

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Ik vul het lijstje even weer verder aan:

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010: 10.15 uur

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Nathalie- 6 juli 2010

Angela- 20 juli 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Angela - 20 juli 2010

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

MBM- Puregon 150 IE -8 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

MBM - 8 juni 2010

Megan - 10 juni 2010

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

Chantal- 1 juni 2010: 11.10 uur

MBM - 14 juni

3e FM/ datum:

10.000 IE Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Chantal- 2 juni 2010: ??? uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Chantal- 4 juni 2010: 9.00 uur

Megan - 15 of 16 juni

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Chantal- 6 juni 2010: voor 11.00 uur - 3 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes (2x morula)

Chantal- 7 juni 2010- 2 embryootjes (4 & 6 cellig)

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010

Chantal - 21 juni 2010

Geplaatst

Hoi MBM, ik zie dat je 14 juni een echo hebt, ws is dit dan je eerste echo omdat je 8 juni begonnen bent met stimuleren. Ws was die andere echo een uitgangsecho, om te zien hoe alles eruit zag.

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Hoi MBM, ik zie dat je 14 juni een echo hebt, ws is dit dan je eerste echo omdat je 8 juni begonnen bent met stimuleren. Ws was die andere echo een uitgangsecho, om te zien hoe alles eruit zag.

Groetjes Nathalie

Hey Nathalie,

Volgens mij was het wel een uitgangsecho ja. Het was mij allemaal wat vaag eigenlijk. Ik ging naar het ziekenhuis met de bedoeling dat ze gingen kijken of ik verder kon met de medicijnen. En wat ze mij in het ziekenhuis allemaal verteld hebben is het volgende ... ... mijn slijmvlies is mooi afgestoten, er zitten nog wat restjes (bah), ze hebben gekeken naar cystes maar die zijn gelukkig niet aanwezig en ze sprak over 10 (ei)blaasjes. Omdat dat aan de hoge kant is moet ik eerst een lage dosis Puregon (150 IE) nemen en volgende week bij de 2e echo gaan ze kijken of de dosis omhoog moet/kan.

Ik heb het verder nooit uitgelegd gekregen en er ook niet bij nagedacht, dus misschien wel een domme vraag maar wat is dan het verschil tussen een uitgangsecho een 1e FM echo ?

Liefs,

MBM

Liefs,

MBM

Geplaatst
Hoi meiden,

@Nathalie, hier nog altijd veel last van moeheid/slaperigheid. Gisterenavond om 21.30 naar bed gegaan en vanochtend om 8.45 wakker geworden. Zo gaat het al vanaf zondag..

Mijn borsten zijn niet erg gespannen, maar ik heb wel zeer gevoelige tepels.

Gelukkig niet zo'n drukke werkweek, zou afgelopen maandag een dag in het ziekenhuis gewerkt hebben, maar had toen de TP. Heb mijn teamleidinggevende ingelicht waarom ik niet kon werken afgelopen maandag. Zij was tot dusver niet op de hoogte, simpelweg, omdat ik bij afspraken in Leiderdorp, die dagen niet in het ziekenhuis hoefde te werken. Ze reageerde trouwens wel erg enthousiast, was echt leuk..

Mijn collega's in de thuiszorg zijn wel op de hoogte, zij nemen ook regelmatig cliënten over. Is echt super!!

Mijn man zei gisteren dat, als ik zwanger mocht worden van deze poging, hij hoopt dat het er 1 zal zijn. Waarom stemt hij dan in godsnaam in met het terugplaatsen van 2 embryo's? Hier werd ik inwendig weer nijdig om. Mij bekruipt dan het gevoel dat, indien wij hier samen niet volledig achter staan, deze poging niet mag lukken..

Meiden, tot schrijfs,

Groetjes,

Chantal.

He Chantal!

Wat een fantastische collega's heb je zeg!! Wat leuk dat er zo gereageerd wordt op je behandelingen!!!

Goed dat je een relatief rustige week hebt! Belangrijk dat je je rust pakt alleen lijk jij me ook wel een persoon die het moeilijk vind om rustig aan te doen of vergis ik me?

Sport jij eigenlijk na je tp??

Wat zijn die mannen toch ook horken eigenlijk!! Kan me voorstellen dat je hier nijdig om wordt!

Ws heeft hij ingestemd omdat de kans op een tweeling toch niet echt supergroot is of heeft hij dit niet nagevraagd bij dr Hulsbergen?

Anders heeft hij dit ws voor jou gedaan, omdat hij van je houd! Dat is dan opzich toch wel weer een lief gebaar!

Die mannen moeten dan alleen toch echt leren om niet van die horkerige opmerkingen te maken of afspraken etc te vergeten!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ik ben bang dat die mannen toch niet veranderen en inderdaad, hij zou niet hebben ingestemd met het terugplaatsen van 2 embryo's als hij het er niet mee eens zou zijn.

Maar ja, dan vind ik dat hij dat soort opmerkingen ook wel achterwege moet laten.

Je hebt gelijk, ik ben inderdaad geen stilzitter. Alleen is mijn energiepeil al dagen minimaal. Net even stukje gewandeld buiten en meteen gaan stemmen.

Vanmorgen lekker naar de kapper geweest.

Sporten doe ik na de TP niet. Heb het idee dat dat niet goed is (zal wel tussen m'n oren zitten). :))

Hoe gaat het met jou???

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst
Hey Nathalie,

Volgens mij was het wel een uitgangsecho ja. Het was mij allemaal wat vaag eigenlijk. Ik ging naar het ziekenhuis met de bedoeling dat ze gingen kijken of ik verder kon met de medicijnen. En wat ze mij in het ziekenhuis allemaal verteld hebben is het volgende ... ... mijn slijmvlies is mooi afgestoten, er zitten nog wat restjes (bah), ze hebben gekeken naar cystes maar die zijn gelukkig niet aanwezig en ze sprak over 10 (ei)blaasjes. Omdat dat aan de hoge kant is moet ik eerst een lage dosis Puregon (150 IE) nemen en volgende week bij de 2e echo gaan ze kijken of de dosis omhoog moet/kan.

Ik heb het verder nooit uitgelegd gekregen en er ook niet bij nagedacht, dus misschien wel een domme vraag maar wat is dan het verschil tussen een uitgangsecho een 1e FM echo ?

Liefs,

MBM

Hoi MBM,

Is geen domme vraag hoor, bij de 1e behandeling krijg je ook zoveel informatie dat door de bomen het bos vaak niet meer te zien is.

Bij een uitgangsecho kijken ze hoe de baarmoeder en de eierstokken erbij liggen, tevens kijken ze hoe het baarmoederslijmvlies eruit ziet. In de eierstokken tellen ze hoeveel follikels/ eiblaasjes er zichtbaar zijn en of er zichtbare cystes zijn. Cystes kunnen ook gevuld zijn met vocht en kunnen dus lijken op goede follikels, dus dit is niet altijd met zekerheid te stellen.

Op basis van deze gegevens en je leeftijd maken ze een inschatting voor de dosering van het stimulatiehormoon.

150 IE Puregon is een "doodnormale dosering" aldus mijn gynaecoloog.

Een fm krijg je meestal na 6/7 dagen stimuleren, dan meten ze het bms op, kijken ze uit hoeveel lagen deze bestaan en tellen en meten ze de follikels. Aan de hand van deze gegevens wordt de dosering van het stimulatiehormoon bijgesteld. Daarna word er een 2e fm ingepland en in sommige gevallen een 3e. Meestal na de 2e fm wordt er een punctie ingepland. Dan moet je meestal dezelfde dag het stimulatiehormoon nog toedienen en de deca, de volgende dag alleen de deca en de pregnyl. De volgende dag niks en de dag erna de punctie.

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Hoi Nathalie,

Ik ben bang dat die mannen toch niet veranderen en inderdaad, hij zou niet hebben ingestemd met het terugplaatsen van 2 embryo's als hij het er niet mee eens zou zijn.

Maar ja, dan vind ik dat hij dat soort opmerkingen ook wel achterwege moet laten.

Je hebt gelijk, ik ben inderdaad geen stilzitter. Alleen is mijn energiepeil al dagen minimaal. Net even stukje gewandeld buiten en meteen gaan stemmen.

Vanmorgen lekker naar de kapper geweest.

Sporten doe ik na de TP niet. Heb het idee dat dat niet goed is (zal wel tussen m'n oren zitten). :))

Hoe gaat het met jou???

Groetjes,

Chantal.

He Chantal,

Dat van dat sporten ken ik ja :))) zit ws tussen onze oren ja maar ach, als je je er goed bij voelt!

Trouwens...met die moeheid is het toch ook geen doen??

Lekker hoor ff naar de kapper! Wat is het warm he buiten!?

Wij gaan zo nog even stemmen...blijft moeilijk dat stemmen!

Die mannen veranderen niet nee, toch prettig dat we op dit forum lekker met elkaar kunnen zeuren over de mannen :))

Met mij gaat het redelijk, ben wat emotioneel en heb af en toe van die momenten dat ik me "leeg" voel.

Nu is de jongste er bijvoorbeeld en hij is gewoon m'n verjaardag vergeten (hij wordt volgende week 10). Nu zegt hij dat ie bezig was met een tekening op school alleen dat hij hem mee genomen heeft naar z'n moeder en z'n moeder hem nu heeft. De oudste (word in oktober 14) heeft een mobiel maar even bellen...nee hoor dat zit er niet in. Ik heb duidelijk bij Herman aangegeven dat ze nou weleens de leeftijd hebben om iets te komen samen met hem, ik heb aangeven oorbellen te willen alleen hij heeft niets geregeld grrrrrrr weer die mannen. Ben benieuwd of hij dit nog gaat doen met ze in het weekend..

Kan ik dan echt om janken om zoiets, bespottelijk maar waar!

Ben jij ook al wat emotioneel van die bollen???

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ooo, kan me helemaal voorstellen dat je er de balen van hebt dat de kids jouw verjaardag zijn vergeten. Vind toch dat de jongeren erg veel met zichzelf bezig zijn tegenwoordig. (spreek ik als een ouwe taart). De twee meiden van mijn man hebben ook niet geïnformeerd hoe de punctie verlopen is, zijn ze totaal niet mee bezig. En die zijn dan al 21 en 23 jaar.

Maar wat je zelf ook al aangeeft, Herman kan dat ook sturen. Heeft ie ook niet doorgehad zeker??? De jongste van mijn man kreeg vorig jaar mijn oude auto, er kon nog geen bloemetje af, snap jij dat nou??

Begrijpelijk dat je je "leeg" voelt. Elke keer heb je weer hoop en nu met twee morula embryo's...Meid, geniet in ieder geval van de saunabezoekjes en jezelf in het zweet sporten kan ook erg prettig zijn.

Ben vanochtend wel op de 'sportkamer' (=zolder) geweest, heb daar namelijk gestofzuigd. :))

Tot schrijfs,

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hai Nathalie,

Hoe gaat het nou met je? Snap goed dat je je nog erg verdrietig voelt, of zoals je het zelf omschrijft "leeg" Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, zodat je kan gaan uitkijken naar 6 juli. Gelukkig heb je al redelijk snel een vervolg afspraak. Het is voor mij best moeilijk om de juiste woorden te vinden, omdat ik nog helemaal niet in "het" proces zit, en dus ook niet kan weten hoe die leegte voelt. Wel weet ik dat ik dezelfde grote wens als jullie heb, en als ik er nu aan zou denken dat het niet zou lukken, kan ik me het gevoel wel enigszins indenken.

Nogmaals veel sterkte, en laat je lekker gaan als je het nodig acht.

Veel liefs,

Angela

Geplaatst

Hai Chantal,

Hoe is het bij jou? Je zit nu 2 dagen in de WW. Spannend weer, hoe voel je je momenteel? Nog last gehad van de tp of viel het mee. Bij jou hebben ze dus ook 2 embryootjes terug geplaats, we gaan weer duimen dat ze zullen blijven plakken. Hier is het nog steeds rustig, tot 20 juli gebeurt er toch niks. Ik blijf jullie gewoon volgen, en leef met jullie mee. De tijd gaat voor mij op dit moment te langzaam, maar dat komt straks wel goed. Over een paar weken beginnen we met inpakken. Gelijk de rotzooi maar eens uitzoeken en zonodig direct naar de stort brengen. We krijgen dan 5 juli de sleutel, en voor 2 augustus moeten we over, want dan passeerd onze huidige woning bij de notaris. Dus ik denk zomaar dat straks de dagen voorbij zullen vliegen.

Nou meid doe lekker rustig aan, we spreken mekaar nog wel.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hai Megan,

Eindelijk morgen je eerste FM, al een beetje zenuwachtig, ik zou het me zomaar voor kunnen stellen. Ik hoop echt voor je dat ze een boel mooie eitjes zullen zien. Hoe gaat het verder met je? beetje de rust teruggevonden v.w.b. je nieuwe baan/studie.

Laat ons snel weten hoe je echo morgen is geweest.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hai MBM,

Hoe gaat het met je, als ik het lijstje zo bekijk loop je net voor me. Dit is voor jullie toch ook je eerste ICSI? Wij gaan 20 juli terug voor een vervolggesprek/uitgangsecho/prikinstructie, ik verwacht dan begin augustus ook echt te kunnen starten met die gezellige spuiten enzo.

Groetjes en tot gauw misschien weer,

Angela

Geplaatst

@ Nathalie ... Thnx Nathalie, aan die informatie heb ik wat. Het is in 1x zoveel duidelijker haha. En daarvoor is dit forum er natuurlijk, waar ik erg blij om ben. Dus nogmaals bedankt voor de info. En hoe gaat het nu met jou dan?

@ Angela ... Het gaat prima hier hoor, óók met het spuiten, waar ik enorm over in zat. Ik had er bijna nachtmerries van, maar inmiddels is het een koud kunstje geworden. Het is inderdaad onze 1e (en hoop laatste) ICSI. Fijn voor jullie dat jullie in Augustus van start kunnen. Ik hoop dat het spuiten voor jou ook meevalt. Zie je er tegenop?

Geplaatst

Hee hallo

MBM wilde nog even zeggen dat die echo goed klinkt, mooi rustig, en tien blaasjes, dat is vlgs mij prima! Nu mooi laten groeien! Maandag weet je meer.

Ben wel beetje nerveus voor morgen, wil erg graag weten hoe en wat. Voel de stokken wel, alsof er trosjes aanhangen, haha, de dag voor de punctie vorige keer voelde ik ze bij elke stap klotsen als het ware, zal ook wel inbeelding zijn maar goed. Nu ik weer af en toe dat gevoel heb ben ik weer bang voor cystes, dus wil graag dat iemand een kijkje neemt...:-)

Chantal ben erg benieuwd. Moe is vast goed. Leuk van je baas. Maar de meeste mensen denken er toch wel makkelijk over hoor. Oooohhh ze doet IVF , dan komt het wel goed......terwijl wij allebei al aan poging 2 zitten en Nathalie helemaal pech heeft. Dat is echt geen feest. Vertelde het ook aan goede vriendin zaterdag en ze moest traantje wegpinken, vond het heel erg. Ik zit nu wel redelijk in een 'up' omdat we bezig zijn, maar als het weer mis is brrrrrrrr.

Zou die opmerking van je man 'ik hoop op een' trouwens niet net zoiets zijn als 'ik hoop op een jongen'? Laat hem lekker hopen maar wacht maar tot ze er allebei zijn!!! Dan zou hij echt niet meer kunnen zeggen wie hij had gewild dat er niet was hoor!!!! Ik zal je wat zeggen, ik hoop op drie! Ha! :-)

Damn nu willen ze dat ik met mn nieuwe baan begin dinsdag. Terwijl ik dan misschien wel punctie heb. Ga echt niet zeggen hoe en wat hoor!

Hey Nath, volgens mij kun jij nu niet veel hebben door wat je moet meemaken. Wat ik voor duizend procent begrijp. Je hebt gewoon recht op liefde en knuffels en 'pampering' door je man. Kijk van kinderen verwacht ik verder weinig, keek zelf ook pas om me heen na mn 25e, haha, maar eigenlijk heb jij nu gewoon wel die aandacht nodig en het gevoel dat je belangrijk bent. Dat realiseert die hork (haha) zich vast niet. Dus ik zou niet gaan katten en chagrijnen, dat is tenminste mijn valkuil geen idee of jij dat ook doet, maar rustig uitleggen dat het heel moeilijk voor je is en dan op deze manier nog een extra 5e wiel aan wagen gevoel krijgt. Beetje attent kan geen kwaad....

Zeg eh ik ga gauw stemmen want ze hebben me vast nodig :-))

Sterkte iedereen, Angela jij geniet nog even van je rustige dagen voor de storm!

grtz Megan

Geplaatst
Hoi Nathalie,

Ooo, kan me helemaal voorstellen dat je er de balen van hebt dat de kids jouw verjaardag zijn vergeten. Vind toch dat de jongeren erg veel met zichzelf bezig zijn tegenwoordig. (spreek ik als een ouwe taart). De twee meiden van mijn man hebben ook niet geïnformeerd hoe de punctie verlopen is, zijn ze totaal niet mee bezig. En die zijn dan al 21 en 23 jaar.

Maar wat je zelf ook al aangeeft, Herman kan dat ook sturen. Heeft ie ook niet doorgehad zeker??? De jongste van mijn man kreeg vorig jaar mijn oude auto, er kon nog geen bloemetje af, snap jij dat nou??

Begrijpelijk dat je je "leeg" voelt. Elke keer heb je weer hoop en nu met twee morula embryo's...Meid, geniet in ieder geval van de saunabezoekjes en jezelf in het zweet sporten kan ook erg prettig zijn.

Ben vanochtend wel op de 'sportkamer' (=zolder) geweest, heb daar namelijk gestofzuigd. :))

Tot schrijfs,

Groetjes,

Chantal.

He Chantal,

Nee, je spreekt niet als een ouwe taart :)) ik vind ook dat de jongeren van tegenwoordig egotrippers zijn!!

Tja...vergeten zal wel een stopwoord zijn van de mannen... :)

Ik vind het echt schandalig dat je man zijn dochters niet eens hebben gevraagd hoe je punctie was!! Wat nog meer schandalig is, is dat ze notabene een auto krijgt (die kreeg ik echt niet van m'n ouders) en dat ze je niet eens een bloemetje gaf, belachelijk!!!

Ondanks dat je niet in de "sportkamer" bent geweest om te sporten, heb je toch gesport! Stofzuigen kunnen wij vrouwen toch wel onder die noemer plaatsen!!

Lekker gewerkt trouwens??

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Hai Nathalie,

Hoe gaat het nou met je? Snap goed dat je je nog erg verdrietig voelt, of zoals je het zelf omschrijft "leeg" Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, zodat je kan gaan uitkijken naar 6 juli. Gelukkig heb je al redelijk snel een vervolg afspraak. Het is voor mij best moeilijk om de juiste woorden te vinden, omdat ik nog helemaal niet in "het" proces zit, en dus ook niet kan weten hoe die leegte voelt. Wel weet ik dat ik dezelfde grote wens als jullie heb, en als ik er nu aan zou denken dat het niet zou lukken, kan ik me het gevoel wel enigszins indenken.

Nogmaals veel sterkte, en laat je lekker gaan als je het nodig acht.

Veel liefs,

Angela

Thanks Angela,

Ik vind je steun erg fijn!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Angela, wat een drukke tijd hebben jullie voor de boeg zeg!! Hard werken!!

Wel prettig een beetje afleiding (is het snel 20 juli)!

Suc6 met de verhuizing!

Groetjes Nathalie

Geplaatst
@ Nathalie ... Thnx Nathalie, aan die informatie heb ik wat. Het is in 1x zoveel duidelijker haha. En daarvoor is dit forum er natuurlijk, waar ik erg blij om ben. Dus nogmaals bedankt voor de info. En hoe gaat het nu met jou dan?

Gelukkig maar, ik ben toendertijd van alles op de hoogte gesteld door Pieneke, Nienke, Meiske74 (Babeth) en EDR. Dit heb ik toen ook als prettig ervaren.

Tja, en intussen ben ik een echte ervaringsdeskundige :(

Met mij gaat het redelijk, zo m'n ups en downs. Op naar poging 4.

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Hee hallo

Ben wel beetje nerveus voor morgen, wil erg graag weten hoe en wat. Voel de stokken wel, alsof er trosjes aanhangen, haha, de dag voor de punctie vorige keer voelde ik ze bij elke stap klotsen als het ware, zal ook wel inbeelding zijn maar goed. Nu ik weer af en toe dat gevoel heb ben ik weer bang voor cystes, dus wil graag dat iemand een kijkje neemt...:-)

Damn nu willen ze dat ik met mn nieuwe baan begin dinsdag. Terwijl ik dan misschien wel punctie heb. Ga echt niet zeggen hoe en wat hoor!

Hey Nath, volgens mij kun jij nu niet veel hebben door wat je moet meemaken. Wat ik voor duizend procent begrijp. Je hebt gewoon recht op liefde en knuffels en 'pampering' door je man. Kijk van kinderen verwacht ik verder weinig, keek zelf ook pas om me heen na mn 25e, haha, maar eigenlijk heb jij nu gewoon wel die aandacht nodig en het gevoel dat je belangrijk bent. Dat realiseert die hork (haha) zich vast niet. Dus ik zou niet gaan katten en chagrijnen, dat is tenminste mijn valkuil geen idee of jij dat ook doet, maar rustig uitleggen dat het heel moeilijk voor je is en dan op deze manier nog een extra 5e wiel aan wagen gevoel krijgt. Beetje attent kan geen kwaad....

Zeg eh ik ga gauw stemmen want ze hebben me vast nodig :-))

grtz Megan

He Megan,

Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor morgen!!! Is en blijft altijd spannend!! Ik hoop op een mooie score voor je!!! Heel veel suc6 morgen! En dat "klotsen" is herkenbaar.. het is dat het geen pasen is... anders was je "onze broedkip" :)

Weet jouw baas het niet Megan??

Herkenbaar die valkuil Megan! Bedankt voor je lieve woorden!

Zal m'n best doen!!

Vond het trouwens erg rustig bij het stembureau, ik ging rond 14.00 uur. Was het bij jou ook rustig?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Chantal,

Had natuurlijk vandaag MCK gebeld met de mededeling en gelijk gevraagd hoeveel een poging kost zonder medicatie, dit is 1580 euro. (Neem aan dat de morfine er wel bij zit toch met de punctie?)

Ik heb gelukkig nog medicatie in de koelkast. Voor een eventuele (niet te hopen) 5e poging zal het denk ik zo'n 1500 euro duurder zijn met de medicatie erbij.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010: 10.15 uur

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Nathalie- 6 juli 2010

Angela- 20 juli 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

MBM - 8 juni 2010

Angela - 20 juli 2010

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

MBM- Puregon 150 IE -8 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

MBM - 14 juni

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

Chantal- 1 juni 2010: 11.10 uur

3e FM/ datum:

10.000 IE Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Chantal- 2 juni 2010: ??? uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Chantal- 4 juni 2010: 9.00 uur

Megan - 15 of 16 juni

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

Chantal- 6 juni 2010: voor 11.00 uur - 3 van de 6 eitjes bevrucht- geen cryootjes

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes (2x morula)

Chantal- 7 juni 2010- 2 embryootjes (4 & 6 cellig)

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010 -negatief

Chantal - 21 juni 2010

Geplaatst

Hoi meiden,

@Angela, dank voor je interesse! Ik voel me momenteel goed. Alleen blijf ik veel moe (bijwerking van de Utrogestan bolletjes). Nog een week of 5, dan kunnen jullie ook van start. Ondertussen hoef jij niet stil te zitten, geloof ik. Verhuizen is hard werken!

@Megan, wat ben je toch heerlijk positief ingesteld! Mijn man zal inderdaad graag een zoon hebben (heeft immers al 2 meiden), maar ik geloof niet dat hij dat bedoelt heeft met die opmerking. Afijn, mochten we het enorme geluk hebben dat ik zwanger mag worden van een 2ling, dan zal hij daar naar verloop van tijd wel bijzonder blij mee zijn!

Waarom moet je ineens a.s. dinsdag beginnen met je nieuwe baan?

Hoe was je echo vandaag? Ben benieuwd! Trouwens, dat "geklots" herken ik ook wel!

@Nathalie, zoals verwacht heb ik niet erg hard hoeven werken gisterenavond, was met 1,5 uur weer thuis. Wel geluk dat de cliënten van gisteren alle drie dicht in de buurt wonen. Vanochtend ook weer een ronde gehad, goed te doen. Vandaag de rest van de dag weer vrij :))

Wat een bedragen zijn dat voor een ICSI behandeling... Zou het zo geweldig voor je hebben gevonden als je dat had kunnen besteden aan een kinderkamer..

Vind het knap en moedig van je om vol te houden en door te gaan. Ondertussen steun je ons hier ook op dit geweldige forum. Chapeau!!

Meiden, tot schrijfs,

Chantal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden