Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Positief blijven denken!! Er zitten dit keer zeker 2 kanjers bij!!

Moed blijven houden lieve Nathalie, ik zal aan je denken vandaag.

Check rond 16.00 uur weer, werk vandaag een dag in het ziekenhuis.

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Thanks Chantal voor je lieve woorden!!

Ben net gebeld, van de 6 zijn er 5 bevrucht, ben zo blij :happydance:, heb donderdag om

10.00 uur de tp van 2 embryootjes! Hopelijk zijn de andere 3 goed genoeg om in te vriezen.

Heb gelijk gevraagd of er nog zaad over is voor eventueel een 4e icsi poging.

Gelukkig heeft Herman toegezegd dat hij voor mij anders nog een pesa wil ondergaan de schat :love3:!

Op welke afdeling moest je vandaag werken?

Hoe gaat het met spuiten???

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

3e FM/ datum:

10.000 IE Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Megan - 15 of 16 juni

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes zijn bevrucht

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010

Geplaatst

Joehoeeeee Nathalie, wat een mooie score!!

En nu op naar morgen!!

Dan kunnen de wachtweken voor jou weer beginnen!!

Ik hoop je snel te volgen.

Vandaag op Cardiologie gewerkt, daar draai ik veel diensten. Team is echt helemaal leuk, persoonlijk zou ik niet voor vast op Cardio willen werken. Ben toch meer een snijdende pleeg. Toch meer het verpleegtechnische wat me dan aanspreekt.

Maar om te poolen vind ik Cardio echt leuk.

Laat je morgen nog wat weten???

Heel veel succes en geniet van het bijzondere moment van de TP.

Gaat Herman met je mee??

Wat een schat dat hij nogmaals een PESA zou ondergaan voor je!!!

We gaan er vooralsnog maar vanuit dat dat niet nodig zal zijn, toch??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal, wel leuk dat het team zo gezellig is op cardio! Is toch eigenlijk het belangrijkste van je werk vind ik, een goede sfeer!!

Ben ook erg blij met deze hoeveelheid bevruchtingen ondanks de magere opbrengst eicellen. Hoop dat we nog cryootjes hebben en hoop ook dat een pesa niet meer nodig is ja!

Zou toch leuk zijn als we nog met z'n tweeen op het wachtbankje kunnen zitten!!

Nog maar 4 dagen en dan alweer je echo!! Spannend!!!

Ik laat morgen nog even wat van me horen..ga voor het eerst vragen hoeveel cellig de embryootjes zijn...niet dat dat iets zegt maar wil het graag horen i.p.v. te moeten turen in het dossier wat tegenover me ligt tijdens een consult.

Heb jij trouwens ook al die enquete ingevuld van MCK??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Jammer genoeg geen cryootjes, ze liepen achter in de deling. Wel zijn er 2 mooie morula embryootjes teruggeplaatst, hopelijk blijven deze dan plakken!

Gelukkig zijn er nog 3 rietjes zaad. De opbrengst van de pesa waren 6 rietjes dus dat betekend dat er per poging gelukkig maar 1 rietje nodig was.

Toch wel prettig om te weten maar hopelijk is dat allemaal niet meer nodig!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

hai Nathalie

op naar een positieve test, jeetje wat spannend weer, ze zitten tenminste lekker in je buik.Ik duim voor je!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Wat mooi, 2 morula embryootjes!! En nu maar weer broeden!!

Succes in deze ellendige wachtweken!!

@MBM, en, heb je de eerste injectie Decapeptyl gezet?? Hoe ging het??

@Angela, hoe laat worden jullie verwacht voor de PESA a.s. maandag??

Heel veel succes!!

Hier tot nu toe weinig bijwerkingen, wel erg moe en af en toe wat licht in mijn hoofd.

Als het hierbij blijft vind ik het prima.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Nou reageer wat laat, sorry hoor, vreselijk druk met alles..........diepe zucht!! Rotstudie!!!

Nathalie ik heb aan je gedacht. Fijn dat die dormicum zn werk doet!! Morula's, die zijn dus al best ver gedeeld toch? Hoeveel cellig is dat? Bij ons plaatsen ze op dag drie terug en dan zouden ze 8 cellig moeten zijn. Heb je nog gevraagd hoe het de vorige keren was? Wens je twee supergoede weken toe, niet piekeren maar lekker van je soort van zwanger-zijn genieten! Straks een positieve test!! Reuzespannend weer.

Chantal ook al bijna echo.....gaat lekker zo!

MBM? hoe is het ermee?

En ook 31 mei komt al dichterbij!

Hier nu week aan de deca, gestopt met de pil. Nog een wek en dan de gonal-f. Vandaag wel hoofdpijn, weet niet of het daardoor komt. Verder geen last. Wel gedoe dat ze koel moeten zijn...hoe moet dat nou als ik na mijn werk ergens heenga?

groeten!! Megan

Geplaatst

Thanks Chantal, fijn dat je nog geen heftige klachten hebt van de hormonen! Krijg jij nooit last van moeheid??

Morgen alweer je echo Chantal, ik ben benieuwd! Ik zal aan je denken en hoop op mooie follikels voor je!!!!

Jullie zijn nu "mijn wachtbankje" meiden, ik plaats mezelf niet meer op het "officiele bankje", ervaar hier meer steun!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Megan,

Arme jij met je studie, bikkel dat je bent!!!!

Bij ons plaatsen ze ook op dag 3 terug (maandag punctie, donderdag tp), deze embryootjes lagen voor met delen zeiden ze. De cellen waren niet meer te tellen, al een soort klompje. Het stadium voor de blastocyt, want daar zit al een soort holte in.

De vorige embryootjes waren 8 en 9 cellig (gespiekt uit het dossier wat voor ons lag), toen durfte ik dat nog niet te vragen.

De andere embryootjes van deze punctie lagen achter met delen, ws zo rond de 5/6, daarom konden deze niet ingevroren worden jammer genoeg.

Maar ja, hoeveel cellig ze zijn zegt niks, er zijn meiden geweest die morula's en blastocyten kregen teruggeplaatst en die toch niet zwanger waren. Aan de andere kant waren er weer meiden die zwanger waren van een 4-cellige dus tja...valt niets van te zeggen!!

De hoofdpijn kan wel komen van de deca Megan!!! Heb ik ook vaak last van bij het gebruik van deca!!

De Puregon en deca moeten ook koel bewaart worden echter, je mag de Puregon voor een eenmalige periode van niet meer dan 3 maanden bewaren bij een temp van 25C of lager. En de deca ook zoiets. Ws is dat bij de Gonal-F ook zo, moet je even de gebruiksaanwijzing doorspitten. (Ik was ook in de stress toen ik een weekje naar Texel ging en een dagje naar de sauna, nergens voor nodig dus!)

Suc6 met prikken Megan, hopelijk gaat je hoofpijn snel over!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een snel berichtje, zo meteen werken.

@Nathalie, hoe voel je je?? Lekker blijven broeden hé!!

@Angela, heel veel succes maandag!!

Laat je wat weten??

@Megan, de Decapeptyl is een hoofdpijnveroorzaker, had ik vorige ronde ook last van. Nu veel moe en af en toe licht in mijn hoofd.

@MBM, hoe gaat het met jou??

Ik heb aanstaande zondag FM, ben benieuwd.

Fijn weekend allemaal!!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hallo meiden,

Weer even geleden dat ik wat liet horen, maar had even probleempjes met de computer. Gelukkig weer hersteld dus ik heb me net weer even ingelezen hoe iedereen ervoor staat.

@ Nathalie, wat geweldig dat er twee embryootjes terug geplaatst zijn. Het soort embryo dat je noemde zegt me niks, maar zal zeker wel goed zijn. Nu maar hopen dat de wachtweken voorbij vliegen en dat je eindelijk positief kan testen.

@ Chantal en Megan, jullie zijn al druk aan het spuiten. Op naar een goeie FM, bij jou Chantal is dat morgen al. Ik zal voor je duimen meid en Megan 10 juni komt ook al snel.

Hier is het eigenlijk wel rustig, rondom de Pesa dan. Vandaag had René weer een leuke aanvaring met zijn ex, wauw gezellig hoor. De jongste mocht afzwemmen voor haar A, ze wilde hem er niet bij hebben want dat vond ze te verwarrend voor de kinderen (nu nog na 2 jaar!!!!!!) Goed hij is niet geweest maar zijn ouders en zus wel. Dat leverder dus een hoop gezeik op. De oudste zou helemaal van slag zijn geweest, terwijl hij rustig met opa heeft staan praten samen met de nieuwe vriend van zijn ex (is namelijk een bekende in de familie) had zelfs de diploma laten zien er was dus werkelijk niks aan de hand. Tot zij met Aicha de kleedkamer uitkwam en ze zag. Aicha vond het harstikke leuk, had zelfs al even naar ze gezwaaid vanuit het zwembad, maar moeders vond het helemaal niks en trok de kinderen gelijk mee naar buiten. Nou er is een mail van haar gekomen daar lusten de honden geen brood van. Het is namelijk zij die heel duidelijk niet met de situatie om kan gaan als ze hun ziet, maar ze steekt het dan op de kinderen dat ze helemaal van slag zijn. Vind je het gek, er hangt een redelijke ontspannen sfeer tussen beide partijen, zij komt erbij en neemt vol bombarrie de kinderen mee, ja dan zou ik ook van slag raken. Enfin sorry moest het even kwijt, hing hier zo'n rot sfeer vanmorgen. En dat terwijl ik net uit de nacht kwam en nog maar 2 uurtjes had geslapen. Straks nog maar even op de bank neer ploffen denk ik.

Oke maar wat belangrijker is, over 2 dagen de PESA. spannend, spannend, spannend. Mannen laten inderdaad niet altijd hun gevoel weten, hoewel na de dreigende mail van zijn ex hij echt wel helemaal gebroken was. Als hij dan in tranen is dan is het echt goed fout zeg maar. Ik hoop maar dat alles goed gaat maandag en dat hij niet teveel pijn zal hebben, daarna hoop ik niet dat ik lang moet wachten op de uitslag, hoelang duurde dat bij jullie dat je een telefoontje kregen van het ziekenhuis?

Nou ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Angela

Geplaatst

He Chantal,

Spannend hoor morgen!!! Ik hoop echt op een mooie score voor je! Dat moeie kan trouwens ook komen door de Puregon las ik in de bijsluiter.

Ik zal aan je denken morgen!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Angela,

De meeste exen zijn verschrikkelijk, zeker vrouwen, zetten 9 van de 10 keer de kinderen in als machtsmiddel, ziek gedoe!!

Heel herkenbaar allemaal, ook allemaal meegemaakt, wel echt klote voor jullie!! (en de kids natuurlijk)

Zeker zo voor die PESA is het extra triest voor jullie, is al zo spannend allemaal!!!

Ik hoop voor jullie dat ze nog een beetje bijtrekt!!

Sterkte met deze rotsituatie en heel veel suc6 gewenst maandag!!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Thanx Nathalie,

Komt wel weer goed, hebben al meer van deze situaties gehad.

Maar leuk is anders, verpest de sfeer altijd weer. Ik ga me nu lekker richten op maandag, vind ik iets belangrijker dan haar.

Iemand vroeg nog hoelaat we moeten, we staan op voor 10.15 uur.

Dus we zullen ons iets voor tienen melden in het rijnland ziekenhuis.

Groetjes en een fijn weekend verder, ik ga me opmaken voor mijn volgende nachtdienst.

Angela

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010: 10.15 uur

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

3e FM/ datum:

10.000 IE Pregnyl/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010: 23.30 uur

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Megan - 15 of 16 juni

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur - 5 van de 6 eitjes zijn bevrucht

TP verse embyro('s)/ datum:

Nathalie- 27 mei 2010- 2 embryootjes

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Nathalie - 10 juni 2010

Geplaatst

Meiden, ik heb vanaf de terugplaatsing eigenlijk de gehele tijd buikpijn/kramp, dit had ik de vorige keren niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het idee dat het niet goed zit.

Groetjes: Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden