Ga naar inhoud

Pesa


nolan

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gisteravond voorlichtingsavond gehad. Weet nu hoe ik alle prikken moet zetten :ygg:

Heb ondertussen ook alle medicatie in huis dus nu is het wachten tot mijn menstruatie, vind het erg spannend.

 

We hopen gewoon heel hard dat het allemaal goed uitkomt met de bruiloft volgende maand, maar we wachten wel eerst wanneer ik ongesteld wordt.

Dus eigenlijk liggend aan die dag beslissen we pas echt of we de gok nemen of liever niet....maar we willen liever wel natuurlijk :toppie:

 

Vanmiddag heb ik een proef TP vanwege de bocht in me baarmoeder. Ben benieuwd, hoop zo dat het gewoon lukt...

 

Hoe is het met de rest van de dames?

 

@ flyr

Hoe voel je je nu? Alles goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bij ons gaat er nu ook eindelijk wat gebeuren. Alleen willen ze voordat ze pesa gaan doen toch nog even kijken of er echt geen levende zaadcellen aanwezig zijn. Maar er is bloed afgenomen inderdaad zoals ik hier al eerder las 7 buisjes. Ook bij mij is er bloed afgenomen. Begin februari weer terugkomen en dan hopelijk een afspraak voor de pesa maken. Waarom duurt alles zo lang!!!!!!!!!!!! Kan ik slecht tegen hoor. pfffff

 

 

Balen Yvon dat het zo lang duurt! Nu nog maar een paar weken voor februari!

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond voorlichtingsavond gehad. Weet nu hoe ik alle prikken moet zetten :ygg:

Heb ondertussen ook alle medicatie in huis dus nu is het wachten tot mijn menstruatie, vind het erg spannend.

 

We hopen gewoon heel hard dat het allemaal goed uitkomt met de bruiloft volgende maand, maar we wachten wel eerst wanneer ik ongesteld wordt.

Dus eigenlijk liggend aan die dag beslissen we pas echt of we de gok nemen of liever niet....maar we willen liever wel natuurlijk :toppie:

 

Vanmiddag heb ik een proef TP vanwege de bocht in me baarmoeder. Ben benieuwd, hoop zo dat het gewoon lukt...

 

Hoe is het met de rest van de dames?

 

@ flyr

Hoe voel je je nu? Alles goed?

 

Spannend Mammie!

Als het goed is heb je nu de proef TP!

 

Hoe ging het?

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat is het erg rustig hier, waar is iedereen toch :icon_scratch:

 

@ nathalie

Ik wacht nu tot ik ongi wordt wat één dezer dagen moet komen en dan zet ik die 1e spuit :myfignerscrossed:

Ben zo benieuwd, heb nog nooit zo ongeduldig op me ongi zitten wachten haha :laugh:

 

Hoe is het nu met jou?

 

@ Yvon

 

hoe gaat het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mammie, hoe was je testdag??

 

MBM, ik kon hem ook al een tijdje niet terugvinden, door jou weer gevonden :)

Wij gaan onze laatste poging pas in november doen, eerst moet m'n galblaas eruit aangezien ik een grote galsteen heb waar ik veel last van heb.

Hoe is het met jou en de kleine?

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi MBM,

Ja, hoe gaat t met de kleine?? Is ze goed bijgetrokken van de vroege geboorte of heeft ze nog wat achterstand?

Geniet je van het moederschap?

 

Hier schiet het ook allemaal niet op. Vijfde icsi ook mislukt , 12 terugplaatsingen gehad inmiddels. Overwegen steeds te stoppen, maar dat valt me erg zwaar. Gaan nu nog een of twee pogingen doen, met een nieuwe methode voorafgaand aan de stimulatie. Nemen ze een biopt van het baarmoederslijmvlies, dit kan helpen bij de innesteling omdat er dan bepaalde goede cellen worden aangemaakt. Nathalie zou het ook iets zijn voor jou om te proberen ? Zie ook mijn topic over de pipelle.

 

Hoe gaat het met de rest? Mammie hoe is de behandeling verlopen?

 

Liefs Megan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier gestopt met de mmm. In februari de knoop definitief doorgehakt. We gaan nog t/m juni door om het "gewoon" te proberen met een klein kansje dat het lukt. We zitten in de molen voor intake pleegzorg. Volgende week weten we of we erdoor zijn en op welke termijn we beschikbaar komen voor plaatsing. Normaliter wordt nl 1 jaar afscheidsperiode aangehouden na stoppen met de mmm

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier gestopt met de mmm. In februari de knoop definitief doorgehakt. We gaan nog t/m juni door om het "gewoon" te proberen met een klein kansje dat het lukt. We zitten in de molen voor intake pleegzorg. Volgende week weten we of we erdoor zijn en op welke termijn we beschikbaar komen voor plaatsing. Normaliter wordt nl 1 jaar afscheidsperiode aangehouden na stoppen met de mmm

 

Tusele wat ontzettend heftig zeg!! Gaat het een beetje met je?

Heel veel sterkte gewenst!

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 2 weken later...

Nathalie gefelicieerd!! Wat spannend! Ik duim voor een goede echo, sterkte met wachten!

 

Vorig jaar wachtte ik op de echo, dit jaar ligt mijn icsi-pesa wondertje lekker tegen me aan te slapen terwijl ik dit typ..het kan dus echt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Flyr!

Klinkt goed Flyr!! Hopelijk mag ik volgend jaar ook zo terugkijken op de icsi periode!

 

Groetjes Nathalie

Nathalie gefelicieerd!! Wat spannend! Ik duim voor een goede echo, sterkte met wachten!

 

Vorig jaar wachtte ik op de echo, dit jaar ligt mijn icsi-pesa wondertje lekker tegen me aan te slapen terwijl ik dit typ..het kan dus echt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

Ik ben hier nieuw op het forum en wil graag met jullie mee praten en mijn ervaring delen.

Wij zitten pas sinds september in de mmm en er is al veel op ons afgekomen, per ''toeval'' zijn we er achter gekomen dat mijn vriend geen zaadcellen heeft. Omdat ik PCO heb zijn we in het Fertiliteitscentrum van Zwolle terecht gekomen en bij een standaard onderzoek kwamen we er achter dat mijn vriend geen enkele zaadcel heeft. Dit was een enorme schok voor ons. Dit hadden we niet verwacht. Was dit eenmalig? Iets mis gegaan met de uitslag? Bloedondezoek gedaan en dit was gelukkig allemaal goed. Er is dus nog hoop. Allerlei vragen gingen er door ons heen. Na drie maanden wachten mochten we opnieuw het zaad laten onderzoeken. Wederom een teleurstelling... Geen zaad..... In Zwolle konden ze verder niks meer voor ons doen. De vraag of we verder wouden gaan in Nijmegen.. NATUURLIJK!! Daar kunnen ze via een pesa operiatie kijken of er wel zaadcellen in de bal zitten... Nu dus op de wachtlijst en afwachten weer.... Mijn vraag aan jullie of jullie ervaringen hebben met een pesa behandeling in Nijmegen en hoe jullie dit ervaren hebben? Hoelang de wachttijd ongeveer is? En hoe jullie man hier mee om is gegaan. Ik ben erg benieuwd allemaal en hopelijk kunnen jullie me wat antwoorden geven!

 

Liefs Anne-Marie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annemarie, welkom hier op het forum!

Wat een onzekerheid allemaal he dit traject!!

Ik hoop voor jullie dat er nog zaad wordt gevonden en anders misschien een TESE??

 

Wij hebben geen ervaring in Nijmegen met een PESA, wij zaten in Leiderdorp en waren binnen 3 weken aan de beurt en dan nog een klein weekje wachten op de uitslag.

 

Heel veel suc6 gewenst met jullie behandelingen!

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo nathalie,

 

De eerste maanden nadat we het te horen kregen was echt een ramp.. Onze hele droom stort in .. Langzaam beginnen we nu weer naar de mogelijkheden te kijken. Er zijn gelukkig nog mogelijkheden!! En als ik het goed zie bij jij zwanger? Wat geweldig!! ( daar haal ik ook weer hoop uit) Ik zie dat jullie ook al een heel traject achter de rug hebben... Wat enorm zwaar lijkt me dat.. Maar als het uiteindelijk lukt.. Daar doe je het voor!

3 weken wachten voor een pesa is te doen gelukkig... hopelijk gaat dit ook zo snel in nijmegen...

Fijn om mijn ervaring met jullie te delen... ik merk dat veel mensen in mijn omgeving niet snappen waar we mee bezig zijn.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne-marie,

 

Gelukkig zijn er mogelijkheden ja binnen de MM, maar zwaar is het wel jammer genoeg.

Gelukkig zie jij de mogelijkheden ook en hopelijk ook over een tijdje een mooi resultaat!!

 

Ik hoop dat jullie ook maar kort hoeven te wachten op de PESA want dan kan je tenminste verder.

Wat je zegt over het niet begrijpen..dat klopt..ook hebben mensen een vertekend beeld van ivf, denken dat het zo gepiept is en dat je zo zwanger bent..nou in de meeste gevallen dus niet.

 

Heel veel suc6 gewenst en hopelijk ben je snel aan de beurt!

 

Groetjes Nathalie

 

Hallo nathalie,

 

De eerste maanden nadat we het te horen kregen was echt een ramp.. Onze hele droom stort in .. Langzaam beginnen we nu weer naar de mogelijkheden te kijken. Er zijn gelukkig nog mogelijkheden!! En als ik het goed zie bij jij zwanger? Wat geweldig!! ( daar haal ik ook weer hoop uit) Ik zie dat jullie ook al een heel traject achter de rug hebben... Wat enorm zwaar lijkt me dat.. Maar als het uiteindelijk lukt.. Daar doe je het voor!

3 weken wachten voor een pesa is te doen gelukkig... hopelijk gaat dit ook zo snel in nijmegen...

Fijn om mijn ervaring met jullie te delen... ik merk dat veel mensen in mijn omgeving niet snappen waar we mee bezig zijn.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Anne-Marie,

Wat een rot situatie, heel herkenbaar! Wij zijn voor de PESA ook in Nijmegen geweest. Over het ziekenhuis zijn we erg tevreden, heel fijn en kundig personeel. Wel waren de wachttijden in 'onze tijd' (twee jaar geleden) erg lang. Achteraf vonden wij de periode totaan de PESA het zwaarst. Het idee dat er misschien geen zaad gevonden zou worden maakte ons soms erg verdrietig... Toen we eenmaal wisten dat er zaad gevonden was, kregen we weer hoop. Ik vond het zelf fijn om regelmatig te informeren naar de wachttijden, dat gaf weer wat duidelijkheid. Het was soms ook wel nodig om te bellen of bijvoorbeeld ons dossier al op de juiste afdeling was aangekomen. Mocht de wachttijd in Nijmegen erg lang zijn, dan kun je altijd overwegen om naar een ander ziekenhuis te gaan voor de PESA. Voor ons was het gunstig dat we voor Nijmegen hadden gekozen, want uiteindelijk was er een TESE-behandeling nodig voor voldoende zaad voor de ICSI en dat doen ze alleen in Nijmegen en Amsterdam (tenzij dat inmiddels veranderd is...).

Bij mijn vriend waren de bloedwaarden ook goed, dat is zeker gunstig. In Nijmegen kijken ze ook naar het volume van de ballen, dat schijnt ook mee te kunnen spelen. Na de intake bij de uroloog kunnen ze meestal wel wat meer zeggen over de kansen.

Je schrijft ook benieuwd te zijn naar hoe anderen ermee om zijn gegaan. Ikzelf ben naar een aantal familieleden, vrienden en collega's vrij open geweest, mijn vriend had er minder behoefte aan het met anderen te bespreken. Voor ons bleek het erg belangrijk om vooral ook leuke dingen met elkaar te blijven ondernemen. En te accepteren dat we er beiden anders mee omgingen. Het heeft wel een flinke druk gegeven op onze relatie, maar ook een bijzondere 'verdieping' gegeven. Gelukkig hebben we uiteindelijk begin dit jaar een gezonde zoon gekregen.

Ik wens jullie heel veel geluk toe! Als je vrage hebt, stel ze gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lies,

 

Bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat de operatie bij jullie gelukt is en dat jullie goede ervaringen hebben in Nijmegen. Klopt de periode er naar toe en alle onzekerheid is erg vervelend.. Iedere keer maar weer afwachten en de teleurstelling na iedere keer een slechte zaaduitslag. In vind het allemaal erg spannend wat ons te wachten staat in Nijmegen. Als ik deze week nog niets gehoort heb denk dat ik ook maar eens ga bellen hoe het er voor staat en of hun er zich op hebben wanneer we uitgenodigd gaan worden voor de intake.

Bij jullie is dus de eerste keer Pesa niet voldoende zaadcellen gevonden, voeren ze dan op het zelfde moment een Tese behandeling uit of gebeurt dat op een ander moment? En hoe lang duurt het ongeveer voordat je de uitslag krijgt van de operatie? Vriezen ze de verkregen zaadcellen in of worden deze gebruikt voor de ICSI?

Hoeveel ICSI pogingen hebben jullie gedaan voordat je zwanger werd van jullie zoon?

Nogmaals bedankt voor al je antwoorden op mijn vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Hoi MBM,

 

Het is een wonder...een godsgeschenk voor kerst...ik ben zwanger!

Het is nog heel pril, bijna 6 weken en zo spannend...4 januari de 1e echo om te kijken of de zwangerschap intact is...nog 2 weken behoorlijk in spanning zitten dus!

 

Groetjes Nathalie

 

Hallo Nathalie,

 

Wow, wat ontzettend leuk zeg! Leuk, leuk, dat is zacht uitgedrukt, net wat je zegt een geschenk, een wonder. Ik had geen bericht gekregen, dat er was gereageerd, dus ik zie je bericht nu pas. Maar 4 januari is nu voorbij, dus hopelijk heb je nu meer zekerheid.

 

Met Esmee gaat het heel erg goed, ze groeit goed, maar is nog steeds een kleintje. Ze is nu 20 maanden (17 maanden) en is nog maar 8 kilo. Iedereen zegt ook altijd oh wat een lief kleintje. Maar ja, zij weten niet wat voor geschiedenis er aan voor af ging.

 

Een tijd geleden zijn we nog gevraagd voor een uitzending van Caroline Tensen - Familieberichten. Ze wilden graag ons verhaal horen naar aanleiding van mijn boek. Maar dit hebben we maar niet gedaan, toch nog een beetje prive.

 

Ik zou het leuk vinden nog eens van je te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden