Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Diane, wat zonde dat het niet gelukt is. Wel heel fijn dat jullie een lekker weekendje weggaan.

@Tine, helemaal top meid! Zie je wel op het topic uitgerekend in juli :-P

lfs, Nienke

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er zijn gelukkig een aantal groene regels deze maand. Zouden jullie het resept willen doorgeven aan het wachtbankje van December.

Iedereen die negatief getest heeft, heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuw.

Voor de mensen die zwanger zijn, gefeliciteerd en geniet ervan!

Liefs Linda

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik lees goed en slecht nieuws hier maar hoop voor iedereen dat het goede nieuws ook bij iedereen komt.

ook ik val er van af helaas,bloedtest gister niet zwanger.

Wat ik wel evenbij kreeg opgezette eierstok /pijn ,moet over gaan met rust zo niet wordt het maandag een opname hoeveel slecht nieuws kan iemand toch krijgen nu dit weer waarom???

Hoop dat het mee valt en snel weer kan beginnen .

1e ivf ,1 eicel teruggeplaatst ,mislukt.

nog 3 in de vriezer .( gaat zo wel snel met de pogingen angst om nooit zwanger te worden komt zo af entoe wel dicht bij)

Nou op naar de volgende ronde ,hoop ik!

Vraag : weet iemand of een rietje met meerdere eitjes na ontdooing nogmaals ingevroren kan worden of kan dit niet? dan zou ik dus nog maar een kans hebben?

Iedereen die op de uitslag zit te wachten sucses.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Helaas is het weer voor sommigen een rode regel geworden...

Heel veel sterkte.

Voor de positieve testers: gefeliciteerd. Nu nog spannend, maar wel iets fijnere spanning.

Veel liefs Tinus

Geplaatst

Hee Nanc,

Ik wens je heel veel sterkte en rust, en hoop dat het allemaal mee gaat vallen! Je vraagt je idd af en toe af waarom het soms nog erger moet als dat het allemaal al is.

Maar hou moed, en neem je rust!

Geplaatst

Hoi Nanc,

Zie hieronder het antwoord op je vraag. Kan dus niet.

Heel veel sterkte en op naar de volgende ronde!

INFORMATIE OVER HET ONTDOOIEN VAN EMBRYO'S INDIEN ER MEERDERE ZIJN INGEVROREN

Het invriezen van embryo's gebeurt in rietjes, waarbij er meestal twee embryo's in één rietje worden gedaan. In het azM is gekozen voor het invriezen van twee embryo's per rietje, omdat het invriezen en ontdooien van ieder embryo in een afzonderlijk rietje erg tijdrovend is, en bovendien veel opslagruimte vraagt. In de regel worden bij alle patiënten, indien aanwezig, maximaal twee ontdooide embryo's teruggeplaatst. Na het ontdooien blijkt echter vaak dat één of beide ingevroren embryo's het invriezen en ontdooien niet overleefd hebben. Als er na ontdooien van één rietje geen van beide embryo's geschikt is voor terugplaatsing, zal een tweede, en soms zelfs (indien aanwezig) een derde rietje ontdooid worden. Als slechts één van de twee ingevroren embryo's het ontdooien overleeft, kunnen we óf alleen dit ene embryo terugplaatsen óf een nieuw rietje ontdooien. Het ontdooien van een tweede of derde rietje heeft als nadeel dat er mogelijk embryo's overblijven die niet opnieuw kunnen worden ingevroren.

Geplaatst

Hoi Nance

wat enorm balen dat het niet gelukt is! het klinkt bekend: je angst of het nog wel ooit gaat lukken maar meid, je moet echt de moed nog niet opgeven hoor!

Ik ben eerlijk, ik heb dat gevoel ook heel erg gehad, met name de eerste weken na het mislukken van de 1ste verse icsi en na het mislukken van de cryopoging.

Tijdens de 2de poging was ik een stuk relaxter en vol goede moed.

Ik hoop dat je over een tijdje weer meer vertrouwen zult hebben!

liefs

meiske74

Geplaatst

Meiske74, Ik lees net dat je zwanger bent van een tweeling , super ! Van harte gefeliciteerd !!!

Tine , dikke Proficiat !

De meiden die minder goed nieuws hadden , veel sterkte !!

Pf hier zakt mijn progestoron maar HCG blijft stijgen ... Dus ja het is tot volgende week wachten of het hartje er zal zijn ... Bang afwachten

Geplaatst

Jeetje, steeds zijn er 3 of 4 regels rood voordat er een groene komt. Helaas is rood overheersend.

Sterkte voor de mensen die negatief hebben getest..

en voor de mensen met een groene regel...VAN HARTE, GENIET ERVAN.

pffff word wel spannend nu hoor.

Voelde de groene regels ook dat ze zwanger waren voor ze gingen testen??

Lfs Niek

Geplaatst

Hoi Joke

je Progesteron daalt, weet je ook wat de waarde is? ik heb een lijstje van Brussel, en gebruik je nog Utrogestan? In Brussel laat men het je wel eens soms gebruiken t/m week 12.

Ik ben nu 7.5 week en gebruik nog steeds 3x200 mg per dag

Ik duim voor je meid!

liefs

Meiske74

Geplaatst

:tearyeyed:Helaas net een brief gekregen van het ziekenhuis dat mijn enige andere embryo niet goed genoeg was om in te vriezen.

Balen zeg, ik zie zo op tegen een tweede punctie en al die spuiten......Vrijdag mag ik pas bloedprikken en horen we dus of het nodig is....

Shit wat zijn dit lange dagen! Kan echt nergens anders meer aan denken. Heb thuis 2 testen liggen, maar durf ze niet te gebruiken!

Liefs, Chantal

Geplaatst

Hoi Meiden,

Bedankt voor de lieve reacties,

SCHAPENWOLKJE; dank je wel.

MART: bedankt voor de uitleg was duidelijk,baal er van dat het dus niet mogelijk is heb dus als ik geluk heb nog een kans voor de nieuwe punctie .

MEISKE: dank je wel voor je gerustelende worden ,zat echt even in dip.

fijn te lezen dat ik even niet de enige ben met deze gedachten in de eerste ronde al ,en helemaal fijn te lezen dat het nog positief kan zijn.

C&D: Ja dat is balen he snap dat als je die brief krijgt even in een dip zit je hoopt zo wat over te houden daar heb je het allemaal voor gedaan.

De volgende punctie is dan weer zo een feit he ,oneerlijk allemaal he de een heeft er 10 over en de ander geen.

Ik zelf was hier ook zo bang voor na de punctie kreeg te horen dat er 6 over waren,toen nog maar 4 en na terugplaatsing nog maar 3 in een rietje

ik baalde hier ook erg van kan me dus goed voorstellen hoe je voelt.

Sterkte meis.

Gr Nanc

Geplaatst

C&D :

wij hadden precies hetzelfde als jullie bij de eerste icsi, helemaal geen cryo's :sad:

2e icsi hadden wij 13 eitjes aan de rechter kant,en 11 waren bevrucht...

waarvan er 1 top emmy was en die heb ik terug geplaatst gekregen...

poging helaas alweer mislukt..

maar wel 2 cryo's...

zijn allebei ''goed'' de vriezer uit gekomen.

ik had met mijn 2e icsi behandeling echt iets van nah ik zie het wel weer allemaal...

maar toch met de gedachten in me achterhoofd van : hmmm bijna aller laatste poging....

en dat je er tegenop zit is begrijpelijk!

het wordt w eer zo definitief...

konden we maar allemaal gewoon een schoonheids slaapje houden, en als we wakker werden dat we zwanger waren..

maar helaas...

ik zit nu op wachtdag 14 van de cryo.. nog steeds geen duivels.!.

nog nooit zijn we zover gekomen...

pfff maar ben zo bang om te horen dat we toch niet zwanger zijn...

ik test ook niet meer, ik wacht braaf de 3 weken af zoals het ziekenhuis heeft gezegt.

dus op naar 20 nov!

de meiden die negatief hebben getest, heel veel sterkte met het verwerken hiervan!

de meiden die positief hebben getest : Gefeliciflapstaart! geniet er lekker van :occasion5:

liefs, angel

Geplaatst
C&D :

wij hadden precies hetzelfde als jullie bij de eerste icsi, helemaal geen cryo's :sad:

2e icsi hadden wij 13 eitjes aan de rechter kant,en 11 waren bevrucht...

waarvan er 1 top emmy was en die heb ik terug geplaatst gekregen...

poging helaas alweer mislukt..

maar wel 2 cryo's...

zijn allebei ''goed'' de vriezer uit gekomen.

ik had met mijn 2e icsi behandeling echt iets van nah ik zie het wel weer allemaal...

maar toch met de gedachten in me achterhoofd van : hmmm bijna aller laatste poging....

en dat je er tegenop zit is begrijpelijk!

het wordt w eer zo definitief...

konden we maar allemaal gewoon een schoonheids slaapje houden, en als we wakker werden dat we zwanger waren..

maar helaas...

ik zit nu op wachtdag 14 van de cryo.. nog steeds geen duivels.!.

nog nooit zijn we zover gekomen...

pfff maar ben zo bang om te horen dat we toch niet zwanger zijn...

ik test ook niet meer, ik wacht braaf de 3 weken af zoals het ziekenhuis heeft gezegt.

dus op naar 20 nov!

de meiden die negatief hebben getest, heel veel sterkte met het verwerken hiervan!

de meiden die positief hebben getest : Gefeliciflapstaart! geniet er lekker van :occasion5:

liefs, angel

Angel, dan wens ik jullie heel veel succes!!!Heel spannend, en al zo ver gekomen, dat is toch heel hoopvol! Groetjes Joy1

Geplaatst

HOI lieve Nicole,

Ik voelde het gek genoeg wel (achteraf bekeken) had echt meer last van mijn borsten (echt pijn) en had lichte last van brandend maagzuur, wat ik normaal nooit heb, meteen na het eten. Dat vond ik al raar ja nu snap ik het wel. Ben nog steeds niet misselijk geweest maar merk wel dat er vanalles gaande is in mijn buik. Beetje rommelen af en toe een steekje. Hoop dat het allemaal goed gaat.. 4 december weten we gelukkig meer.

Lfs Tine

Geplaatst

@Nanc, heel veel sterkte, wat zonde dat het deze keer niet gelukt is. Ik heb die gedachte ook wel eens gehad hoor. Voor deze laatste poging had ik ook nog nóóit een positieve test gehad, maar het kan echt!

@Nicole, ik had een vermoeden omdat ik 3 dagen achtereen last had van mijn darmen. Toen ging er ineens een lichtje branden, heb ik een test gedaan en voila.

@Angel, klinkt allemaal nog erg hoopvol meid, knap hoor dat je niet test!

@Chantal, kan me heel goed voorstellen dat je erg op ziet tegen een volgende punctie. Maar misschien is het wel niet nodig....

lfs, Nienke

Geplaatst

Helaas geen tijd om uitgebreid te reageren. Hopelijk vanavond even wat tijd voor is veel gebeurd hier in het topic.

Maar mijn regeltje mag groen! CB met indicator gaf zwanger aan.....:O

Ik durf pas echt te gaan genieten na een eerste goeie echo, maar zo ver zo goed nietwaar? Nu snel op pad voor boodschappen. Goed weekend allemaal, sterkte voor diegenen die het zo nodig hebben en toi toi toi voor degenen die nog moeten testen!

Geplaatst

Wow IVFmama, dat laat ik me geen 2 keer zeggen, een regel die groen mag, haha. Gefeliciteerd!!

lfs, Nienke

Wachtbankje november 2009

Irrie, TP 1 cryo, testen 31-10

Peggy, TP 18 okt., 1 emmie, testen 1-11

Josephine, TP 19 okt., 2 emmies, testen 2-11

Suus77, TP 22 okt., 1 cryo, testen 5-11

Ilse, TP 24 okt., 2 cryo's, testen 8-11

Nessie, TP 26 okt, Cryo nr 4, testen 9-11

Joke, TP 27 okt, Cryo, testen 9-11

Miranda39, TP 25 okt, testen 9-11

Sabri, TP 26 okt, ivf, testen 9-11

Eveline, TP 27 okt., 1 cryo, testen 10-11

Aramat (Tamara), TP 27 okt, 1 cryo, testen 10-11

Alice (Lies) TP 27 okt, 2 emmies, testen 11-11

YouMe, TP 27 okt, testen 11-11

SJSL (Annelies), TP 27 okt, IVF, testen 11-11 (maar ga 9-11 al testen)

Zoë TP 28 okt. 1 emmie, testen 11-11

Bianca1, TP 28 nov., ............, 11-11 testen

Nic1968, TP 30 okt. drie emmies, 11-11 positief getest!

Nienke79, TP 1 nov., 1 cryo, testen 13-11

Toobee (Suus), TP 1 nov., IVF, testen 13-11

Bammie TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Heather TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Tinus1 TP 31 okt. 2 emmies, testen 14-11

Vliegmeisje (Marije) TP 31 okt. 1 emmie, testen 14-11

Mams, TP 31 okt., 1 emmie, testen 14-11

Ralletje (Marielle) TP 1 nov, 1 cryo, testen 15-11

Gompie80, TP 2 nov., 2 emmies, testen 16-11

Kaatje37, TP 3 nov., 1 cryo, testen 17-11

Siebje, TP 5 nov. 1 cryo (blastocyst) testen 17-11

Balu01(Nathalie), TP 6 nov., IVF, testen 19-11

Brigitte, TP 7 nov., 1 cryo, testen 19-11

Jolanda74 TP 6 nov., ivf, testen 20-11

Schapenwolkje (Wendy) TP 6 nov, testen 20-11

Jadimi(diana) 1e ivf, TP 7nov, testen 21-11

Taurus71(Manon) 1ste IVF>2de cryo poging, TP 8 nov. Testen 20 nov.

Leejoo, Tine 2e cryo, 21-11 testen

Ivdelft, 3e ICSI, TP5 nov., 2 emmies, testen 21-11

Diane, 1e ICSI, TP 9 nov., testen 23-11

Celeste, 2e IVF, Tp 12 nov., 2 emmie's, testen 24-11

Coni, 5e IUI 11 nov., testen 26-11

IVFmama, TP 11 nov., 1 cryo, testen 26-11

C&D (Chantal), TP 11 nov., 1 emmie, testen 27-11

Bianca1980, 1e IUI 14 nov., testen 28-11

Fopje, 2e ICSI, TP 14 nov., 1 emmie, testen 28-11

Colle, 1e IVF, TP 14 nov, 2 embry's, testen 27-11

Angel2009, 2e ICSI, TP 7 nov., 2 cryootjes, testen 30-11

Erika, 7e ICSI, TP16 nov. , 2 embryo's, testen 30-11

Mirthe, 2e IVF, TP 18 nov., testen 30-11

Gonnie, TP 16 nov., 2 emmies, testen 1-12

Marmira, TP 18 nov., 1 emmie, testen 3-12

Iza, TP 20 nov, 2 emmie's , testen 4-12

Jackie TP 18 nov 1 emmie, testen 3-12

kimmie, tp 19 nov, 1 emmie, testen 4-12

Geplaatst

Hallo meiden,

Voor de formaliteit hebben we vanmorgen nog wel even getest, en het was wat we verwacht hadden, negatief.

Op naar de volgende poging.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi,

IVFMamma, Gefeliciteerd!

Net zoals Diane heb ik gister voor de formaliteit getest en ook bij was het toch echt nagatief. Morgen het zh bellen en dan hoor ik hoe we weer verder gaan. Heb nu nog 2 cryo's dus dan kan ik gaan duimen dat die het goed gaan doen.

Meiden,

Een fijne zondag gewenst1

Liefs

Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden