Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een fijn vooruitzicht, miep!

En spannend hoor, Diane!

Ik heb zojuist mijn eerste spuit Gonal-F laten zetten door vriendlief. Ik voelde er niets van. De kop is eraf!

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hoi,

Wij hebben 11-11 de eerste FM, maar ik ben nu al wel weer bijna 2 weken Deca aan het spuiten, maar ik volg dan ook het lange traject van 8 (!) weken, ik heb waarschijnlijk eind november de punctie en tp!

Heel veel succes iig!

x

Geplaatst

Hey Marmira, wat geweldig dat je kan beginnen!!!! Super spannend! Super fijn dat je niks van de spuit voelde. Wat voor schema heb je gekregen?

Hey Krisje, waarom heb jij een lang protocol gekregen? Zo word je geduld wel op de proef gesteld he?!

Miep, alvast gefeliciteerd met je 12,5 jarige huwelijk, knap hoor! Dat hoor je in deze tijd helaas niet vaak meer! Ik hoop dat jullie even lekker kunnen ontspannen voor jullie starten.

Diana, klinkt heel goed de echo! 7 is niet slecht. Ik had er vorige keer slechts 3! Heel veel succes a.s. maandag weer.

Liefs Diana

Geplaatst

Hallo mijn naam is marian en samen met mijn vriend zitten wij ook in het ICSI traject, onze eerste poging is al mislukt in juli/aug, maar morgen moeten we weer naar Apeldoorn voor ons startgesprek voor de 2e poging.

Dan horen we welke aanpak ze kiezen voor ons, omdat onze vorige poging heeeeeel anders is verlopen wat iedereen hoopte voor ons!

Maar ik begin op 11nov met de decapeptyl te spuiten dat is zeker

groetjes Marian

Geplaatst

@Diana, dat is bij ons in het ziekenhuis het 'normale' protocol, ze doen het niet anders. Sinds dat we bezig zijn ben ik in het bezit van een engelengeduld! haha!

En Marian, welkom hier op het forum en alvast veel succes met je 1ste spuit op 11-11!

Fijne zondag allemaal,

x

Geplaatst

Hoi Diana,

Ja heel spannend de punctie komt nu heel dichtbij !

groetjes en een fijne zondag.

Diane

Geplaatst

Hallo,

Ik had gehoopt in november te kunnen starten met de 2e behandeling, maar helaas een wachtlijst.

Het wordt waarschijnlijk maart, april.

Ik wens jullie in ieder geval veel succes toe, en hopelijk zijn jullie

rond de tijd dat ik begin allemaal zwanger.

Hermien

Geplaatst

Hallo ik ben nieuw. Ik hoop dat ik dit bericht op de juiste plek zet, want ook ik begin deze week met poging 5 icsi in eigen cycles. Morgen de punctie. Hoop dat het goed komt want het eitje was dinsdag al 21 mm. En de gyn vertelde ons dat als het eitje nu uit zich zelf spingt, dit als poging wordt geteld. Terwijl ons bij de voorlichtingsbijeenkomst gezegd is, een poging geteld wordt als de punctie pas is gedaan.

Ben nu dus helemaal op van de zenuwen en doe geen oog meer dicht.

Gr

Geplaatst

Hoi meiden,

De p op 5 nov gehad en de tp 9 nov (afgelopen maandag)

De punctie viel me heel erg mee. De tp van de 2 emmies was een heel bijzonder moment. We konden via de echo meekijken en hebben een foto van de tp meegekregen.

Bijzonder dat je met z'n 2-en naar het ziekenhuis rijdt en misschien wel met z'n 4- terug......

groetjes en succes met de behandelingen.

Diane

Geplaatst

Heee meiden,

Eind november (25e) mag ik ook eindelijk weer beginnen.. Dan gaan we de eerste decapeptyl spuit weer zetten. Hopen op een 'witte' kerst en een knallend nieuw jaar!

Hoop dat het nu raak is, want ook wij zijn al 3 jaar bezig. Heb gedroomd dat ik zwanger zou zijn als mijn man op uitzending is en of hij weggaat horen we ook voor de kerst.

Heel veel succes allemaal meiden, we houden de moed erin!!!

Geplaatst

Hoi gerreber,

Dan gaan we gelijk op, ik start waarschijnlijk ook de 25ste! Ligt even aan welke dag ik ongesteld word, dus het kan 1 of 2 dagen schelen maar leuk dat we gelijk op gaan lopen! Het wordt ook onze 2e poging en ik heb al een paar keer geschreven hier: december is een bijzondere maand, met cadeautjes!

Ik ga je volgen!

Caroline

Geplaatst

Meiden succes! Ik ga voor jullie duimen.

Op pagina 1 staat nog dat ik misschien met jullie mee ga draaien in november, maar zoals het er nu voor staat, is het voor mij hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig :bf_new:

lfs,

Nienke

Geplaatst

Ok Nienke, had het al gelezen in het wachtbankje topic, maar nogmaals onwijs gefeliciteerd...super nieuws zeg!!!

Geniet ervan en heel veel succes ook voor je man natuurlijk!!!

x

Geplaatst

Nou meiden. Vandaag eerste echo gehad. Follikels waren goed gegroeid en heb a.s. dinsdag al de punctie. Echt super spannend allemaal weer.

Geplaatst

hey hallo

ik start als het goed is morgen met icsi ik start dan met synarel snuiven en zondag met puregon spuiten word me eerste ivf/icsi dus ben erg benieuwd naar alles

xx

Geplaatst

Hai Meiden,

Na een heftig half jaar waarin we vrij snel hoorden dat we alleen dmv ICSI een kindje kunnen krijgen, begin ik komende vrijdag met de decapeptyl. Vind het allemaal erg spannend. Hebben jullie al ervaring met de deca? Heb je er veel last van?

X Fren

Geplaatst

Hoi Fren, ik heb een hele groentelade vol met deca voor poging 2, maar die heb ik vooralsnog dus niet meer nodig. Ik heb helemaalgeen last gehad van de deca en het was voor mij ook geen probleem om te spuiten. Doet geen zeer. Je moet ze alleen even een kwartiertje vantevoren uit de koelkast halen, anders is het zo'n koude klets in je buik.

Heel veel succes meiden! Dat het maar tot een topresultaat mag komen!

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hi Fren,

Ook ik vond/vind het spuiten totaal geen probleem. Doet inderdaad geen pijn. En inderdaad even van tevoren uit de koelkast halen, anders voelt het zoooooooo koud in je buik. Heel veel succes in ieder geval!!!!

Geplaatst

Hai Fren,

Totaal geen last gehad van de deca, van het spuiten niet en geen bijwerkingen.

Hopelijk krijg jij er straks ook geen last van.

Succes met spuiten

Groetjes Diane

Geplaatst

Ik wil ook graag meedoen. Na een miskraam in augustus van ICSI-1, zijn we nu helemaal klaar voor poging 2. Afgelopen vrijdag de eerste FM gehad, morgen de tweede en hopelijk volgende week ergens de punctie. Het grote verschil met poging 1 is dat ik nu de dubbele dosis Gonal-f moet spuiten, 300 IE. En dat schiet wel lekker op, vorige keer groeiden de follikels erg langzaam, het begon met 9 kleintjes en uiteindelijk hield ik er 5 over, uit die 5 kwamen 3 eitjes waarvan er maar 1 rijp genoeg was. Die ene is uitgegroeid tot een topper waar ik helaas niet langer dan 2 weken van heb mogen genieten, was 6 weken toen ik een miskraam kreeg.

Merk die dubbele dosis wel, lijkt wel of ik een trosje druiven in 'm'n buik heb, voel ze bijna groeien. Een strakke broek zit echt niet lekker meer, goeie reden om de flodderbroek te dragen! ;)

Heel veel succes allemaal! Dat onze wens in vervulling mag gaan, zet m op!

Geplaatst

Heb trouwens de meest akelige dromen opeens, iedere nacht wordt ik wel een keer badend in het zweet wakker. Herkent iemand dit? Dit had ik de vorige keer niet.

Ben vorige week trouwens ook woest geworden op een pak koekjes wat opeens uit de kast viel toen ik het deurtje opende, wilde het wel vermoorden, heb het opgeraapt, tegen de muur gegooid, de kruimels rondgetrapt, hardverscheurend gehuild, daarna ff uitpuffen en me verbazen over zoveel hysterie, haha. Niet normaal, was blij dat ik vrij was!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden