Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik ben er nog wel hoor en ik lees ook mee. Maar er werd zoveel geschreven dat ik het allemaal even niet meer kon volgen. Er komt ook best veel op je af zo in deze tijd.

Woensdag heb ik de punctie gehad en er zijn 15 eitjes gevonden. Vandaag te horen gekregen dat de TP morgen doorgaat. Om 1215 moeten we ons melden in het AMC. Er worden twee emmie's teruggeplaatst (als die er zijn uiteraard). Zo spannend allemaal...

Fren -- 1e icsi -- FM4 14/12 -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Leeuw -- 1e icsi -- -- 2e echo 13/12 -- punctie 15/12 -- TP 18/12 -- testen 30/12

Caroline -- 2e icsi -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12 -- TP 16/12 -- testen 31/12

Femke -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 18/12 -- TP 21/12 (??)

SterreMaud -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12 -- TP 20/12 (??)

Audrey -- 1e ivf -- punctie 16/12 -- TP 19/12

Moontje -- 1e ivf -- 6e echo 18/12 -- punctie 20/12

Gerda -- 2e icsi -- echo 10/12 -- 14-12 punctie -- helaas geen TP

Icsi -- 2e icsi -- 8/12 punctie -- TP 11/12 -- testen 22/12

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- punctie 13/12 -- tp 16/12 -- testen 28/12

Geplaatst

He audrey, dan lopen wij exact gelijk! Ook woe punctie gehad en morgen TP.

Spannend allemaal, he! Wanneer zou jij dan mogen testen? (even kijken of VU en AMC er andere tijden voor aanhouden)

Geplaatst
Dames even en vraagje. Woensdag de tp gehad en gisteren van 14.30 - 16.00 uur enorme steken in mijn vagina, eierstokken, baarmoeder gehad. Alsof ze met messen zaten te steken. Iemand hier ervaringen mee??? Geeft me een heeeeel slecht gevoel in ieder geval?

Maak je niet druk hoor, er is zoveel gebeurd in je buik, dat kan van alles zijn. Ook de innesteling kan soms steken geven, maar ik denk dat het je eierstoken zijn, die blaasjes vullen zich weer en kun je vergelijken met blauweplekken. Wel vervelend en misschien moet je meer drinken en bankhangen.

succes

Geplaatst

He Fren,

Ik had effe niet door dat je de TP natuurlijk nog niet hebt gehad... zag de 31ste staan in het lijstje, vandaar.

Audrey, mooi nieuws! Succes!

Es, ik heb vandaag allerlei steekjes hier en daar, ook aan de zijkant van mijn borsten... Het is wel vroeg he, positief denken zou innestelen/zwanger aan het worden zijn maar dat kan toch nog niet? Maar fout gaan kan het toch ook niet na 2 dagen??

Ik laat het maar over me heen komen, succes in ieder geval en ik hoop dat het minder wordt voor je gemoedsrust...

Caroline

Geplaatst

Spannend he meiden, deze dagen. Zelf heb ik de tp gehad op 15 december en mag bloedprikken op 27 december. Ik vind dit rare dagen, tijdens de kerst niet weten of het gelukt is. (bij mij is het ivf).

De eerste dag durfde ik bijna niet te lachen, hoesten of naar het toilet te gaan, gelukkig heb ik dit nu niet meer...

Hoe ervaren jullie dit allen?

Groetjes!!! kaykay

Geplaatst

Femke, wat een topscore, 17 eitjes én goed zaad. Ik ben zo blij dat het meeviel je punctie. Ik dacht wel, lekker dan na die verhalen van Fren en mij, Femke moet nog. Nu lekker hangen. Heb je last van je buik?

Ik heb net gebeld en morgen de TP!

Herkenbaar Fren, ik moest ook echt onwijs huilen, zo opgelucht. En wat betreft die mooie dagen, morgen zijn wij 1,5 jaar getrouwd, ook bijzonder. Succes met je TP vandaag.

Moontje, wat goed dat je zondag alsnog punctie hebt! Moet vast een opluchting zijn. Heeeeeeel veel succes!

Voor de rest, zwaai zwaai ladies.

Liefs, van een heeeeeeeeeeeeele opgeluchte Sterre!

Geplaatst

He Sterre, wat fijn voor je! Heerlijk he, die opluchting, succes met je TP!

Welkom bij ons clubje Kaykay. Jij ook succes!

Ja, raar tijdens de Kerst: mijn ouders weten niet dat ik bezig ben en normaal drink ik wel een borreltje daar, moet ik iets verzinnen waarom ik niet drink, haha! Maar het heeft wel wat, zo'n geheim, gelukkig zijn er genoeg met wie ik het kan delen.

Caroline

Geplaatst

hallo dames, vandaag is het ZATERDAG!! jeee en nog steeds geen ongesteldheid en ik voel ook geen steekjes of zo. Alleen mijn borsten zijn gevoeliger dat heb ik normaal ook. Het wordt nu toch wel BLOEDSPANNEND!!! Dinsdagochtend mag ik testen brrrrrrr doodeng

Succes allen met de TP en de wachtdagen het is een snelkookpan aan emoties

liefs

Geplaatst

Sterremaud en Fren: Succes met de terugplaatsing! Hopen op een Topemmy

Gisteren de pregnyl gezet, vond het wel even lastig omdat ik normaal met een prikpen spuit en nu moest ik ook echt zelf een spuit zetten... Maar na 2 minuten twijfelen toch gezet. Nu op naar morgen. Vandaag nog even schaatsen, nog even genieten van de winter.

:snowman:

Fijn dat jullie zo meeleven, doet me echt goed!

Liefs Moontje

Geplaatst

Sterre Maud, super nieuws!! Wat een opluchting is dat he, weten dat er een tp is. Succes morgen!!

En Fren, jij straks natuurlijk. Suc6! Het is een heel leuk moment!! Je kunt je embryo op een groot scherm 400 keer uitvergroot zien, echt bijzonder!

Marjan, het komt voor jou nu wel dichtbij he, inderdaad superspannend. Hoop dat je de komende dagen nog wat afleiding vindt!

Geplaatst

Van de 15 eitjes zijn er 13 bevrucht en 2 topemmie's zijn teruggeplaatst vanmiddag. Nu wordt het duimen draaien. Hoe is het bij jou gegaan Fren?

Sterremaud: succes met de terugplaatsing morgen

Moontje: jij succes met de punctie.

Geplaatst

Hoi dames,

goed om te horen dat voor de meeste de puncties wel meevielen...

De sfeer op deze discussie is een stuk beter dan op het wachtbankje van december....

Je krijgt er jeuk van, zoveel rode regels... zou het aan de kou liggen...?

Icsi, wat een geduld heb jij zeg....kom je niet in de verleiding om al snel een testje er tegenaan te gooien?

Iedereen weer veel succes!

Geplaatst

He Sabke, de sfeer is hier nog goed omdat we allemaal in blijde afwachting zijn... Eind volgende week ben ik bang dat er ook wat andere geluiden te horen zijn... Wil niet negatief doen maar we kunnen, als we de statistieken moeten geloven, niet allemaal zwanger worden in dit topic... was het maar zo. Maar nu zijn we allemaal nog vol goede moed!!

(Sorry voor dit stukje, is misschien te realistisch naar de smaak van sommigen...)

Caroline

Geplaatst

He meiden, wat een opluchting: van de 7 eicellen zijn er 3 bevrucht! Heb nu eenprchtige 6-cellige teruggeplaatst gekregen. Hadden dezelfde arts als bij de punctie, en zij gaf nogmaals aan dat de punctie heftig was geweest. Ze gaf ook aan dat met het oog op cryo's de overige 2 extra in de gaten worden gehouden en dat ze bij twijfel ervoor kiezen ze tóch in te vriezen omdat het bij ons extreem moeilijk is en er extreem weinig zaadcellen zijn. D-day is oudjaarsdag, dat wordt inderdaad duimen draaien!

Audrey; wat een prachtige score!! Wanneer mag jij testen?

Geplaatst

He Fren, goed zeg! Die zit er mooi in!

Volgens mij moet Audrey ook op Oudjaarsdag testen dus zijn wel al met z'n drieen op deze bijzondere dag (als ik het volhoud)...

Fijn weekend nog, lekker broeden weer! (En praten tegen je embryo, dat doe ik nu ook steeds, de vorige keer niet...)

Caroline

Geplaatst

klopt, zag bij de wachtbank dat we alledrie op de 31e moeten. Hoop dat ik dat volhou... Aan de andere kant; vind het ook wel een erg mooie datum.

Wat kwam er ook al weer uit Pieneke haar zelfstudie? na hoeveel dagen kun je (veilig) zelf testen?

Geplaatst

Zijzelf deed het op dag 5... weliswaar met een cryo... Dat gaat mij wel wat ver. De vorige keer durfde ik niet eens een test in huis te halen voor de officiele datum, uiteindelijk hoefde het niet meer omdat ik 3 dagen daarvoor ongesteld werd en ik niet meer heb getest. Maar nu is het toch anders, omdat het zo ontzettend laat is bij mij... jullie zijn 3 dagen later maar mogen testen op dezelfde dag en Esthralita nota bene een kwartier eerder dan ik en die mag 3 dagen eerder testen! Ik zie het wel, eerst maar eens volhouden zonder ongesteld te worden (heb een beetje een sombere bui, zie ook dat andere berichtje... de ene keer denk ik: waarom zou ik niet zwanger worden deze keer en het volgende moment kan ik me er niks bij voorstellen dat het lukt...)

Geplaatst

Fijn dat het bij jou ook goed is gegaan Fren!

Oh en icsi: ik word helemaal zenuwachtig van jou! Positief hoor, ik leef met je mee en hoop dat je dinsdag een positieve test hebt!

Gast estrhalita
Geplaatst

Caroline, ik snap hoe je je voelt hoor. Ik heb de vorige ivf behandeling mij laten meeslepen met de vroegtesters en ben begonnen met testen op wachtdag 7, die was natuurlijk negatief. En ik voelde me toch gelijk enorm kut. Daarom heb ik dit keer besloten om me niet gek te laten maken en niet te vroeg te testen, niet te praten over wat ik allemaal voel in mijn lichaam. Want door de bolletjes kan je ook heel veel dingen voelen die overeenkomen met een zwangerschap. En ik hoop het deze keer gewoon op me af te laten komen. Gelukkig is het een drukke maand. Waarom zeg je niet tegen je ouders dat je antibiotica slikt en dat je daarom niet mag drinken. Die gebruik ik momenteel haha. Alleen tegen rauw vlees vind ik moeilijk om nee te zeggen. Mijn moeder doet altijd met de kerst een voorgerecht van carpacio. Even kijken hoe ik dat ga aanpakken.

Geplaatst

Hoi Es,

Dan gaat ze natuurlijk vragen waarom ik antibiotica moet... nee, ik kan gewoon zeggen dat ik hoofdpijn heb, is ook wel eens gebeurd bij hun dat ik dan niet drink, of ik neem 1 glaasje wijn bij het eten. Net als carpaccio kan volgens mij ook nog wel nu, ik heb gehoord dat het de eerste twee weken eigenlijk niet zoveel uitmaakt, als je zwanger bent, omdat de placenta dan nog niet is aangemaakt? Bovendien weet je het bij een natuurlijke zwangerschap nog niet in deze fase... Ik was bij mijn zwangerschap op Kreta en rookte en dronk iedere avond een paar wijntjes, toen ik overtijd was en ging vermoeden dat ik zwanger was ben ik daar wel mee gestopt, met drinken dan, roken pas later, maar die eerste paar weken maakt echt niet uit volgens mij. Alleen met Kerst drink ik normaal wel wat meer dan anders omdat ik dan niet hoef te rijden en bij mijn ouders blijf slapen... We zien het wel.

Geplaatst

[ Ik zie het wel, eerst maar eens volhouden zonder ongesteld te worden (heb een beetje een sombere bui, zie ook dat andere berichtje... de ene keer denk ik: waarom zou ik niet zwanger worden deze keer en het volgende moment kan ik me er niks bij voorstellen dat het lukt...)[/quote]

Geeft toch niks! Daarvoor zijn we! Welk andere berichtje bedoel je?

Net terug van de verjaardag van mn moeder, braaf aan het water gezeten en de heerlijke franse kaasjes laten staan... Aan het eind van de avond voelde ik toch mijn buik weer opspelen, dus als ik maandag weer wil werken moet ik me morgen nog even koest houden.

X Fran

Oja; sterre, succes met de TP; ik heb ons embryo zo'n 400 keer vergroot op het scherm gezien en ook de TP zelf was heel duidelijk te zien - bijzonder hoor!

Moontje: succes met de punctie; hou je taai!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden