Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik ben net gebeld. Er heeft bevruchting plaats gevonden. Hoeveel dat weet ik nog niet, zeggen ze niet door de telefoon, maar om 13.30 uur wordt er 1 terug geplaatst. Dus het wachten gaat beginnen.

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Es, wat leuk! Ik heb net gebeld (schreef al in mijn eigen topic dat het de langste 6 minuten van mijn leven waren dat ik in de wacht stond) en ook ik mag vanmiddag komen! En... om 13.45 uur! Moeten er een kwartier eerder zijn dus grote kans dat we elkaar zien, leuk! Hoe zie je er uit?

Caroline

Geplaatst

Caroline en Esthralita, wat een goed nieuws voor jullie!!Super dat er bevruchting heeft plaatsgevonden, meiden gefeliciteerd alvast! Elk stapje is weer een stapje dichterbij.

Fren, ben benieuwd hoe je punctie gegaan is; je zal het nu wel achter de rug hebben. Ik denk aan je hoor!

Geplaatst

He Es! (Je naam is zo lang...)

Ik heb net even op de site van jouw jongens gekeken hoe jij er uit ziet! Dus nu kan ik je niet missen! Maar zo groot is het niet daar, de vorige keer waren wij de enigen trouwens maar nu is het wel drukker denk ik...

Tot straks!

Caroline

Geplaatst

Es en Caroline!!!!! Gefeliciteerd en ik zie jullie op het wachtbankje!!!!

Fren: hoe was je punctie!!!

Leeuw: ja een week viel mij ook erg tegen!! Ik ben ook super aangekomen door de hormonen. Daar baal ik echt van. Ik zie er al zwanger uit joh. Als het gelukt is no problem anders wordt het sporten!!!

Icsi of ivf is lood zwaar helaas. Er heeft niets voor niks tussen poging 1 en poging 2 6 jaar gezeten bij mij. Ik doe ook alles stap voor stap. Weetje het ergste vindt ik dat de wereld door draait en ik aan de zij lijn sta. Wie weet welk pad ik straks op ga, GROEN of ROOD blehhhh

groetjes allemaal

Geplaatst

Caroline en Es wat een goed nieuws! Nu lekker settelen op de wachtbank..

Fren; hoe is je punctie gegaan?

Leeuw; wat had jij een oogst zeg! Super! Nu maar even rustig aan en laat je verwennen hoor.

SterreMaud en Femke; jullie ook veel succes alvast met de punctie.

Hier alles prima, vanmorgen m'n mannetje opgehaald. Hij mocht eerder weg, zodat hij wel bij de tp kan zijn :santahat:

Eerst morgenochtend afwachten en bellen met het AMC. Hoop zo dat er een paar mooie bevruchtingen zijn!!

Meiden, hoevel cellig hebben jullie teruggeplaatst gekregen?

Geplaatst

Hoi meiden,

Erg leuk, heb Esthralita ontmoet, die moest net voor mij!

De 7 eitjes waren allemaal bevrucht, 6 zijn er doorgedeeld dus heb nu een 8-cellige teruggekregen. Cryo's hoor ik pas over een paar weken maar ze was positiever dan de vorige keer... Toen werd er echt gezegd: ga er maar niet van uit dat er cryo's zijn hoor.

Ik ga me zo op het wachtbankje melden!

Caroline

Geplaatst

Hey allemaal,

Jullie groeistralen hebben geholpen! Had vandaag 1 FM van 28-29 mm en 4 van 16 mm.

Vrijdag weer een echo en dan zondag punctie. 4 is min aantal folikels. En die hele grote schrijven ze al af.... Dus toch wel goed nieuws.

Groetjes Moontje

Geplaatst

Goed zo Moon, gaat er dus toch iets gebeuren :-)!

@ Fren, Hoe is het gegaan? Wij wachten met spanning!

@ Sterre, Houd je het nog een beetje vol, erg gespannen voor morgenochtend?

Ik heb vrijdagochtend om 10.00 de punctie! Blij, maar ook een beetje eng en spannend. We laten het maar op ons af komen!!

Geplaatst

Goed nieuws, Moon! Komt het toch nog goed.

Caroline, wow, allemaal bevrucht en 6 door gedeeld. Succes op het wachtbankje! Hopelijk kom ik er gauw bijzitten maar het zou zomaar het bankje van januari kunnen zijn. Leuk trouwens dat jij & Esthralita elkaar ontmoet hebben.

Gerda; fijn dat je man er weer is. Toch fijner he, samen zijn

Ik ben echt wel nerveus nu. Pfff. Kan me gewoon niet zo goed voorstellen hoe het zal zijn. En de angst voor pijn is het ergst. Maar goed, het moet toch. Hopen dat die dormicum zijn werk goed doet....

Gisteren pregnyl spuiten ging uiteindelijk goed. Had er wel moeite mee, vond die naald opeens groot. En mijn buik zit onder de beurse blauwe plekken dus het is fijn dat ik vanavond niet meer hoef te prikken.

Femke, jij dus vanavond pregnyl zetten? En vrijdag de grote dag.

Geplaatst

He SterreMaud,

Komt gewoon van de stress dat je die naald ineens groot vond...vervelend wel dat je blauwe plekken hebt, maar ja, voor een goed doel en ze trekken wel weg.

Ik heb nu 2 puncties gehad en het is echt goed te doen!! Rustig blijven ademhalen, het is echt zo voorbij.

Succes!!

Caroline

Geplaatst

Caroline wat fijn dat er een teruggeplaatst is! En met een beetje geluk ook nog wat cryo's. Spannend, succes op het wachtbankje, ik hoor morgen of ik er ook op mag.....

Es, heb je ook een terugplaatsing gehad? Ja toch? Jij ook veel succes met wachten.

Sterre: het komt goed hoor met die punctie, het is pijnlijk maar mij viel het eigenlijk ook wel mee; ontspannen en rustig blijven ademhalen, dan lukt het het beste. En je wordt echt behoorlijk stoned van al die medicatie, waardoor je het makkelijker ondergaat. Kop op! Hoe laat moet je ook alweer?

Fren, ben zo benieuwd hoe het bij jou/jullie gegaan is vandaag. Was er genoeg zaad? Als je geen puf hebt hier te komen posten ook oke hoor, ik snap het helemaal!! Maar sterkte in elk geval en doe maar zo weinig mogelijk de komende dagen (dat doe ik ook)...

Femke jij vanavond pregnyl?

En Moontje wat een goed nieuws bij jou ook! Gelukkig dat het allemaal toch doorgaat!

Geplaatst

Wat een fijn nieuws allemaal meiden. Bij mij is een week geleden een toper van meer dan 8 cellen terug geplaatst!

Vandaag bericht gekregen van het Erasmus dat er geen cryo's zijn:sed::sed:

Hakt er toch weer in. pff deze dag is ook weer voorbij. Het broekloeren is nu wel begonnen hoor! nog 5 to go.

Geplaatst

Nou meiden, daar ben ik dan eindelijk weer... pff wat een dag.

Vanmorgen om 8 uur in zh, even voor half 9 opgehaald (vriend was nog niet terug, dus we waren elkaar even kwijt). Slaappil en spuit in mn bil gekregen en toen om 9 uur naar de punctiekamer. So far, so good. De punctie kan ik maar met 1 woord omschrijven: HEL! Zelfs de ivf-arts zei dat het een zeer heftige punctie was. Moest verschillende keren aangeven dat ze even moest stoppen, terwijk ik écht een bikkel ben ormaal gesproken. Mijn eierstokken lagen in een lastige positie, waarschijnlijk dat dat de oorzaak was.

Ennyway, naar de verkoever gebracht waar de arts snel kwam vertellen dat er 18 eitjes waren gevonden, super dus! Maar... in het smenmonster van mijn vriend hadden ze niks gevonden, dus ook hij moest nog een keer. Nadat hij weer terug was (inmiddels was het 10.45 uur) waren we beiden inmiddels op van de zenuwen: het zou toch niet allemaal voor niks zijn geweest? Gelukkig hadden we een zeer betrokken arts, die ons beloofde 's middags persoonlijk te bellen met de telling van beide semen monsters.

Lang verhaal kort: ze belde om 3 uur; in totaal zijn er 7 goede spermacellen gevonden waarmee ze uiteindelijk 7 eitjes hebben bevrucht. In het eerste monster zat uiteindelijk niks, alle 7 spermacellen kwamen uit het 2e monster, dus het was maar goed dat hij dat nog heeft opgewekt! De overige 10 cellen worden ingevroren en kunnen evt later ontdooid worden en dan alsnog bevrucht (of dat lukt is de vraag, maar anders zouden ze sowieso weggegoord worden). Echt, de opluchting!!!

Ik heb wel veel napijn, en heb dus echt de hele dag geslapen, vandaar mijn late verslagje! Moet vrijdagmorgen bellen voor aantal bevruchtingen en dan is zaterdag de TP. Bloedtest op 31 dec.

Ik las hier ook goed nieuws: Es en Caroline: gefeliciteerd met de TP!!

Moontje: YESS!! Zie je wel dat het goed is gekomen!

Icsi: Klote dat er geen cryo's zijn! Maar deze blijft zitten hoor, weet het zeker!

Sterre: succes morgen!

Femke, suuces met de pregnyl; maak je 'm zelf?

Nou meiden, ik duik er weer in, ben nog steeds een beetje dizzy!

X Fran

Geplaatst

Sjee wat een verhaal!! Goed zeg dat hij nog een keer kon... daar was ik steeds bang voor, dat dat niet zou lukken.

Wat een opluchting voor jullie en bijzonder dat ze de eitjes hebben ingevroren?? Dat doen ze anders nooit volgens mij. Zit jij in dat ziekenhuis dat laatst in het nieuws was dat vrouwen eitjes kunnen laten invriezen?

Nou, lekker uitrusten morgen weer een dag...

Caroline

Geplaatst

Nee, dat is het AMC, wij zitten in het VU. Ze beginnen daar nu mee, en het is niet gezegd dat het ook lukt hoor, op dezelfde dag ontdooien en bevruchten. Maar anders gingen die 10 sowieso de kliko in, dus dan liever dit nog proberen! Want hoe langer ik een volgende punctie kan uitstellen, hoe liever het me is!!

Mooie score heb je trouwens: 6 doorgedeelden!

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames, ja ik heb ook mijn tp gehad vandaag. 1 emmie teruglaten plaatsen. Van de 8 eitjes waren er 7 bevrucht. Nu 2 weken wachten. Zal wel de aankomende tijd minder aanwezig zijn. Heb inmiddels ondenkt dat dat voor mij fijner werkt om tijdens de ww gewoon op mijzelf te zijn en net elk pijntje etc met andere te delen en me helemaal gek te laten maken.

Geplaatst

FREN: mijn god!! echt een nachtmerrie verhaal. Gelukkig met een happy end voor vandaag dan~! Lekker je mandje in en herstellen!!!

estrahalita: Je hebt gelijk hoor. wel fijn dat je eff meld anders maken we ons toch wat zorgen. Hele goede wachtweken gewenst!!Dat het een groene regel mag worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden