Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hou moed moontje! Als ze er niet meer in zouden geloven, zouden ze je niet een hogere dosis laten spuiten.

Ik ben blij dat de punctie morgen is: kan geen broek meer aan!

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echt waar? Wat gek toch he, die verschillen... Maar ben jij superslank? Ik heb toch al een buikje dus misschien dat dat uitmaakt?

Kan je je nog concentreren op je werk??

Caroline

Geplaatst

Moet zeggen dat ik ook niet zo blij ben met mijn spijkerbroek keuze voor vandaag... zit niet echt fijn. Maar ik pas er nog wel in gelukkig.

Voor mijn eitjes: groei groei groei!!!!

Geplaatst

Zo, FM 2 zit erop. Nu 16 links en 12 rechts. De grootste is 21 mm, en ik word zo gebeld of ik nog even door moet spuiten of wat het plan is.

Ben naar huis gegaan, ik kan niet meer normaal zitten achter een bureau. Echt zo'n zere & opgezwollen buik.

Groeistralen vanaf hier voor Moon. Balen he, zo'n strakke broek..

Hoe was jouw 2e FM, Femke?

Geplaatst

Gerreber: fijn dat de punctie erop zit!! succes nu met het wachten op de uitslag.

Fren: ik denk aan je, hoop dat het mee viel, je had er nogal wat (eitjes)

Hier alles rustig. Vandaag een week geleden dat de punctie is geweest. pfff lijkt wel een maand. Iedereen is bezig met kerst en ik leef van dag tot dag. Voel van alles maar laat me niet gek maken. Het is wat het is.......maar wel rete spannend

xx

Geplaatst

Net gebeld, vanavond om 22.30 pregnyl en donderdag om 10.30 punctie.

De zenuwen beginnen nu wel flink toe te slaan zeg, pffff..

Adem in, adem uit, adem in, adem uit...

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12-- 4e FM 14/12 -- punctie 16/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12-punctie 15/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- punctie 16/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- 5e echo 16/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 14-12 punctie

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP???

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- deca va 19/11 -- puregon va 2/12 -- punctie 13/12 -- tp 16/12

Geplaatst

Er wordt hier hard gebroed, gespoten en gewacht.

Moontje; ik stuur wel wat groeiprikkels naar je toe! Praat maar tegen ze en verwen jezelf!

Sterremaud; Spannend hoor, ook voor jou nadert de punctie nu snel.

Caroline; wanneer mag jij voor tp??

Iedereen; strakke broeken en het lange zitten werden voor mij ook steeds lastiger. Lang leve de leggings en jurkjes!

Hou vol meiden, laten wij er met z'n allen voor gaan dat het jaar fantastisch afgesloten wordt!!

Geplaatst

Hoi Gerda, moet morgen om 9.30 uur bellen of er bevruchtingen zijn, zo ja, dan 's middags TP. Begin nu een beetje zenuwachtig te worden en weet dat ik morgenochtend met trillende handjes aan de telefoon zit.

Met zijn allen verder stressen op het wachtbankje straks! Hoewel sommigen dan net op het wachtbankje januari zullen gaan zitten, hou ik ze allebei wel bij!

Caroline

Geplaatst

Ook ik heb de 2e FM meting gehad vandaag! Wederom waren ze gelukkig tevreden. 18 aan de ene kant, en 6 aan de andere kant.....groot verschil bij de eiersstokken, ik vond 6 nogal weinig, maar ze gaf aan dat dit wel hele mooie waren. Dat nemen we dan maar aan. Ik ben ook zojuist gebeld, ik heb vrijdag de punctie. Morgen Pregnyl zetten! Spannend hoor! Sterre Maud, volgens mij heb ik je gezien vanmorgen :-) en volgens mij zondag ook, haha....dus als je mij 2x hebt gezien dan heb ik de goede voor me!! Veel succes he, met de laatste loodjes!

Geplaatst

Whaha, Femke, ben jij die knappe blonde, met die leuke bruine laarzen?

Zo niet, dan moet ik eens heeeeel goed gaan nadenken....

Manlief fluisterde over jou (of dat stel) he, die zaten er van het weekend volgens mij ook. Geinig!!

Fijn dat je punctie gepland staat. Spannend he?!

Geplaatst

haha, it's me :-).

Grappig he, ik had al zo'n voorgevoel.

Maar ik vond het ook weer zo raar om je aan te spreken. Je bent in principe toch vreemden voor elkaar. Wel leuk dat ik nu een gezicht erbij heb en zelfs weet hoe manlief eruit ziet ;-)! Als ik het zo inschat zijn we ook een beetje van dezelfde leeftijd! Je hebt een goed resultaat zeg, kan me voorstellen dat je behoorlijk last heb van je buik. Doe rustig aan, probeer je niet te druk te maken voor donderdag, probeer ik ook niet (Makkelijk gezegd). En wie weet zien we elkaar nog eens :-)

Geplaatst

hoi allemaal,

even een kort berichtje van mij: de punctie is achter de rug. Ik was flink versuft en het viel me mee; er zat een ontzettend lieve verpleegkundige bij om mij te helpen met ademen. Er zijn 22 eitjes gevonden, waarvan 16 hele mooie!

Maar toen.....bleek dat er bijna geen zaad was om ze te bevuchten! Mijn vriend moest opnieuw, wat een stress ineens. We dachten dat alles voor niks was! Gelukkig de 2e keer toch 0,1 miljoen zaadcellen gevonden, genoeg dus. Pfffff wat een ochtend.

Ben nu alweer een tijdje thuis maar nog de hele tijd suf, hang lekker op de bank. Maar mijn buik doet zeerder dan ooit! Wat een aanslag op je eierstokken is dit zeg! Echt elke beweging doet pijn.

Donderdag horen we of er een terugplaatsing is.

Ik zal later even op de anderen reageren, ben nu nog een beetje teveel van de kaart van alles.

In ieder geval succes allemaal. Wat ik zo lees is bij de meesten tot nu toe goed nieuws en puncties die in zicht komen.

Moontje succes morgen, hoop dat ze groot genoeg worden!!

Geplaatst

Wat leuk dat ik je gezien heb! Ik dacht ook al dat jij Femke zou zijnl, maar ik dacht ook, als het niet zo is en ik spreek je aan is dat ook zo gek. Volle wachtkamer trouwens he? Djiezz!!

Ik ben 28 (uit 1981) en als jouw geboortejaar in je nick staat zijn we inderdaad bijna even oud.

Ik doe het nu inderdaad rustig aan, beetje hangen. En geestelijk voorbereiden op donderdag....pffff.

Geplaatst

@ Leeuw, goed resultaat wat de eitjes betreft, maar kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent van het zaadkwaliteit. Goed te horen dat het de 2e keer ietsjes beter was. Hopelijk een mooi resultaat vrijdag. Sterkte en doe rustig aan!

@ Sterre, Ja, wat was het druk he.....de parkeermeter liep ondertussen al af ;-). De gynaecoloog gaf al aan dat vandaag extreem druk was! Ik ben van 1982 idd, dus we ontlopen elkaar niet veel! Toevallig allemaal!

Ja, het is onwijs spannend. Het is ook een beetje alles bij elkaar vind ik! Aan de ene kant heel blij dat er nu eindelijk wat gebeurd en dat we straks misschien zwanger zijn, maar aan de andere kant ook de angst, van wat als het allemaal niet lukt! We hebben in iedergeval alweer een hobbeltje genomen, de eitjes groeien in iedergeval goed! Nu op naar het volgende hobbeltje (Zo zien we het maar een beetje)......! Heb je de Pregnyl ook in het ziekenhuis laten maken?

Geplaatst

Hoi Leeuw, hoop dat je je inmiddels beter voelt! Femke en Sterre, wat grappig dat jullie elkaar hebben gezien! Ook wel een beetje vreemd denk ik. Moeten jullie nu ook tegelijk voor de punctie?

Ben blij dat ik thuis ben. Pregnyl gisteren was een eitje, had 'm al klaar laten maken, dat scheelde een hoop stress. desondanks vond ik het wel een spannend moment om de pregnyl te zetten. Vandaag had ik echt last van mijn buik, gaan zitten deed ronduit zeer. Thuis ook direct een slobberbroek aangedaan en hang nu lekker op de bank. Morgen om 8 uur naar het ZH, straks alles even verzamelen. Moet zeggen, leeuw, jouw berichtje maakt me wel een beetje nerveus...

Caroline, ik duim voor je morgen! Hoeveel emmy's laat je terugplaatsen - vooropgesteld dat er iets is om te plaatsen natuurlijk, maat daar gaan we wel van uit!!

X Fran

Geplaatst

Joh, gewoon over je heen laten komen, is wel even pijnlijk maar zo gebeurd! Ik had er de vorige keer ook 24 en vond dat niet erger dan nu met 15 follikels...

Ik laat er 1 terugplaatsen, omdat mijn vriend geen tweeling wil. Had vanmiddag een vriendin aan de lijn, die heeft een vriendin die er 2x2 heeft laten terugplaatsen en 2x1 baby heeft gekregen... Dus ze vond dat ik er maar 2 moest doen... Tja, we hebben dit nu eenmaal besloten. Ik weet wel dat ik -hopelijk niet nodig- de laatste keer er wel 2 zou laten terugplaatsen, dan ga ik nog eens goed met 'm zitten! Maar goed, moet positief zijn over deze kans, heb af en toe zo'n raar gevoel in mijn maag als ik aan morgen denk maar verder vrij rustig.

Heel veel succes en we lezen je verslag wel weer!

Caroline

Geplaatst

Fijn Leeuw, dat het erop zit voor jou. Nu maar duimen voor heeeele mooie embryootjes!

Succes Fren, met het geestelijk voorbereiden. Hoop dat het mee valt. Ik zal aan je denken morgenochtend.

Goed te horen Caroline, dat het jou niet uitmaakte, 15 of 24 keer aanprikken.

Hopelijk goed nieuws morgen voor jou. Wat betreft het aantal terugplaatsen, mag jij er wel 2 van je ziekenhuis?

Ik doe dat ook Femke, het in ' hobbeltjes' opdelen. Anders vind ik het echt niet te overzien. First things first. En de nachtmerrie dat het nooit lukt, daar denk ik ook wel eens aan. Maar die gedachte duw ik dan gauw maar weer weg....

Geplaatst

he femke en sterre: wat een bizar toeval zeg!! wel raar he in zo'n wachtkamer. Iedereen kijkt en kijkt niet zeg maar. hihi succes alllebei met het zetten van de pregnyl.

Leeuw: wat een stress!!! vooral voor manlief pfff lijkt me niet makkelijk in zo'n hokje met zoveel druk. Doe rustig aan hoor ik ben na een week pas herstelt van de punctie.

Moontje: heel veel succes morgen, ik stuur vanuit hier heel veel groeikracht!!

Carolinë: spannend morgen ik duim voor je. En als het tot een TP komt, goed zwaaien naar je emmy!!

Ik ga morgen weer werken, loop tegen de muren op hier. Ben erg onzeker en wil duidelijkheid maar zal nog 6 dagen moeten wachten hmmmm Het leven staat een beetje stil nu, heb daar erg moeilijk mee. maar goed morgen weer een dag. We schommelen lekker heen en weer in de emotie!!!

succes allemaal en dikke kus marjan

Geplaatst

Icsi kostte het herstel jou echt een week? Nou, ik kan het me nu echt voorstellen. Ben helemaal gesloopt; had niet verwacht dat ik er na de punctie nog zoveel last van zou hebben (beetje naief natuurlijk...). Ik heb gelukkig de rest van de week lekker vrij; zit alleen een beetje met een concert van de dijk in mijn maag; ik zou daar vrijdag heen in paradiso, maar denk ik dat ik dat maar afblaas. lekker trouwens voor jou om weer aan het werk te gaan denk ik; effe je gedachten verzetten.

Ben nu wel heel nerveus of er wel bevruchtingen zullen zijn trouwens, pffff het is wel een proces zeg, dit hele gebeuren. Ik probeer ook maar alles stapje voor stapje te zien, anders is het inderdaad niet te behappen allemaal.

Fren, wat maakte je onzeker aan mijn bericht? Dat weinige zaad of de punctie op zich? wat betreft dat zaad zei de fertiliteitsarts dat ze altijd eerst kijken onder een gewone microscoop en s middags pas onder de ICSI microsoop. Het is mogelijk dat ze onder die ICSI microscoop wel zaad vinden terwijl je dat met een gewone niet ziet. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen moest hij 2 keer....

Het was voor manlief inderdaad wel even stressen, vind het nog knap van hem dat hij het onder zoveel druk nog kon presteren....

Fren: zet hem op morgen, de mensen om je heen zijn echt heel lief, je wordt super geholpen! Laat het maar over je heenkomen, komt goed hoor!!!

Geplaatst

he SterreMaud,

je vroeg of ik er wel 2 mag van het ziekenhuis. Bij het intakegesprek zei de arts dat ik mocht kiezen maar dat ze 2 afraadde ivm kans op complicaties bij tweelingzwangerschap. We wilden er sowieso 1, bij de eerste keer denk je (naïef?) dat het wel gaat lukken... Maar nu ik weet dat dat niet zo is en het ook deze keer niet weet, zit ik toch sterk aan 2 te denken en ik neem aan dat dat kan.

Mijn vriend belde nog op nadat hij het potje had ingeleverd, hij moest een lijst invullen met vragen, wat de vorige keer niet zo was. Kennelijk was hij toch een beetje in de war want hij vroeg: laten we er 1 of 2 terugplaatsen? Daar moest ik wel om lachen, alsof ie even helemaal niet wist waar we mee bezig waren...

Trouwens raar: ik heb vandaag best wel een gevoelige buik, meer dan gisteren, terwijl we weer een dag verder zijn, vreemd toch?

Caroline

Geplaatst

He Caroline, ik zal morgenochtend aan je denken! Succes morgen met de TP!

En wat betreft die buikpijn, dat kan per dag wisselen... ik heb er zelfs nu nog weleens last van, in het punctiegebied, zeg maar.

TAKE CARE en dat de allerallerbeste maar teruggeplaatst gaat worden!

Nine

Gast estrhalita
Geplaatst

Caroline, succes vandaag. Jij moet om 9.30 uur bellen. Ik word gebeld tussen 8.30-10.00 uur. Dus ik zit naast de telefoon haha. Laat je nog even weten hoe laat je moet vandaag, misschien zie ik je wel in het EMC.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden