Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uhm... heb ik denk ik in topic Wachtbankje december geplaatst dan?? Dacht hier, fijn dat we alles op de hormonen kunnen schuiven... Hoe vind je de bolletjes trouwens? Fijn he?

Net even gezocht, was toch hier: berichtje 441...

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha erg he...

Meiden ik werd vanmorgen wakker met hoofdpijn en nog steeds een zeurderig gevoel... Ik weet dat het een bijwerking kan zijn van die krengen maar aangezien het de vorige keer begon met hoofdpijn die een paar dagen aanhield en ik 2 dagen na het stoppen met de bolletjes ongesteld werd, ben ik er niet gerust op. Ik weet dat ik zei de eerste week is nog een makkie, zit pas op dag 5, maar had gehoopt dat ik het beetje sombere gevoel van gisteren van me af kon schudden vandaag... zo lukt dat dus niet.

Jammer dat ik niet heb geschreven op het forum op welke dag de hoofdpijn begon de vorige keer, volgens mij was dat wel later, maar als ik naar mijn cyclus kijk (ik weet dat dat geen zin heeft maar ik doe het toch) dan zit ik op dag 25 en dan word ik meestal ongesteld.

Zo, heb even van me af gezeurd, had niet verwacht dat voor de Kerst al te zullen doen maar ja, toch maar even.

Hoest met de rest? Lekker in de sneeuw gespeeld?

Caroline

Geplaatst

Hey dames,

Vanaochtend de punctie gehad. Vroeg vertrokken vanwege de sneeuw, je weet maar nooit.

Punctie ging best goed..... Linkerkant was pijnlijk omdat daar wat kleinere follikels zaten. Ik voelde ze steeds tegen de binnenkant van mijn buik duwen. Kreeg te horen dat ik het heel goed had gedaan, kan me blijkbaar makkelijk ontspannen. 6 eicellen gevonden.

Net een telefoontje gekregen van het ziekenhuis dat men in het het lab er nog 3 heeft gevonden, dus totaal op 9!!!! :icon_sunny: Dat is wel een hele grote meevaller na al dat gedoe vorige week (zelfs eventueel afblazen omdat ze te weinig groeiden). Zaad was ook prima, dus nu maar hopen dat ze elkaar heel erg leuk vinden!

Fren: fijn dat er nog over zijn voor de vriezer!

Liefs Moontje

Geplaatst

Nog even aangepast

Fren -- 1e icsi -- FM4 14/12 -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Leeuw -- 1e icsi -- -- 2e echo 13/12 -- punctie 15/12 -- TP 18/12 -- testen 30/12

Caroline -- 2e icsi -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12 -- TP 16/12 -- testen 31/12

Femke -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 18/12 -- TP 21/12 (??)

SterreMaud -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12 -- TP 20/12 (??)

Audrey -- 1e ivf -- punctie 16/12 -- TP 19/12

Moontje -- 1e ivf -- 6e echo 18/12 -- punctie 20/12 -- TP 23/12

Gerda -- 2e icsi -- echo 10/12 -- 14-12 punctie -- helaas geen TP

Icsi -- 2e icsi -- 8/12 punctie -- TP 11/12 -- testen 22/12

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- punctie 13/12 -- tp 16/12 -- testen 28/12

Geplaatst

Caroline: ik had dat toch ook de eerste week! het zijn de spanningen van de punctie en TP!! Dag voor dag meis. En hoofdpijn is ZEKER een bijwerking van die bollen en zegt dus niets over je innestling van je emmy. Moeilijk hé dat ronddraaien in gedachten. Hier wordt dat ook elke dag erger, ik ben er dan ook bijna nog 48 uur!!

Moontje: superrrrrr, positief denken helpt!!

I dreaming of a GREEN Christmas!!! Jongens het onzekere gevoel wordt erger en erger, wachtdag 12 en nog geen ongi klachten! Voel me ondanks de spanningen super. Hoe langer de ongi wegblijft hoe meer hoop ik heb en hoe groter de klap dalijk is brrrrr

fijne winterdag vandaag xx

Geplaatst

he moontje, wat een goed nieuws!! Wachten is dus inderdaad niet voor niets geweest!! Nu inderdaad lekker op de bank met een warme choco naar de sneeuw kijken!

Caroline, klinkt misschien stom; maar mijn vriend heeft altijd enorme hoofdpijn als het sneeuwt of gaat sneeuwen. Misschien kun je jouw hoofdpijn daar ook aan wijten?

Voel me sinds gisteravond weer iets minder; voel vooral mijn rechter eierstok steken vandaag. Weet niet goed wat ik daar van moet vinden. Drink genoeg, dus daar kan het niet aan liggen. Zenuwen zijn er (nog) niet :-)

Geplaatst

hoi Fren,

Zei mijn zus ook al, van die sneeuw, ik ken het verschijnsel maar heb er nooit last van gehad? Maar ja, je bent nu jezelf niet door die hormonen... Sinds een half uur ben ik ook nog een beetje duizelig, heb sterk het gevoel dat ik naar buiten moet dus we (zus, dochter en ik) zitten nu moed te verzamelen om door de sneeuwstorm te gaan wandelen. Heb het brood voor de eendjes al klaar. Misschien dat ik van de buitenlucht opknap...

Vervelend dat je steken hebt maar er is flink gerommeld daar dus dat zal het zijn. Is in ieder geval nog te vroeg voor iets anders (moet je positief zien, kan nog niet fout gaan zeg maar)...

De sneeuw in!!

Caroline

Geplaatst

Het was heerlijk buiten maar nog steeds duizeligachtig...

Marjan, ik heb het geloof ik al eerder gezegd en zag het net weer op het wachtbankje december maar je zit echt pas op wachtdag 9 hoor! Je moet rekenen vanaf de terugplaatsing en niet vanaf de punctie!

Caroline

Geplaatst

Caroline thanx voor jouw reactie!

Verder hadden jullie het over die bolletjes, worden je borsten daar ook groter van.

Ik begin ook wat emotioneler te worden, vandaag, ook normaal, dacht dat het zo goed ging....

Groetjes, Kaykay

Geplaatst

Hoi Kaykay,

Ze worden er in ieder geval erg gevoelig en bij mij erg pijnlijk van... Dus helaas kan je je nog niet rijk rekenen, er zijn zoveel bijwerkingen van die stomme dingen...

Zelf heb ik een beetje hoofdpijn en hoop dat het van die bolletjes komt.

Succes met je emoties...

Caroline

Geplaatst

he meiden, hier wordt de pijn in mijn rechtereierstok echt steeds erger, bijna niet te houden op sommige momenten. Kijk het vanavond nog aan, maar als het zo blijft hang ik morgen aan de telefoon bij het ZH. Zullen de naweeen van de punctie nog wel zijn - die was ook niet te handelen rechts. Iemand tips?

Geplaatst

Warme kruik? Altijd lekker bij krampen... Paracetamol mag ook geloof ik?

Zou zeker het zh morgen even bellen als het nog niet minder is. Ben zelf niet zo van het snel bellen maar hiermee wil je geen risico lopen! Sterkte!

Geplaatst

Nu twee dagen na de punctie, punctie is meegevallen zoals ik al eerder schreef, maar heb behoorlijk last van napijn....! Het voelt alsof het een grote ravage is daarbinnen ;-). Paracetamol en een warme kruik helpen niet, dus Fren ik herken je klachten. Is je buik opgezet? Bij mij hebben ze gezegd dat ik moet bellen wanneer mijn buik erg dik is en ik koorts krijg. Houd goed in de gaten meid, ik hoop dat het snel over gaat! Ja, die rotbolletjes....liever een prik per dag dan 3x daags 2 bolletjes! Ik ben continue duizelig en niet echt te genieten volgens mij. Heb net maar even een apeltaartje gebakken :-). Goede nieuws is dat ik morgen een terug plaatsing heb, en dat zorgt ervoor dat we alle bijwerkingen weer teniet doen en we positief gestemd zijn. Wil morgen ook weer aan't werk..........is kijken hoe ik me morgenochtend voel! Fijne avond.

@ sterre, hoe is het met je?? Dubbel gefeliciteerd! 1: Met je trouwdag (1,5 jaar :-)) en met je TP! Nu flink gaan duimen!! nog steed op 4 januari testen?

Geplaatst

He meiden

wat is er een hoop geschreven! De zenuwen beginnen te komen bij sommigen zie ik. Tja, nu wordt het pas echt spannend allemaal. Ik voel nog niet zoveel (2 dgn na tp) maar dat zegt nog niks denk ik. Voel me verder wel sinds gisteren weer 'de oude', helemaal geen last van de punctie meer. Fren en Femke hou jezelf goed in de gaten he! En bij twijfel over de pijn: inderdaad gewoon bellen. Ik zou verwachten dat het bij Fren nu wel zou moeten afnemen ipv toenemen. Femke, super dat je morgen een tp hebt. Veel plezier!!

Moontje wat een super nieuws bij jou ook! 9 goede eicellen, prachtig toch???

Geplaatst

net terug uit het ziekenhuis; ze wilden toch graag dat ik langskwam. Heb bloedonderzoek, urineonderzoek en diverse echo's gehad, maar veel verder dan het uitsluiten van een aantal zaken (darmproblemen, blaasontstekinbg) niet gekomen. Nu dus weer thuis, zo naar bed met een paracetamol. ZH zegt wel dat als ik koorts krijg dat ik weer moet bellen en dat ze dan verder kijken. Ze gaan er nu van uit dat het de naweeen zijn van de punctie, maar ik blijf het vreemd vinden dat de pijn zaterdag bijna weg was en nu in volle hevigheid weer aanwezig, bovendien heel duidelijk op 1 plaats. Nou ja, ik zie het wel. Ga nu naar bed, voel me kl***

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat is er hier alweer veel gebeurd. Ik ben even lekker uit het net geweest en samen met mijn mannetje genoten van de sneeuw. Zijn even naar mijn ouders geweest in Friesland, was daar echt onwijs mooi.

Inmiddels de grootste teleurstelling verwerkt, maar nog steeds geen antwoord van het AMC waarom het niet door kon gaan! Dat is behoorlijk frustrerend. 4 Januari hopen wij antwoord te krijgen op een aantal vragen. Wel is er al geroepen dat we weer 4 maanden wachtlijst krijgen :(

Pff... en we hebben net 6 maanden gewacht.

Ik ga voor jullie heeeeel hard duimen. Neem wel een wijntje op jullie!

Hou vol meiden! Zorg voor een "groene" kerst!

ICSI; voor jou is het nu helemaal spannend! Trek je het nog een beetje??

Geplaatst

hello ladies,

TP is een feit! Gisteren een mooi 8-cellige emmy teruggeplaatst gekregen. Wel een bijzonder moment hoor!

Er waren er 8 bevrucht en over 2 weken krijgen we een brief of de overige 7 goed genoeg zijn om in te vriezen.

Mag trouwens nu 31dec komen voor een bloedtest. Zal me bij de andere meiden op het december wachtbankje plaatsen.

Sterkte Fren, dit klinkt niet heel goed, zoveel pijn! Zorg goed voor jezelf hoor!

Femke, veel plezier met de TP!

Marjan, hou je het nog vol? Morgen testen toch?

Geplaatst

Hoi!

Wij zijn 22 nov begonnen met prikken en morgen 22 dec. mag ik de zwangerschapstest doen, mijn menstruatie is uitgebleven dus heb goede hoop!

Het is voor ons tweede kindje ons eerste dochtertje was bij de tweede poging icsi verwekt en nu lijkt het er dus op dat het bij de eerste poging al raak is. Het zou fantastisch zijn!

Succes allemaal

Liefs Marije

mama van Amy

Geplaatst

hi meiden, we gaan dus en masse testen op 31-12 volgens mij... Sterre, jij zit toch ook in t VU? misschien zien we elkaar wel...

Hier nog niet veel beterschap, vanmorgen voor de zekerheid ook het ivf-centrum nog gebeld en ook zij zeiden: afwachten en ust houden. Makkelijk praten!! Ben dus ook vandaag nog thuis gebleven - voel me een beetje schuldig naar mn baas toe.

Icsi, dank voor je knuffel, jij veel succes met de laatste loodjes, ze zijn altijd het zwaarst!

Geplaatst

hoi Sterre, nou het is eigenlijk niet te doen hoor!! vandaag geen bollen meer dus nog meer gespitst op steekjes, krampjes ed. Morgen testen en ik ben doodsbang, gek hé. Had liever een bloedtest gehad maarja.

Hoi marije, we lopen gelijk!! ik mag morgen ook testen en heb ook nergens last van. Mijn man denkt dat het waar is. Ik weet het neit durf niet te hopen en ook niet te denken aan een negatieve test. pfff kan de uren wel weg kijken.

heel veel succes morgen !!!

Geplaatst

Vandaag de TP gehad! Heel bijzonder en apart! Een 8 cellige emmy. Van de 17 eitjes zijn er 15 bevrucht, dus goed resultaat, hopelijk zijn er ook een paar goed genoeg om in te vriezen...!

Sterre, wat goed dat je de 31ste al mag testen, bij mij blijft het gewoon de 4e helaas! Ze trekken het blijkbaar over het weekend heen.

Ben benieuwd of ik me van het vroegtesten kan weerhouden, is wel de bedoeling!

@ Fren, hoe is het?? Hoop beter?

@ ICSI....nog even volhouden.....SPANNEND!

Ik ga even lekker genieten van het idee, wat als en dan, voordat de spanning echt losborst....

Meiden, succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden