Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames, ik heb ook ineens onwijze pijn in mijn linker eierstok, vind het heel vreemd omdat het helemaal weg was. Heb wel vandaag weer voor het eerst gewerkt, zou het daarvan kunnen komen? Zou het nog een overstimulatie kunnen zijn (zo laat)? Ik heb 18-12 de TP gehad.....

Fren, het klinkt net als jouw klachten: hebben ze het niet gehad over overstimulatie bij jou in het ziekenhuis??? Wacht het maar even af, hoop dat het beter wordt...

Femke en Sterre, wat een goed nieuws voor jullie! Mooi aantal bevruchtingen bij jullie allebei! Hopen op cryo's!

Icsi succes morgen!!! Spannend hoor!

Geplaatst

Fren: hoe voel je je nu? En niet schuldig voelen naar je baas toe hoor, je hebt nu wel meer aan je hoofd en je vraagt er niet om om je zo te voelen. Doe maar lekker rustig aan.

Caroline: hoe gaat het met je duizeligheid?

Leeuw: als je last blijft houden dan bel je morgen ook maar naar het ziekenhuis hoor! Gewoon voor de zekerheid.

Gerda: ik vind het zo balen voor je dat het allemaal is afgeblazen! En je weet nu niet eens waarom. Ik snap niet dat ze jullie zolang met die vragen blijven zitten. Sterkte meid!

Moontje: super dat de punctie goed is gegaan! Dat heb je in ieder geval gehad nu. Op naar hoopjes bevruchtingen en de TP!

SterreMaud en Femke: fijn dat de TP goed is gegaan. En welkom op het wachtbankje!

Icsi: ooooooeeeeeee het wordt nu zo spannend voor jou! Ik moet trouwens die bolletjes blijven gebruiken totdat de uitslag van de bloedtest binnen is. Zo zie je maar weer het verschil tussen de verschillende ziekenhuizen. Succes!!!!!!!!

Bij mij alles is orde. Ik voel me goed en heb vrijwel geen last meer van de punctie. Vandaag gebeld met m'n eigen ziekenhuis en ik mag 31 december bloed laten prikken. Die dag doe ik zelf ook een test of de 30ste. Mits ik nog niet ongesteld ben. Maar door die bolletjes zie ik dat niet gebeuren.

Fren -- 1e icsi -- FM4 14/12 -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Leeuw -- 1e icsi -- -- 2e echo 13/12 -- punctie 15/12 -- TP 18/12 -- testen 30/12

Caroline -- 2e icsi -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12 -- TP 16/12 -- testen 31/12

Femke -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 18/12 -- TP 21/12 (??)

SterreMaud -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12 -- TP 20/12 (??)

Audrey -- 1e ivf -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Moontje -- 1e ivf -- 6e echo 18/12 -- punctie 20/12 -- TP 23/12

Gerda -- 2e icsi -- echo 10/12 -- 14-12 punctie -- helaas geen TP

Icsi -- 2e icsi -- 8/12 punctie -- TP 11/12 -- testen 22/12

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- punctie 13/12 -- tp 16/12 -- testen 28/12

Gast estrhalita
Geplaatst

Icsi en Marije succes morgen. Spannend. Zou mooi zijn he.

Hier alles goed. Heb helemaal nergens last van. Oke mijn buik doet af en toe een beetje pijn als er een hond of kind op mijn buik zit of zo, maar voor de rest niet echt last. Ben gisteren wel heel hard gevallen in de sneeuw dus heb wel heel veel spierpijn, maar dat heeft niks met IVF te maken. Nog een week en dan mag ik testen. Spannend. Wat groene regels kweken haha

Geplaatst

Zo wat een optimist ben jij!! Maar ik wil best met je mee doen hoor!

Ik voel me vandaag ook beter dan gisteren, geen duizeligheid meer, vanmorgen nog beetje zeurderig hoofdpijngevoel maar niet echt en af en toe gevoelige buik... De tijd gaat wel langzaam, gelukkig lekker afleiding met de sneeuw!

Geplaatst
Dames, ik heb ook ineens onwijze pijn in mijn linker eierstok, vind het heel vreemd omdat het helemaal weg was. Heb wel vandaag weer voor het eerst gewerkt, zou het daarvan kunnen komen? Zou het nog een overstimulatie kunnen zijn (zo laat)? Ik heb 18-12 de TP gehad.....

Fren, het klinkt net als jouw klachten: hebben ze het niet gehad over overstimulatie bij jou in het ziekenhuis??? Wacht het maar even af, hoop dat het beter wordt...

Hoi Leeuw, klinkt inderdaad hetzelfde als bij mij. Ik had zaterdag ook helemaal geen last meer, totdat zaterdagavond ineens heel plaatselijk mijn rechtereierstok begon te steken.

Het zh heeft het niet gehad over overstimulatie, ook het ivf-centrum niet die ik vanmorgen nog gebeld heb. Het kan zijn dat het een reactie van je lichaam is dat je te veel hooi op je vork neemt. Ik kreeg het advies paracetamol te slikken, 3x 2 pillen per dag (max 6 per dag), maar merk dat dat niet voldoende helpt. Even plastisch; heb jij ook pijn bij plassen, niezen, hoesten, lachen, zitten?

Mocht je het ZH bellen, let me know wat ze zeggen, wellicht heb ik er nog wat aan.

Succes!

X Fren

Geplaatst

o ja, overstimulatie lijt mij niet meer te kunnen; ik heb op 14-12 de pregnyl gezet, dus dat is inmiddels al een week geleden. Overstimulatie lijkt me dan geen mogelijkheid meer.

Geplaatst

Fren, het schijnt dat je ook na de terugplaatsing kans hebt op overstimulatie. Het kan dus wel!

Ik merk dat ik, als ik stil lig, geen last heb, maar zodra ik ga lopen enorme steken alleen maar in linker eierstok. Plassen doet geen pijn en ik heb nog niet geniest en gelachen sinds ik hier last van heb (moet nu trouwens wel lachen om deze opmerking, klinkt als een enorme zuurpruim ;). Maar nee, niet last bij lachen. Echt alleen bij beweging. Pijn is hetzelfde (alhoewel iets minder heftig) als na de punctie. Het voelt als ovulatiepijn, ken je dat? Ik kijk het een nachtje aan en zal anders morgen bellen, zal het je laten weten dan. Maar jij nog steeds last dus???

Geplaatst

Dames helaas......een dikke streep in plaats van een plus. ben heel verdrietig en leeg.

nog geen ongi maar ik heb geen hoop.

liefs Marjan

Geplaatst

Balen!!!!

Oh, wat zuur zeg....ben je zo dichtbij!

Ik zou denk ik toch hoop houden tot ik ongesteld werd, ik heb meer gehoord dat innesteling laat plaats vond en dus je later dan gebruikelijk positief test.

Maar ik snap dat de moed je in je schoenen is gezakt....

Heel veel sterkte ermee.

Veel liefs Sabke

Geplaatst

Marjan ik heb je in het andere topic al sterkte gewenst maar nu ik even reken is 11 dagen na de TP toch wel vroeg? En je hebt nog geen bloed gezien? Ik wil je geen valse hoop geven maar ik zou voor de zekerheid, als je niet ongesteld wordt, over een paar dagen toch nog eens testen.

Sterkte, vandaag heb je in ieder geval een k.u.t.dag. Ga met je dochter in de sneeuw spelen, het kan nog steeds...

Caroline

Geplaatst

Marjan: Wat balen, had het je zo gegund!

Vannacht na het plassen ineens ontzettende pijn in mijn rechter eierstok (daar zaten de meeste en de grootste follikels), manlief is een kruik gaan maken en ik heb een pijnstiller ingenomen. Ik snap er niets van, gisteren ging het zo goed en vandaag heb ik weer veel pijn. Vandaag dus maar een rustige dag.

Liefs Moontje

Geplaatst

Moontje je bent de derde al die opeens last krijgt van een eierstok! Gaat lekker hier... vervelend voor jullie. Het is toch niet niks wat ze allemaal doen daarbinnen, ik had zelf ook 2 dagen na de punctie meer last dan de dag erna, vreemd he.. Hopelijk gaat het snel beter.

Caroline

Geplaatst

@ isci,ik schreefhet ook al in het andere topic: wat KL***. En ben het met Caroline eens, misschien toch nog te vroeg? Wil je geen valse hoop geven,maar een urinetest zegt niet alles...

@leeuw en moontje: nog steeds thuis ja. Mis vandaag zelfs mn kerstlunch op het werk. Maar inderdaad, liggen gaat wel, maar de rest (eigenlijk alles wat de druk verhoogt) doet enorm zeer. Ik heb ook altijd enorme ovulatiepijn (vooral rechts nu ik er over nadenk), en de pijn is inderdaad hetzelfde... Hoe voelen jullie je nu?

Gast estrhalita
Geplaatst

ICSI wat balen zeg, maar zolang er nog geen bloed is blijft er altijd een klein beetje hoop. Ik zou gewoon over 2 dagen nog een keer testen, als je nog niet ongesteld bent. Sterkte meid

Geplaatst

Het voelt alsof het blauw is vanbinnen..... het is niet echt meer mijn eierstok maar wel hoger. Het lijkt een beetje op de pijn die ik had na de kijkoperatie waar ze mijn eileider hebben verwijderd.

Moet morgen toch in het ziekenhuis zijn voor de treugplaatsing, kunnen ze gelijk even kijken. Afspraak staat al: ze bellen als er geen bevruchting is.

Geplaatst

Oh Marjan, wat verschrikkelijk voor je! Maar....ik ben het met de andere meiden eens. Probeer het over een paar dagen nog eens als je niet ongi bent, je zult niet de eerste zijn. Kun je geen bloedtest krijgen? Het is toch onmenselijk om nu in spanning te blijven zitten?

Gast estrhalita
Geplaatst

He Carline, ik voel me prima, alleen af en toe ongesteldheid krampen in mijn buik sinds vandaag en in mijn rug :( vrees helaas het ergste dit voelde ik de vorige keer ook. Maar we zullen zien over 1 week toch.

Geplaatst

Ik voel ook af en toe krampjes en steekjes maar vind dat niet zo erg omdat ik de vorige keer eigenlijk helemaal niets voelde in mijn buik. Hoop dus juist dat het met innesteling te maken heeft? Maar hoeft helemaal niet, inderdaad: volgende week om deze tijd weten we het! (Ga denk ik ook op 28 dec.testen).

Caroline

Geplaatst

moontje: wat vervelend die pijn in je stokje! hou het goed in de gaten hoor.

Estr en Caroline: hou vol het op het bankje, ik duim heel hard voor jullie.

Audrey: ja het is zeker onmenselijk ben er nu ook leterlijk ziek van dus duik vroeg mijn bed in. Jij succes op het bankje.

Geplaatst

Jeetje meiden, het is allemaal niet niets.... Allemaal toch klachten en is dat juist goed of juist niet?

ICSI, zou je niet vandaag een bloedtest krijgen, dat zegt volgens mij veel meer dan een urinetest?

Zelf heb ik vandaag stiekem een test gedaan, maar nu ook nog negatief, ik zit inmiddels op wachtdag 8. Ga het op wachtdag 11 nog een keer doen.

Zelf heb ik geen kwalen en weet ook niet waar dat op wijst...

Vandaag bericht van het ziekenhuis gekregen dat er twee eitjes zijn ingevroren, terwijl er 5 (waarvan 1 tp is) zijn bevrucht. Wat is er eigenlijk met de overige twee gebeurd?

Ik ben wel nieuwsgierig of jullie nu hetzelfde leven als daarvoor of dat er al en aantal aanpassingen hebben plaatsgevonden, en zo ja welke. Ik drink eigenlijk alleen geen alcohol meer en wilde een week niet sporten....

Vind het erg spannend en fijn om jullie te volgen en leef erg met jullie mee!

Groetjes, kaykay

Geplaatst

Ik eet eigenlijk alsof ik zwanger ben, dus geen rood vlees en dergelijke. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, toch? Drank laat ik al staan sinds we definitief met de eerste icsi-poging begonnen zijn.

Heb wel het idee dat het eindelijk een beetje beter met me gaat! Ga proberen morgen weer aan het werk te gaan - kijken of ik in 2 dagen de stapels die de afgelopen week zijn ontstaan kan wegwerken voor de kerstvakantie :dizzy:

Moontje, heel veel succes met de tp morgen, geniet ervan! ik vond het erg bijzonder!!

Dames, vanaf morgen zitten we dus allemaal op de bank... duim, duim, duim!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden