Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh meiden wat een mooi nieuws voor jullie!!! Super, gewoon alledrie zwanger! gefeliciteerd, ik ben jaloers maar heel blij voor jullie!!!!!

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, net gebeld door het VU en ik heb 'een hele mooie HCG waarde'. Ben door de blijdschap even vergeten te vragen hoe hoog. Anyway, ga mezelf gauw groen maken op de wachtbank-december.

13Jan 1e echo, spannend!

Geplaatst

Sterre! WOW, wat goed! Van harte gefeliciteerd! Nu mag het echt! Knallend het nieuwe jaar uit! Hoop dat ik je mag volgen.....!

Fren, wat ontzettend k*t!!! HCG van 16, betekend dit dat er wel een inesteling heeft plaatsgevonden? Wil je geen valse hoop geven, maar wie weet gaat het nog stijgen. Heb je in het ziekenhuis vertelt dat je zelf ook hebt getest? Meid, heel veel sterkte!! Ik denk aan je.

Geplaatst

oh jee Fren, wat is dat nou???? Wat een raar telefoontje! Heb je gevraagd wat dit betekent?? Is het misschien heel vroeg al misgegaan??? Jeetje wat erg dit, eerst zoveel blijdschap en nu ineens onrust. Weet ze zeker dat het hCGniet meer kan stijgen???? Heel veel sterkte met deze domper! Ik hoop dat het nog goedkomt.

Sterre: super!!! Van harte gefeliciteerd! Ga er heerlijk van genieten, wat zul je blij zijn!

Geplaatst

Achjee Fren, wat afschuwelijk voor jullie... Hebben ze verteld hoe nu verder? En of het toch nog goed kan komen?

Wat een enorm rotbericht, vind het echt superK.. voor jullie.

Geplaatst

Heb net het zh nog een keer gebeld. 16 is te laag, kan niet goed gaan, hebben zij in ieder geval nog nooit meegemaakt. Moet van hen stoppen met de bolletjes en volgende week donderdag terugkomen voor een bloedtest. Ik ben eigenwijs en ga de bolletjes gebruiken zolang ik ze heb. Baadt het niet, het schaadt ook n iet.

Ben er echt kapot van. Ik loop al vanaf half 2 te janken.

Gast estrhalita
Geplaatst

O Fen wat een klote bericht en vooral omdat de Clear Blue zwanger aangaf. Echt enorm balen voor jullie, maar laten we hopen op een wondertje toch.

Dikke knuffel

Geplaatst

lieve lieve Fren,

wat een enorm kutbericht is dit zeg! Dan kun je nog beter gewoon maar vanaf het begin 'niet zwanger' zijn. Wat een rollercoaster, zo blij en dan wordt het zo de grond in geboord. Ik denk aan je hoor!! Heel, heel veel sterkte. laat die tranen maar stromen, dat lucht op!!

Geplaatst

Fren: oohh meid wat erg allemaal. Blij gemaakt worden met een dooie mus! Sterkte!

Sterre en Femke: gefeliciteerd!

Hier vanmorgen weer een negatieve test en de bloedtest was ook negatief. Het goede nieuws is dat er 4 cryo's zijn! Nu is het wachten op mijn ongi en dan meteen verder voor de volgende ronde!

Fijne jaarwisseling meiden.

Geplaatst

audrey: wat klote voor je! Wel heerlijk dat je cryo's hebt - wij moeten weer van voor af aan beginnen.

Sterre; door mijn eigen slechte nieuws ben ik helemaal vergeten je te feliciteren. Van harte meid! Geniet ervan!!!

Geplaatst

We hebben ons inmiddels neergelegd bij het feit dat het -hoogstwaarschijnlijk - een mislukte poging gaat worden. Ik ben NU wel zwanger, maar de waardes zijn gewoon te laag om de zwangerschap in stand te houden. Ik wil mezelf ook niet tegen beter weten in laten hopen.

Ik ga wel de bolletjes opmaken - dan kan ik mezelf later nooit verwijten dat ik er niet alles aan gedaan heb. Maar een glas champagne gaat er vanavond wel in!

Lieve meiden; dank voor de steun en een heel fijne jaarwisseling. Of we nu al zwanger zijn of niet; ik geloof met heel mijn hart dat 2010 een beter jaar wordt!!!

Geplaatst

Meiden voor jullie allemaal een heel mooi 2010!

Voor de nog niet zwangeren: kop op en we gaan er gewoon weer voor!!!!

Voor de zwangeren: geniet!

Ik moet zeggen dat het voor mij niet echt een leuk O&N was. Voelde me al verdrietig en dat werd alleen nog maar versterkt door al die blije mensen en dat vuurwerk. Maar nu denk ik maar: een nieuwe dag, een nieuw jaar, nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden!

Audrey wat balen voor jou ook! Maar fijn dat je cryo's hebt. Jij mag dus meteen weer van start? Mij is gezegd 1 maand rust te houden, ik mag me bij de volgende menstruatie pas aanmelden omdat de cyclus na de ICSI meestal geen goede is, zei ze...

Geplaatst

He meiden, ik sluit me volledig bij leeuw aan! In 2010 valt alles op zn plek.

In tegenstelling tot wat ik eerst voelde, hebben we toch Oud & Nieuw gevierd met de familie van mijn vriend. In eerste instantie wilde ik alles afzeggen omdat ik me zo klote voelde, uiteindelijk werd het een erg leuke avond. Ik ben nog steeds stuk van het nieuws van gisteren, maar heb het wel kunnen aanvaarden. Ik ben zwanger op dit moment, maar weet dat dit niet lang zal duren. Het is klote, maar tis niet anders.

Nu eerst donderdag weer bloedprikken en dan afwachten wanneer ik ongetseld wordt. ik neem aan dat er dan een evaliatie is, we hebben immers nog 10 onbevruchte eicellen in de vriezer...

Nu ga ik eerst op zoek naar een lastminute naar de zon, moet iets leuks in het vooruitzicht hebben...

Geplaatst

Fren,

Wat klote! Ik heb hetzelfde gehad begin 2009. Ik heb vier keer een negatieve tetst gehad in twee weken. Na 6 weken wel een positieve test en uiteindelijk bij acht weken een BBZ. Dat verklaarde ook de lage HCG, het was gewoon geen goede zwangerschap. Maar dat is wel klote..... Heel veel sterkte de komende tijd!

Liefs Moontje

Geplaatst

Hi ladies, ik wens jullie ook allemaal een heeeeeel mooi 2010.

Dat ieders wensen uit mogen komen.

Femke, hoe is 't met je? Nog maar3 dagen wachten maar dat voelt natuurlijk als een eeuwigheid...

Zwaai, zwaai naar de rest!!!

Geplaatst

He Fren ik log net in en schrik me rot van je bericht! Wat is dat nou weer? Had ik totaal niet verwacht net als jullie natuurlijk... Inderdaad kun je alleen hopen op een wondertje maar zo niet dan inderdaad richten op de volgende poging, gelukkig nog eitjes in de vriezer.

Sterkte!

Audrey, jammer hoor, het ging al zo goed hier ineens, maar helaas, we konden ook niet allemaal zwanger zijn...

Leeuw, hebben ze gezegd dat de cyclus na de ICSI geen goede is? Waarom dan niet? Dan kan ik het wel vergeten dat ik eind van de maand weer kan beginnen denk ik...

Iedereen een goed 2010, nieuwe rondes nieuwe kansen!

Caroline

Geplaatst

Ik mag meteen verder ja. Gisteren ongesteld geworden en vandaag dikke klodders en stolsels verloren. Dat bevestigd mijn vermoeden dat ik dacht er wel "meer" was. Ik denk dat het mis is gegaan bij de innesteling. Vanavond begin ik met tweemaal daags Progynova en op dag 14 naar de gyn om te kijken of het baarmoederslijmvlies dik genoeg.

Geplaatst

he caroline, tja, de schrik is hier een beetje gezakt, maar gisteren was vreselijk... Heb je 2 goede testen in handen en dan hoor je van het ziekenhuis dat je niet zwanger bent. Of althans; NU wel zwanger, maar dat zal niet lang meer duren. We hebben ons inmiddels neergelegd bij het feit dat deze poging mislukt is - mede ook door alle lieve reacties om ons heen. Ik geloof dat vrijwel iedereen om 12 uur een schietgebedje voor ons heeft gedaan om ons geluk en succes te wensen in 2010 :-)

Donderdag weer naar het ziekenhuis, maar verwacht er niets van. Hoop binnenkort een gesprek te hebben over die eicellen, al is dat nog een heel nieuwe techniek en kan er vanalles misgaan. Ik denk dat we voor een 2e poging moeten gaan.

Ach, ik probeer er maar positief mee om te gaan: Nieuw jaar, nieuwe kansen. Mijn goede voornemen: nóóít meer zelf testen voordat de uitslag van de bloedtest binnen is...

Geplaatst

jeetje audrey, dat gaat vlot, direct weer aan de hormonen! Ik moet er eerlijk gezegd even niet aan denken... Maar dat komt ook omdat ik nog steeds niet ongesteld ben.

Geplaatst

Hoi Audrey,

Ik weet nooit wat dat betekent maar ik had ook meer dikke stolsels dan normaal. Maar echt een paar dagen achter elkaar dus dat kan toch geen embryo zijn? Beetje dom misschien maar ik omdat jij zegt: het bevestigt mijn vermoeden? Weet jij hoe dat werkt dan?

Caroline

Geplaatst

Hoi Fren,

Is er geen enkele mogelijkheid dat het ziekenhuis een fout heeft gemaakt? Niet om je valse hoop te geven maar ik vind het zo'n raar verhaal?

Geplaatst

ZH zegt dat hoeveelheid hcg in mijn bloed 16 is, terwijl het 150 moet zijn om een goede start te hebben in een zwangerschap. Heb nog een keer terug gebeld en kreeg toen hetzelfde verhaal. Ben nu wel zwanger, maar hcg is simpelweg niet hoog genoeg om de zwangerschap in stand te houden. Het vu heeft in alle jaren nog nooit een zwangerschap die met zo'n lage waarde begon tot een goed einde zien komen. De thuistest geeft alleen maar aan of er hcg is, en dat is er natuurlijk wel. Ik heb me er maar bij neergelegd, maar gebruik wel - ondanks dat het zh zegt dat het geen zin heeft - de bolletjes nog, om die ienieminie kans dat het nog wel goed komt nog te pakken. Donderdag weten we meer...

Geplaatst

Wat die dikke klodders en stolsels betekenen bedoel ik (sorry, was beetje warrig). Jij schreef dat het je vermoeden bevestigt dat er 'meer' was. Bedoel je dan dat je denkt dat die stolsels er iets mee te maken hebben? Met de mislukte innesteling? Heb je daar wel eens over gelezen of gehoord? Ik namelijk niet, ik denk ook wel dat het meer stolsels waren dan bij een gewone menstruatie maar ik weet nooit wat het dan precies is.

Snap je het nu? Haha, weer een warrig verhaal...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden