Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi ladies,

even een update van mijn kant: net eerste follikelmeting gehad. De follikels groeien gestaag. Het gaat de goede kant op maar moet nog even flink doorbroeden. Ze waren bijna allemaal nog kleiner dan 10 mm. Moet doorgaan met dezelfde dosis en zondag opnieuw voor echo. Hoeveel er uiteindelijk zullen doorgroeien was nog moeilijk te zeggen volgens de echoscopist, maar zeker wel 10 dacht ze....we wachten af en prikken rustig door....

Gerreber, jij al voor echo geweest??

Zal even het schema aanpassen trouwens:

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 2e echo 11/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- echo 11/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 10/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Zo, ik ben terug van de 1e fm en heb er gemengde gevoelens aan over gehouden.

Een broedkip dat ben ik! Ik heb 7 eitjes en dat viel me eerlijk gezegd wel tegen. Er zijn echter al een paar 21 mm!!! hier schrokken ze nogal van...

Nu zou zaterdag voor mij de meest ideale punctiedag zijn, MAAR aangezien wij ICSI-TESE doen en dit voor het lab heel bewerkelijk is... doen ze geen puncties in het weekend.

Ze gaan nu kijken of ze een uitzondering gaan maken of mij toch over het weekend heen gaan tillen. De eicellen zullen dan wel rond de 25mm zijn en kunnen al gesprongen zijn.

Zou het echt zonde vinden als het maandag wordt en wij hierdoor minder bruikbare eitjes hebben. We hebben nou eenmaal niet zo heel veel zaad :sad1:

Vanmiddag wordt ik gebeld... dus duimen dat ik zaterdag punctie mag!!

Wat het sporten betreft; mij werd het afgeraden, maar ook omdat ik aan voetbal doe. Zolang jij je goed voelt, kan het, maar voor mij is het nu ook niet prettig.

Hoe is het met de andere meiden??

Liefs, Gerda

Geplaatst

Hoi Leeuw,

We waren tegelijk een berichtje aan het typen.. Jij mag nog even broeden dus... doe je best! Ik denk dat het beter is dat je rustig aan doet dan zo idioot als mij!

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 2e echo 11/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 10/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 punctie??

Geplaatst

Jeetje, Gerda, dat gaat rap zo. Ik hoop dat ze een uitzondering voor je kunnen maken. Het zou eeuwig zonde zijn als er al een paar zou springen voor de punctie.

Leeuw: nog even geduldig verder broeden dus.

Gerda en leeuw: hoeveel puregon spuiten jullie elke dag?

Geplaatst

Hoi Gerda,

wat een vervelende situatie! En wat irritant dat ze niet in het weekend jouw punctie kunnen doen. Hoe lang ben jij al aan het spuiten? Het groeit wel snel allemaal dan! Ik hoop dat je snel gebeld wordt, en hoop dat het gewoon zaterdag mag!!! Ik zal voor je duimen.

Audrey, ik spuit 150 eenheden puregon. Omdat het dus niet zo hard groeit vroeg ik nog of de dosis niet omhoog moet, maar dat was niet nodig. Gewoon even zo doorgaan nog. Ik ben ook trouwens begonnen met puregon op 3/12, net als jij. Zie dat jij morgen voor echo moet. Spannend!

Geplaatst

Jeetje Gerda, dat gaat vlot! Bij mij gaat het idd ook allemaal net zo snel. Morgen 2e FM, ben benieuwd of de verhoging naar 225 gonal zoden aan de dijk heeft gezet.

Daarnaast een heftige morgen achter de rug; heb een promotiegesprek gehad met mijn bazen en daar is uitgekomen dat ik per 1 juli uitgever word!!! Was heel blij dat het icsi-traject hier dus geen roet in het eten heeft gegooit. Was ik eerlijk gezegd wel een beetje bang voor...

Geplaatst
Jeetje Gerda, dat gaat vlot! Bij mij gaat het idd ook allemaal net zo snel. Morgen 2e FM, ben benieuwd of de verhoging naar 225 gonal zoden aan de dijk heeft gezet.

Daarnaast een heftige morgen achter de rug; heb een promotiegesprek gehad met mijn bazen en daar is uitgekomen dat ik per 1 juli uitgever word!!! Was heel blij dat het icsi-traject hier dus geen roet in het eten heeft gegooit. Was ik eerlijk gezegd wel een beetje bang voor...

NIET zo snel bedoelde ik dus :icon_cyclops:

Geplaatst

He Fren,

Gefeliciteerd met je promotie!! Gelukkig heb je aardige bazen... Toe maar, uitgever, leuk zeg! Vraagje tussendoor: Heeft Martien eigenlijk kinderen?

Caroline

Geplaatst

Oh wat leuk! Toen had ze geen relatie volgens mij? In ieder geval nog geen kinderen, hoe oud zijn ze?

Ik moet helaas pas om half 3 's middags... kon ook eerder maar dan bij een ander en ik ben nou 2x bij dezelfde gyn geweest dus wel prettig om bij hem te blijven. Heb vanmiddag andere vrienden gevraagd of ze eventueel zondag willen rijden voor de punctie, heb ik dat vast geregeld en hoef ik daarover niet meer te stressen maar ik schat zo in dat het pas maandag wordt...

Ben benieuwd hoe die van jou gegroeid zijn, zeker met de 225!! Hoe laat moet jij? Nou ja, ik hou het forum toch elke dag in de gaten (meerdere keren per dag zelfs, haha)

Caroline

Geplaatst

Fren, wat leuk dat je uitgever wordt!! Super nieuws voor je, zeg. Gefeliciteerd!

Heb nog een heel andere vraag aan jullie: hoe dik was bij jullie het baarmoederslijmvlies bij de follikelmetingen? Bij mij was het vandaag al 11,3 mm. Dik volgens mij, voor eitjes die nog helemaal niet rijp zijn! Hoop dat dat goed is, weten jullie dat?

Geplaatst

Ja, dat is heel goed Leeuw, heeft de gyn dat niet gezegd?

Ik had de eerste meting (op dag 9) 9, tweede meting 12 en derde meting 12,7... en daar was de gyn dik tevreden over.

Gaat goed!!!

Caroline

Geplaatst

Hoi dames,

Net terug van de echo en het gaat nog niet echt goed.... Ondanks de 187,5 nog te weinig groei. Mijn baarmoederslijm was pas 6,5 mm en de meeste follikels zijn nog steeds rond de 11-10 mm en een aantal nog kleiner. Er is 1 follikel die 12-14 mm is. Te weinig nog dus.

Volgende week vrijdag is de laatste dag dat we een punctie kunnen doen ivm kerstvakantie. Dus dosis gaat weer omhoog: 225 Gonal per dag. Maandag weer voor de echo, woensdag moeten ze rijp zijn.

Vakantie gaat nu dus definitief niet door tenzij we nu of maandag besluiten de poging te stoppen en dit als leerervaring te gebruiken. Maar zover ben ik nog niet. We hebben nu al teveel moeite gedaan. Dus maandag maar weer even afwachten.

Caroline spannend, zondag punctie!

Fren: gefeliciteerd!!!! Dat is wel een feestje waard.

Groetjes Moontje

Geplaatst

Hoi meiden,

Fren wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd, dat is echt wel even een lekker opsteker zeg!

Audrey; ik spuit dus maar 100puregon en ben nu 6 dagen bezig. Ik reageer kennelijk snel op de hormonen.

Ben vanmiddag netjes gebeld, maar niet met het nieuws wat we graag hadden willen horen. Geen punctie zaterdag, maar wel echo. Nu afwachten dus. Kans is groot dat deze poging dus afgeblazen gaat worden. :crybaby2:

Voel me nu dus even ruk, maar er is nog een kans dat het wel lukt. Toch ga ik niet onnodig een poging verspillen en het zaad voor niets laten ontdooien. We hebben voor nog maar 2 pogingen zaad...

Hoop echt dat we zaterdag nog positief nieuws krijgen.. mocht het niet zo zijn dan ga ik dus niet weer 4 maanden wachten op een poging!

Is toch eigenlijk raar dat ze niet op ICSI-TESE puncties zijn ingericht in de weekenden?

Pfff. sorry hoor, moet even mijn gal kwijt.

Jullie veel succes en ik blijf jullie volgen!

Geplaatst

Weer even bijgewerkt

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 14/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 12-12 punctie??

Geplaatst

Gerda ik vind dit echt belachelijk!!! Je kunt toch niet plannen hoe snel die eitjes groeien?? Heel raar dat je poging nu misschien afgebroken wordt i.v.m. het weekend, wat een flutreden en wat ontzettend zonde van alle spanning, tijd en energie die je erin stopt. Ik kan er echt niet bij.... Ik duim voor je dat dit geen verloren poging wordt!!!

Moon, wat balen dat het zo traag gaat bij je! Hopelijk helpt het als het opgehoogd wordt. We zijn allemaal (behalve Gerda) niet echt snel met eieren kweken he...Tja, je kunt er zo weinig aan doen he. De echoscopist zei vandaag tegen mij: " je bent er nog niet hoor" en dat voelde een beetje zo van: "je zou beter je best moeten doen". Maar helaas, we hebben niks te zeggen over onze lijven. Stug doorgaan met spuiten maar!

Caroline, fijn te horen van dat baarmoederslijmvlies! Bij jou ook klaar voor de innesteling dus!

Geplaatst

Jemig Gerda; wat een enorme baggerreden zeg. Je heb 2/7 kans dat het in een weekend valt, idioot dat ze daar niet op ingericht zijn. In welk ziekenhuis zit je?

Fren; gefeliciteerd met je nieuwe baan! Tegen die tijd ga je wellicht al bijna met verlof....

Moontje, wat een gedoe ook met de planning. Afblazen is ook zo zonde van alle moeite.

Over dat baarmoederslijmvlies; meten ze dat standaard? Dan kan ik namelijk mijn oren goed openhouden zaterdag tijdens de echo.

Hoe is de echo trouwens, pijnlijker dan zonder opgezwollen eierstokken?

Hier alles goed. Begin nu wel echt een pijnlijke buik te hebben. Ben erg benieuwd hoe het er zaterdag uit ziet. Nog even geduld, geduld, geduld....

Geplaatst

Jemig meiden, dat samenvoegen heeft wel voor een impuls in het aantal reacties gezorgd!! Leuk hoor!

Dank allemaal voor de felicitaties. Ben ook erg blij. Heb maar even losgelaten dat mn promotie wellicht lastig samenvalt met een zwangerschap; als dat zo is, dan is het maar zo!

@Gerda, wat enorm K** dat ze in het ziekenhuis geen puncties doen in het weekend. Vind dat echt heel raar. In het VU gaat het 24/7 door. Niet dat je daar iets aan hebt. Maargoed: iets minder broeden dus nu, zodat ze maandag toch besluiten de punctie te doen!

@moontje, voor jou eigenlijk dezelfde reactie! Wat enorm balen! Mijn slijmvlies was volgens mij dinsdag ruim 7.5 en dat was al erg goed zei de gyn. Was boven de waarde die het moest zijn bij TP, dus zal wel goed zitten. Ik spuit ook 225, bij mij waren ze ook allemaal nog onder de 10mm. Ik hou je op de hoogte.

De andere meiden: fingers crossed en goed doorbroeden!

Ik moet morgen om 8.10 in het zh zijn, dus laat hopelijk snel wat horen. Heb morgen vrij genomen om met vriendlief op ovenjacht te gaan, die van ons is vorige week ontploft en das niet heel handig zo voor de kerst :-)

Liefs

Fran

Geplaatst

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 14/12

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP???

Icsi, je staat erbij! Als je wilt corrigeren: gewoon ff kopieren en plakken in een nieuw bericht!

Geplaatst

He Gerda en Moontje, het ging net zo lekker hier... hebben jullie allebei minder goed nieuws. Maar goed, nog niks verloren toch? Hoor altijd dat je in dit proces positief moet blijven...

Het baarmoederslijmvlies (BMV genoemd hier op het forum) wordt standaard voor iedere echo gemeten en onderaan het formulier ook opgeschreven. Bij mij tenminste. Ik dacht me te herinneren dat het minstens 7 moet zijn voor de TP? Maar dat weet ik niet zeker, zou ik even navragen.

De echo kan een beetje gevoelig/pijnlijk zijn, ligt eraan hoe je eierstokken liggen... normaal heb ik er niet veel last van maar gisteren heeft ie flink zitten 'roeren' en voelde ik het de hele dag nog.

We gaan lekker door allemaal! (En hopen dat ons lijf meewerkt...)

Caroline

Geplaatst

Mag ik een rare vraag stellen? Ik verlies vrij veel taaiig slijm (beetje raar om zo te zeggen, maar weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen). Hebben jullie dat ook? En is dat normaal?

Geplaatst

Je mag altijd rare vragen stellen hier... Echt taaiig zou ik het niet willen noemen maar ik heb inderdaad meer dan normaal. Eigenlijk hetzelfde als 2 of 3 dagen per maand, als ik ovuleer. Zal wel bij het verdikken van het BMS (verkeerde afkorting gebruikt eerst) horen, goed voor de innesteling!

Caroline

p.s. Wat een feestelijk forum ineens! Opende het en dacht eerst dat ik fout zat...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden