Jump to content

Hallo, even voorstellen

snoopy

Recommended Posts

Hallo IVF moeders,

Ik ben Mirjam en ben vandaag voor het eerst op deze website.

Wij zijn bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden maar het lukte maar steeds niet.

Sinds het begin van het jaar heb ik en mijn partner te horen gekregen dat wij via de “normale” weg kinderen kunnen krijgen. Ik ben 30 en mijn partner is 27.

Dat nieuws hakte erin als een bom moet ik zeggen. We hebben dit afgelopen jaar vele onderzoeken ondergaan. En nu blijkt dat het probleem zowel bij mij als bij mijn partner ligt.

Het ziekenhuis heeft ons nu op de wachtlijst gezet voor verder behandeling.

Het is dus nu ook eerst weer afwachten voordat wij weer terecht kunnen in het ziekenhuis voor het vervolg.

Heeft iemand misschien ook tips over naar welke ziektekosten verzekeraar ik bijvoorbeeld kan gaan, die het meeste vergoeden?

Ik vindt het allemaal dood eng en weet niet goed wat ons te wachten staat ik hoor zoveel verschillende verhalen. Ik hoop dan ook dat ik op deze website veel informatie kan krijgen. Hebben jullie misschien nog tips voor websites waar ik veel en juiste informatie kan vinden? Of heeft iemand nog leuke tips of trucs??

Groetjes Mirjam

Hoi Mirjam!

Welkom hier op het forum!

Helaas heb ik geen info voor je over de verzekeringen, ik zit zelf bij de CZ en zij vergoeden 3 pogingen....

Zelf heb ik ook veel rondgekeken en gelezen op de site van Freya, maar misschien zijn er hier nog meer meiden die andere adressen voor je weten...

Heel veel succes in ieder geval!!!

Groetjes van Daan

Hallo Daan,

Ik ben nu verzekerd bij Menzis en zij vergoed ook de eerste 3. Maar ik heb gehoord dat je gemiddeld 6 pogingen nodig hebt om in verwachting te raken. Volgens bij zit bij iedere verzekeraar standaar 3 pogingen. en ik had eigenlijk gehoopt dat je je extra kan bijverzekeren voor meerdere behandelingen maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden.

Hoe hebt jij alle behandeling ervaren? Ik zag dat je nu zwanger bent en dat het bijna zo ver is. Geweldig zeg!!! heel erg gefeliciteerd.

Groetjes Mirjam

Hey Mirjam,

Allereerst welkom hier op dit forum.

Ook ik kan je niet verder helpen wbt de vraag omtrent de verzekering, zelf ben ook bij Menzis verzekerd en zij vergoeden inderdaad 3 pogingen, bijverzekeren voor meerdere pogingen was bij hun niet mogelijk.

Verder wil ik je veel succes wensen in dit traject,

groetjes Dani.

Hoi Mirjam,

Allereerst welkom hier op het forum.

Veel tips over andere websites kan ik je niet geven, hier haal je al super veel info vandaan! Lekker rondneuzen en lezen!

Qua verzekering, ik ben verzekerd bij het VGZ en zij vergoeden ook 3 pogingen. Maar ik heb nog nooit gehoord dat er gemiddeld 6 pogingen nodig zijn om in verwachting te raken, volgens mij klopt dat ook niet.

Je moet ook goed uitkijken of dat de verzekeringsmaatschappijen 1 hele behandeling wel als een hele tellen. Sommige maatschappijen tellen het zelfs als 1 behandeling als er bijvoorbeeld geen terugplaatsing is geweest om wat voor reden dan ook.

Dus laat daar goed op, veel succes !

x

Guest Sannie66

Welkom Mirjam,

Ik sluit me aan bij de anderen zoals het je goed laten informeren door je huidige verzekeringsmaatschappij.

Bijna alle maatschappijen vergoeden er 3. Ikzelf zit ook bij CZ, net als Maartje en die vergoeden alles: medicijnen, echo, invriezen, punctie etc.

Zoals ik heb begrepen hier op het forum is Unive 1 van de weinigen die dit jaar nog 4 vergoeden. Weet niet hoe het volgend jaar zit; wellicht dat hun polisvoorwaarden voor 2010 al op hun site staan; het is per slot van rekening al november.

Ik wens je in ieder geval ontzettend veel suc6 met jullie 1e poging. Weten jullie al wanneer jullie mogen starten en welke behandeling (IVF, ICSI, IUI) jullie gaan volgen?

Liefs,

Sandra

hallo!

Mijn eerste bericht op het ivf-forum, vreemd, enerzijds wil ik graag lotgenoten opzoeken anderszijds is het de keiharde confrontatie met de werkelijkheid......herkenbaar?? over de verzekering: ik zit bij Unive en deze vergoed de 4e IVF of ICSI poging ook tot 3500 euro + medicatie. Mischien een ideetje? Wij zijn hier 2 jaar geleden naar overstapt toen we het vermoeden hadden dat kinderen krijgen bij ons mischien niet zo makkelijk zou zijn.......zitten nu 2 jaar in het hele ziekenhuistraject: 4x IUI gehad, nu morgen de eerste ICSI-punctie in Dusseldorf. We hebben voor dusseldorf gekozen in verband met het feit dat daar geen wachtlijst is, en speciale technieken mogelijk zij. we gaan morgen voor ICSI met PICSI en Assisted Hatching....... vreselijk spannend, ben helemaal misselijk van de zenuwen, maar we blijven hopen! Jullie ook allemaal veel succes!

hallo mirjam en mem1980

welkom op het forum

ik ben verzekerd bij groene land achmea deze vergoeden ook 3 pogingen

van dat je 6 pogingen nodig hebt heb ik ook niets gehoord dit is bij iedereen verschillend

bij de een is het direkt raak en bij de ander nooit

sta nu zelf op de wachtlijst voor poging 3

groetjes sandra

Bedankt allemaal voor het leuke ontvangst en voor de informatie over de verschillende verzekeringsmaatschappijen. Ik ga voor de zekerheid wel even informeren bij de menzis wat zij nu precies allemaal vergoeden.

Voorlopig staan we nog op de wachtlijst voor de eerste behandeling hebben we geen idee wanneer we aan de beurt zijn. Helemaal nu de feestdagen voor de deur staan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel baal van al dat wachten en al die wachtlijsten. We willen zo graag direct beginnen maar dat geldt natuurlijk voor iedereen die graag een kindje willen. Ik denk dat ik dat nog het moelijkste ga vinden, al dat wachten en niet zelf de controle in handen hebben. Je bent zo afhankelijk van alles en iedereen. Maar goed het zal fijn zijn als we begin volgend jaar aan de beurt zijn. Voor nu is het gewoon afwachten.

Wat ik mij nog wel afvroeg , mijndokter zei dat het een hele zware periode gaat worden helemaal emotioneel gezien. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Groetjes Mirjam

Hallo Snoopy

welkom op dit forum!

wij zijn ook bij VGZ verzekerd, we stappen mogelijk over naar Unive (2010) maar dat hangt af van de polis..en daar wacht volgens mij iedereen van dot forum nu op...

Ik wens jullie in ieder geval veel succes en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over wat er gaat gebeuren

Mem1980, heel veel succes met je punctie morgen en met de daaropvolgende tp en wachtweken natuurlijk...

groetjes

Meiske74

vind het psychisch wel een zware periode maar denk dat het het wel waard is

vooral de wachtweken na de terugplaatsing en om erachter te komen dat het opnieuw mislukt is vind ik de zwaarste periode

verder vind ik het op zich wel mee vallen

je weet natuurlijk waar je het voor doet en daar heb je alles voor over

groetjes

Hallo Snoopy,

welkom op dit forum. Ik kan me voorstellen dat je het allemaal heel spannend vind. Ik heb woensdag zelf mijn eerste afsrpaak bij de gyneacoloog. we weten al dat mijn man verminderd vruchtbaar is, maar verder weet ik nog niks. Ik hoop zelf dat ik daar meer informatie over krijg aanstaande woensdag zodat ik weet hoe ons traject er uit kan gaan zien.

Ik ben trouwens verzekerd bij Menzis dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je er over te weten komt. Ik zelf ben nu aan het kijken of overstappen wellicht interessant is, maar ik ga dit ook nog even vrijdag bij de poli gyneacologie. Wellicht hebben zij goede tips/adviezen.

Groetjes, Doortje

p.s. in welk ziekenhuis ben je?

hai! Ik weet niet hoe het nu zit met verzekeringen en ziekenhuizen, ben al een tijdje klaar met behandelingen.

Heb wel een tip voor je, kijk eens op de website van freya, dat is, hoop dat ik het goed zeg, een patientenvereniging voor mensen die onvruchtbaar zijn.

Daar kun je superveel info vinden, ook over ivf en je werkgever, is echt uitgebreid.

succes met alles!!

Guest Diane180

Welkom Mirjam en Mem1980,

Heel veel succes met de behandelingen.

De Unive komt op 13 november met de nieuwe polis. Afwachten of ze voor 2010 nog steeds de 4e poging vergoeden.

Wachtlijsten verschilt per ziekenhuis, als je geen wachtlijst wilt kun je uitwijken naar een ander ziekenhuis.

groetjes Diane

Hallo!

Gisteren de punctie gehad: 7 eicellen, 4 bevruchtingen. Vanwege mijn lage AMH waarde : 0,3 (ik ben 29jr) is dit een mooie opbrengst. Wat nog spannend is dat er gisteren vocht in mijn linkereileider zat, als dit er morgen nog zit gaan alle 4 cryo's in de vriezer, en moet eerst dit probleem opgelost worden, nog even spannend dus!

OVer de verzekering: volgens mij is de polis voor 2010 van Unive bekend en gaat ook zij de 4e poging IVF/ICSI volgend jaar verwijderen..........weet iemand een verzekering welke nog wel een 4e poging vergoed en worden we daar in onze situatie nog wel geaccepteerd?!?

Enne de site en informatie van Freya is voor mij heel zinvol!

groetjes en succes allemaal!

Mijn schoonzusje had drie ICSI pogingen gedaan, en is daarna overgestapt naar een andere zorgverzekering waar ze weer 3 pogingen vergoed kregen. Ik weet niet bij welke maatschappij ze zaten of waar ze naar toe zijn gegaan.

Maar als dat bij hun gewerkt heeft, is dat misschien ook een idee voor anderen??

Beste Mirjam,

Wat spannend allemaal voor je! Het is inderdaad een enorme nieuwe wereld met allerlei info waarvan je het bestaan niet wist.

Je zult merken dat je vrij deskundig wordt. Wat betreft de wachtlijst, hoe lang is die bij jou? Ik ga morgen namelijk naar mijn afspraak voordat ik start met ivf, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat de wachtlijsten nogal verschillen per ziekenhuis. Dus indien je lang moet wachten kijk dan om je heen.

Ik wens je heel veel succes de komende tijd!!!

Groetjes,

Carey

Hallo IVF moeders,

Ik ben Mirjam en ben vandaag voor het eerst op deze website.

Wij zijn bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden maar het lukte maar steeds niet.

Sinds het begin van het jaar heb ik en mijn partner te horen gekregen dat wij via de “normale” weg kinderen kunnen krijgen. Ik ben 30 en mijn partner is 27.

Dat nieuws hakte erin als een bom moet ik zeggen. We hebben dit afgelopen jaar vele onderzoeken ondergaan. En nu blijkt dat het probleem zowel bij mij als bij mijn partner ligt.

Het ziekenhuis heeft ons nu op de wachtlijst gezet voor verder behandeling.

Het is dus nu ook eerst weer afwachten voordat wij weer terecht kunnen in het ziekenhuis voor het vervolg.

Heeft iemand misschien ook tips over naar welke ziektekosten verzekeraar ik bijvoorbeeld kan gaan, die het meeste vergoeden?

Ik vindt het allemaal dood eng en weet niet goed wat ons te wachten staat ik hoor zoveel verschillende verhalen. Ik hoop dan ook dat ik op deze website veel informatie kan krijgen. Hebben jullie misschien nog tips voor websites waar ik veel en juiste informatie kan vinden? Of heeft iemand nog leuke tips of trucs??

Groetjes Mirjam

:icon_pale:hoi mirjam

hoi ik wou mij zelf even voorstellen ik ben zohra en ik ben 34 jaar ik ben ook al 1 jaar bezig om zwanger te worden ik heb maar twee kee een iui behandeling gekregen en daana moest ik gelijk ivf doen ik ben nu pas begonnen met het spuiten van decapaptyl

Hallo Doortje,

Wij gaan starten voor de ivf behandeling alleen wanneer dat gaat plaatsvinden weet ik nog niet. Het probleem ligt bij mij zowel als bij mijn partner. Dus eigenlijk hebben we 2 probleme. Wij lopen bij het umcg en zij hebben een lange wachtlijst. Het ziekenhuis hoopt dat ze ons in maart 2010 weer kunnen oproepen. Wat ik overigens erg jammer vindt want het duurt allemaal zo lang. Het liefst zou ik gewoon morgen direct aan de buurt zijn. Als je maar bezig bent ik denk dat dat al een hoop scheelt. Nu zit je te wachten op iets wat je heel graag wilt maar waar je zelf niet de controle meer over hebt en dat vindt ik tot nu toe het moeilijkste. Dat eeuwige wachten. Ik hou graag de controle over dingen maar dat is in onze situatie gewoon onmogelijk.

Kan je trouwens ook contact opnemen met de verzekeraar om te vragen of je naar en ander ziekenhuis kan waar ze geen wachtlijsten hebben?

Ik las op deze site dat er ook mensen naar Duitsland gaan???

Maar hoe gaat dat dan en moet je daar dan langere tijd verblijven? en regel je dat met je werkgever?

Heeft iemand een idee?

:icon_pale:hoi mirjam

hoi ik wou mij zelf even voorstellen ik ben zohra en ik ben 34 jaar ik ben ook al 1 jaar bezig om zwanger te worden ik heb maar twee kee een iui behandeling gekregen en daana moest ik gelijk ivf doen ik ben nu pas begonnen met het spuiten van decapaptyl

He Zohra,

Heb jij ook te maken gehad met wachtlijsten?

En waar zie jij het meeste tegen op? Ik vindt het allemaal zo spannend en ook wel een beetje eng.

Hallo 'nieuwe' meiden!!

Mirjam wat betreft het emtoionele stuk:

Wat uiteraard het allerzwaarste is, is de pijn van het niet makkelijk (of misschien wel nooit) een kind krijgen, dus misschien wel nooit moeder worden. Dat is het aller, allerzwaarste!

Verder wordt je geduld ENORM op de proef gesteld. Het is een proces vol van frustratie, machteloosheid, angst, boosheid, teleurstelling en hoop. Hoop is het ingredient waarop je blijft 'motoren.' Hoop is in dit proces te vergelijken met zuurstof om te kunnen leven. Zonder hoop kun je dit proces niet lopen, zonder zuurstof niet leven.

De hormonen, het spuiten, slikken, tabletjes vaginaal inbrengen. Dat doe je gewoon. De eerste keer die spuit zetten is vreselijk spannend. Na verloop van tijd doe je het net zo makkelijk als die kop thee of koffie zetten in de ochtend. Alles went. Ja, alles went behalve die angst, die went nooit. Althans niet bij mij.

Wat heb je nodig: een absoluut steunende en lieve omgeving. Mensen die met je meeleven. Sommige vriendschappen kunnen in een ander perspectief komen te staan.

Daarnaast moet je naast je IVF-ICSI leven vooral niet vergeten te LEVEN. Blijf vooral leven, leuke dingen doen, jezelf afleiden, gekke dingen blijven doen. Het zou zonde zijn als je ineens 2 jaar verder bent en door dit hele proces 'vergeten' bent te leven.

Ik heb gelukkig bijna geen last gehad van de hormonen. (heel af en toe wat hoofdpijn of moe) Dus dat is me 100% procent meegevallen of bespaard gebleven. Verder heb ik heel veel aan zo'n forum als dit.

De punctie heb ik onder invloed van oxazepam en morfine mogen doen. Dat is heel goed verlopen, ik heb geen centje pijn gekend. Dus wat betreft hormonen en punctie is me heel erg meegevallen. Nu alleen nog zwanger worden...

Ik wens jullie allemaal een heel goed proces toe! Liefs, Josephine!